Fórum >> Típusok >> 145-146

Coyote2018-03-19 20:10:10 // 140026
46-ba elég nehéz fakormányt szerezni, sajnos 😔
Inkább csináltatni kellene egyet. Amúgy meg azért vágyaz az öreg vasra mert te is öreg vagy 😁 😛
Hakuna2018-03-19 19:13:36 // 140025
Írtam e-mailt gyújtásügyben.
WarbiRunner (Gyuri)2018-03-19 18:44:23 // 140024
Most egyelőre biztos, különben is igényem van az öreg vasakra. :-) Mibe kerítenék fakormányt egyébként ? :-D
Coyote2018-03-19 15:35:42 // 140023
Biztos nem a futómű mert azt felismerem. Ez inkább olyan volt mint ha fém érne fémhez. Lehet csak egy kavics volt a betét meg a tárcsa közt. Ma már nem csinálta. Szoval nem aggódok 😁
Kazes☻2018-03-19 15:23:36 // 140022
A boxeres (ma már csak Alfasud-33) topicban hamarabb kapsz rá választ, megoldást. :)
Kazes☻2018-03-19 15:21:30 // 140021
Mifi és Alexandro cartársaknál szokott lenni, de jobbára azok is felújítandóak. Vagy veszel új utángyártottat. :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-03-19 12:56:18 // 140020
Van, hogy tényleg semmi nem viszi, de pár próbát megér, hátha csak a "szokásos" hibákon állt meg a mutatvány. Velem is volt már olyan, pont légzsáknál, hogy annyira rutinosan neki láttam, hogy a tápot elfelejtettem az akksiról behozni. Csak idegeltem magam, míg észre nem vettem a piros vezeték végét... hogy az meg ott lóg az utastérben :-) Az a gáz, hogy azóta ott járunk, hogy többet kérnek egy examineres hiba kiütésért, mintha dob bele az ember egy bontott, hibakód mentes vezérlőt.
Nekem pont vizsgára kellett cserélni, mert megkotlott. Csatlakozni tudtam hozzá, de a hibája törölhetetlen volt.
Piritu - 1.000.0002018-03-19 12:28:15 // 140019
ezek szerint mindenki villamos...
Nekem csak kapcsoló nélküli KKL kábelem volt/van.A szerelőműhely topik is vagy három oldalon keresztül próbált segíteni, nem jött össze. Aztán simán lehet, hogy az újabb MES-be már beleprogramozták, anno fel sem ismerte.
A másik három szaki meg más cuccokkal próbálkozott mégse sikerült, akkor kerestem Examineres emberkét.
marci912018-03-19 11:27:07 // 140018
Ismerős történet. Ha bejön a jó idő, tervezem kicserélni az első stab rúd belső szilenteket. Nekem elől szinte minden ki van cserélve a stab rúd szilenteken kívül, tehát gyakorlatilag a tompa koppanásokat más nem okozhatja. A Strongflex-től rendeltem PU szilenteket. Egyenlőre nem tudok még nyilatkozni, hogy milyen, várom a jó időt a szereléssel, mert ugye hatalmas szívás ez a folyamat :/ Biztos, hogy ennyi idő után már neked is el vannak öregedve. A lengőkar gömbfejek ha rosszak, mindig koppannak kátyúnál, a teleszkóp legtöbbször folyással kezdi, a lengőkar szilentek nyöszögéssel kezdik, a toronycsapágy pedig morgással kormánytekeréskor. A hátsó futóműnél nem tudom mi a helyzet.
Kazes☻2018-03-19 11:25:58 // 140017
Akkor marad... az idők végezetéig! :D
Kazes☻2018-03-19 11:25:36 // 140016
Eddig én is tudtam olvasni minden kb. mindent. :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-03-19 09:53:56 // 140015
Visszajött a tél, a kis TD pedig bizonyít és bizonyít :-) Tiszta jég és hó a város, én vittem a gyerekeket reggel. Crossover faktorból jelesre vizsgázott a gép. Hogy miken kellett átmászni hazánk második legnagyobb városában március 19-én, azt nem akarom elhinni. De megoldotta. A mellékutak, ahol kikerüljük a sok békés sorban állót jégpályák. Ilyen évek óta nem volt, kb 3cm vastag tömörített latyak simára lefagyva. Atom jó ahogy ez az autó csúszós úton kezelhető. Már egyszer megállapítottam ezt, hogy jobban csinálja, mint a jtd, síkos úton előtör belőle a rallyautó lelkület :-) Se abs, se esp, se hiányérzet.
A négyévszakos gumikon vidámat autóztunk, míg a fél város kerék pörgetve szenvedett, araszolva bénázott. Áhh ez jó volt, a gyerekek is élvezték :-D
WarbiRunner (Gyuri)2018-03-19 09:34:06 // 140014
Ilyen van a TD-ben, ezt is gond nélkül olvastam, és a jtd TRW vezérlőjét is (ami ezek szerint biztosan my97-es). Semmi bonyodalom nem volt vele. A jtd-nél ugyanez volt, lehúzott műszerfallal gyújtásra tettem és "hibalámpa szakadás" hibaüzenetet tárolt.
Ott szokta mindenki elnézni, hogy a kábelt átkapcsolja "airbag"-ra. Pedig nem kell, mert a Fiat 3 pólusú csatiról a KKL kábel minden aljzatnál ugyanarra a pin-re hozza ki a K-vonalat. "ECU" állásban kel hagyni az adaptert. Ha úgy se megy, akkor kell gondolkozni :-)
pocok1462018-03-19 09:15:42 // 140013
Sziasztok. Egy "kis" segitséget szeretnék kérni Tőletek. Elsősorban Boxereseket keresek! 146 1.6 boxer az alany. Motorcsere volt, de azóta nem tudjuk rendesen beinditani. Durrog, puffog, nincs alapjárat, a motor összevissza jár... a gyujtáskábelek, vákumcsövek stb valoszinű rosszul lettek visszarakva. Az injektoroknak a csatlakozói mindegy hogy milyen sorrendben vannak? Valaki meg tudná mondani hogy mi a helyes gyujtássorrend? A trafón fel van számozva a gyertyakábel, már csak azt kellene tudnom, hogy melyiknek hová kellene mennie. Ha valaki tud, kérem segitsen.
Esetleg ha rá tudna nézni személyesen az lenne a legjobb, természetesen minden költséget fizetek, az lenne a lényeg, hogy a Kincsem tovább szelhesse a kilométereket :(
Chris822018-03-18 22:18:35 // 140012
Köszi, remélem tudnak segíteni :)
Piritu - 1.000.0002018-03-18 22:05:39 // 140011
Az alfaromeo.hu szerint Szegeden van:
Chris822018-03-18 21:07:37 // 140010
Jó lenne ha esetleg Baja - Szeged - Pécs vonalon lenne valaki aki rá tud nézni
Piritu - 1.000.0002018-03-18 21:02:20 // 140009
Szakszerviz vagy pár őrült maszek, aki hajlandó volt egy autó árát kiadni érte. Én anno Sárváron találtam ilyet.
Chris822018-03-18 21:02:03 // 140008
Nemtudom, két szerelő nézte két különböző műszerrel, de nem jártak sikerrel
Piritu - 1.000.0002018-03-18 21:01:23 // 140007
Kérdés, hogy milyen vezérlő van benne. Nekem TRW MY97 volt benne, azt semmi sem "vitte". A MES oldala szerint a 146-ba is szerelték:
WarbiRunner (Gyuri)2018-03-18 20:58:37 // 140006
7-es pinen (ecu) hagytátok? Nem szabad légzsákra átkapcsolni az adaptert, ha átkapcsolós.
Chris822018-03-18 20:52:16 // 140005
Ott próbálkoztunk, de nem jártunk sikerrel, nem tudott csatlakozni a műszer
WarbiRunner (Gyuri)2018-03-18 20:52:04 // 140004
Próbálom okosan optimalizálni majd :-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-03-18 20:50:23 // 140003
MES-el törölhető, csak jó helyre kell dugni :-) Az anyós oldali műszerfal szövetpanel alatt van a csatlakozó. Kell egy 3pin to OBD adapter és egy KKl/ELM kábel. Amit nem kell légzsákra átkapcsolni :-)
Chris822018-03-18 20:46:23 // 140002
Kinek lehet ilyen műszere?
Már én is próbálkoztam több félével....
Piritu - 1.000.0002018-03-18 20:37:17 // 140001
Valószínűleg hasonló helyzetben vagy, mint anno voltam a 97-es Pókkal. Csak a gyári Examiner tudta törölni a hibát, mással nem lehetett.
Chris822018-03-18 20:34:44 // 140000
Még lenne egy kérdésem, hátha tud valaki válaszolni.
A műszerfal egyszer ki lett véve és úgy mentem vele. Azóta a légzsák visszajelző világít.
Mit lehet ezzel csinálni, helyre lehet hozni.
Több szerelő próbálkozott már számítógépet rákötni, nem sok sikerrel.
Van erre megoldás?

Válaszokat előre is köszönöm.
Chris822018-03-18 16:25:48 // 139999
Sziasztok!

Az fényszóró lámpáim már elég rossz állapotban vannak, elektromos állítású Hella típusúak.
Az egyik kavicsot kapott a másikban pedig a projektor rész mozog.
Tud valaki esetleg jó állapotúakat ezek helyett?
V.Tomi.145-146 🍀2018-03-15 01:14:08 // 139998
Tudom hülye kijelentés de azért néz rá a kerekekre hogy meg vannak-e húzva, vagy nem lazult vissza. Valószínűleg nem az lesz de a biztonság kedvéért
Coyote2018-03-14 20:20:44 // 139997
No kérem.... csak hogy ne legyen uncsi a mai napom 😳
Mostanában felfigyeltem egy furcsa hangra, olyasmi mint amikor két fém összeér. Valahonnan hátulrol hallható bal oldalon. Viszont a jelenség csak rövid ideig tart, kb 3-5 kilóméter és leginkább 1500-as fordulaton illetve lassuláskor. Fékezéskor, nem hallható csak folyamatos haladáskor. Hmmmmmm, elég érdekes jelenség.
Másik jelenség hogy a körforgalomból kijövet egy erös fémes koppanást hallottam a bal elejéről, de ezt se tudom mire vélni, mert eddig csak egyszer fordult elő, de eléggé megilyedtem.
Remélem a 4 nap valamelyikében sikerúl kicsit megnéznem mi a helyzet oda lent.
Hát ennyit a ma esti izgalmakról 😁
Kazes☻2018-03-14 19:53:58 // 139996
Ez jó hír! :-)
Te kikormolod a verdád, a kasznis meg a brifkódat! :-D
Kazes☻2018-03-14 19:48:01 // 139995
Talán mert jobb oldalon több az úthiba... meg ilyesmi. ;-)
Coyote2018-03-14 17:52:31 // 139994
Nem terpeszt csak el kezdett kopogni. Gondoltam cserélem akkor már, de kompletten nem találtam csak ami drága. Viszont van 10 ezerért felujíto szett hozzá. Lehet veszek egy bontottat aztán azt rendbe rakom és az megy vissza.
Elsőket us kell cserélnem majd mert azok is kezdenek hangoskodni. 32 pinz kompletten lengéscsillapítoval együtt.
WarbiRunner (Gyuri)2018-03-14 16:15:42 // 139993
Megnézettem ma egy másik kasznissal is az autót. Az első kérdése: műszakira kell?
Mondom nem, az friss rajta. Körbe nézte, azt mondta egyáltalán nem gáz. Ha hozzá se nyúlok, akkor is autó a következő műszakiig. Ott már nem menne majd át, mert tropa a hátsó emelési pont és a tankajtó alatt addigra kilyukad. De kb ennyi. Ha hosszú távú a terv vele, akkor viszont érdemes most megcsinálni fullosan szerinte is. Ez jó hír. :-)
Ki is kormoltam gyorsan, plusz kapott egy légszűrőt.
WarbiRunner (Gyuri)2018-03-14 15:47:59 // 139992
Csapágya van neki. Terpeszt a hátsó futómű? Mert akkor lengőkar csapágyat kell cserélni valószínűleg. Gondolom a jobboldal. A jobboldalon talán kétszer is cseréltem csapágyat, a balon sose kellett. Tehát valószínű a baloldali egy örök életű alkatrész :-) Vagy rossz a logika? :-D
Coyote2018-03-14 14:09:03 // 139991
Srácok. Hátsó lengőkart honnan lehet szerválni ujjat? Vagy inkább szilentezni kéne?
V.Tomi.145-146 🍀2018-03-14 09:03:22 // 139990
Nincs mit :) akkor megoldodik ;)
Németh Lajos2018-03-14 08:41:33 // 139989
Köszönöm az ötletet. Gyújtáskapcsoló csere lesz a dolog vége.
V.Tomi.145-146 🍀2018-03-13 23:01:35 // 139988
Szia. Valami el kophatott, ezt csak akkor tudod meg ha szét szeded. Nekem hasonló volt tavaly, én a kulcsot nem tudtam elforditani, de ott a zárban a lamellákat nem húzta vissza, mert kopott annyit a kulcsom ennyi idő után. Lehet ennek is köze lesz hozzá. Ha nem csináltál ilyent akkor óvatosan ha neki állnál, mert ha a zárat kiszedni nem biztos hogy egyszerű elsőre amíg rá nem jössz hogy ja ez így működik, illetve ha kiviszed a zárat amit csak úgy tudsz hogy ha elforditod a kulcsot akkor ha ki jött a helyéről a kulcsot ne húzd ki a zárból mert a lamellák el repülhetnek. Aztán a többit látod hogy miért is nem oldja fel a kormány zárat. Sajnos már annyira nem tudom hogy az hogy működik, már nem olyan friss dolog :)
Kazes☻2018-03-13 15:22:22 // 139987
Kérlek szépen...! :)
gradvolttomi2018-03-13 15:07:13 // 139986
Este megnézem.
Alvázszám alapján 1855 mm lesz.

Köszönöm Uraim!
Jorjie2018-03-13 14:50:58 // 139985
Nincs rajta ilyen jelölés?

Kazes☻2018-03-13 14:34:14 // 139984
Most Bárdinál néztem kicsit utána... :)
Kazes☻2018-03-13 14:33:31 // 139983
Nekem az 1855 a legszimpatikusabb. A régit nem tudod megmérni? Vagy egyéb szűkítés alapján... pl. alvázszám?
gradvolttomi2018-03-13 14:21:21 // 139982
Köszönöm! :-)

(1840, 1842 és 1855 ?)
Kazes☻2018-03-13 14:14:43 // 139981
(igen)
:-)
gradvolttomi2018-03-13 12:29:44 // 139980
Sziasztok,
Hosszbordásszíjat cserélnék / 1.6TS /, Unixnál többféle hossz (1045, 1840, 1842 és 1855 is)... Mi a különbség? (Klímás - nemklímás?)
Coyote2018-03-12 12:42:50 // 139979
Azért még kimehetünk érte. Max vezetek én te meg ülsz melettem. Hipp hopp kiérünk. Úgy is hiányzik egy jo kis hosszú vezetés. 😁
Kazes☻2018-03-12 12:31:36 // 139978
Az élet nem habostorta... Virág elvtárs! :-DDD
WarbiRunner (Gyuri)2018-03-12 10:59:49 // 139977
A terasz összesen nem lesz ennyiben :-) De már megbántam az első ásónyomot is... Hagytam magam rábeszélni a 80cm mély pontalapokra. Basszus. Két csövet is sikerült telibe találnom. Kétféleképpen lehetett kiosztani a 3 lábat. Az első verzióban a szennyvízcsövön állt volna a két hátsó. Betemettem, kezdtem újra. Na ekkor a középső lábnál szaladtam bele valami szennyvízcső szerűbe, ami azt se tudom honnan jön és hova megy. Az ásó szépen átreccsintette, foltozhattam. Lehet hogy semmi nem megy benne már, de mi van, ha de. Úgyogy háromszor ástam ki a nyomorult pontalapokat.. :-D
Aztán egy napom ráment levenni 12 centit a szintből és 12-es deszkákból kizsaluzni úgy, hogy minden mindennel vízszintben legyen, jó legyen a szint, minden méret stimmeljen. Áhh... És már cseszegetnek azzal, hogy az alacsonyabbik rész, ami kvázi a földön áll, el fog mozdulni, ha nem csinálok annak is valami mély alapozást. Hát f..om... :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak