Blog >> tisztítás
Rászántam magam és nekiugrottam az EGR szelep tisztításnak. Időnként hibát dobált miatta, illetve előfordult hogy elfogyott az ereje a kocsinak 3500 körül. Sose csináltam ilyet így nem tudtam milyennek kell lennie amikor koszos, de egy tisztítás biztos nem árt neki alapon elkezdtem.
Megszenvedtem a szelepre csavarozott tartókonzol leszerelésével, mert valami ökör el is nyalta az anyát, de úgy meghúzta valamivel mintha minimum 3 tonnát kellene megtartania egy gumicső helyett. :) Az után már ment minden frankón. Nem tudom mennyire tud elkormolódni az egység, de volt benne mocsok. A tisztításhoz féktisztítót használtam.
A korábbi hibák elmúltak és sokkal erőteljesebb kis fordulaton a motor. A turbólyuk teljesen eltűnt, ami eddig érezhető volt. Szerintem megérte a rászánt időt...
Beszereltem a vízpumpát, a feszítő és vezető görgőt. Megtisztogattam és betettem a hidrotőkéket, most már jöhetne a vezmod csapágy, mert csak az hiányzik az összerakáshoz.
Volt egy kis szabad időm. Szétszedtem és kitakarítottam az EGR szelepet. Ráfért. Teljesen meg volt szorulva a tengelye. (Egy kis WD40 csodákra képes) A MAP szenzort is kipucoltam.
Km állás: 169.294km
Pár hónappal ezelőtt kitakarítottam a fojtószelepházat. Elég sok gedva volt benne. Akkor már láttam, hogy az alapjárati motornak se fog ártani egy kis suvickolás Most megtörtént. Jó sok fültisztító pálcika, egy kis alkohol és langyos víz és rengeteg hajszárítózás megtette a hatását.
Már csak langyos levegőt fújt a klíma és ez fekete autónál, bőr ülésekkel, felér egy kínzással. Kezdetnek kicseréltem a pollenszűrőt, februárban volt utoljára, de azóta már beletettem több mint 7e km-t, és ha már rendbe rakom a klímát, nem spóroljuk le. Meglepően tiszta volt, gondolom ez betudható annak, hogy idén szinte nem is használtam. Ezután jött a töltés és tisztítás. 30gr volt a rendszerben, 500 helyett, csoda hogy nem hűtött...
Ózonos tisztítást kértem, az a tuti, de előtte befújták sprayvel is, úgyhogy alaposan ki lett fertőtlenítve.
Költségek:
Alco pollenszűrő: 2200.-
Klímatöltés: 8500.-
Ózonos tisztítás: 4500.-
Össz.: 15200.-
A munkát Sajószentpéteren csinálták.
Vettem egy új alsó turbó csövet (6400), meg egy BOSCH lambda szondát (29000). Mondjuk ha decat lesz, totál felesleges pénzkidobás, de most még új az autó, elnézem neki :)
Ellenben a féknyergeket tisztogattam, mivel arra az elhatározásra jutottam, hogy néha a kevesebb több, ezért nem lesz pirosra festve. Szóval a betétek elől ATE, hátul Brembo márkájúak, viszont a bal első kerékben ott figyelt egy lemezcsavar :( Így már érthető miért vol azon az oldalon 2 bar-nál kevesebb a levegő nyomás. Szombaton délutáni nyitva tartó MARSO gumis meg csodálkozott, hogy a felni belső felénél van az OUTSIDE felirat... Megforgatta, rögtön a rajta levő tíz ragasztott súly helyett elég lett kettő. Viszont le kellett szerelni a másikat is és elvinni OFFossal, mert azon is meg kellett forgatni és kicentírozni, aztán a két felnis kereket is megcserélni a forgásirány miatt. Így most azt is szívtam, hogy az apró padkás sérült jobb első került az én oldalamra, amit gyakrabban látok... 4500 Ft
Ami viszont tényleg nagyon szomorú, hogy nincs meg két hete az autó, de munkahelyemen máris lehúzták az elejét! Sajnos nem festék került a lámpatestre, hanem fél milliméter mélyen bele karcolódott 3 helyen. Lökös is kicsit leficcent Köszi :(
UPDATE: egy madár rá is kloákázott, fél óra megfeszített polírozással sikerült a nyomát eltüntetnem. Éljenek az állatvédők (is)
Csaba cartárs önzetlen segítségének köszönhetően le lett cserélve az olajszűrő (CHAMPION), motorolaj (ENEOS Premium Hyper 5W-40), gázolajszűrő (MANN-FILTER), valamint ki lett pucolva kályhatisztítóval az EGR szelep, amit le is dugóztunk, persze egy kis lukkal, hogy az egyébként szintén olajsártól megpucolt MAP kapjon áramlást és ne sípoljon addig, ameddig nem lesz Remapolva az ECU és ameddig nincs kiütve az EGR. Tesztút hazafelé 2-es, 3-as fokozatban lényegesebben jobbat tolt, na és 3-asban is kifelé a körforgóból, felfelé könnyebben megindult.
Végre a két kocsi is le lett fotózva egymás mögött :)
Óra: 114 613 km
Köszi a segítséget Csaba!
Bejelzett az autó, azt mondta, hogy menjek el a dealerhez! :-)
Hibakód kiolvasás után kiderült, hogy az EGR szelep a bűnös (már megint). Mivel az új árát drágállom, ás előbb-utóbb az is koszos lesz, így a tisztítás mellett döntöttem. Nagyjából 10-ed annyiba került a hibakód kiolvasás és takarítás, mint az új szelep.
Cseréltem pollenszűrőt (TechnoFM aktív szenes) és ellőttem egy Prevent klíma tisztító aeroszolt.
A nagy melegben lomha volt az autó. Arra gondoltam kitisztítom a levegőrendszert.
Cseréltem levegőszűrőt, elmostam a csöveket, kitisztítottam a légtömegmérőt és a pillangószelepet is.
A műveletek elvégzése után csináltunk egy Self-adaptation resetet MES-ből.
Eredmény: jobb gázreakció, alul nyomatékosabb.
Reset után párszáz km kell, míg az ECU beállítja a paramétereket, de jobb lett :)
167896 km