gradvolttomi2018-05-03 16:25:22 // 140255
Köszönöm, kerítek pasztát...
gradvolttomi2018-05-03 16:25:07 // 140254
Köszönöm. Vezérlés cseréről jöhet minden, a lelkesedés + szerszámok megvannak, csak a bátorság hiányzik...
VV62018-05-03 13:58:10 // 140253
Őszintén szólva én még nem láttam olyan olasz motort, amit a boltokban kapható szelepfedél tömítésekkel szivárgásmentesen lehetett volna összerakni. A rugalmas hőálló pasztát javasolnám helyette, mert nekem bevált.
marci912018-05-03 13:35:00 // 140252
A TS egy eléggé kiélezett motor. Igényli a gondoskodást és az odafigyelést, de cserébe kapsz is sport feelinget rendesen. A baj az átlag magyar emberek mentalitásával van ("jó az még, műszakiig kibírja, had zörögjön, nyomjad neki" stb), mert egy ilyen tulaj 200 000km-es futásig gyakorlatilag már megölte ezt a motort.
marci912018-05-03 13:22:07 // 140251
Szia!
9Nm-el kell meghúzni a szelepdeknit és arra figyelj, hogy két fajta tömítés létezik. A véknyabb az alu deknihez való, a vastagabb pedig a műanyaghoz. Illetve mielőtt beszereled, alaposan most ki és nézd át, mert bizony nem nehéz elrepeszteni :/ Az persze alap, hogy tiszta legyen minden felület és ne maradjon tömítés maradék sehol.
A hosszú hétvégén most cseréltem én is először komplett vezérlést módosítóval együtt. Ha gondolod és érdekel, megosztom a tapasztalataimat. Volt benne minden, dráma, szenvedés, izzadás, anyázás stb. :) De megvan és a járgány azóta olyan szépen jár, mint még soha.
9Nm-el kell meghúzni a szelepdeknit és arra figyelj, hogy két fajta tömítés létezik. A véknyabb az alu deknihez való, a vastagabb pedig a műanyaghoz. Illetve mielőtt beszereled, alaposan most ki és nézd át, mert bizony nem nehéz elrepeszteni :/ Az persze alap, hogy tiszta legyen minden felület és ne maradjon tömítés maradék sehol.
A hosszú hétvégén most cseréltem én is először komplett vezérlést módosítóval együtt. Ha gondolod és érdekel, megosztom a tapasztalataimat. Volt benne minden, dráma, szenvedés, izzadás, anyázás stb. :) De megvan és a járgány azóta olyan szépen jár, mint még soha.
Kunyho2018-05-03 07:29:34 // 140250
Kazes☻2018-05-01 22:46:03 // 140249
Ez függhet az anyagminőségtől, a felszereléstől, a csavarok meghúzási sorrendjétől, a dekli repedéstől is, stb...
Bp.-en van... ;)
Bp.-en van... ;)
gradvolttomi2018-05-01 18:03:31 // 140248
Szelepfedél tömítést cseréltem. Mi a bánatért csöpög? Jobban meghúzni nem merem, egy csavart már így is törtem.. Meghúzási nyomatékot nem találom sehol.
Vezérlés csere Zalaegerszeg környékén valaki..? Egyedül nem merek nekiállni...
Vezérlés csere Zalaegerszeg környékén valaki..? Egyedül nem merek nekiállni...
Coyote2018-05-01 17:42:31 // 140247
Ma szét kaptam a torony szilentet hogy kitakarítsam és bezsírozva össze rakjam. Sajna a kis golyók szerte szaladtak és 3-om hiányzik. A keresés miatt már nem volt kedvem felujítani, de ha kell valakinek ingyen oda adom, vagy meg keresem az a 3-om golyót felujítom és akkor bizony már egy serital lesz az ára 😉😁
Pe-T1662018-04-29 19:42:20 // 140246
Köszönöm szépen! Megpróbálom kitalálni, hogy mi legyen a folytatás. Egyelőre nem nagyon érdekel senkit a 166-osom. :/
Pe-T1662018-04-29 19:40:00 // 140245
Ez egy jó vastag iromány lett, köszönöm az okosítást :D
misike762018-04-28 17:56:15 // 140244
Szerintetek létezik olyan váltó és kézifék szoknya lefogató keret, ami nincs atomjaira törve? Hajdanában a 33-hoz nem volt se égen se földön.
misike762018-04-27 14:03:05 // 140243
Úgyis megy kerékcsapágy cserére, akkor megnézetem.
Kazes☻2018-04-27 13:10:40 // 140242
Ha többen is ülnétek és pakolnál néha, jobb egy 146, de ezt te tudod... Szvsz nem késtél le róla és benzines talán jobb, mégha kicsit több is a fogyi, főleg télen, városi dugózással. A többit Warbbi szépen összerántotta... :)
Bármi van, kérdezz minket nyugodtan! :)
Bármi van, kérdezz minket nyugodtan! :)
Kazes☻2018-04-27 13:03:55 // 140241
A tankban is szokott lenni egy előszűrő, a szintjelzőnéle/ban... nekem spec az volt eldugulva...
WarbiRunner (Gyuri)2018-04-27 12:21:24 // 140240
Szia! A kisebb autóba ülést megértem, én ma még egy 80km-es alkatrészért szaladós útra is inkább a 146-tal mentem, városban meg hagyjuk is, kicsit szenvedős a 159-cel ilyen utakon.
Szerintem még nem csúsztál le róla, bár ahogy öregszenek ezek a vasak, úgy lesz egyre nehezebb ép, normális darabot szerezni. A ha.hu-s felhozatal kb nulla. Ha tényleg elszántad magad, inkább az autoscout, vagy a subito.it, (esetleg mobile.de) ahol szép darabok előfordulnak. A tényleg jóknak mondjuk az ára is araszolgat feljebb, van ahol már elgondolkozik az ember, hogy mire forgalomba helyezi, vehet valami újabbat is (ami nem feltétlenül lesz jobb :-)).
Ha Budapesti utakra kell, akkor a QV, és a facelift utáni gyári ültetett változatokat kerüld. A boxert is, mert az is hajlamos leérni, annak meg az olajteknő van hülye helyen :-) A jtd is kompromisszumos, mert az is alacsonyabb.
A benzinességhez nem feltétlenül ragaszkodnék, csak ha nagyon fáj a hangjuk :-) A TS motoroknak van egy híre, maradjunk ennyiben. És már ezekben sok a km. TS-t csak valóban kevés km-rel vennék (és személy szerint csak 1.8-ast). Bővebben majd valaki kifejti, és védelmébe veszi, akinek van :-)
A JTD, ha az alacsonyabb futóművel meg tudsz barátkozni, simán vállalható városba, alig fog enni. Elképesztően keveset :-) Közben jól megy, a QV-Ti-SE kormányműve van benne ami picit direktebb (és nagyobb köríven fordul... sajna). Igazi játszós autót lehet faragni belőle egy kis programozással úgy, hogy nem büntet széteséssel, nagy étvággyal.
A TD adagolós dízel, ami nekünk a városi autónk, teljesen tökéletes a célra. Nem ér le, puhácska a futóműve, azért még határozottan kanyarodik, könnyű a kuplungja, jó a fordulóköre (ez a nem gyári ültetett TS-ekre is kb igaz lehet). Az adagolós motor bírja a gyűrődést.. pont ezért nehéz olyat találni, amiben nincs benne a világ összes kilométere. Nem annyira élményautó, cél szerszám :-)
Ha bármit venni készülsz, alul nagyon alaposan nézd át! 20 év körül járnak, a rozsda már nagy ellenség. Ha 1-3 évre veszed, aztán kuka, akkor mindegy, de úgyis megszereted majd, és sajnálni fogod :-) Mert ezek ilyenek. Nagyon szerethető kis szörnyűségek :-D
Szerintem még nem csúsztál le róla, bár ahogy öregszenek ezek a vasak, úgy lesz egyre nehezebb ép, normális darabot szerezni. A ha.hu-s felhozatal kb nulla. Ha tényleg elszántad magad, inkább az autoscout, vagy a subito.it, (esetleg mobile.de) ahol szép darabok előfordulnak. A tényleg jóknak mondjuk az ára is araszolgat feljebb, van ahol már elgondolkozik az ember, hogy mire forgalomba helyezi, vehet valami újabbat is (ami nem feltétlenül lesz jobb :-)).
Ha Budapesti utakra kell, akkor a QV, és a facelift utáni gyári ültetett változatokat kerüld. A boxert is, mert az is hajlamos leérni, annak meg az olajteknő van hülye helyen :-) A jtd is kompromisszumos, mert az is alacsonyabb.
A benzinességhez nem feltétlenül ragaszkodnék, csak ha nagyon fáj a hangjuk :-) A TS motoroknak van egy híre, maradjunk ennyiben. És már ezekben sok a km. TS-t csak valóban kevés km-rel vennék (és személy szerint csak 1.8-ast). Bővebben majd valaki kifejti, és védelmébe veszi, akinek van :-)
A JTD, ha az alacsonyabb futóművel meg tudsz barátkozni, simán vállalható városba, alig fog enni. Elképesztően keveset :-) Közben jól megy, a QV-Ti-SE kormányműve van benne ami picit direktebb (és nagyobb köríven fordul... sajna). Igazi játszós autót lehet faragni belőle egy kis programozással úgy, hogy nem büntet széteséssel, nagy étvággyal.
A TD adagolós dízel, ami nekünk a városi autónk, teljesen tökéletes a célra. Nem ér le, puhácska a futóműve, azért még határozottan kanyarodik, könnyű a kuplungja, jó a fordulóköre (ez a nem gyári ültetett TS-ekre is kb igaz lehet). Az adagolós motor bírja a gyűrődést.. pont ezért nehéz olyat találni, amiben nincs benne a világ összes kilométere. Nem annyira élményautó, cél szerszám :-)
Ha bármit venni készülsz, alul nagyon alaposan nézd át! 20 év körül járnak, a rozsda már nagy ellenség. Ha 1-3 évre veszed, aztán kuka, akkor mindegy, de úgyis megszereted majd, és sajnálni fogod :-) Mert ezek ilyenek. Nagyon szerethető kis szörnyűségek :-D
Pe-T1662018-04-27 11:16:48 // 140239
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni Tőletek autóvásárlással kapcsolatban.
Úgy döntöttem, hogy kisebb autóba szeretnék átülni a mostani 166-osomból, mert túl nagy és nincs kihasználva :( Győzködtem magam, hogy nem így van, de basszus tényleg... Mindig is szerettem a 145-ös formavilágát és lehet alapból egy ilyet kellett volna venni anno, de ez már mindegy.
Viszont most elgondolkoztam rajta, hogy egy ilyenbe kéne átülnöm, ha vannak egyáltalán még eladó megóvott, karbantartott és szeretett példányok. Vagy a jókat senki nem adja el és lemaradtam erről :(
Szerintetek melyik motorral, milyen évjárattól érdemes keresni? Benzines érdekel a felhasználás miatt. Időnként pár nagyobb út is becsúszik, de legtöbbször most már csak városban járok. Mikre kell feltétlenül odafigyelni? Futóműve mennyire tűri az itthoni utakat? Tudtok esetleg olyanokat, akik lecserélnék a sajátjukat?
Előre köszönöm mindenkinek, aki dob egy választ.
Tanácsot szeretnék kérni Tőletek autóvásárlással kapcsolatban.
Úgy döntöttem, hogy kisebb autóba szeretnék átülni a mostani 166-osomból, mert túl nagy és nincs kihasználva :( Győzködtem magam, hogy nem így van, de basszus tényleg... Mindig is szerettem a 145-ös formavilágát és lehet alapból egy ilyet kellett volna venni anno, de ez már mindegy.
Viszont most elgondolkoztam rajta, hogy egy ilyenbe kéne átülnöm, ha vannak egyáltalán még eladó megóvott, karbantartott és szeretett példányok. Vagy a jókat senki nem adja el és lemaradtam erről :(
Szerintetek melyik motorral, milyen évjárattól érdemes keresni? Benzines érdekel a felhasználás miatt. Időnként pár nagyobb út is becsúszik, de legtöbbször most már csak városban járok. Mikre kell feltétlenül odafigyelni? Futóműve mennyire tűri az itthoni utakat? Tudtok esetleg olyanokat, akik lecserélnék a sajátjukat?
Előre köszönöm mindenkinek, aki dob egy választ.
misike762018-04-27 10:15:15 // 140238
Olaj, üzemanyag. Lehet hozzá köze az új szűrőnek? Nem tudom a rendszert érdemes e nézegetni, ha 500 indításból 1 ilyen kehés.
misike762018-04-27 08:49:30 // 140236
A szűrő most lett cserélve.
Kazes☻2018-04-27 08:03:47 // 140235
Szvsz, az üzemanyagrendszert nézd át... csövek, szűrők, nagynyomású...
misike762018-04-27 06:52:59 // 140234
Sziasztok! Ötlet kellene. Tegnap, idításnál a jtd rántott egy retteneteset a bódén, aztán csak forgatott, de nem indult. A következő kísérletnél már nem rántott, de nem is indúlt. Kb a 10. próbálkozásra indult be és utána már nem volt vele baj. Ezt már 1-2 alkalommal eljátszotta mióta nálam van.
Kazes☻2018-04-26 09:21:39 // 140233
A toronycsapágy nemigen kopoghat, mert az kb. két tárcsa között fémgolyók... az, ha tekered a kormányt max. ropog. Maga a toronyszilent viszont tud kopogni, amikor már elfárad a két fém alkotóelem közti gumi. Komplett ki kell szerelni az egészet és, ha már kint van és szétbontottátok, akkor érdemes a csapágyat is óvatosan szétkapni, kipucolni és újra zsírozva visszatenni.
Nem olyan nagy cucc, de a rugóösszehúzásra figyeljetek! :-)
Nem olyan nagy cucc, de a rugóösszehúzásra figyeljetek! :-)
marci912018-04-26 09:09:12 // 140232
Na úgy néz ki, hogy a zavaró néhai koporászásnak a toronycsapágy lesz az oka. Mivel bontott volt a gólyaláb, ezért ez benne van a pakliban. Cserélte már valaki közületek? Érdemes cserélni a szilenteket is, vagy ha azok jók, akkor ne bántsam őket? A szilentekből elég drága az, ami már jó minőség. Érdekel minden tapasztalat, aki már foglalkozott a témával :) Köszönöm!
Béci Ɨ|ѯ2018-04-26 07:23:20 // 140231
Lehet, hogy a vaj bőrbelsőhöz járt ilyen. Bár még nem láttam soha.
Gergely2018-04-25 23:14:35 // 140230
Torjay mestert kell megkérdezni. Ha valaki, akkor ő tudja az ilyesmit.
Kazes☻2018-04-25 19:12:47 // 140229
Akár még az is lehet... különben passz! :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-04-25 16:31:57 // 140228
WarbiRunner (Gyuri)2018-04-25 08:53:56 // 140227
Láttam, köszi :-) Ez a gond, hogy egyben eladó.A 110 nem volna sok, ki lehetne árulni belőle annyit, hogy megérje az ajtók miatt. Csakhogy ki is kell vonatni, és időm sincs autót bontogatni az udvaron. Most épp még útba is lenne kb bárhol, kell a placc a betonkeverőnek, sódernak, fának :-) Pénteken megyek egy jobb első ajtóért, remélem nem lesz lyukra futás. Színe jó, ára jó, a többit majd látjuk.
Kazes☻2018-04-24 23:26:27 // 140226
Persze... bár szvsz ahhoz még drága főleg, hogy pl. a motor-váltó-kormánymű-kipuf sem passzol. ;)
Gergely2018-04-24 22:47:07 // 140225
de csak 110 és gondolom még alkuképest. Donornak jó lehet még
Kazes☻2018-04-24 22:31:25 // 140224
Warbi... de nem egyben kell neki, főleg egy boxer...! :D
Gergely2018-04-24 21:53:27 // 140223
Valaki mintha zöld 46-os ajtókat keresett volna:
https://www.facebook.com/groups/258694610946075/permalink/958666460948883/?sale_post_id=958666460948883&rt=11
https://www.facebook.com/groups/258694610946075/permalink/958666460948883/?sale_post_id=958666460948883&rt=11
Kazes☻2018-04-23 22:11:01 // 140222
Nem, ez a Ts(ek)-nél van... a Td-nél más és ott bizony a menet megy el gyufáért... sajna. Azt hiszem olyanból is van egy nálunk... :)
Gergely2018-04-23 22:07:53 // 140221
akkor megnézem én is, hátha a csavar van megszakadva :)
Kazes☻2018-04-23 21:41:58 // 140220
Nekem maga csavar volt eltörve... egyelőre csak az egyik. Korábban valaki nagyon megerőltette és nálam, érdekes módon lazításnál putty... eltört.
Gergely2018-04-23 21:18:29 // 140219
De miben különbözik? Ha menetben nem, akkor csak szakítószilárdságban. Az meg nem jó, ha nagy, mert csak széttépi az alut. Nekem meg is van szakadva vagy 3db, fel kéne fúrni és újramenetezni.
Kazes☻2018-04-23 20:58:34 // 140218
Én is raktam bele sima csavart, de aztán csak addig, amíg Marklartól nem szerváltam eredeti bontottat! :D
Gergely2018-04-23 20:50:06 // 140217
Ez alap, legalábbis a TD-ben nekem is ez van. Egyébként nem hiba és nem is egyedi eset, több autónál hallottam már, hogy így oldják meg. Gondolom arra való, hogy városban a lámpánál ne pakolják ki a csomagtartót. Mondjuk szerintem is inkább rohadtul idegesítő, mint hasznos.
Gergely2018-04-23 20:46:00 // 140216
Mitől olyan speckó az? Emlékeim szerint semmi extra, vagy valamit anno elb@sztam? :D
WarbiRunner (Gyuri)2018-04-23 14:00:00 // 140215
Kazes☻2018-04-22 22:21:49 // 140214
Lehet, hogy csak szalonban... és/vagy bontóban.
gradvolttomi2018-04-22 20:52:17 // 140213
Sziasztok,
Szelepfedél csavart hol tudok venni...?
Szelepfedél csavart hol tudok venni...?
Kazes☻2018-04-21 18:57:09 // 140212
Ja... van egy Ts-em is... néha kimegy a fejemből...! :D
Kazes☻2018-04-21 18:56:22 // 140211
Igen... mivel nekem is Td-m van, ua. mint Warbinál. :)
Coyote2018-04-21 17:24:05 // 140210
De igen igy. Mivel pont abban a magasságban van hogy könnyű véltlen meg nyomni. Így aztán gondolom így oldották meg hogy biztonságos legyen.
marci912018-04-21 13:46:25 // 140209
Nee, ez komoly? :) Azért ez elég vicces baki, gondolom nem így tervezték.
Jorjie2018-04-21 13:30:21 // 140208
Nekem van egy a garázsban :-D
WarbiRunner (Gyuri)2018-04-21 13:21:16 // 140207
Igen, van a TD-ben is. És igen, álló motornál működik, úgyhogy ha valamit elfelejtettél berakni hátra, le kell állítani. :-) Pillanatnyilag épp nem működik valamiért, de ha szét lesz szedve, majd végig nézem a kábeleit.
Coyote2018-04-21 11:33:12 // 140206
Nekem anno volt ilyen a boxerben. De ugy tudom sok 46-ban volt ilyen extra. Az enyémbe szerintem utólag raktak ilyet mert a bowdenes is megvot. Egy hátránya volt csak, hogy kizárólag állo motornál lehetett használni.