Fórum >> Típusok >> 145-146

WarbiRunner (Gyuri)2018-06-02 20:56:04 // 140376
Közben azért Alexandro-t kértem, hogy küldje a hiányzó sárvédőt. Így érdekes ez, döcög a projekt a megvalósulás felé, és fogalmam nincs mi lesz a vége :-)
Ma lemostam a többi kaszni elemet is, leszedtem a pót géptetőről a szakadt hangszigetelő bélést, holnap még pajzstalanítom. Az ajtókat egyben hagyom, mert még a gyári fólia is benne van ép állapotban, ilyet még nem is láttam.
Ma este meg átbeszéljük itthon, hogy mi legyen :-) Aztán ha 2 hétig nincs változás, vagy nem jelentkezik senki, hogy kell neki, akkor irány a kasznis. Van itt B és C terv is, de az A terv sem halott még.. Nem szoktam sokat görcsölni ezen, elindítom az eseményeket több irányban, aztán lesz ahogy lennie kell :-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-06-02 20:11:04 // 140374
Nem pont ennyire gondoltam :-)
Kazes☻2018-06-02 19:02:46 // 140373
Há' én százé' átveszem komplettó...! :)
szeruuu2018-06-02 17:05:47 // 140372
Sziasztok! Hol lehet az erősítőnek a tápkábelt elvezetni az akksitól, úgy, hogy ne kelljen szétszednem mindent? :) (146)
WarbiRunner (Gyuri)2018-06-02 14:36:41 // 140371
Tégy úgy :-) Nem bánnám, ha a TáDé is jó kezekbe kerülne. :-)
VKG699!!! (4x156+75)2018-06-02 12:49:41 // 140370
Elgondolkodom rajta. Pláne mert van kasztnisom... :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-06-02 12:19:11 // 140369
Igényfelmérés: van akit érdekelne a 146 TD?
Valós 156e km van benne, műszakilag teljesen tuti a gép. 147e-nél hengerfej tömítés (síkolás, nyomáspróba, szimmering cserék, összes egyéb tömítés cserék) és vezérlés csere. A fék is rendben, zsír új fékerőelosztóval, amit kellett fékcsövet is cseréltük.
230V-os motor előmelegítő télre. Porlasztók, adagoló ellenőrizve, minden a helyén, jól működik. A futóműben minden gyári, és nagyon egyben is van, nem kopog, nem kóvályog. A stab szilentek néha megszólalnak, egyelőre ezzel nem foglalkoztam.
A kuplungja is jó, plusz van hozzá egy eredeti gyári kuplung szett.

A kaszni.. ez a foglalkozós. Jelenlegi állapotában következő műszakiig nincs gond, inkább esztétikai a dolog. Ajtók alja, sárvédők sarka, tankajtó alatt jön a rozsda.
Az autóhoz már beszereztem a színazonos alkatrészeket, egyedül a jobboldali sárvédő nincs még, de Alexandro cartárstól hamarosan kérek egyet. KOmplett ajtók, egy lökös, plusz géptető és balos sárvédő van az autóhoz.
Az alja igény szerint foglalkozós. Emelve nem csavarodik az autó, nyílik csukódik az ajtaja. Alvázvédve volt, ez látható is, de az emelési pontokon, vízkifolyóknál kérne egy két foltot, hogy nyugost legyen a 2019.11.-hóban esedékes műszakija.
Karcok, pici rányitás nyomok, ez az, tetőn lakkhiba mind vannak. Messziről szép kiállású, jól néz ki, közelről látszik a 21 év.

Jó hülye vagyok, tudom, itt egy teljesen jó autó, beszereztem hozzá mindent, de fázok ettől az egész kasznis témától. Se időm, se energiám rá, hogy egy kasznissal egyezkedjek egész nyáron, aztán vagy kész lesz szeptemberre, vagy nem.

Ha valakit komolyan érdekel, beszéljünk :-) 2-3 hetem van eldönteni, hogy kasznishoz megy, vagy csere.
szeruuu2018-05-30 11:03:59 // 140368
Köszönöm szépen a segítséget mindkettőtöknek! :)
Kau2018-05-30 11:01:20 // 140367
Kazes írta neked. Veszel egy lapátot, aminek megegyezik a hosszúsága a hátsó ablaktörlőével. Lehetőleg fémszálas legyen. Leveszed róla a gumis részt és átrakod a tiédre ;)
Csak kis pöckök fogják.
Kazes☻2018-05-30 10:07:45 // 140366
140364.hsz a tiéd! :)
szeruuu2018-05-30 10:00:08 // 140365
Az a baj, hogy nem is töröl rendesen, meg már a gumi vége meg is van szakadva. :D ( A Skoda Fabia, ami már most nővéremé lett, azon cseréltem már, és ott is csak karral együtt lehetett, azért gondoltam hátha van valami költséghatékonyabb megoldás. )
Kazes☻2018-05-30 09:55:59 // 140364
Ne nézegesd annyit... ha hibamentesen működik, jó... ennyi. :)
Kazes☻2018-05-30 09:54:59 // 140363
Homasitában, vagy biztosan egyéb kis autósboltban lehet kapni csak gumit és befűzöd. Rosszabb esetben veszel gazdaságos lapátot és abból fűzöd át a gumit. Amúgy lehet kapni új kart is, de kicsit drágább... :)
szeruuu2018-05-30 09:52:51 // 140362
Hátsó ablaktörlőt szeretnék cserélni, de ahogy néztem nem igazán lehet csak úgy lepattintani. Csak karral együtt lehet cserélni, vagy van rá valami megoldás?
marci912018-05-30 09:16:40 // 140361
Az 1.6 TS-emben feltűnt, hogy az összes original Bosch trafó meg van repedve keresztben. A szerelős topic-ban azt írták, hogy mindben ilyen és ne bántsam, amíg nincs gyújtás kimaradás vagy átívelés. Kinek mi a véleménye erről? Engem személy szerint nagyon zavar, de az új trafók egy vagyonba kerülnek.
Jorjie2018-05-27 10:15:06 // 140360
Nekem Mifi adott ilyet, csak műanyagból van :-)
szeruuu2018-05-27 10:12:07 // 140359
De jó lenne, ha tudnék én is itthon valami ilyesmit szerezni...
Kau2018-05-27 06:33:43 // 140358
Ha veszel másikat (bontottat), azokban is, 98%-ban el van törve ez a műanyag magasságállító. Az idő megeszi mindet. Ilyen utángyártott létezik fémből.


Próbáltam én is csináltatni nálunk a cégnél, de elakadt a projekt. Nekem ugyan csináltak 4-et, ami a célnak megfelel, de eladásra nem piacképes :)))
szeruuu2018-05-26 22:33:34 // 140357
Pontosan. De szerintem ki fogom cserélni, aztán ezt meg szétszedem, és tanulmányozom. :D
V.Tomi.145-146 🍀2018-05-26 21:51:40 // 140355
A bal oldali maga elé világít.
Kazes☻2018-05-26 21:44:08 // 140354
Nem annyira macerás, de szét kell hozzá szedni a lámpát... búrát le és a többi... :)
szeruuu2018-05-26 12:10:23 // 140353
Javítható ez a dolog, vagy egyszerűbb kicserélni a lámpát? Ha nagyon macerás, akkor inkább veszek másikat, ezt meg megcsináltatom tartaléknak.
Kau2018-05-25 22:48:01 // 140352
El van törve a lámpamagasság állító műanyag és bebukik a foncsor. Ezáltal (az egyik lámpád) közelebb világít, mint a másik.
Ha kimész és megnézed szemből, ahogy guggolsz lefele, az egyik már kezd vakítani, a másiknál csak lejjebb tapasztalod ezt.
szeruuu2018-05-25 22:47:35 // 140351
Hozzám közel szép erős a fény, de mintha távolabbra is vetne még egy képet. Mintha nem egy lámpa lenne, vagy nem tudom. Vagy ez így normális? Mert nekem előtte a Skodánál ilyet nem láttam.
Kazes☻2018-05-25 22:26:11 // 140350
Nem tudom mire gondolsz, de azok ott szemben... UFOk!!! ;)
szeruuu2018-05-25 22:04:58 // 140349
Sziasztok! Valaki találkozott már ilyen jelenséggel? Nem tudom a kép mennyire adja vissza, de olyan, mintha szellem képes lenne a tompítottam. Előttem szép erőset világít, de távolabb is látszik még a fény. Ilyet még nem tapasztaltam soha.

Kazes☻2018-05-24 09:00:37 // 140348
Pardon... Alfaboooy! :D
Kazes☻2018-05-24 08:57:17 // 140347
Nézd meg Alfaboynál... Ő fémcsavarral oldotta meg. De lehet kapni odavaló műanyag alkatrészt is. :)
misike762018-05-24 08:55:10 // 140346
Majd megnézem kendácsolható e.
Kazes☻2018-05-23 22:17:39 // 140345
Általában a lámpaállító műanyag alkatrész porlad el. Lehet javítani, de ha az jobban tecc vehetsz utángyártott lámpicskut is. :)
misike762018-05-23 21:59:19 // 140344
Sziasztok! A bal első lámpámba izzót kellett cserélnem és azt tapasztaltam, hogy a foncsorba lődörög az egész cuccos. Gondolom valami patent, vagy pöcök megadta magát. Találkoztatok már ilyennel? Lámpa csere a megoldás?
Kazes☻2018-05-21 12:12:15 // 140343
Attól, hogy esetleg a féknyergeknél leereszted a rendszerből a folyadékot, még a kuplung munkahengernél marad, tehát ott is le kell engedni. Vagy csak ott és akkor a féknél marad. Ez a váltó tetején van.
Kazes☻2018-05-21 12:10:32 // 140342
A kuplung a féktartályból kapja a nedűt.
Kazes☻2018-05-21 12:09:54 // 140341
Na, hát pont ez az... dögunalom, legalábbis számomra! :P De pont ezért is való ide a Td és ezért is ülsz néha át abba te is! :D
marci912018-05-21 11:00:33 // 140340
A hidraulikus kuplung fékfolyadék tartálya hol található? Hogyan célszerű lecserélni?
Köszi :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-05-21 10:44:02 // 140339
Fordulatszámmérő? Minek... az enyém váltogat is helyettem. Manuálisban sem lehet túlforgatni, mert elvált. Visszafelé is, ha szerinte már kínzom, akkor visszakapcsol. Kicsit néha túl unalmas is, hogy semmire nem kell figyelni, de azért hosszú távon nagyon jó dolog. A kedvencem a tempomat. Egy korlátozás után megnyomom a resetet, és csak hátradőlök. Visszavált, odalép, gyorsít , felkapcsol, és gurul tovább. A múltkor emelkedőn gázzal kezdtem gyorsítani, hogy egyet visszaváltson, és aztán nyomtam resetet. Kb kioktatott. Abban a pillanatban visszadobta mégegyet, leforgatta 4e-ig, felváltott, aztán elcsendesedett és gurult a beállított sebességgel. Kicsit olyan érzés, minha a gép beszólna :-) Cseszed, így kell rendesen gyorsítani. A családom csak figyelt, hogy mit huligánkodok, én meg néztem körbe, hogy nem én voltam :-) Na mindegy, nem ez a topicja, ide a TD való :-D
WarbiRunner (Gyuri)2018-05-21 10:33:39 // 140338
Ezt értem, azt nem értem, hogy rám mi hat :-)
Piritu - 1.000.0002018-05-21 07:26:35 // 140337
Freki. A külső zajt kapod ellenfázisban a füledbe az kioltja a zajt. A beszéd meg átjön.
Kazes☻2018-05-20 23:49:06 // 140336
Műszerfalat bizony... hisz a fordulatszám mérő a legfontosabb műszer! :) Nem mondom, hogy rossz lenne pl. az ötvenkilenc, mert jó... vezettem már, de akkor is fél szemem a műszeren volt. :D
WarbiRunner (Gyuri)2018-05-20 23:18:16 // 140335
Muszerfalat? Minek? Azért nem süketszoba a 159 sem. :-) Ha morajlik, akkor biztos hogy túl gyorsan mész, felesleges nézegetni :-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-05-20 23:15:44 // 140334
Arra még nem jöttem rá, hogy a hangerő vagy valami frekvencia ami kiüt. Ezért akartam egyébként TBi-t, mert az halk. Gondolom, mert soha nem ültem benne, csak panaszkodnak rá, hogy nincs hangja :-) De baromira bejött a 2.4, úgyhogy nem kell a füles :-) Egyébként próbálkoztam sima fejhallgatóval és zenehallgatással. jobb volt, csak zavart a vezetésben.
Kazes☻2018-05-20 23:01:37 // 140333
Hehe... ez érdekes... mert ha a szomszéd természetesen szigorúan vasárnap bőgeti a szvsz herélt benzines fűnyíróját, azt ki nem állhatom és ugyanakkor nem vagyok oda a "hülyegyerek" kipufogókért sem (mondjuk egy jó sport dob jó lenne), de azt viszont gyűlölöm, hogy ha a műszerfalat kell sasolnom, hogy most mi van a verdával... megy, nem megy...stb! :D
Kazes☻2018-05-20 22:57:31 // 140332
Hmmm... még a végén teslás leszel! ;)
:D
Piritu - 1.000.0002018-05-20 22:37:44 // 140331
Akkor neked ilyen kell. Bedugod a füledbe és csend van. Egy 535-ben próbáltam, működik.
WarbiRunner (Gyuri)2018-05-20 22:25:00 // 140330
Már hogyne.. kedden mehetek a kannával a kútra, kifogyott a fűnyírós (láncfűrészezős) benzinem :-D
WarbiRunner (Gyuri)2018-05-20 22:20:27 // 140329
Volt 4-2-1-es leömlő + két sport dob rendszerem a Wartburgom alatt. Direkt szürcsi is volt. Annyira direkt, hogy rajta a karbin közvetlenül. A szívócső is tuning volt (karbi alatti rész) . Könnyített lendkerék és a létező legrövidebb 5-ös váltó is volt, hogy pikk-pakk leforogjon, legyen mindig jó fokozat. Brutál jó hangja volt, maga az autó is közelebb állt egy kezdő szintű versenyautóhoz, mint egy utcai géphez. Szép volt, jó volt, elég volt. :-) Az utolsó évben már ott is a hangszigetelés projekt ment. Teljesen DIY, kőzetgyapottal, bitumenes elasztomerrel. Meglepően hatásos volt. Kb 12 éve tudom, hogy nekem halk autóra van szükségem. És küzdök is ezért rendszeresen :-)
A jtd blogjában is van hanggal küzdelem rendesen. Programoztam, gumiprofilt upgradeltem, motortartót tuningoltam, porlasztót újítottam. Hogy még halkabb legyen. És végre valahára lett egy olyan autóm, aminek tolerálom a hangját. Nem is ilyen lovat akartam, de ez lett. Elég rendesen hangérzékeny vagyok, fater Focusában utasként ki tudok készülni egy pesti úton. Szédülés, hányinger... Az ezüst jtd-nél is előfordult párszor, az pedig rendszeresen, hogy egy 500km-es kör után semmit nem bírtam csinálni. Feküdtem másnapig. Szóval velem az 5 hengeres halk dízelnél jobb nem történhetett volna autó fronton :-) 550km után kiszállok és bármit tudok csinálni. Nem vagyok rosszul, de még fáradt se. Semmi. És élvezem a hangját, én kifejezetten kellemesnek hallom, már amikor hallat magáról a motor. Ha én ezt tudom, reges rég átülök valami többhengeresbe, halkabba.
Kau2018-05-20 18:26:08 // 140328
1 napig volt nyitott kipuff rendszerem, míg hazaértem pestről. Másnap visszacsendesítettük :)
Kau2018-05-20 18:24:27 // 140327
Ezért kell a szolid sportdob + direktszűrő kombó. Ha akarsz szolidan autózol, ha akarsz akkor meg lehet állatkodni ;)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak