Fórum >> Típusok >> 145-146

WarbiRunner (Gyuri)2018-06-14 17:56:57 // 140426
Sőt, mostmár biztos, hogy nem megy az autó belenyúlós nagyjavításra.
Ma voltam Robinál a kasznisnál. Átnézte és konzultáltunk egy hosszabbat. Szerkezetileg az autó sokkal jobb mint ahány éves, szerinte ha nem múzeumi darabnak szánom, nem szabad beleszabdalni, mert ott már nincs megállás.
Mutatott nekem sokkal fiatalabb autókat amiken simán van annyi rozsda, mint a TD-n.
Szóval ennyi, projekt lefújva. Pláne, hogy végre Kinga is hajlik a cserére.
Szóval max ajtó + lökös csere és ennyi.
Egyébként megdicsérte az autót, szerinte is törésmentes, szépen egyben van még.

Innentől továbbra is eladó, de semmi sem sürgős.. így a legjobb.
WarbiRunner (Gyuri)2018-06-14 13:24:41 // 140425
A TD még pár napig vihető ha valaki szeretne egy gyári állapotú, keveset futott, elpusztíthatatlan 146-ot. És persze van affinitása kaszni elemeket csereberélni, apróságokat javítani.
Alfabooy-nak lett volna ideális, ahogy a blogját néztem, ujjgyakorlat lett volna neki összerakni, itt-ott fényezni :-))
Ha valakit tenyleg érdekel, beszéljünk, rugalmas vagyok :-) De Kazes.. azé nem 'száz' :-)
V.Tomi.145-146 🍀2018-06-14 11:55:53 // 140424
A FL előttinel a relé a biztosíték tábla felső sor 3.
Fl utáni meg motorter aksi tartónál van.
Azt nem tudom hogy mi választja el hogy most egyes vagy kettes fokozaton menjen, annyira nem kellett belemerülnöm hál isten
V.Tomi.145-146 🍀2018-06-14 11:47:36 // 140423
Nekem a TD-n húztak be egy erős kábelt hozzá, pontosan nem tudom hova megy a kapcsolótól. Én másképp oldottam volna meg. Csak a relét kapcsoltam volna amelyik kapcsolja a ventit, most a kapcsolása a relének lehet + vagy -, nem tudom. Ezt ki kell mérni hogy melyikre kattan a relé. Bár lehet hogy akkor csak az első fokozat kapcsolna. Én a TSen bekötöttem hogy kapcsolóval is tudjam a relét irányítani, csak nálam nincs az a veszély hogy első fokozatra kapcsol, mert fixen ha már bekapcsol mindig kettesen megy. Ez mondjuk megint az előző tulaj műve, én meg nem bántottam mert így jobban hűt. Itt már csak a dugó végett kötöttem be hogy ne szálljon el a vízcsővem a városban.
Gergely2018-06-14 11:03:55 // 140422
azt meg tudod mondani, hogy hova kötötték be ezt a direktkapcsolót?
V.Tomi.145-146 🍀2018-06-14 09:44:04 // 140421
Persze, egyértelmű. Nekem is jó alapból, csak gondolom régebben lehetett probléma azért van beszerelve így +ba
Gergely2018-06-14 08:45:44 // 140420
Ez jó megoldásnak tűnik. de azért megnézetem egy villanyossal, hogy a gyári állapotot nem lehet-e visszaállítani esetleg.
szeruuu2018-06-14 08:13:02 // 140419
Az elakadásjelző mellett bal oldalon lévő üres dugóba szeretnék egy kapcsolót berakni a fejegységemnek, mert folyamatosan áram alatt van, és nem szeretném, hogy leszívja az akksit majd.(Alfa-Hifibe már megtalálták rá nekem a megoldást, így szeretnék a kapcsolónak helyet keresni.) Hogyan lehet azt onnan kiszedni? Csak simán ki tudom pattintani, vagy szét kell szedjek hozzá mindent? Láttam WarbiRunner Blogját, hogyan cserélte az izzót a középkonzolban, lehet az lesz nekem a megoldás? Esetleg, ha valaki tud egyszerűbb és praktikus helyet azt is szívesen várom! Előre is köszönöm!
V.Tomi.145-146 🍀2018-06-13 23:31:33 // 140418
a kis Piroskán itt ment el nekünk
V.Tomi.145-146 🍀2018-06-13 23:28:52 // 140417
Az új termo ami már egy ideje bent van az 82 °C-on nyít teljesen, és ott be is áll pontosan. Csak dugóban megy fel, a sok lámpázgatástól, akkor kapcsol nekem is. Bár én ha már dugóban vagyok benyomom direktbe a ventit, ami a ketteset kapcsolja és szépen marad is 82 °C-on a víz. Ha meg fel engedem hogy kapcsolja az egyes fokozatot és úgy kapcsolom be direktbe akkor szépen egy két perc alatt le is viszi vissza 82re. Ezt a direktbe kapcsolast még előttem kötötte be valamelyik tulaj, én meg bent hagytam hogy így kíméljem. Az volt az egészben a jó hogy mikor vettem az autót, rá 3 hónapra találtam meg ezt a kapcsolót takarítás közben :) a motorháztető nyitó felett van. Csak le nyúlok a lábam közé :D
Gergely2018-06-13 21:55:50 // 140416
Vagy valami kevésbé látható helyen elrepedt egy vízcső.
Kau2018-06-13 21:19:42 // 140415
Még az is lehet, hogy elrepedt a kiegyenlítőtartályod és nyomás alatt kiszivárog a víz. Nekem már volt ilyen és cserélnem kellett.
Gergely2018-06-13 20:53:11 // 140414
Akkor ezek szerint megerősítést nyert a gyanúm, miszerint nekem nem megy az első fokozat...
WarbiRunner (Gyuri)2018-06-13 20:01:09 // 140413
Hengerfej tömítés lehet. Vedd ki a gyertyákat és hasonlítsd őket össze. Ha találsz trutyisat, vagy a 4-ből 1 világos barnás, a többi nem, akkor esélyes hogy a víz a motorba megy valahol.
djhans2018-06-13 18:58:38 // 140412
Sziasztok. 145 1,4 TS a tartályból pár nap alatt eltünik a víz. A földön nyoma nincs. Az olaj szép tiszta, nem zavaros. Elég rozsdás a víz. Mi lehet, hengerfej vagy tömítés?
Kazes☻2018-06-13 11:04:39 // 140411
Nekem az tavalyi gyöngyösi talin felfele menet a perkba, totál pörgött már maxon a ventim... nyári kánikula, tele kocsi, konvoyban felfele tötymörgés menés-megállás... egy darabig hagytam is járni a parkban, hogy kapjon egy kis levegőt, mert már szédült! :)
Kazes☻2018-06-13 11:01:33 // 140410
Na, jóóó... de ez úgy könnyű, hogy csak korban hasonló a mieinkhez... km-ben meg kb a fele...és most meg is volt hengerfejezve! :P A többiről meg nem is tudunk...! :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-06-13 08:56:27 // 140409
Igen, kb ott. Viszont az üzemi nekem nincs 80 fölött. Inkább egy hajszállal alatta. Nagy melegben városozva megy 80 fölé, de a venti nem nagyon megy, addig sose megy fel. Olyan, mintha ezt a motort sehogy nem lehetne megfózni :-) Tavaly, 1500m-re felszerpentinrzve 30 fokban.. akkor hallottam először menni a ventit.
marci912018-06-13 08:23:52 // 140408
Nem mai készülék és nem találtam semmi infót róla. Első körben ki kellene deríteni, hogy mit tilt a riasztó (gyujtást, AC-t vagy önindító behúzótekercs működtetőt szoktak bekötni). Utána a legegyszerűbb az lenne, ha elkezdenél kutatni, hogy a kábelei merre futnak. Egy egyszerű 4 lábú relét kell megkeresni, ami a vezérlőre csatlakozik (legtöbbször narancs vagy fekete vezetékkel) és ez szakítja meg a fent sorolt elemek valamelyikét, ha a riasztó felől nem érkezik meg a testelés. Legsűrűbb esetben a gyújtáskapcsoló környékére fogatják fel, mert ott vágják el az önindító működtetőt. Ha a relét sikerült kiiktatni, lényegében csak le kell húzni a csatlakozót róla és fog indulni :)
V.Tomi.145-146 🍀2018-06-13 00:49:38 // 140407
Nekem a 80 és a felette lévő szamozatlan vonal között van pontosan, akkor kapcsol az első fokozat
rodolfo752018-06-12 22:47:01 // 140406
Szia!

Nem Meta, Germania. Sajnos a távkapcsolója nincs meg. Eddig az akkuja még nem purcant ki teljesen, addig az autó akkuról való leválasztás sem okozott gondot. Most azonban teljesen kifeküdt, és nem lehet átkapcsolni sem, mert nincs mivel :) Az a spec kulcs csak a szirénát hallgattatja el. - legalább is ezt mondták.
ilyen:




Ezt kellene kiiktatni, nem kell az oda. Távkapcsoló 65,000 Ft az új. Használtat meg nem akarok bele venni, amúgy sem volt alaptartozéka.
üdv, R75
Kazes☻2018-06-12 22:31:17 // 140405
Emlékeim szerint igen... 86-88-nál van az első... úgy rémlik... de most nem tudok utána nézni. :)
Gergely2018-06-12 22:16:03 // 140404
Sziasztok!

Újabb kérdés a TD-t ismerőkhöz a melegedéssel kapcsolatban: elvileg 2 fokozatú a venti. Azt mondtátok, hogy üzem közben a mutatónak 80 felett kell állnia kicsivel. Nektek itt kapcsol az első fokozat?
Kau2018-06-12 16:34:27 // 140403
Nekem adtak kapcsolási rajzot ;)
marci912018-06-12 08:48:00 // 140402
Szia!
Először is tudni kéne, hogy milyen riasztóval szerelték. Ha ilyen piros gombos távadód van, akkor sanszos, hogy ez META rendszer.

Ezekhez szoktak adni egy speciális kulcsot, amit ha beledugsz a vezérlőbe és elfordítod, ki lehet kapcsolni úgy, hogy a központi zár működik tovább kulcsos nyitással. A teljes kiiktatás nagyon macera, részletes kapcsolási rajz nincsen és a vezérlőre menő vezetékek mind feketék (direkt azért, hogy ne legyen egyértelmű, mit kell elvágni). De amúgy nem szokott velük baj lenni, maximum a relék fáradnak el és néha úgy marad egyik oldalt az irányjelző, de a javítása nem nagy szám.
rodolfo752018-06-11 22:44:05 // 140401
Sziasztok!

Riasztó kikötéséhez keresek részletes kapcsolási rajzot. Sajnos a letölthető workshop manual-ban nincs ilyen, illetve ami van elég "sematikus". Vagy van valami ötletetek? Esetleg valami szoftver, amiből ezt ki lehet olvasni? Előre is köszi.
R75
V.Tomi.145-146 🍀2018-06-10 21:25:28 // 140400
Akkor félre értettük egymást. Én azt gondoltam hogy az elsőről van szó. Hátul olyan igen
misike762018-06-09 22:40:52 // 140399
Nálam a keretet hátul csak 3 fül tartja. Elől van 2 csavar, de a hátulja ereszkedett meg. Ma kendácsoltam rajta, kicsit megtoldottam a füleket, egyenlőre elég stabilan áll.
V.Tomi.145-146 🍀2018-06-09 13:02:07 // 140398
A kormánytól balra, a műanyag alatt
V.Tomi.145-146 🍀2018-06-09 12:57:26 // 140397
A csavarozható fele kopik meg, nekem ugyan ez volt
V.Tomi.145-146 🍀2018-06-09 12:54:37 // 140396
A lámpát két csavar is fogja a riasztó érzékelője alatt
fbence2018-06-09 12:19:01 // 140395
Jobb oldalra az indexem működése nagyon kétséges, a legtöbbször nem működik.
Kapcsolót cseréltem, nem lett jobb, úgyhogy jön a lámpázgatás.
Viszont egy olyan gyors segítség esetleg, relé hol található ( csak hogy ne teljesen a nulláról induljak )
szeruuu2018-06-08 21:07:26 // 140394
Megoldódott a probléma, csak egy biztosíték ment ki. :)
szeruuu2018-06-08 17:40:16 // 140393
Nagy gondom van! Beindítottam a kocsit, hallottam egy kattanást, és se km óra se index, se világítás! Biztosíték lehet???
marci912018-06-08 08:36:10 // 140392
Nem tudom mennyire ismeritek a jelenséget. A vezető oldali ajtóm alsó zsanérja rendesen kotyog, masszív lógása van az ajtónak. Az A oszlop felőli zsanér felet ki lehet csavarozni (igaz nagyon nehezen), viszont az ajtón lévő az fix. Melyik része szokott megkopni? Javította már valaki?
marci912018-06-08 08:33:08 // 140391
Rendben lesz ott minden :) Ha becsületesen kivágja, ledrótkorongozza a rossz részeket, tiszta (nem kert végében fekvő rozsdás) lemezt varr fel és a legfontosabb, hogy alapozza is a rücsi előtt, akkor nagy baj nem lehet.
misike762018-06-08 08:23:06 // 140390
Ennek a hátsó felét csak 3 kis fülecske fogja? Simán csak be van akasztva a tetőkárpítba és ennyi? Nekem tegnap megadta magát, mintha már nem fogná meg a kárpit.
Jorjie2018-06-05 22:38:44 // 140389
Fajin lesz az, majd meglátod :-)
Nem jársz felénk mostanában? Maradtak még sallangok a garázsban a TD-hez, ha kell valami viheted "csakúgy" pénzért, ami marad azt pedig felajánlom Kazesnak :-)))
Kazes☻2018-06-05 22:01:27 // 140388
Hajrá! Próba cseresznye! Ha nem tecc, még utána is átvehetem egy százasssé'...! :D
WarbiRunner (Gyuri)2018-06-05 21:12:26 // 140387
No úgy tűnik marad a felújítás. Tudom milyen egy 146-hoz ragaszkodni :-)
Eddigi életemben egyszer került autóm kasznishoz, az nagyon rossz tapasztalat volt, lehet ezért f.. sok ennyire az egésztől. Macera volt vele, és gáz lett az eredmény.
De ha már egyszer sikerült összeakadnom egy kasznissal aki igazi Alfás, eddigiek alapján rendes, normális hozzáállású, és érti is a szakmáját. . . lehet nem kéne paráznom :-)
Kazes☻2018-06-05 11:53:29 // 140386
Arra figyelj, hogy jót vegyél, azaz legyen meg a gomba helye is rajta! :-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-06-05 11:46:33 // 140385
Helyes, ne is legyen :-)
Coyote2018-06-05 11:04:02 // 140384
De nincs ám 😉
WarbiRunner (Gyuri)2018-06-05 10:45:15 // 140383
Semmire, legyen olcsó. Nekem jó drága rézhűtő volt a jtd-ben, kb. 5 évet bírt. Aztán olcsó alu került bele, szerintem azóta sincs vele semmi gond.
Gergely2018-06-05 10:30:47 // 140382
A bárdis hűtő elfogadható minőségű?
Esetleg bontott Lancia hűtő jó lehet?
CSerénél mire figyeljek?
Kazes☻2018-06-04 21:58:12 // 140381
Ááááá... ez még elfut vagy öccázezretet...! :D
Gergely2018-06-04 21:30:53 // 140380
ez itt a TD-m hűtője. Szerintetek cserés? :D :D
Kazes☻2018-06-04 19:37:10 // 140379
Legalább van önkritikád...! :D
WarbiRunner (Gyuri)2018-06-04 17:55:27 // 140378
Új Art Tuning irányzat:



Már vagy nyolcadjára szedem ki, kezd egész valószínűtlen felülete lenni :-)
A két végállásból - nagyon füstöl és megy/nem füstöl és nem megy - lassan eljutunk
az épphogy füstöl és jól megy beállításig.
Nem adja magát könnyen. Alul nagyon nehéz belőni. Ha elveszem az összes füstöt, nincs ami felpörgesse a turbót, kell a gázáram (no nem a füst persze). Szóval alul nagyon ki kell grammolnom, hogy a lehető legnagyobb gázáram legyen, de még épp ne kormoljon.
Olcsó játék.. tudjuk kiknek :-DDD
Kazes☻2018-06-02 21:30:19 // 140377
Már ma este van! :D
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak