Larini2005-10-28 08:11:30 // 1955
Jó regg!
Pontosítanék! Az SE darabokon van ez a küszöb.
András bácsi2005-10-28 07:40:14 // 1954
Az utolsó szériásokra rakták ezt a küszöböt egy kör alakú takarólemezzel a lóhere helyén.
Kevésbé kopott első jelem kompletten pajzsostól van 5000-ért. Ha érdekel, teszek fel képet.
Vega2005-10-28 03:00:42 // 1953
Na varjunk csak...ugylatom a megiscsak QV kuszobspojlered van...bar javitson ki valaki ha tevedek..
Ez esetben orulj a fejednek es kesz :)))
Vega2005-10-28 02:49:52 // 1952
Attol meg lehetne rajta QV kuszob...mondjuk ettol fuggetlenul a tieden rendes kuszob van....lattam mar ilyet...fekete lohere szokott rajta lenni...nem tudom milyen apropobol van ilyen, de velemenyem szerint csupan csak dizajn...Talan az utolos szeriakat probaltak meg igy kicsit feldobni emlekeztetve azokat a QV-re....vagy fene tudja...
dtomi1452005-10-28 00:36:09 // 1951
Barni1472005-10-27 18:28:29 // 1950
köszi az infót!
granturismo2005-10-27 08:59:23 // 1949
Ez pedig nagyon kerékérzékelő hibára utal.
Próbáld meg azt a diagnosztikát kicsit alaposabban. Én azt csináltam, hogy egy kis rövid testvezetéket tettem fel és a toronycsapágynál azt a kerek műanyag sapkát lepattintottam, megblankoltam a vezetéket kb 3-4 cm hosszon, rátettem a tetejére és így visszapattintottam a fedélkét. Így odaszorul és frankó testet kap. Az a lényeg hogyha ezt a műveletet csinálod (és a leszedéskor is) ne legyen gyújtás az autón.
Ha így bekötötted a drótocskát beülsz az autóba, adod a gyújtást és figyeled a lámpát. Egymás után adja a kódokat a lámpa villogtatásával. x db villanás, pici szünet, y db villanás. Minden kódot 3-szor megismétel. Először 3x x=1, y=2 (1,2) kódot ad. Ez azt jelenti hogy az ABS vezérlés kap tápfeszt és a diagnosztikai interface rendben van. Ha ezután a negyedik kód is 1,2 és ezt ismételgeti a végtelenségig akkor az ABS OK, gyújtás le, drót le.
Ha a negyedik kód nem 1,2 akkor az egy hibakód amelyet szintén 3x ad ki. Ezután kövezkezik a következő hibakód szintén 3 és így tovább.... Akkor fogy el a hibakód, ha újra 1,2 kódot kezdi nyomni folyamatosan.
A hibakód memóriát úgy lehet törölni ha 15x adsz és veszel el gyújtást úgy, hogy a rendszer hibátlan, de ha a rendszer már hibátlan akkor normál üzemben (ha nincs test a diag csatin) nem ég gyújtásadás után folyamatosan az ABS lámpa csak 1-2 másodpercig amíg az önteszt tart és utána elalszik (ha minden OK). Viszont ilyenkor ha diagnosztikát csinálsz akkor még ottvan a hibakód a memóriában. Ehhez kell a 15 gyújtás és akkor onnan is törlődik.
Ha viszont a diagnosztikánál már az 1,2 kódokat sem kapod akkor valami alapvető gond van.
De ezt nem hiszem, mert azt mondod néha jó. Szerintem egyszerűen rosszul testeltél. Próbáld úgy és ott testelni ahol írtam. 90% hogy valamelyik hátsó kerékérzékelő lesz hibás vagy szakadt. A hibás és a szakadt érintkező 2 külön hibakód. Nem érdemes javítani, tegyél bele egy másikat, 5-8eft bontóban.
Egyébként szinte reménytelen egyben kiszedni a hátsó érintkezőt, én nem is kínlódtam vele. Kivéstem csavarhúzóval, utána alaposan megcsiszoltam a furatát, cinkoxidos zsírral (vízálló, pld. Tutela Zeta2) megkentem és ment bele a másik.
Barni1472005-10-26 23:49:00 // 1948
Indításkor nem alszik el a lámpa, ezért kicsit jobban taposni kell a pedált.
Volt hogy indítoztam és előrébb gurultam és akkor jó lett. Aztán már ha kicsit jobbra rántottam a kormányt menet közben akkor is felgyulladt menet közben. Most már menet közben is képes bármikor bejelezni.
De olyan is volt hogy két napig meg sem mukkant. Igaz kicsit földúton lett előtte megrázogatva a kaszni.
Ma is meguntam hogy állandóan világít, Fuse box leenged , visszacsap és ilyenkor kussban van egy darabig. Nézegettem, nem e van reléje, de eddig nem igazán sikerült elmennem a rajzokon, mert régebben gyanakodtam arra is nem e kevés a feszkó az akkumulátorban.
Próbáltam a diagnosztikai csati lábát testre kötve , hátha köp hibakódot, de nem reagált rá semmit. Igaz egyedül bűvészkedtem és lehet hogy nem kapta meg a testet rendesen.
Ha meg nem világít akkor működik mint a parancsolat.
GEORGE2005-10-26 18:07:06 // 1947
Jól beszélsz!!
Ami jár az jár! :-)
Vega2005-10-26 17:55:27 // 1946
A nap termese...
Mentem muszakiztatni ami 1 het elejart...300 meterrel a mozaik utca elott elkapott a rendot mert nem indexeltem savvaltasnal, 10.000 Ft zsebbe vagy elveszi a forgalmit...ez volt az a pillanat amikor MEGGYULOLTEM a rendoroket....mostmar en is a rendorgyulolok taboraba tartozom...nem is ragoznam mert a vernyomasom meg mindig 300!
Muszakin ahhoz kepest ,hogy csunyan csengettem levetettek velem a hatso foliat....azt is rakathatom vissza ujbol...hopp megint 10 rongy...
Egy jo dolog tortent ma ,hogy gyonyoruen kitakaritattam a kocsit, kivul, belul...es most SZEP!!!!
Ja mellesleg a telefonomat is foldhoz basztam veletlen...aszfalton persze....3 darabba esett...
A lenyeg ,hogy UTALOM ezt a napot...
Metacarpus2005-10-25 18:15:28 // 1945
Na meg még amit találnak:-D De ez egy ilyen világ! Ami kell az kell! Hisz néha én is eljárok egy kis karbantartásra bár az olcsóbb:-DDD
GEORGE2005-10-25 18:11:28 // 1944
Attól függ kihez viszed!!!!!!
Nekem a 146ti 100ezrese 78ezer volt.
6L Selénia Racing,
Olajszűrő,
Szíjjak,
Görgők,
Gyertyák, / nem az NGK/
Vezérlésmód csere
Váltóolajcsre :-)
Metacarpus2005-10-25 18:05:52 // 1943
Valszínű Szamosékhoz viszem! De már túlléptem a 100.000-et de még tél előtt meg kellene nézni a kicsikét!
Kau2005-10-25 18:03:15 // 1942
Nagyban függ az autód állapotától és hogy hol csináltatod.
Metacarpus2005-10-25 18:01:49 // 1941
Osszunk szorozzunk... mennyi egy 100.000-es szervíz cakkumpakkli??
GEORGE2005-10-25 17:58:22 // 1940
Tudtam, hogy talál valaki a hsz-ben hibát:-)))))))))
Kau2005-10-25 17:57:34 // 1939
Kár leengedni a benzint. Én kiautózom :)))
GEORGE2005-10-25 17:55:30 // 1938
Én ha megveszek egy autót akkor rögtön kicserélem az összes folyadékot bennük.
GEORGE2005-10-25 17:54:43 // 1937
Ja így könnyű:-))))))))
Kau2005-10-25 17:54:15 // 1936
Én még soha egy autómban sem cseréltem hűtővizet :)) Igaz kétévente cserélgettem. (Mármint a kocsikat).
GEORGE2005-10-25 17:50:27 // 1934
Hűtővizet én 2 évente szoktam cserélni, lehet nem kéne ilyen sürün de ezen nem múlhat a dolog, elég koszos szokott lenni.
Kau2005-10-25 17:50:24 // 1933
Most már nekem is kéne. 111e/5 éves. Még eredeti.
Tudjátok, mint a viccben. Ez nagyon jó állapotú autó! Pár dolog volt cserélve, de az olajak és a szűrők még eredetiek. :)
Kau2005-10-25 17:47:27 // 1932
Érdekes amit írsz. Én is így jártam a kézifék bowdennel. Először hoztak dobfékeshez valót. Szóltam, hogy ez nem jó, hoztak másikat, hogy oké, ez kell. Tényleg úgy is nézett ki, rajta a hő elleni védelem stb. Két hete voltam Szamosiéknál, hogy dobják már fel ezt is, mire közölték, hogy ez dobfékeshez való. Szuper, ezt már kicseréltetni sem tudom. Ha kell valakinek egy ezresért nekiadom. (Bal hátsó dobfékes.)
A hűtővizet meg kéne cserélni??? Erről nem tudok.
GEORGE2005-10-25 17:42:41 // 1931
én a 100ezres szerviznél cseréltem a váltóba is olajat.
Halesz2005-10-25 17:42:39 // 1930
Igen, ezért cseréltettem én is :)
De azt is mondják, hogy vagy 100 ezer km, vagy három év, nem?
Kau2005-10-25 17:40:41 // 1929
De azért ajánlott 100-120e-nél.
Bg.2005-10-25 16:57:26 // 1928
Elvileg élettartamra toltik fel, nincs előírt csereperiódus.
Stee1462005-10-25 08:47:20 // 1927
Hali All!
A 146-ban mennyi időnként kell váltóolajat cserélni?
146megyi2005-10-25 07:44:36 // 1926
Na tegnap végre kicseréltettem a vezérműszíjat + a hozzávalókat. Az anyagár 43.000 Ft volt a márkaszervíz "kedvezményes" 60.000 Ft-jával szemben.
A szerelést megcsinálták a márkaszervízben 14.790 Ft-ért, úgy hogy még a hátsó féket is szétbontották és összerakták, mert vittem kézifékbovdent hogy cseréljék ki (mert tavaly már befagyott párszor), de sajna kiderült hogy dobfékeshez való... :-(
Visszaadták a kiszerelt alkatrészeket is, hát nem igazán látszott rajtuk elhasználódás.
Gondolkodni kezdtem hogyan lehetséges ez, (hisz 70.830 km van a kocsiban és 60.000 km-nél már ajánlják a cseréjét) és erre a következtetésre jutottam:
A kocsit 28.000 km-el vettem, és az előző gazdája asszem 20.000 km-nél garanciában cseréltette a vezérlés módosítót, ami mint kiderül márkaszervízben magával vonzza a vezérműszíj cserét is, így nagy valószínűséggel 20.000 km-nél már cserélve lett egyszer a vezérlés is :-(
Tehát lehet hogy nem is kellett volna kicseréltetnem, mert elképzelhető hogy csak olyan 50.000 km volt benne...
Mostmár min1, legalább pontosan tudom mikor cseréltessem legközelebb.
Viszont a hűtővizemet már kurvára le kéne cseréltetnem, mert nálam még nem volt cserélve, ami azt jelenti hogy van benne minimum 42.000 km és 4 év :-O
A kézifékbovdenre visszatérve ugye nem volt jó az utángyártott (2db 5000 Ft-ért), mert dobfékeshez való volt, így visszavittem az autóalkatrészes ismerőshöz, aki utánanézett újra és kiderült hogy elnézett valamit, és az enyémhez (tárcsafékes ABS-el) csak gyári van (2db 13.800Ft-ért).
Jövő hét csütörtök felé meg is lesz (lassabb szállítással olcsóbb).
A kiégett műszerfal izzók még váratnak magukra, talán a hétvégén ha jó idő lesz nekiállok kicserélni őket.
granturismo2005-10-25 07:29:16 // 1925
Banya
Végülis mi a hibajelenség az ABS-nél?
Barni1472005-10-25 03:17:23 // 1924
Hehe , már volt hogy én is így hagytam , miközben közlekedtem.
Barni1472005-10-25 03:16:22 // 1923
Nekem az üveg volt törött, de vágattam bele másikat. Csak hát nekem is a foncsor látta kárát.
Új van cca 14000 Ft-ért. Én bontottat szerváltam, de frankó foncsorral.
Halesz2005-10-25 00:10:49 // 1922
Vega2005-10-25 00:05:28 // 1921
Honnan es mennyiert szereztel kodlampat? Nekem az egyik hatulja letorott es beazott, foncsor szevasz :))) Le kene cserelnem...
Vega2005-10-25 00:03:36 // 1920
Pont a heten megyek valtoolajat cserelni :) Nem tom volt e benne cserelve...de ha volt ha nem en most cserelek! 102 e van benne..
Azt tervezem ,hogy elkezdem telre osszerakni a paripat! Lecserelek minden folyadekot ami meg nem volt...ablakmosot megcsinalom csak nem tudom hol megy a cso es igy nem tom kideriteni hol a faszba lyukas...keptelenseg uj csuvet behuzni...valami otlet???????
En hiszek a JO adalekokban...a valtoba es a mociba tolok meg valami okossagot...hiszem ,hogy jot tesz neki...
Alvazvedelmet felkenem, csuklokat es egyeb mozgo reszeket lezsirozom, leginkabb a futomuben...nagyon jo zsirokat lehet kapni..sem a viz sem a sos viz nem mossa ki oket...
Esztetikailag nem nyulok mostmar tavasz elott a gephez...majd akkor meg lesz csinalva minden...vagy esetleg ha nem lesz nagy ho...lokos fenyezes, koszobspojler es ajtozar.....
Nagyon kozeli tervben van most a hengerfej sikoltatas...csak talaljak valami tenyleg megbizhato tarsosagot...utana chip....
Holnap megyek vizsgara... es utana kitakarittatom, kivul, belul, motorter is...van egy srac...vicces osszegert dolgozik es naaaagyon korrekt..
na hat nalam ennyi.... :)))
Barni1472005-10-24 23:55:06 // 1919
Én meg beszereltem a frankó foncsoros ködvetőket, és még mindig nem tudom mi baja az ABs nek. Azért kis s mert nem rendes system.
Valami kontaktusos gányolás lehet, mert amikor a fuse boxot matatom akkor egy darabig mintha jó lenne.
Halesz2005-10-24 23:31:05 // 1918
Dehogynem :)
múlt héten cseréltettem váltóolajat... kicsit megkésve... még egyszer sem volt cserélve benne!
Kau2005-10-24 23:23:26 // 1917
Mi lett a topicunkkal? Senkivel nem történt semmi? :))
Vega2005-10-20 19:35:06 // 1916
En sem tudok semmi okosabbat mondani mint petike! Fekfolyadek logybolodik mikor gyorsitasz, ezert villanhat fel..ha nem ennyire egyertelmu a felvillanas oka akkor mas is lehet...
Szervo pedig nekem is szurcsog ha koppanasig tekerem es ot is tartom persze....no para...olyankor meg egy kicsit az alapjarat is ingadozhat ahogy a szervo dolgozik ezerrel...
Metacarpus2005-10-20 19:08:33 // 1915
Szögediek hajrá! Köszönöm Pestike! Holnap meg is nézem a folyadékokat. Hátha:-)
KisP2005-10-20 18:47:58 // 1914
Szia!
1. Azért gyulad ki mert kevés a fékfolyadék,de ne aggódj nekem is volt ilyen,csak lötyög benne a cucc és úgy veszi, hogy kevés a folyadék,esetleg tölthetsz bele egy kevés dot4-est és nem fog villogni.
2.én úgy tudom,hogy ilyet normál esetbe is csinál,mikor betekered a kormányt akkor szürcsög a szervószivattyú,tehát az se gond.De majd jön vki és megmondja a tutit!:) Ha nagyon gáz ,akkor próbálkozz a szervófolyadék cserével!(Tutela GI/A)
Metacarpus2005-10-20 18:38:50 // 1913
Szevasztok! Kicsi kis szépségemnek jelenleg két furcsasága van!
1.) Amikor gyorsítok akkor mindig kigyullad a kéziféklámpa. Amikor nem nyomom a gázt akkor semmi. Hogy is van ez??
2.) Hideg motornál amikor csuti balra forgatom a kormány akadásik és ott tartom akkor valami fura zúgóbúgó hang hallható (szervómotor) mintha tekerne valamit. De jobbra nem csinálja!
Valaki??
Vega2005-10-20 03:15:30 // 1912
Vazz durva hetem volt, mogottem van 2600 km 2 nap alatt, hoztunk egy par kocsit. En special egy 1.9 JTD Stiloval jottem haza. 160-170-es utazo gyonyoruen megy 6,8 fogyasztas. Aztan most ugy ejjel 1 korul ertunk at magyarorszagra es mondom kiprobalom mar mit megy...190-ig felszenvedi magat 195 mar problemas volt...papiron aszem 192 a vege...tehat azt hozza is...aztan 195 korul toltam meg neki...es ugy 3 perc alatt bele is esett a kerek 200-ba :))) Szegenykenek kitoltam a szemet rendesen :) 116 pacis, ahhoz kepest faszan megy...aztan latom hatulrol egyszercsak villognak a tobbiek, mondom mi a fasz van, felraallunk az ótópalyan, odasetal az egyik es szaglaszik...ohh mondom hengerfejes lett..szallok ki..mondom fustol vagy mit szaglaszol...hat nem...katalizator elszallt :) szepen lokte kifele a szokrat a kipufogon :))) Ahh mondom nagyobb baj ne legyen...tulhevult es eltort...egyebkent meg hibatlanul telesitett, jo kis auto..nem egy meregzsak de megbizhato es jo....tenyleg...
Fogytan volt mar a loszer is, mondoma tobbieknek tankolni kell...ahh a kompjuter rahagyassal irja, nem kell meg..at fogunk erni magyarorszagra...mondom Ti tudjatok...meterre pontosan el is fogyott a benya ahogy irta a kompjuter :)))))))) Ejjel fel 12, szlovak autopalya szelen kifogyott benzinnel :))) Jo mi? :)) Na mind1...hulla vagyok..alszom :)
HaNGyA2005-10-20 00:01:51 // 1911
Szia Mindenki!
Két féle kiszerelésű LED-et láttam eddig. Az egyik kb. 5mm átmérőjű és a rizsszem izzó foglalatával együtt lehet kapni,
a másik meg 3mm-es és gyakorlatilag a rizsszem izzót helyettesíti. A foglalatba kell betenni a rizsszem helyére.
Javaslom 2. verziót, mert az 1 verzió foglalata nem volt kompatibilis a műszerfalban találhatóval.
A festett rizsszemmel az a baj, hogy egy idő után leég róla a lakk, és szép fehér lesz. :-(((
De lehet kapni kis szilikon sapkákat, minden féle szinben, amiket az izzóra kell húzni. Mire az elég addigra a rozsda úgyis győz az autón.
Úgyhogy szerintem kotonos izzó a kilométerszámláló alá, a többi helyre LED.
GEORGE2005-10-19 15:30:35 // 1908
Sorry eme kicsi de igen jelentős részlet kihagyásáért:-(
Kau2005-10-19 15:26:01 // 1907
Háromszor olvastam el amit írtál anno. Azt hittem belevágom a csavarhúzót. Már épp készültem feladni.
mszabika2005-10-19 15:23:00 // 1906
ELHASZNÁLTAD???????? VAAAZEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!
Akkor szerezzél!! mer kell még... :)))))