A nagyobb lendkerék adott, ha a kuplungozáskor cseréltétek azt is, mert már egy cikkszám alatt megy minden jtd-be :-) 98-tól 2004-ig. De úgy rémlik, mintha a gyárit hagytad volna bent. Ami nagyon helyes, mert azzal halkabb az autó :-)
A 150 lovas lendkereke viszont több nyomatékot elbír. A gyári beremeg kb 280Nm fölött, alacsony fordulaton. A nagyobb viszont a 330-at is bírja simán.
Az injektorok simán cserélhetőek, de a cserével együtt át is kell programozni legalább az injektor kalibrációs táblát. Aztán meg az előtöltést és egyebeket.
A gyári porlasztó legnagyobb baja, hogy lassú. Mármint több idő ugyanazt a mennyiséget befecskendezni, mint a 115 lovas porlasztóval. Ezzel nagy fordulaton van baj, mert a dugattyú munkaüteme alatt be kell érni az anyagnak. Ez ad egy korlátot, hogy meddig lehet húzni fordulaton. Egy darabig lehet növelni a rail nyomást, amitől gyorsabb lesz, de 160-170ló lehet kb a maximum gyári porlasztóval.
Viszont mindenképp a turbóval kell kezdeni, mert az a legnagyobb limit. Gyári turbóval úgysincs annyi levegő, hogy kiszaladjunk az injektor tudásából. A legtöbb elvileg 140 lovasnak mondott remap valójában 126-132Le közt lehet. A Kollár féle pl 126 ló volt. Bella a kísérleti alany, ott ki lett minden dekázva arra, hogy a kevés levegő ellenére is fordulaton be lehessen nyomni a 140 lóhoz szükséges üzemanyagot. Logok szerint anno meg is volt, 4200-nál is bement a program szerinti maximum. :-) De gyári turbóval itt a vége, aza turbó ennyit tud. A 110 lovas Marea-król lehet leműteni megfelelő turbót leömlővel együtt, ez simán felmegy. A vezérlését vákuumosan kell megoldani. Lönciéknek erre is van blogja, hogy hogy oldották meg. Annyi, hogy nem folyamatos a geometria nyitás, ill nem programozható.
A coolert hagynám, hacsak nem pályán gyilkolás a cél. A 146-é nem olyan kicsi és jó helyen van. A FMIC-ek nagy baja, hogy a vízhűtő elé kerül, majd jól melegedni fog a motor, pláne agyon chipelve.
Kb ennyi :-)
WarbiRunner (Gyuri)2017-11-22 10:02:01 // 139255
Jorjie2017-11-22 09:15:49 // 139254
Ezt hogy lehetne megoldani? Gondolom az injektorok simán cserélhetőek, kell bele nagyobb lendkerék, meg kell írni normálisan. A turbóval kell valószínű kínlódni, faragni rá leömlőt, meg kell vezérelni, nagyobb cooler se árthat sztem.
Kau2017-11-21 21:04:00 // 139253
Azért volt elfokolva ;)
WarbiRunner (Gyuri)2017-11-21 20:57:54 // 139252
Egy dolog a 8000-res leszabályzás, de egy nyomaték görbe mondaná meg a tutit. Ha már elméletben versenyzünk :-) A hangja azért szép lehetett 8e-nél :-)
Kau2017-11-21 20:13:56 // 139251
Most már elárulom, hogy az az 1.6-os motorvezérlő 8440-es fordulatig volt megírva. 8000-nél szabályzott. A nagyobb veztengelyek úgy voltak elfokolva a gyorsulás miatt, hogy 5000 fölött húzott igazán a kocsi :)
Coyote2017-11-21 20:12:30 // 139250
Enyém is gyári, semmi csipptuning nincs benne :-D
Kau2017-11-21 20:09:19 // 139249
Oké, de ez már nem az a motor. Ez full gyári :) Még egy chiptuning sincs :)
WarbiRunner (Gyuri)2017-11-21 15:43:18 // 139248
Ennyivel talán nem, de tényleg többet fogyaszt. Városban 13l az tuti :-)
Béci Ɨ|ѯ2017-11-21 12:28:13 // 139247
Akkoriban az Alfa még külön tervezte a motorokat, és logikus volt, hogy ha pénzt áldoznak egy saját motorcsalád kifejlesztésére, akkor az kerüljön az Alfákba. Egyébként a FIAT 5 hengerese tényleg nagyon jó motor, de az is az igazsághoz tartozik, hogy vegyes használatban kb 3-4 literrel többet is fogyaszt, mint a 2.0 TS.
Kazes☻2017-11-21 11:20:05 // 139246
Talán kicsinek találták hozzá, vagy talán nem elég sportosnak(?!), nem tudom... minden esetre elég érthetetlen... : /
WarbiRunner (Gyuri)2017-11-21 11:14:54 // 139245
Igen, a Lybraban is az 5 hengeres 2.0 van. Csak a 146 kapta ezt a kétes hírű 2.0 TS-t, nem tudom minek. A 20v motor nagyon tartós, volt az ismeretségi körben ilyen. Enyhén szólva sem vigyáztak rá, rendszeresen hajtották (200 körül pályán hosszabb távokat), néha elmaradt az olajcsere, volt hogy 50e km-t ment egy olajjal. Rengeteget mentek, évi 80e beleszaladt simán. Soha semmi baja nem volt, pedig tényleg vártuk, hogy mikor adja fel. Egy TS-t kb 20e alatt hazavágtak volna a nagy műszaki érzékű tulajok :-)
misike762017-11-21 09:49:52 // 139244
Gondolom a lybrákba is az van. Néha azokra is rákívánok. De azokból is olyan sovány a választék, mint a 146-ból.
WarbiRunner (Gyuri)2017-11-21 09:13:54 // 139243
Elvileg fel. Nekem az a megoldás tetszett, amit Lönciék csináltak egy Marea-n. Asszem Punto jtd váltó került fel, aminek hosszabb a végáttétele. Igy ugyanazon a fordulaton 130 helyett 145-tel ment. Pont ennyi kellene.
Kazes☻2017-11-20 21:12:03 // 139242
Kucc-kucc...! ;)
Coyote2017-11-20 20:21:18 // 139241
Bella nem koxol :-)
Jorjie2017-11-20 19:46:29 // 139240
Vajon a multijet hatosa felmenne?
Kazes☻2017-11-20 18:44:03 // 139237
Nem az álla fog leesni, hanem az orra...! :P
:D
:D
Coyote2017-11-20 17:50:47 // 139236
Majd gyere mögöttem egyszer, aztán csak nehogy leesen az álllad Bella miatt :-D
WarbiRunner (Gyuri)2017-11-20 17:38:51 // 139235
Ja és egy hosszabb végáttétel is kellene bele..
Jorjie2017-11-20 17:27:36 // 139234
Ha a Gyöngyösi taliról van szó, akkor azt mondtam, hogy tudom, hol szoktak mérni, és mi pont arra mentünk :-)
WarbiRunner (Gyuri)2017-11-20 17:27:01 // 139233
Igen, kb onnan megfognád. Ott elfogy a levegő, kicsi a turbó.
Alul azért mennek, mert 300Nm körül vannak, ott van sok levegő. 4200-on már csak 200Nm körül tud (legalábbis Bella ide van programozva).
180-nál a TS kb 5500-at forog, megpiszkálva saccolok egy 150-160Nm-t amit még ott tud (a TI 180Nm).
A jtd 4000-ret forog 180-nál, ahol még 65mm3-t kap. Ezt átkonvertálva nyomatékra és leosztva az áttétel különbséggel 180Nm. Vagyis ott még mondjuk azt, hogyegálban vannak, viszont a jtd görbéje meredekebben esik. Szóval valahol ott van a választóvonal.
Amúgy ebből a dízelből lényegesen többet ki lehet hozni. Én már nem bonyolódtam bele, de a 115 lovas jtd injektoraival, egy vgt turbóval (mechanikusan vezérelve) a 200 lovat közelíteni lehetne vele.
Alul azért mennek, mert 300Nm körül vannak, ott van sok levegő. 4200-on már csak 200Nm körül tud (legalábbis Bella ide van programozva).
180-nál a TS kb 5500-at forog, megpiszkálva saccolok egy 150-160Nm-t amit még ott tud (a TI 180Nm).
A jtd 4000-ret forog 180-nál, ahol még 65mm3-t kap. Ezt átkonvertálva nyomatékra és leosztva az áttétel különbséggel 180Nm. Vagyis ott még mondjuk azt, hogyegálban vannak, viszont a jtd görbéje meredekebben esik. Szóval valahol ott van a választóvonal.
Amúgy ebből a dízelből lényegesen többet ki lehet hozni. Én már nem bonyolódtam bele, de a 115 lovas jtd injektoraival, egy vgt turbóval (mechanikusan vezérelve) a 200 lovat közelíteni lehetne vele.
Kau2017-11-20 16:51:38 // 139232
Mindegy csak térjen ki 180-nál előlem :))
WarbiRunner (Gyuri)2017-11-20 16:44:21 // 139231
Fordulaton csak egy 146 jtd van ami nagyon megy :-D
Kau2017-11-20 16:09:24 // 139230
Ja, ott nem ezt mondtad :)))
Jorjie2017-11-20 14:53:45 // 139229
Nana, ment volna még az, csak én óvatos duhaj vagyok :-)))
Kau2017-11-20 14:47:53 // 139228
Valamelyik talira menet, mentem Jorjie 146-osa után és meglepődtem, hogy alul milyen jól húz. Aztán 140 felett már csak útban volt :)))
WarbiRunner (Gyuri)2017-11-20 08:02:05 // 139227
Egyszer vezettem egy Marea-t ilyen motorral, mély nyomot hagyott :-)
Gergely2017-11-19 22:26:28 // 139226
Sziasztok!
Valakinek TD-hez való légszűrőház elfekvőben esetleg?
Valakinek TD-hez való légszűrőház elfekvőben esetleg?
Coyote2017-11-19 21:39:25 // 139225
Ami igaz az igaz. Az 5 henger hangja az mennyei :-)
berobbantam2017-11-19 21:07:37 // 139224
Vakmerő ötlet.De szerintem 146-ba be lehetne tenni.Fordítva már történt precexens.Egy bravába becsüccsent egy alfa v6.Mondjuk az akksi csak a csomiba fért be.De igényes munka volt nem tákolás
WarbiRunner (Gyuri)2017-11-19 20:45:59 // 139223
az Alfára, hogy 146-ba nem rakta a 2.0 20v-t
WarbiRunner (Gyuri)2017-11-19 20:45:23 // 139222
Még a boxi 'bubu', az hagyján, de engem már 4 hengeres benzinmotor hang ritkán tud megérinteni. Van olyan, de nem sok, és nem igazán utcai. :-)
A kéne kategória az a Fiat 20v 5hengeres benzinesnél kezdődik :-) Örökre haragszom
A kéne kategória az a Fiat 20v 5hengeres benzinesnél kezdődik :-) Örökre haragszom
misike762017-11-19 19:19:10 // 139221
Meg van:-) Nem a teljesítményről/dinamikáról beszélek. Volt csíklámpás 33-om, 1.4 boxer. Mondjuk annak a hangja nagyon tud hiányozni.
Coyote2017-11-19 19:00:00 // 139220
Tanusíthatom, hogy így van me az enyém olyan :-D
WarbiRunner (Gyuri)2017-11-19 18:52:14 // 139219
Meg kell azt a jtd-t írni és nem fog hiányozni a benzinszag :-) Chipelve komolyat megy nagyon, igazi élmény autó lesz. A fogyasztás pedig nem növekszik..
Persze csak akkor érdemes megírni, ha amúgy 100%-os a vas.
Persze csak akkor érdemes megírni, ha amúgy 100%-os a vas.
misike762017-11-19 17:01:51 // 139218
Láttam pár videót:-). Csak arra voltam kíváncsi, hogy gondos gazdánál hogy muzsikál az 1.6ts. Meg vagyok elégedve a jtd-vel, (leginkább fogyasztásilag), de jobban szeretem a benzinszagot és időnként megnézem a hahu-s felhozatalt.
Kau2017-11-19 16:45:19 // 139217
Én 208 ezret tettem bele. 235-nél volt motorcsere.
Szerintem elég jól bírta. Kicsit meg volt piszkálva az az 1.6-os moci, jártam vele évekig gyorsulási versenyekre. Egy 2.0 TS vagy egy 2.2 JTS mellé állva, még izgulnom se kellett :)
Természetesen kis kategóriáról van szó, nem egy 4.2-es biturbós dragról :))
Van pár régi videó a youtubon :)
Szerintem elég jól bírta. Kicsit meg volt piszkálva az az 1.6-os moci, jártam vele évekig gyorsulási versenyekre. Egy 2.0 TS vagy egy 2.2 JTS mellé állva, még izgulnom se kellett :)
Természetesen kis kategóriáról van szó, nem egy 4.2-es biturbós dragról :))
Van pár régi videó a youtubon :)
Kazes☻2017-11-19 14:42:47 // 139216
Pedig volt... :)
misike762017-11-19 14:18:59 // 139215
Az pl elég nagy basz, nem?
Kazes☻2017-11-19 10:49:27 // 139214
Motorcsere...?
misike762017-11-19 10:46:46 // 139213
Az szép. Mennyi tettél bele te? Volt vele valami nagyobb gebasz?
V.Tomi.145-146 🍀2017-11-18 21:09:42 // 139212
Nincs mit 😉
Coyote2017-11-17 12:49:56 // 139211
Nekem már könnyű volt levenni a szoknyát mert már el tört a pöcök. No akkor majd csere lesz az is a többivel ha ilyen könnyű :-)
Köccike
Köccike
V.Tomi.145-146 🍀2017-11-17 04:10:17 // 139210
Emlékeim szerint nem volt nehéz befűzni. Felül az állító anyát letekered, alulról meg két csavar fogja a megvezetőt. A rosszabbik része a kézifék szoknya kivétele meg visszarakása abból a szempontból hogy a kis pöcök az alján könnyen törik. Ha az nincs akkor az erősebb behúzáskor jön a szoknya a kézifékkel együtt. Ami gáz ☺
V.Tomi.145-146 🍀2017-11-17 04:03:15 // 139209
Én a 338at már le sem fotóztam. ☺ már túlkerekedett ☺
Kau2017-11-16 14:18:02 // 139208
Nekem most volt benne a 280 :)
Coyote2017-11-16 08:39:40 // 139207
Remélem nem fogok. Nagyon figyelem mindíg :-)
Kazes☻2017-11-16 08:37:54 // 139206
Csak a 300-ról le ne maradj, Bubuka! :P
:D
:D