Fórum >> Típusok >> 145-146

WarbiRunner (Gyuri)2018-07-11 17:48:02 // 140826
Ezért sem merek boxira váltani, erről olvastam sokat, hogy állandóan lekoppannak. És ha lekoppan, akkor törik, szakad. Hangra állat jók, de maradok a funkcionalitásnál :-) Az átmeneti autónak vett TD hatalmas meglepetés volt, nem gondoltam, hogy 7 év után még azon agyalok, hogy mégsem kéne lecserélni. Pont annak az ellenkezője amit írsz. Soha ilyen gondtalan autóm nem volt. Kopp..kopp :-)
Emlékszem, Imi barátom a Marea-ján 1-2 telente futóművet újított, nem bírta igazán. Ebben meg szinte minden gyári. Egy kormány összekötőt, kért, és hátul a lengőkar csapágy kapott egy felújítást. És kb azért, mert épp volt itthon egy szett, átszilenteztettem a lengőkarokat, mondván a gumi alkatrész azért öregszik. 7 év városozás alatt. Egy néhány éves autó szintjét hozza úgy, hogy két fillér hozzá minden.
VKG699!!! (4x156+75)2018-07-11 16:41:08 // 140825
Nnna a boxerrel ugyanez megvan 30-nál is, azzal a különbséggel, hogy nem csak azt érzed, hogy szétesik, hanem jó eséllyel valóban :DD De legalább a leömlőt leszakítod :D Ha esetleg lenne egy kis fölös pénzed meg időd újratőcsavaroztatni :DD Ha pedig sikerül végleg elb.szni, akkor HF le... :D

Imádtam, 2 év alatt többet feküdtem alatta, mint a 155 alatt 6 év alatt, pedig ott váltót is cseréltünk :D Meg egyszer kuplung munkahenger cserekor sikerült annyira fellevegősíteni a rendszert, hogy 2 órán át nyomkodtuk felváltva a haverommal :D

De nem vagyok igazságos, ha ugyanolyan magas lett volna a 155, tuti azzal is lett volna ilyen gondom.
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-11 15:24:38 // 140824
Szólj mindenképp, egy újságot veszek akkor :-)
De még akár össze is gyűlhetünk 145/46-ozni egy mini tali erejéig a magazin kedvéért :-)
Sőt a felniket is kölcsönadom a fotózásra, mégse lemezkerékkel már.. :-DDD
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-11 15:18:21 // 140823
Na ennyire azért nem vészes, csak kicsit billeg mint egy 156 :-P

Viszont Marci volt itt tegnap az 1.6 TS-el. Sima Fl-es, nem SE verzió, magas futóműves. Mentünk az övével, aztán a TD-vel egyet itt a kivezető úton. Jó sz@r út. A különbség valami elképesztően drasztikus. A TS-ben 60-70 körül is az az érzésed, hogy most hullik szét, ráz, küzd a futómű. Pedig egyben van az autója nagyon, nem kopog, nem üt, csak valahogy nem szereti az ilyet, hánykódik. Ugyanott a TD-vel 110-zel mentem végig mindenféle dráma nélkül. Meglepő volt.
Eddig is feltűnt, hogy a TD-t nem viseli meg a rossz út, igazi kis crossover. És nincs túl lent semmije, nem ér le az alja soha sehova. Nem véletlenül megy 4 hét múlva hegyi túrára, sziklás úton vadkempinget megközelíteni, patakon átkelni :-D
Kazes☻2018-07-11 12:19:45 // 140822
Akkor turbó nélküli...! :)))
Kazes☻2018-07-11 11:45:30 // 140821
Én nem is nagyon merek forszírozni a tádéval, mert attól félek leborul az útról... ijesztget! :)))
VKG699!!! (4x156+75)2018-07-11 11:35:38 // 140820
Ezért tökéletes autó a 75 TS :))) Nem kell vele nagyon gyorsan menni, de a balansza minden közül a legjobb, a ZF kormánymű precízebb, mint a többiben, sperr - ideális súlyelosztás... :)
De hozzáteszem: Jó balanszú elsőkerekes autó szerintem a túraautókon innen nem igazán van és nem is lehet, azokban meg ott a brutál sperr és a slick gumi...

Nem kérdés, hogy a hot hatchek megindítják a feneküket is szépen (ahogy amúgy a 156 is behúzza maga alá a popsiját forszírozott helyzetben), de azért úgy a határon menni utcai autóval csak hátsókerekessel lehet, ahogyan azt az én érzékeim kívánják. És itt sem hetesbéjemvé kell hozzá, hanem nagyon max 1500 kiló és szívómotor... Legalábbis ezt gondolom amíg ki nem próbáltam egy Giuliát. Ha az meggyőz, akkor a többi nem érdekel :)

A háromszázon lovas tájperrek meg gófgétéik engem nem érdekelnek, a fókuszból is csak az öthengeres RS a hangja miatt... :) Minek meg hova? :) A Nordschleifén úgysem fogok körrekordot dönteni egy olyannal sem... :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-11 11:20:30 // 140819
Ízlések és pofonok ugye :-) A hang nekem annyiban számít, hogy elviselhető legyen. Ezen kívül csakis az autó balansza, és reakció készsége érdekel. Amikor tényleg rákattanok a vezetésre, csakis erre feszül rá minden idegszálam. Na ilyen nem volt már lassan két éve :-( Ilyen 1-2 másodpercek a szörnnyel, de ennyi. Már eljutottam addig, hogy 4 kerékkel csúszva beraktam a kereszteződésbe (elértema ződet..sárgát.. yess) a múltkor. És ennyi megáll a műsor, lehetetlen tolni tovább. Ha azzal a lendülettel játszok tovább, 200-zal szállunk át a vasúti hídon, városban. Pedig indulna az adrenalin, a lábam már rezdül a padló felé, bekapaszkodok a kormányba, aztán a józan ész felülkerekedik. Ez ilyen.
A Tádé meg kevés. Jókat huligánkodok vele, de az adrenalin küszöböt nem éri el. A balansz sem olyan. A kormány pontos, de nem elég feszes, az erő olschool turbós módjára 2200-nál hirtelen jön meg, aztán el is fogy hamar, nincs elég fordulat tartomány és kevés a tolás, nincsenek meg az erőhatások :-) De mindegy, ezt másért szeretjük, kényelmes, városban pont eléggé dinamikus, és atomcsapás álló a technika, nem bír elromlani :-D
VKG699!!! (4x156+75)2018-07-11 10:47:24 // 140818
Amúgy én is gondolkodom rajta, hogy ne legyen-e a végcél mégis inkább egy Giulietta, mert az a popsi valahol hátul az agytekervényeimben olyat indít el, amit még a 75 sem :)))

De nem lesz Turbodelta, ez szinte tuti :)
VKG699!!! (4x156+75)2018-07-11 10:46:22 // 140817
Ó, azért hidd el, a 155 nagyon más kávéház volt :))) Nekem a gyorsan menés nem nyomatékból, hanem fordulatból van, ilyen (de)generáció vagyok, nem tehetek róla :) 4000 felett kezdődik az élet!! :)

Amúgy a 156-nak 2.2-t fordul a kormány kopptól-koppig, a GTA-nak 1.8-at :)))
Kemény futómű nekem mostan nem kell, "nein danke, ich fahre" :))) Tegnap Füredről felfelé egy szegény háromajtós Stilo ment előttem, én meg az első és a második hajtűben negyedik padlón fordultam el... Szerintem azóta sem érti mi történt és hogyan fordulhattam el akkora tempóval :) Külső íven. Hiába érződik az 56 puhának, nagyot alkottak vele. ÉS negyedikben már szerencsére a sperr sem hiányzik, azért nem n+1 nm van benne :) De azért egy Q2... :)

Nekem a 155-ben két dolog volt a szerelem: a 8V TS motor és a napfénytető. A többi mindegy, ezt a kettőt keresem bármilyen autóban :))) Ha 1987 előtt készült, akkor lehet Nord, ott egye meg a fene :)
Ha ez 50-50%-ban számít, akkor most eltoltam 75-25-re a napfénytető oldalára ezzel a Punto Cabrioval, de lehet, hogy 80-20-ra :) Bár a Lampredi SOHC sem nagyon szar dolog többnyire :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-11 10:36:17 // 140816
Igen, a Turbodelta az nagy vágyálom. Az is marad sajna :-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-11 10:34:51 // 140815
Értem én... de nekem nem feltétlen a motorhang adja be az adrenalint. A 146 (155 és társai) vezethetősége, direktsége, kormányzása. A 156 ilyen szempontból sosem volt az esetem, ott nem állt össze az élmény.
És nekem megvolt a 146 azzal a 8.5s-os gyorsulással, a gyárilag keményebb futóművel, a kisebb áttételű kormánnyal. Én már ezt az élményt keresem.
Anno valamelyik német autós magazinban (Autobild?) pont a 146 jtd és a 3-er összehasonlító tesztje indított el. Imi barátomnak halomban voltak az ilyen magazinjai. Aztán fórumos vélemények alapján hanyagoltam a TS-t, beültem a jtd-be. Aztán évek alatt a találkozókon kiderült, hogy jé, a jtd az SE verziókkal van egy magasságban. Jé, ennek is kevesebbet fordul a kormánya, egyik 146 verzió csonkállványa sem jó alá, mert erősebb alatta a futómű (lengőkar kivételével).
A 155-ödhöz gondolj hozzá egy ültetést, egy direktebb kormányt és a 156-od menését. A turbólyukat vedd ki a képletből, a fix geo sokkal jobb gázreakciót ad. Fent fordulaton vegyél el egy kis menést belőle cserében. Azóta is hiányzik amit az az autó tudott :-D
Minden méter tánc vele.

Csak annyi, ha a Kobela autója jtd lenne, lehet ott toporgnék már nála szatyorban szorongatva az "emílió"-t :-) Aztán Sanyától kunyerálnám a téli felni szettjét, mert az a pici szélesítés a hab a tortán :-)
Kazes☻2018-07-11 10:31:30 // 140814
És az örök szerelem... főleg a Turbodelta! :D
Kazes☻2018-07-11 10:30:39 // 140813
Ó, igen... a régi szép idők! :)))
VKG699!!! (4x156+75)2018-07-11 10:16:21 // 140812
Muhaha, bilibe ér a kezem, de azért itt is látszik, hogy erősen alálőtték azokat a gyári számadatokat :))) (a Turbodelta elviekben 170 lovas volt. Itt éppen gyári állapotban 194-et tud...)

És ez felér egy 75 EVO-val, ha a ritkaságot vesszük... 361 volt belőle valamikor, de az is tény, hogy az EVO más áron mozog........ :) Nagyjából Giulia QV áron :))))
VKG699!!! (4x156+75)2018-07-11 10:07:21 // 140811
És erről beszéltem: egy ilyen a világ végéig elkísér, az árából már nem is tud veszíteni, szinte új autó... :)
VKG699!!! (4x156+75)2018-07-11 10:03:26 // 140810
Jaj még egy gondolat: Ugyan 11 s az 1.6 boxer gyorsulása, de az 11 olyan másodperc amikor végig autóversenyzőnek érzed ám magad ;)
Azért ha valamit, a hatfélbe beleugató motorhangot érdemes volt kitapasztalnom anno :) Persze - persze, lassú(cska), de nagyon szerethetően hörgött a kisautóm :)

Az SW így, chipelve hiába tud sztem bőven 8-as gyorsulást (nem mértem, meg nem is tudok gyorsulni, fogalmam sincs mennyi lehet), nem érzem magam tőle Fangionak, ha a kamionsort 4-ben 80-ról letrepnizve kb 10 másodperc alatt végignyomom :)))

Bezzeg a 8V TS... :) Duplakuplung, visszahárom padló, hatfél, négypadló, satufék ... :) A 156-ban ez nagyon más érzés: kétezertől négyezerkettőig nagylevegőtveszünk, fütyülünk és közepesnél semmivel nem nagyobbat fékezünk... :)

Az olasz autókban egyébként még a gyengékben is megvan az akarás a menésre. A szépen forgó motorok, a visszahörgés motorféküzemben... Simán el tudom képzelni, hogy mondjuk egy Giulietta Nuova élhető az 1.3-as motorral, mert csak 1100 kiló és mégiscsak 90 lóerő... Ráadásul dupla Weberek etetik... Egy J astra 101 az 1.6-ossal és szerintem legalább négy tonna :)))

Szóval nem lehet az vállalhatatlan betegágy :) Tehát élményben az öreg olasz autó fölött szerintem csak a bungee jumping van meg a DH bringázás :)

Annyira emlékszem, amikor még 15 évesen, jogsi nélkül vezethettem a 75 TS-t a gödöllői reptérnél (rég elévült már, bátran le lehet írni :)). Az egyik kanyar előtt visszaváltottam négyből háromba... Na nagyjából akkor értettem meg, miről szól ez az egész. (És neeem, nem azért mert akkorát reccsent a váltó, hogy kiesett a kezemből :)) Az a motorhang életem végéig elkísér.
VKG699!!! (4x156+75)2018-07-11 09:53:35 // 140809
Mondjuk azért nekem érdekesebb modellpaletta volt az ARNA - 33- Sprint - Giulietta Nuova - 75 - 90 - Sei - Duetto Spider - GTV6... :)))))))

de én már csak ilyen idióta vagyok :)))) (És így csak 1985-ben lehetett volna megvásárolni a boltot egy az egyben... :))
Shadin2018-07-11 08:38:46 // 140808
Nem nyúltam még hozzá, bár igény volna rá.
VKG699!!! (4x156+75)2018-07-11 07:56:09 // 140807
Hogy alátámasszam:

A Gtv 2.0 V6 Turbo 8.445.000 volt újban, a 3.0 V6 24 V 9.125.000.
A Fiat Coupé 2.0 16V Turbo Plus (a full-full) 6.520.500... és a 2.0 20V Turbo Plus került 7.999.000-be...

A 146 ti volt 4.975.000...

Szóval elég jól el voltak szeparálva egymástól a típusok, mindenkinek szépen leosztva, hogy hová is való.

Persze az is igaz, hogy volt is miből válogatni... Azóta sem volt olyan széles az Alfa modellpalettája, ráadásul relatíve értelmesen is volt elosztva. 145-146-155-164-GTV-Spider...

Na de most már nincs min siránkozni, hiszen van SUV :))))
Kobela2018-07-10 23:55:28 // 140806
Köszi.. Tavaly a Youngtimer magazinba benne volt a 33-asom... Lehet még idén a 146 is megjelenik 😊
DennisBeru2018-07-10 23:55:09 // 140805
Szia! Végül is volt időd foglalkozni a fűtésboxxal? Nálam is elő jött valami hasonló, balra tekerésnél is erőltetve éri el a végállást, jobbra az utolsó kettő helyre el se tudom fordítani a kapcsolót. :(
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-10 23:12:23 // 140804
Semmi kétség, szép darab! :-) És a színe is jó :-)
Kobela2018-07-10 22:52:00 // 140803
Az én autóm 😉😂
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-10 21:26:33 // 140802
Egy Turbo Evo 75-öt mellesleg nagyon kipróbálnék. :-)
Ezekbe a magasságokba pláne soha nem emelkedhet a 145/46 páros, ez biztos.
Maserati QP IV-et kell venni, csak azt mondom :-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-10 21:18:44 // 140801
Na ez szép összefoglaló lett :-)
VKG699!!! (4x156+75)2018-07-10 20:30:37 // 140800
DTM - BTCC - Supertouringcar az a wtcc a 155-nél :)

Amúgy nem, az igazi overkill 75-ből az 1.8 turbo és ami meg tényleg brutális árú az az Evoluzione. Az Evo egy homologizált versenyautó, teljesen más blokkal, a gyári 155 helyett már a gyárból 170-180-200(+) lóval érkezett, a gyári virslikerekeken használhatatlan, annyira vad és ugye mókásan is néz ki.

Az Alfáék megkapták a relatív önállóságot, ezért maguknak fejlesztették 4 hengeresre a 2.0 blokkot. Az a moduláris blokk 5hengeresben sem atomálló, de sajna így adta ki :)

Amúgy meg ugyanannyi lóerő... :)

Lampredi 16V turbo kellett volna vele sperrel mint a Fiat Coupé turbo 16vben... csak szerintem a fiat aggódott a kannibalizálódástól, nagyon leosztották akkoriban a lapokat. A gtv hathengeres nagy sportautó, a coupé jóval betegebb volt, valamibel olcsóbban, és nem volt cél ezek mellé más autót gyártani ilyen kategóriában :)

Ott volt a 155Q4, a 164Q4, aztán a GTV 3.0 24v, 2.0 v6turbo, Spider 3.0 12V...
Nem akartak mindenkinek megfelelni, maradt a QV-ti páros a kisautókba... :) Ez van sajna.
Kazes☻2018-07-10 15:51:27 // 140799
No, majd ránézek, ha világosban is itthon lesz a verda...thx! :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-10 15:44:50 // 140798
Az kell műszakira :-) Egyelőre. De lehet a mostani elforgatásával is megoldható, még tesztelem. Egyébként neked is elég elsőre elfordítani a gyárit. Tök egyszerű szerkezet. Jelöld meg, hogy hol áll, és fordíts az egész membránon. Ha belenézel, látni fogod hogy működik. A kúp palást a gázkar max állás ütközője. A turbó nyomás lenyomja a kúpot, beljebb tud menni a gázkar. Kb ennyi.
Van még egy műanyag gyűrű is rajta, az pedig a kúpot nem hagyja teljesen lemenni. Szóval egy vékonyabb gyűrű, nagyobb max gázkar állás, több ló. De bonyolultabb leírni, egyszerű mint a faék :-D
Kazes☻2018-07-10 15:28:51 // 140797
Ha ilyen jó, akkor faragj kicsit egy másikon is és küld fel nekem postán...a lendület itt is elfér! :D
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-10 15:20:45 // 140796
Dehogy rugom :-) Ennél maga a motor sokaltöbbet kibír. Gyári 0.75Bar turbónyomáson megyek, füsthatáron. Fordulaton alig zaccol, nem is melegszik, szóval nincs agyon etetve. Alul néha bekormol, viszont el is indul. Lehet vagy 220Nm, nem egy őrült szörny. :-) Persze ez csak tipp, de az LDA piszkálás óta dinamikusabb, jobb vele közlekedni. Az LDA tüske nyakán is faragtam, szóval elképzelhető, hogy teljesítményben is a gyári felett van. Nekem hiányzott belőle a lendület egy kicsit, most úgy rendben van :-)
Kazes☻2018-07-10 15:02:08 // 140795
"máig sem értem" - én sem... pedig azért bírta volna, mint ahogy az átépítettek bírják és a tábor is! :)


Cegénke tádét meg azé' szét ne rúgd! :D
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-10 14:48:26 // 140793
Annyit megér egyébként az 1.7 motorral. A 145/46 esélye kicsi, hogy klasszik oldtimer legyen, és befektetésnek is megérje akár egy 1.7 boxi. Hiába az egyik legszebb autó design, rosszkor volt rossz helyen :-)
A WTCC-ben a 155 lett legendás, már homályosítja a 145/46 esélyeit. Hajtáslánc sem került bele olyan, ami elég különleges, vagy erős. A 33-ban az 1.7 boxi azért tépi a kasznit rendesen. A 146 egyszerűen nehéz hozzá. A hang megvan, a menés annyira nem. Q4 sem került bele, és a QV/Ti is egy sima 4 hengeres benzinmotort kapott. Se V6, se 5 henger. A Marea ugyanakkor megkapta az 5 hengerest... máig sem értem :-)

És ha visszanézzük, a 33-asok sem hasítanak, csak a csúcsmodellek. A 75-ből is a v6 és a sperr difis 2.0 értékes.

Szóval hobbi autónak okés, de befektetésnek nem hinném. A fenntartási költségeit ha visszahozza idővel, már jó, és akkor volt egy ingyen hobbiautó. Ezt viszont bármelyik tudja, a dízelek is. Ezt csak azért írom, mert nyilván a milliós árak a befektetés célú vásárlóknak szólnak. Csodálkoznék, ha lenne ilyen :-D De mindig vannak őrültek :-)

Ültem 1.8TS kivételével minden változatban, a magánvéleményem továbbra is az, hogy legjobbat autózni chipelt jtd-vel lehet. A TI is jó, de egyszerűen nagyobb a "tolás" élmény a dízelben és a kicsi fix turbó miatt nincsenek durva dízeles hátrányok, jó a gázreakció. Mellesleg a q2 difi simán becsusszan alá, a motor elpusztíthatatlan. Nekem kevés is lenne egy boxi azt hiszem. Azt a 9-10sec 100-as sprintet még a TD-ből is kigyötröm :-D
VKG699!!! (4x156+75)2018-07-10 14:47:24 // 140792
Elvileg a küszöblemez és a küszöbborítás közt sincsen különbség, a 155-ökre vígan fel lehet tenni a 145 QV küszöbét pl.

A kasztniban felette nyilván van eltérés.

De nekem nyóc :)
Kazes☻2018-07-10 14:28:53 // 140791
Az igaz, de a hátsó ajtónyílás nincs a '45-én, az ajtó meg hosszabb... csak azé'...! Persze, ha csak hajlított...! ;)
VKG699!!! (4x156+75)2018-07-10 14:25:22 // 140790
Mm-re u.annyi a tengelytáv, ugyanaz a küszöb kell rájuk.
marci912018-07-10 14:09:39 // 140789
Esetleg Fiat Brava? Elméletileg egyforma az alvázuk.
Kazes☻2018-07-10 12:43:58 // 140788
Minek, ha van már egy jó Tádéd...?! :P Feleannyit is eszik! :)))
Gergely2018-07-10 12:15:18 // 140787
Ez tényleg elég szépnek tűnik és nem is annyira horror az ára. Bárcsak lenne rá keret... :(
Kazes☻2018-07-10 12:04:43 // 140786
A '45 nem jó, mert csak három ajtós! :P
Kazes☻2018-07-10 12:04:04 // 140785
Igen... a motorpalettát eléggé szűkre szabták... : /
VKG699!!! (4x156+75)2018-07-10 12:02:00 // 140784
145 - Dedra - Delta2 - 155...
VKG699!!! (4x156+75)2018-07-10 12:01:35 // 140783
én oda vagyok meg vissza az első ablak vonalától. Azzal engem nagyon megvettek :)

Nagyon agresszív kis gép. . . Lássuk be, formailag nagyon komolyat alkottak Chris Bangle-ék.

Csak kéne bele valami könnyű 200 lovas motor :)
Kazes☻2018-07-10 11:40:54 // 140782
Úgy könnyű...! :D
Shadin2018-07-10 11:39:42 // 140781
Nekem jáccósautó, elég két ajtó is :-)
Kazes☻2018-07-10 11:29:27 // 140780
Azt nem állítottam, hogy rossz... de nekem olyasmi, mint egy szép '46, jól seggbe rúgva... meg nekem kellenek a hátsó ajtók is! :)))
Shadin2018-07-10 11:27:10 // 140779
Nanana! A 145 egy arányos kompakt autó, a 146 is az, csak mégis nagynak akar látszódni ;-)
Kazes☻2018-07-10 11:23:47 // 140778
"a maga kreténségében a 145" - engem meg pont ez tántorított el tőle... amolyan befejezetlen... de a '46, úgy szép, ahogy van... Zapatinas mesteri munkája! :D
Kazes☻2018-07-10 11:21:57 // 140777
Én már sajna... nem egy leányálom...! ;)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak