Blog >> nyári
Bár a szervizkönyves km szerint még nem, de az évek előrehaladta miatt úgy gondoltam, esedékes egy vezérlés csere. Sokáig keresgéltem a környéken megbízható szerelőt, aki elvállalja, de nem találtam meg a megfelelő embert. Aztán Sugár cartárs volt olyan jó fej, és kölcsönadta a vezérlésrögzítő célszerszámot, és mivel ezen kívül rendelkezésemre állt a szakmai- és műhelyfelkészültség, magam csináltam meg.
A főtengelyről a PK-szíj tárcsáját volt egy kicsit szopás levenni, mert az hajlamos rárohadni a vezérműszíj-tárcsa tengelycsonkjára, de egy nagyobb méretű dornival, és kalapáccsal ez a kötés is oldható.
Beépített alkatrészek:
- vezérműszíj (Dayco)
- vezetőgörgő (Ruville)
- feszítőgörgő (Ruville)
- vízpumpa (Starline, fémlapátos)
Az alkatrészárakat nem tudom, mert a szettet a családtól kaptam, születésnapomra :)
Olaj+szűrő 12000 Ft.
Km óra állása: 222300 km.
Előző olajcsere 213000-nél, csak a bejegyzés elfelejtődött.
220000-nél nyári gumi garnitúra került fel, kicsit belenyúltunk a szezonba a téliekkel, de azoknak már úgyis mindegy volt. Sikerült egy garnitúra keveset futott Michelin Primacy HP 205/55 R16 gumit szerezni, azok kerültek fel. 15000+4000 Ft.
Megjött! :) 185/60 R14 Nokian Eddigi tapasztalatom, királyság! :)
+2015.07.16.-án kapott kerékőrt, biztos ami biztos... 3370-ért.
210.000-nél került föl. (215.282 km-nél le, '15.11.08)
Még mielőtt az új Michelin Pilot Supersport gumik felkerültek volna, feketére szintereztettem a 19"-es nyári papucsokat. A teljes műveletet a Runflat Kft-re (GabCsi) bíztam. Nagyon elégedett vagyok, szép lett és gyorsan elkészült. Köszi srácok!
Sajnos az őszi gumicserekor láttam hogy még egy szezont már nem bírnak ki a Conti SP5-ök, amikkel a kocsit vettem. Rengeteget nézelődtem, hol mennyiért és főleg milyen gumit lenne érdemes venni. A Contikkal meg voltam elégedve, de szerettem volna kicsit kevesebből megúszni a dologot. Végül a Hankook, Nokian, Uniroyal trióra szűkítettem. Az Uniroyalról írtak a legjobbakat és CA-s a címkéje, ráadásul nagyon jól néz ki, így e mellett döntöttem. Végignéztem a méreteket, amik szóba jöhetnek. Kisebb átmérőt nem akartam, a gyári 235/40R19 viszont eszetlenül drága, így jutottam a 245/40R19-hez. Ez ugyanakkora mint a jelenleg használt 225/55R17, csak szélesebb. Kicsit nagyobb a gyári méretnél, de elfér gond nélkül. Emiatt gondoltam hogy a 245 is jó lesz. Német fórumokon láttam hogy páran használnak ilyet TI-n, gond nélkül, ellenvéleményt nem láttam. Sokat nézelődtem az árakról, és végül a Tirendo.at-ről rendeltem meg, mivel az átlag magyar webshopokhoz képest 8-15e ft-tal volt olcsóbb. Az egyetlen bökkenő a szállítás, de szerencsére a bécsi partner irodájába kiszállították ingyen. Rejtett szeleppel szereltettem fel Győrben. Ma fel is került az autóra.
157,8EUR / db volt az ára, rejtett szelepek + 5000 ( a felszerelés grátisz)
Pár napja, kezdte azt játszani a kuplung, hogy a pedál nem jött föl teljesen. Gyorsan utána is néztem a neten, hogy milyen problémák szoktak vele előfordulni. Úgy is döntöttem, hogy a kuplung főhenger lesz a hibás, mert a munkahenger okosan a váltó belsejébe van elrejtve... A 4 óra alatt kiszedhető váltó nem túl csábító...
Azért egy légtelenítést megpróbáltam, aminek az lett az eredménye, hogy a kuplung még annyira sem emel ki mint eddig, viszont kiderült, hogy a kuplung pedál rúdja nem húzza vissza a dugattyút és azt a rugó sem tolja vissza... Vettem is új kuplung főhengert, ki is cseréltem gyorsan. Szépen működik az új. A fékben is lecseréltem a fekete folyadékot ami benne volt és ha már le kellett hozzá szedni a kerekeket, a nyári felnik mentek vissza.
Ma megkapta az új nyári gumiszettet a gépezet :)
A választott a Continental SportContact 5 lett. Tesztekben és fórumokon is sokat dícsérték. Illetve gondolom nem véletlen ez jó pár prémium márka gyári nyári abroncsa.
Maxigumi.hu-ról rendeltem meg a gumikat. Webshopban azt írták raktáron. Sajna csak rendelés után, a csomagkövetőből derült ki, hogy egy Eindhoven melletti raktárban... Végülis 3 napon belül itt volt a DPD pesti raktárában. Majd a Budapesten belüli kiszállítás egy újabb napot vett igénybe.
Felszerelés GumiPark nevű szervizben (Lurdy mélygarázs) történt. Korrektek, gyorsan, pontosan dolgoznak.
Eddig a szervizből haza vezető néhány kilómétert vezettem az új gumikkal, de érződik, hogy sokkal jobban tapad. Megszűnt a kanyarban érezhető oldalra úszó morzsolódás érzése ;)
Óra: 122 790 km
Hosszas gondolkodás után új fényt kaptak a nyári gurulók. És ehhez dukált egy garnitúra új gumi is. Barum Bravuris 3 215/45 R17 került fel idén nyárra. (És még remélhetőleg jó pár nyarat kihúz.)
...na végre. Ideje volt megérkeznie a gumiknak. Hihetetlen kamuzós gumisok vannak a világon. Ez volt a 4. megrendelés, ami meg is érkezik. Még jó, hogy egyik sem előre utalásos volt. Fhaszom. Volt már 20 fok is, amikor fingattam a téli gumiknak. Tuti slick lett...(féket le kell cserélni, mert ez halál) Bridgestone Turanza (215/45R17) (a méret jövőre változni fog) lett a választott márka. Ilyenem még nem volt. Kíváncsi vagyok mit fog alakítani. Gumis felpattintja délutánra a felnire a gummákat én meg utána a kocsira a felnit...ha már van krokodil emelő és nyomaték kulcs a garázsban. :-)
A költség két milliárd!