Fórum >> Típusok >> 159

Csabi2018-03-12 19:59:07 // 106759
Az minden csak nem jó jel. A hűtővízre nem tudsz ránézni MES-el vagy bármivel?...Egyébként használt , de nem felújított 159 hengerfejet kapott?
Csabi2018-03-12 19:57:26 // 106758
Azért ez tényleg patika, mind a motortér, futómű , az egész alja...Más kérdés, hogy 4,8 az ára...
gecsa2018-03-12 19:47:02 // 106757
A balos rottyant le, a bowden jó, adtam neki most kis kenést, meg megjárattam, hibátlanul működik.

A dugattyú is jár, csak a teteje kivirágzott. szerintem még menthető, egyelőre csak tömítéskészletet rendeltem hozzá. ha nem jön be, kap egy dugót is.
Shadin2018-03-12 18:37:50 // 106755
Ilyet hol lehet venni??
ProdyG2018-03-12 17:52:58 // 106754
Még annyi, hogy 2500 km ment bele a kocsimba a hengerfej csere óta, minden teljesen jó, de a hűtőventi a kocsi elejében azóta folyamatosan hangosan pörög, még 0 fokban is! Eddig csak nyáron, 30 fokban hallottam néha bekapcsolni. Szóval valami nálam sem stimmel. Vissza is fogom vinni. Remélem nem lesz még ezzel is valami nagy szívás...
WarbiRunner (Gyuri)2018-03-12 17:49:30 // 106753
Igen, így laptopon olvasva vákumnak tűnik :-) Bocs, akkor nem szóltam :-)
ProdyG2018-03-12 17:47:20 // 106752
Látom pörög a hengerfej téma:
DZ Tuning-ék csinálták az enyémet, nyilván én is minél hamarabb túl akartam lenni a dolgon (másfél hónapot volt náluk a kocsim, nagyon ideges voltam már a végén). már néhány hét várakozás után mentem türelmetlenül, hogy van Szakál-m.-os felújított hengerfej a neten 180-ért, miért nem jó az, rakjuk bele...
Mondták, hogy legyen türelmes, ha azt a felújítottat megveszem, akkor ők nem rakják bele. De ha türelmes leszek, akkor ők szereznek jót. Nagyon nehéz volt türelmesnek lenni, de Emil esetéből úgy látom, csak megérte. DZ azt mondta, a felújítottal mennék vissza 1-2 éven belül hozzájuk.
Viszont 1 dolog nyugtalanít: az enyémen se gyári progi van. 2 és fél éve lett lecserélve a gyári progi, és kb 1 éve kezdődött a hengerfej probléma. Lehet semmi összefüggés nincs, de lehet megérné megnézetni a progimat. Csak hát alapból abszolút elégedett vagyok vele, nincs kedvem még ezzel is kínlódni...
Amúgy én kb 1 évet úgy jártam a kocsival, hogy már voltak hengerfej repedés jelek, de akkor még azt se tudtam mi az :) csak feszt után kellett töltögetni a hűtővizet. De más bajom nem volt eleinte vele.
Emilnek kitartást, szerintem ezen a ponton semmiképp sem szabad azt a kocsit eladni.
Jani72122018-03-12 17:44:21 // 106751
cseréld le kompletten a bowdent, én már a bal oldalt lecseréltem, volt a kötéllel is gond, de sajnos a bal hátsó munkahenger cserés lesz. A hátsó fékhez ezen kivűl nem nyultam, az elöző tulaj rakatott fel komplett hátsó féket, de abban is biztos vagyok, hogy egyszerre cserélték, csak szarul kopott. Tipikus opel betegség a hátsó munkahengerek berohadása. :)
Macccy2018-03-12 17:03:28 // 106750
Vákuumpumpát írtam szerintem ...? Vagy elírtam?
Nem, jól írtam, a vákuumpumpa felől hallok kerregést. (Vezérlés cseréltünk mindenestül)
gecsa2018-03-12 16:53:16 // 106749
Mi anno levettük a régit, az asszony leméretezte, és varrt új bőrből egyet. Igaz ez a 166on volt, de szerintem itt is opció.
gecsa2018-03-12 16:26:21 // 106748
Mivel ma leszedtem a kerekeket, volt időm körbenézni, és ellenőrizni. Feltűnt, hogy az egyik kézifékkötélen már van egy kis hibája a porvédőnek. Ettől függetlenül még hibátlanul működik. A Shadin féle Warbis cucc nem játszik, mert nem találtam hozzá cikkszámot, Budapest meg nekem messze van vásárolni. Viszont, ha már mindenkitől azt hallgatom, hogy miért vettem Opelt, így körülnéztem ott is, és voila:

_Ata_2018-03-12 16:23:55 // 106747
Bőr váltószoknyát ILYET esetleg rendelt már valaki? Vagy jobban járok az alfisti-vel?
yani🍀2018-03-12 15:59:33 // 106746
Így van.
b00772018-03-12 15:55:11 // 106745
Ma nekiestem az egr szelepnek, valóban ez volt a ludas, leszereltem a motort, benyomtam kézzel a tengelyt és volt hogy úgy is maradt... úgy kellett csavarhúzóval visszalöknöm. Beledobtam tesztre egy bontottat, már az induláskor is érezhető, hogy dinamikusabban indul (a korábbi amikor nem produkálta a leírt hibát sem indult ennyire jól, dinamikusan.

A réginek azért nekiestem kitisztítottam zsíroldóval, lehet majd még belepróbálom így is. Most már abszolút szépen mozog a tengely.
Viszont azt vettem viszont észre, amikor lemostam a zsíroldót, hogy nem tartotta meg a vizet, a szelepeknél átfolyt. Mennyire kellene ennek zárnia eredetileg?
gecsa2018-03-12 15:52:05 // 106744
Kb egy hete kering a közösségi oldalakon.
csokagm2018-03-12 15:47:23 // 106743
Nagyon sajnálom a történeted.
Egyébként a távolságok miatt nem gondolkoztál wl hogy esetleg DZhez vidd?
Úgy tudom ő is rengeteg hengerfejes autot javitott. Talan ProdyG kocsijat is o csinalta.
Giuntini2018-03-12 15:34:23 // 106742
Holnap megérkezik a hf.
Smith2018-03-12 15:11:25 // 106741
Óriási. Hol lehet ilyeneket találni? Sokat böngészgetsz a használtautón és ráakadsz? De ugye nem ódikat lesegetsz titokban? :D Ez is egy igazi gyöngyszem :)
Tocke2018-03-12 15:03:21 // 106740
Ez azért kemény. Szarolasz mi? :-)))
yani🍀2018-03-12 13:30:39 // 106739
Erről az előző tulajt kérdezd!
yani🍀2018-03-12 13:30:05 // 106738
gecsa2018-03-12 13:27:27 // 106737
De miért csak egy egyik oldalon voltak betétel cserélve?
yani🍀2018-03-12 13:19:29 // 106736
Pont a fékbetét csere után szokott ilyen hiba előjönni. Nem takarítják meg a dugattyúkat csak visszanyomják, így a rákeményedett kosz miatt megszorul nem tud mozogni.
WarbiRunner (Gyuri)2018-03-12 12:55:24 // 106735
Lehet kinyomó, de ha a vízpumpa is gyanús, akkor azért gyorsan füleld ki, hogy nem onnan jön e. :-)
gecsa2018-03-12 12:42:40 // 106734
Vicces, hogy a szar oldalon új betétek vannak, a jó oldalon kopottak. :D
Jorjie2018-03-12 12:34:28 // 106733
Nem a szokásos kúton tankolva negyedikben 1500-2000 fordulat között rángatott, nem is kicsit. Újra a szokott helyen tankolva a rángatás megszűnt. WTF? 1.9 8v
Erhard 242 (Pure Energy)2018-03-12 12:15:49 // 106732
akkor csak a fék...
159 Indigo Gray 2.4 Monster2018-03-12 12:14:37 // 106731
Igen nálam az injektor hba miatt lehetett az ok, Májusban ki derül :)
gecsa2018-03-12 12:11:53 // 106730
Kiszakadt porvédő+szoruló dugattyú a bal hátsó féknél.
Morfiusz Cédula2018-03-12 12:07:24 // 106729
Nálam a 2.4 DPF-el és EGR-el nem kormol. Se gázadásnál nem jön, se a kipufogó vége nem kormos.
tirex2018-03-12 12:00:20 // 106728
Én az előző 159-en kivágtam a dpf alját és kivettem a kerámiabetétet majd visszahegesztettük az alját és kész. Azon a betéten ha belenéztem a végén a millió tűhegynyi lyukon teljesen át lehet látni, azok bizony átmenő lyukak. Nem az elsőt szedtem már így ki és mind ilyen volt. Azt viszont hozzáteszem hogy mind aranytiszta volt, korom még mutatóban se volt egyikben sem. Ráadásul üveggyapot ( vagy olyasmi) hangszigetelőbe van beágyazva és az se volt kormos.
WarbiRunner (Gyuri)2018-03-12 11:17:50 // 106727
Olvastam erre egy hackelést ao fórumon :-) A dpf egy végén nyitott, másik végén zárt csatornákból áll. Egyik erre, másik arra nyitva. Az emberünk kikisérletezte, hogy mekkora fúrószárral kell megfúrkálni a kerámia két végét, hogy sose érzékeljen hibát a dpf, pont jó legyen a nyomás különbség :-DDD
159 Indigo Gray 2.4 Monster2018-03-12 11:07:06 // 106726
A 2.0-nál lehet nem jön korom azok fasza mocik. Nekem az 1.9 nél is kormos volt a kipu picit, A mocskos 2.4 nél meg nagyon :) Dpf el is. De lehet azért mert injektor hibás
Macccy2018-03-12 10:12:05 // 106725
De látod azt mondja semmi korom nem jön át. Ha átjön lyukas. :)
Na viccet félretéve nem gondolom, hogy lyukas lenne ha jön ki korom, ha lyukas lenne a nyomás értékek (hiánya) miatt már rég bim-bammolna, örök 0% clogged lenne a dpf szűrőm.

Viszont ... valami csörög kerreg. ~2000 girinél tudom előcsalni, mikor terheletlen. Lehet másik szál, de a kinyomó tud zörögni menet közben is? Mert hidegen valami zörög ott néha, kuplung nyomásra csend lesz. Melegen már csak így fordulat közben tudom bezörgetni. De ez másmilyen, inkább már kerregés szerű, fémes, ha elkezdi akkor gázelvételre lassul, kuplung kinyomásra is a motor fordulattal együtt lekíséri és eltűnik. Vákumpumpa kerreg talán hangosan, mikor felnyitom, az romlott már el valakinek?

Megint fotel-diagnosztizálok, éjszakás után ennyire futja :)
b00772018-03-12 09:20:51 // 106724
Köszi mindenkinek az infokat, kipróbálom a falazást és a másik egr szelepet is, remélhetőleg ezzel megoldódik a hiba.
WarbiRunner (Gyuri)2018-03-12 09:20:27 // 106723
Ha jól lenne megtervezve, mármint a felhasználó szempontjából használhatóra, nem lenne nép sport falazni, kiírni, kiütni, kibelezni :-) Az autó használati tárgy, ezt valahogy mintha nem vennék figyelembe mostanában a gyártók.
Az tény, hogy minden dízel kormol, és egr-el lényegesen jobban, mint nélküle. A dpf-en átjutó korom gondolom pont az az apró szemcse, ami már a kerámia pórusokon átfér és az elképzelhető legkárosabb.
Liquid2018-03-12 08:27:59 // 106722
Nem korlátoz semmit, legalábbis nem volt észrevehető. Nem közlekedtem sokat a falazás és a kiírás között, de nem volt semmit extra.
Shadin2018-03-12 07:55:01 // 106721
Nekem volt, h 40+ km volt mire hibát dobott és akkor sem korlátozza be az autó teljesítményét. Nekem van egy OBD kütyüm ami folyamatosan figyeli az EGR és DPF jelzéseket és kiüti azt mielőtt észrevenném. Korábban használtam diagnosztikai célokra, pl. autó használat a hárombetűsök nélkül LIMP-et elkerülve.
Piritu - 1.000.0002018-03-12 07:13:37 // 106720
Alapból mindegyik kormol, a mennyiség a motor, a befecskendező, a tuning stb. függvénye. Ettől kormos a cső vége.
Pont ezért találták ki a szűrőt.
Smith2018-03-12 06:37:39 // 106719
Nálam is dettó, én is meghámoztam tavaly tavasszal :) Azóta is agyalok, mi lenne a megoldás. Arra gondoltam csináltatok dobot, de azon meg lenne E szám meg akármi amit esetleg nézhetnek műszakin.

Arra is gondoltam, megtartom ezt a szétrohadtad, kicsit lefújom ezüstre és ez vissza lenne téve műszakira ha kell. Az utángyártott meg állandóra. Vagy nem is tudom.

Nem is kéne dob, mert nem is hangos állítólag dob nélkül se. Meg akkor már duplát hajlíttatnék a kipufogóssal. Csak nem tudom, a jobb oldalon a lökhárítónál meg tudják-e olyan szépre csinálni mint amilyen most a bal oldal. :(
Liquid2018-03-11 22:42:53 // 106718
Mindegyik DPF nélküli dízel kormol, csak az nem mindegy mennyire. Ha mást nem, padlónál biztosan dob egy kicsi pamacsot. A DPF-es még kevesebbet, de az is tud látható lenni.
Piritu - 1.000.0002018-03-11 22:19:34 // 106717
Meghámoztam. Szerencsére több rétegű és hámozva is elment pár 10e km-t.
Amikor a külső réteg elpattant majdnem az árokba mentem akkorát szólt. Mintha kézigránát robbant volna a csomagtartóban.
Piritu - 1.000.0002018-03-11 22:17:26 // 106716
"akkor hogyan jönne ki belőle, amit regenkor gázolajjal elfüstölsz korom?" - sehogy :-)
Fizikailag nem fér át rajta.
A kormot a dpf elégeti és széndioxid lesz belőle, az nem látható. Amit látsz az attól van, hogy lyukas és gyakorlatilag mint a kályhafüst a kéményben.
Jó egr-el (és befecskendező rendszerrel) a 156-om se füstölt sose. Max amikor meg volt tuningolva.
Macccy2018-03-11 22:12:03 // 106715
Nice. Meghámoztad? :)) Na de figyi, ha a DPF -en nem jutna át semmi korom, akkor hogyan jönne ki belőle, amit regenkor gázolajjal elfüstölsz korom? Átjut az, csak részecske méretben szelektál. Lehet, amikor rossz egr-el toltam az emelkedőnek, akkor a szűrő megfogta a nagy koromsziklákat és koromkavicsokat és csak az apró korom morzsák jutottak át, nyilván sokan voltak ők is, azért látszott a fényszóró fényében és a kipuffnál szabad szemmel is.

Most már fémtiszta lesz az én kipufogóm is, mióta az EGR nem rontja a levegőt (hehe, frappáns poén) :D
b00772018-03-11 22:10:01 // 106714
Nem tudom van-e PTC fűtésem, de ha gyárilag raktak ezekbe szerintem illene lennie benne, nem full extrás az autóm, de nem is alap felszerlstéségű. Langyos levegőt fúj elég mahar, de télen reggelente van hogy 15-20 km is kell mire teljesen középre áll a hőfok mutató. Bár ez is olyan, hogy ha kicsit pörgetem, nem "óvatosan" járok vele akkor már is hamarabb melegszik. Szerintem első körben dobok bele egy bontott egr szelepet, csak tesztre, hogy van-e változás. Pont van nálam egy, kértem egyet kölcsön pár hete, hogy gyártsak levakoló lapokat hozzá, hí egyszer kellene. De most komolyabban elgondolkodtam hogy ki kellene iktatni.
Piritu - 1.000.0002018-03-11 22:03:58 // 106713
A dob kívülről már így nézett ki:

De belül még ilyen volt a cső:
Piritu - 1.000.0002018-03-11 22:00:55 // 106712
Akkor ott valami nem volt kerek. A dpf egy szűrő, amin nem fér át a korom. Ha átjut, akkor lyukas.
Nekem 185e után még fémtiszta volt a kipufogó vége, a Giuliettáé ugyancsak fémtiszta 110e után.
Macccy2018-03-11 21:56:45 // 106711
Dehogy fogja meg. Én is azt hittem, de amikor megvettem az autót és még aktív volt az EGR (és valószínűleg kicsit már ragadt, nem zárt jól) kezdésnek ki is mentünk horvátországba. Na ott végigkormoltam déli szomszédainknak a szép dimbes dombokat :) Haver jött mögöttem a családdal és nem győzte hangsúlyozni a jól ismert "szarolasz" különféle változatait, hogy ez mér füstöl így? Való igaz, nagyobb gázadáskor kapta a szmogot és füstölt is, majdhogynem a régi TD motorokat megszégyenítő módon. Pedig ott van az aktív DPF.
Amióta le van falazva az EGR, soha semmi kormot nem látok hátul kijönni .... kivétel a regenerálások idején!!! :O
Piritu - 1.000.0002018-03-11 21:52:30 // 106710
"az EGR szelepet ha ki is cseréled, megint meg fog ragadni egy-két év múlva, kezdődik elölről. " - ez a teória érdekes. Ha nekem a gyári elment 120e km-t, amit beleteszek miért megy el kevesebbet? Ja, mert a porlasztók rosszabbak és alapból több korom keletkezik?...
A kérdéssel megint eljutunk a dpf eltömődés kérdéséig. A legtöbbször valami más okozza, nem a dpf...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak