Fórum >> Típusok >> 145-146

misike762018-01-18 06:51:14 // 139555
A szerelő nem mondta a vez.cserét, itt említették, én meg rácsodálkoztam. A szerelő szétszedte, aztán áthívott és mutatta, hogy a 4es henger alja kicsit vízköves, a fém tömítésen nem látszik átégés, ezért ő a szíve szerint elvinné nyomáspróbára, síkolásra. Egyenlőre itt tartunk.
DieselManiaco(NagyVad)2018-01-18 05:26:47 // 139554
Oszt amúgy minek is cseréljen szíjat ha 18ekm van benne? Azért mert hengerfejezik? Nem azért hengerfejezik mert összeakadt,mert akkor nyúlna a szíj,de így semmi baja. Esetleg azért akarja cserélni mert a szerelője azt mondta,ugye tudjuk miért....
Itt írja hogy vizesedés jelei vannak a hengerfejen,de semmi nem latszik,a 18 ezret futott vezérlés szettet,vagy akárcsak szíjat is lecserélni,ha nem repedt nem szakadt nem nyúlott,nem kell. Főleg nem csak azért mert nem tudjuk miért de hengerfejezzük.
DieselManiaco(NagyVad)2018-01-18 05:22:20 // 139553
Nem rosszból,de itt sok mindent nem tudnak. Az olajbetöltőnél még egyszerűbb a helyzet. Nem is gondolnád. Letekered a sapkát,leteszed a satupadra fejjel lefelé,hogy a bajonétzár két lapkája felfelé álljon,és egy kis kalapáccsal óvatilag leféle megkocogtatod,hogy lapuljon. Akkor talán majd összeszorítja a tömítést. Ha nem akkor tömítő karika csere.
Ezt csak azert mondom mert ha jól emlékszem a betöltö alatt pont bütyök van és odacsapkodja az olajat.
Az a nagy helyzet hogy a gyakorlatiasság kiment a divatból.Tényleg nem rosszból mondom,de kurvára így van.
A karterszűrődet majd basznak levenni,nem férnek oda az adagolótól,azt meg ilyenért nem fogja levenni,vagy horribilis szá ámot fog mondani. De ne legyen igazam.
Kazes☻2018-01-17 22:20:20 // 139552
Akkor vegyél csak új szíjat.
Kazes☻2018-01-17 22:17:33 // 139551
Klassz! :)
Gergely2018-01-17 21:11:09 // 139550
Na eddig ezt se tudtam, hogy létezik... Gyanús, hogy az olajbetöltő sapka alatt is ezért csapódik ki egy kicsi akkor. A szervizben jövő héten kitisztíttatom és meglátjuk mi lesz.
misike762018-01-17 20:42:02 // 139549
Nem én rakom össze, hanem a szerelő. Friss vezérlés is kell? Még jó, hogy 18000km van benne. Annyit tudok,hogy az egyik hengerbe kis vízesedésre utaló nyomok vannak és a hengerfej tömítésen nem látni semmi baszt. Úgyhogy, most várunk mit mutat a nyomáspróba.
DieselManiaco(NagyVad)2018-01-17 19:33:24 // 139548
Van még abban 200 ezer:D fordítsd meg és tedd vissza úgy...:D
gradvolttomi2018-01-17 19:02:44 // 139547
Széthullott kinyomócsapágyat valaki..? :-)

DieselManiaco(NagyVad)2018-01-17 18:15:17 // 139546
Komolyan lehet érdemes lenne elkezdeni szerelni,egy 50-es egy hengerfejezésért kurva jó lóvé lenne. Hozhatnátok az alkatrészt is...
WarbiRunner (Gyuri)2018-01-17 16:28:27 // 139544
Nem az van, hogy nem kellett. A szerelő csak sajt beszerzéssel vállalta. És mindezt akkor mondta, amikor már szét volt kapva az autó. Szerinted tudtam bármit csinálni azon kívül, hogy reménykedtem, hogy nem kartonpapírból vág majd tömítést tízezeré' ?
Ez van sajna. Annak örülök, hogy a munkát tisztességgel elvégezte és az autó jó lett. Meg lehet úszni olcsóbban biztos, de nagy átlagban a 150 nem irreális. Engem a gépműhely is kicsit többel húzott le, amire szintén haragudtam. Kértem, hogy előbb árajánlat legyen. Hát az sem volt, csak egyből az "ide a pénzt". Az elszámolás sem volt korrekt, egyetlen számlát sem láttam.
Na de ha összeadod, 50 a hengerfej munka szimeringekkel, mindennel, 50 a sok alkatrész (vezérlés, tömítések, olaj, szűrő, csavarok) és 50 a munkadíj. Kb ez az arány jött ki.
Elméletileg értem én, hogy olcsóbban meg lehetne csinálni, csak mutass egy szerelőt a környéken aki meg is csinálja. Mondjuk úgy, hogy jó is legyen. És nem két év múlva.
Csikós cikke kezd nagyon igaz lenni. Nincs szerelőd? Nem is lesz.
DieselManiaco(NagyVad)2018-01-17 16:20:17 // 139543
Hengerfej rendbetétel,köszörüléssel,szelepszárszimmeringekkel,hézagolással meg szokott állni 40 környékéből. Én csak a gépmunkadijat meg az oda tartozó anyagköltséget mondom,szerelni magamnak szerelek.
DieselManiaco(NagyVad)2018-01-17 16:18:14 // 139542
Azt a kartergáz szűrő átmosása megoldja,csak szar helyen van az adagoló mögött-alatt...azt mindegyik csinálja..
Coyote2018-01-17 15:27:49 // 139541
Kár hogy olyan messze laksz. Olcsón tudtam volna alkatrészeket hozzá. Kb fele annyi lenne :-)
Neked is ajánlottam jogy segítek Gyuribácsi, de nem kellett :-P
WarbiRunner (Gyuri)2018-01-17 14:55:41 // 139540
Gondolom friss vezérléssel , szívó, kipuf tömítésekkel rakod össze. Nekem a TD olajcserét is kapott hengerfej javítás után, friss víz, fagyálló. 150 körüli téma.
misike762018-01-17 14:06:30 // 139539
Sziasztok! Most vitte el a szerelő a jtd hengerfejet nyomáspróbára, síkköszörülésre, szerintetek mennyibe fáj egy ilyen móka? Abba bele se gondolok, hogy komolyan meg kell piszkálni.
Gergely2018-01-17 11:09:59 // 139538
Jó eséllyel a te TD-d más kiképzést kapott a korábbi gazdáitól, mint az enyém :)
Hétvégén megpróbálok majd hozzáférni és megnézem a tengelylógást.
Én nem láttam, hogy mocskos lenne a turbó környéke. Egyedüla kartergázcső csatlakozásánál nagy a retek...
DieselManiaco(NagyVad)2018-01-17 04:39:50 // 139537
Tudom hogy statisztikailag nem sok,de én régen nem tapasztaltam ilyet az öreg td-vel. Tudom az opel motor is 2l/1000km az 1.4 ecotec. Hála istennek ez nem opel.
A turbonál nem méregetésre gondoltam,szimplán csak arra hogy lóg-e a tengelye,illetve hogy a szivócsonkhoz felhordja-e az olajat. Ehhez nem kel menni masik autóval,sem padoztatni😊
Gergely2018-01-16 21:51:48 // 139536
woooo a szimeringeztetéshez muszáj levenni a hengerfejet?? az biztos nem fog megtörténni, akkor inkább elviselem a füsti fecskéket :D
Szerintem az 1-1,5L/10.000km nem sok. egyes motorok üzemszerűleg, új korukban is megesznek ennyit, az én kocsim meg óra szerint is 350ezer föllöt jár már, a valóságot meg csak a jóisten tudja.
A turbó állapotáról fogalmam sincs. Nem egy erőgép az öreg harcos, de sosem emntem másik 146TD-vel, így nem tudom, hogy mennyire normális a teljesítménye. Lehet elvihetném beméretni.
pocok1462018-01-16 20:37:39 // 139535
Szia. Egy kis tapasztalatom van már az ülések szétszedésében :) a háttámasz alján ha a sínt már szétakasztottad akkor vegyél fel egy vékony cérnakesztyűt (csak jótanács, mert elég sorjásak a lemezszélek odabent, tapasztalat :D )

Szóval
Amikor szétnyitottad a sínt, biztosan találkoztál 3-3 db zsineggel. Ezek nem engedik a kárpitot, többek közt, hogy levedd.
Mind a 2 oldalt felnyúlsz a vas váz mellett. Követed a zsinegeket. Be vannak akasztva kis mélyedésekbe. Ezeket óvatosan húzd ki onnan, enyhén húzd fölfelé egyesével, de ne erőltesd mert a 20 év már megtette hatását. Ha kiakasztottad mind a 6 darabot, utána az üléstámla majdnem tetején lesz egy vastagabb acélos drót, keresztben szintén beakasztva. Ezt már kicsit nehezebb kiakasztani, de nem lehetetlen. Ha ez is megvan, akkor már csak a fejtámaszt kell kivarázsolnod a helyéről. Na erre má nem emlékszem pontosan, hogy hogy jön ki, úgyrémlik valami kis pöcök rögziti belülről. (Ezt úgy oldottam meg, hogy kiforditottam a kárpitot, és úgy láttam is hogy mit csinálok :)
Remélem tudtam segiteni :)
Kunyho2018-01-16 17:59:55 // 139534
Sziasztok!
Szedett szét már valaki vezető oldali ülést? Sikerült hozzájutnom egy szép állapotú TI garnitúrához (köszi Laciferi), csak a bal első ülés hátlapját kellene hegeszteni (valószínűleg), mert csálén áll.
Keresgéltem a blogbejegyzések között is, de nem találtam.
Hátul szétakasztottam a műanyag sínt, de valami még foghatja, mert nem tudom lehúzni.
Kárt viszont nem akarok benne tenni, mert szép a huzat.
Ha valaki emlékszik ilyen bejegyzésre, vagy saját maga csinálta, ne tartsa magában! Köszönöm!!!!!!
DieselManiaco(NagyVad)2018-01-16 17:25:46 // 139533
Valószínűleg szelepszárszimmering lesz. Ebben a korban már megengedett egy kis össze vissza füst:) Ha leveszed a hengerfejet szimmeringeztetni akkor rá kell nézni a gátakra is,meg minden másra. A füst sztem nem katasztrófa,a másfél liter olaj az fura.Turboja jól van? Tengely? Lóg? Nekem sosem evett egy csereperiódus alatt fél liternél többet,pedig 300eKm felett volt már benne.
Gergely2018-01-16 15:34:00 // 139532
Köszönöm a hozzászólásokat a hideg alapjárat ügyében. Hétfőn megy a vas Berdóékhoz, meglátjuk mi lesz a diagnózis.

Viszont a másik, idegesítőbb téma a hidegindítás utáni füstmacska.
Szerintem az oka az lehet, hogy valmelyik hengerbe egy kis olaj szivároghat. A jelek, amiből erre következtetek:
- a füst színe inkább kékes, mint fekete (szerintem ezért nem a befecskendező, vagy izzítás probléma)
- azért egy - másfél liter olaj elfogy 10ezer km alatt
- csak pár nap állás után jelentkezik (az olajnak van ideje beszivárogni)

Az másik kérdés, hogy hogy juthatilyen mennyiségű olaj a hengerbe. Vagy a szelepszár mellett(rossz a szimering) vagy úgy van megrepedve a hengerfej, hogy pont a henger felett. Én inkább az elsőre tippelnék és egyúttal abban is reménykedem :)
DieselManiaco(NagyVad)2018-01-15 04:03:49 // 139531
Igen valahogy úgy kéne működnie bár működős verziót nem láttam. Vagy a szolenoid halott,vagy a gombája a termosz házba,mert ugye itt az vezérli,nem számítógép😁
Hát nekem be volt kötve manuálisra,vagy kibogarászod a solenoid témá,vagy bowden😊
kbk2018-01-15 00:16:05 // 139530
Köszi, írtam neki :)
Kazes☻2018-01-14 20:55:05 // 139529
Én nem hiszem, hogy bedöglött volna... az enyém is ilyen. Viszont, ha adok neki egy nagyobb gázfröccsöt, érezhetően kikapcsol az elektronika és akkor valóban fulladozik. :)
Gergely2018-01-14 20:53:24 // 139528
Közi a választ, kezd tisztulni a kép :)
nem indul szarul, hanem bazi alacsony az alapjárat hidegen, kb 650-700 körüli, ami érezhetően nem jó neki. kb. 5 perc után beáll 900 körülire, de addig mint a traktor. azt gondolnám, hogy valahova 1100 környékére kellene, hogy tolja ez a szolenoid. viszont nem teszi, tehát gondolom akkor bedöglött a dolog.
DieselManiaco(NagyVad)2018-01-14 20:42:16 // 139527
Az alfában egy solenoid dúsít,az adagoló másik felén. A kar az 1.9TD tipohoz van,ott a termosztátház más,azon van egy patron ami egy bowdennel húzkodja a kart,úgy működik mint a termosztát. Ugye a tipo motor ugyanez csak a termosz ház más meg a szelepfedél.
Mit lehet vele kezdeni? Ha a solenoid nem működik,és hidegen szarul indul,amit nem hiszek. Vagy ha rázza a kasztnit hidegen,akkor bekötheted egy tetszőleges mechanika illetve bowden kombinációval az utastérbe hogy te húzgálhasd. Pl a régi Fiat Cromaban volt tekerős bowdenes dúsító,nekem az volt beleeszkábálva,a műszerfal alá,ilyet még találhatsz bontóban,80-90-es években volt dúsító a dieselekben általában,ha szétnézel találsz..
Gergely2018-01-14 19:11:43 // 139526
Ismét egy kérdés a TD tulajokhoz.

Mindig is furcsálltam, hogy semmi dúsítást nem kap a motor hidegen, pedig van az adagolón egy extra kallantyú, feltételezésem szerint erre a célra.
Tudja valaki esetleg, hogy mit kell ezzel kezdeni?
V.Tomi.145-146 🍀2018-01-13 20:48:00 // 139525
...
Jorjie2018-01-13 10:00:41 // 139524
Mifit kérdezd meg, ő már kisérletezett ilyennel.
kbk2018-01-13 00:24:24 // 139523
Sziasztok!

Van -e itt olyan, aki cserélt már Ts (2.0) váltóban 5. ganghoz tartozó fogaskereket? Jól tudom, hogy a TD váltóból szokták átrakni, vagy még esetleg más forrás? Igazából személyes tapasztalat érdekelne leginkább, pl, hogy mekkora fordulatszám esést hozott a módosítás, hogy lássam van -e értelme belefogni.
Coyote2018-01-11 10:26:33 // 139522
Ez sima TD kipuff szerintem, ha jól látom.
Coyote2018-01-11 09:02:33 // 139520
Nem tudom kimásolni a linket :-(
Kunyho2018-01-11 08:01:29 // 139519
Próbáld meg nála, hátha tud:
https://auto.jofogas.hu/veszprem/Alfa_Romeo_146_1_9_diesel_hatso_kipufogo_minosegi_lengyel_73942013.htm
Coyote2018-01-10 13:27:55 // 139517
Srácok. Tud valaki cikkszámot a JTD kipuffogóihoz. Mondjuk jó lenne az összeshez. Vagy honnan lehet ilyet rendelni? A 90-lovaséhoz találtam, de az enyémhez nem.
V.Tomi.145-146 🍀2018-01-08 13:54:13 // 139516
Szerintem ez nem típusbetegség
marci912018-01-08 13:42:17 // 139515
Na valaki? :) Ha a többségeteknek nincs ilyen problémája, lehet megpróbálkozok bontott gumikkal.
WarbiRunner (Gyuri)2018-01-06 12:21:15 // 139514
Az 1. gen jtd 8v simán van olyan tartós motor, az meg hogy mi az egyszerűbb, egy adagoló, vagy egy nagynyomású rendszer, nézőpont kérdése :-)
Nekem a nagynyomású tűnik egyszerűbbnek :-)
gradvolttomi2018-01-06 11:30:08 // 139513
Ehh, csáposra megyünk, nem küzdünk... Egyszerűbb, kényelmesebb úgy...
DieselManiaco(NagyVad)2018-01-05 23:04:48 // 139512
A belevalo termosztat 80-82 fokos. Akkor nem lehet 100 az üzemi hőfokod.
Kazes☻2018-01-05 22:55:57 // 139511
Igen, kettő... mindenkinek. :)
Gergely2018-01-05 22:53:21 // 139510
köszi! :)
Gergely2018-01-05 22:52:04 // 139509
Basszus tényleg :D Köszi a képet.
Nekem oda két vezeték kapcsolódik. ki kellene csavarozni godolom.
Kazes☻2018-01-05 21:50:17 // 139508
EZT köpte ki a gugli... :) De én nem ismerem őket, sosem jártam náluk, csak beugrott, hogy arrafelé vannak.
Kazes☻2018-01-05 21:46:08 // 139507
Nekem is kicsit fentebb van...
Kazes☻2018-01-05 21:44:01 // 139506
Az csak a relé... az előtét-ellenállás az lent van.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak