Fórum >> Típusok >> 159

GEORGE2007-08-09 12:52:32 // 3971
Szerintem megmarad egy számjegynél. :-)
Eddigi legbrutálisabb nekem 9,4 volt.
Tartósban 7,6 -8,5 között iszogat ( mondjuk ez 156 ).
GEORGE2007-08-09 12:49:08 // 3970
tény hogy tempósan haladok vele.
e hogy lehet evvel a 156 2,4-el pl 100-al menni???
Ha sokat mennék vele 100-al kiírrná, hogy ébresztő :-))))
András bácsi2007-08-09 12:46:48 // 3969
Addig nézem, amíg újdonság, hogy nem kétszámjegyű. :) Hozzád meg nem jó viszonyítani, mert minden gépnek kinyomod a szemét. :)))
András bácsi2007-08-09 12:45:42 // 3968
Ha úgy tűnik, hogy siránkoztam, bocs. :)

Különben is, ha a fogyasztás lenne az elsődleges, akkor valószínű a kisebb motorral vettem volna. De így legalább közel úgy megy, mint az előző.
GEORGE2007-08-09 12:30:04 // 3967
Élvezd az 5 hengert, hagyd a fogyit :-D

Nekem eddig is viszonylag "nagy" mocijaim voltak ( javarészt 2,0 literesek. )
De egy tuti, ez után nem is lesz egysem alatta.
Remélen 4 év múlva létezni fog 159 3,0 JTD mert akkor olyanom lesz, ha nem akkor csak 2,4 :-)

Nálam a 2,4-es 159-es teszt gép 11,5 L /100km ivott. Igaz lazán tartattam vele a pályán a 210-230 közti tempokat. A teszt pilóták egész nap azt nézték hogy húz, hogy gyorsulgat....szóval lett vele "tempózva".
BadBoy2007-08-09 10:38:59 // 3966
Tudom, de leirtam, hogy mennyit fogyaszt az 1.9JTDm, mert ugyebár te is leirtad a gumikopásra azt, hogy a 40 ezer kilaméternek örüljünk, pedig messze vagyunk tőle. És ehhez viszonyitva neked sincs min siránkozni, mert +1 litert ad meg a gyártó az 1.9-hez viszonyitva. És ez valahol ott is van.

2.4JTD meg túl sok nincs az amorén.
András bácsi2007-08-09 10:34:09 // 3965
2.4 érdekel.
BadBoy2007-08-09 10:12:34 // 3964
6.5 - 7.5 liter közt fogyasztanak az 1.9JTDm-k. Tagnapi fogyasztási adat 919KM után, amiből 340KM autópálya 130-nál lasabban nem mentem, csak gyorsabban, közút olyan 500KM (90-140 közt) és a maradék város a fogyasztás 6.96L.
András bácsi2007-08-08 16:49:12 // 3963
Én is sejtettem, hogy a gyári adatok csalókák, és nem lesz 7-es átlag. Mondjuk én nem mentem még túl sokat vele, de a vegyes 9.5 liter. Mondjuk 8 alá le lehet vinni egy kicsivel, de akkor nagyon óvatoskodni kell.

De így is kevesebb, mint a korábbi volt, és közel azonos a menetteljesítmény. :)
Corn2007-08-08 16:39:53 // 3962
Ja, és ebben nincs állatkodás, gumifüstölés, őrült száguldozás.
Corn2007-08-08 16:38:53 // 3961
Fogyasztásom? Sok :) Az első 8.400km átlaga 10,0 liter. Az utolsó 1.400km átlaga 9,1 liter, ebben kevés város, sok autópálya (max 160) és kb 400km országút (max 120) van. Nem kevés fogyi...
BadBoy2007-08-08 14:06:42 // 3960
Nekünk még a rendszámtábla világitása egyszer sem égett ki. Kopp-kopp. :)
András bácsi2007-08-08 13:01:48 // 3959
Értem. Mondjuk nehéz összehasonlítani a két eltérő váltó miatt. Mennyi a fogyasztásod kb.?
Corn2007-08-08 12:58:17 // 3958
Szia,
üresben nincs, D-be rakáskor álló helyzetben fékezve vagy megállás után jobban remeg. Menni akar :) De nem zavaró, főleg mert hamar visszavesz a nyomatékból, nem akar sokáig kúszni.
András bácsi2007-08-08 12:44:47 // 3957
Neked is van érezhető rezonancia alapjáraton az ülésen?
Corn2007-08-08 12:31:57 // 3956
Ma elhoztam a járgányt a szervízből (AutoPerugia, Bukarest, márkaszervíz). Szélvédőcsere volt, egy kisebb kőfelverődés a napsütés miatt fél nap alatt végigrepedt. Kicserélték, szép mint újkorában.
És ami miatt dícséretet érdemelnek, hogy megszüntették a korábban említett, kesztyűtartó környékén hallható zörgést! Amikor beadtam, részletesen elmagyaráztam az uraknak a zajok jellegét ée forrását, és biztos voltam benne, hogy hozzá sem fognak nyúlni. Nos, mindet megoldották, az autó jelenleg teljesen csendes belülről. Le a kalappal...
És kicserélték azt a rendszámvilágítást, amit már 4-szer cseréltem. Másoknak is ilyen gyakran kiég?
András bácsi2007-08-08 11:23:47 // 3955
Örülök. Meg a 17-es téliguminak is fogok. Áhhhh, kell erre ilyen hülye nagy fék. :)
BadBoy2007-08-08 11:04:43 // 3954
Csak az a gond, hogy a 40 ezer kilométertől még nagyon messze vagyunk. Nálunk csak valahol 30-35 ezer kilamétert fog kibirni. Még akkor is kevés, ha ha az autó súlya nagy. Igen 98Y gumi van fennt.
raga2007-08-07 12:59:35 // 3953
Kollégám mesélte, tegnap du. raktak fel egy 159est a trélerre az Árpád hídon. :( Valaki?

Ma reggel a Lágymányosin megláttam egy elöttem haladó kék 159est vmi KW.. volt a rszáma, (Fiat-al voltam) gyorsan utána , mellé tudtam menni a szélsőbe és átintettem, hogy "klasz az autó" volt mosolygós visszaintés.
András bácsi2007-08-07 12:52:12 // 3952
Más: nektek is 98-as a gumik súlyindexe, vagy csak az enyémre tettek ilyet az 1755 kilós súly miatt.
András bácsi2007-08-07 12:51:04 // 3951
Nem tudom mit vártok el egy gumitól, de egy nagy teljesítményű autón átlagos használattal a 40e km már jónak mondható. Ha még hozzátesszük azt, hogy a 159 relatív nagy tömegű gépezet, akkor meg abszolút reálisak a számok.
BadBoy2007-08-06 19:07:36 // 3950
Már utána is jártam az áraknak! :)) Lehet, hogy ez a tipus lesz a befutó.
Blade2007-08-06 11:22:38 // 3949
Ja,így hogy a Pzérókban kb 15ezer van most,az eddigi kopast figyelembevéve,szerintem min 40ezer km lesz az élettartama.Egy GTAn!:)
Blade2007-08-06 11:15:00 // 3948
Leírnám én is a tapasztalataimat a gumikról. Nos a GTA futóműve szélsőségesebb beállításokkal bír mint a többi "polgáribb" Alfak.Én most használok először nyári Pirelli gumit.Volt egy téli garnitúra is,de arról később.Eddig Michelin pilót sport gumik voltak fent,azok kb 20ezret bírtak,viszont jobbá azért mert iszonyatosan megette a belső oldalát!Most Pirelli Pzéró Rosso gumikat használok,kb 15ezret mentem vele és nem eszi a gumi belső felét!!! Látszik a gumin hogy ott nagyobb az igénybevétel,szerintem annak hogy mégis egyenletesen kopik,gyártástechnológiai okai vannak.A téli Pirelli gumikra visszatérve.azoknál is ugyanez a tapasztalat! Most tavasszal dobtam el őket,egyenletesen elloptak a kopas jelzőig,a belső felén szintén ott a lilas elszineződés a nagyobb igénybevétel miatt.viszont a kopas egyenletes!Eddig a Pirelli gumik váltak be leginkább
BadBoy2007-08-06 11:05:40 // 3947
Mer ők is tudják mi a jó!! :))

De ténylegesen csak pozitiv dolgokat tudnuk felsorolni a 159-es mellett. Srácokkal beszélgetve a szervizben ők is azt mondták, hogy eddig semmi gond nem volt a 159-el. A 147-es futóműve volt nagyon háklis, de ezt a dolgot sikerült kiküszöbölni, ami nálunk nagyon fontos szempont volt megvétel előtt.
Zool2007-08-06 11:02:51 // 3946
Egyébbként a Svájci utazgatásaim alapján azt mondanám, hogy ott is befutott a 159, elég sokat láttam az utakon. Van pár ország ahol már szinte tömegautó :)
Zool2007-08-06 11:00:03 // 3945
Ezek Pzero Rosso asymetricók voltak, és 4 guminál volt azért árkülömbség (egy ötödik gumi ára). Amúgy amit írtál, jó árom vetted...
BadBoy2007-08-06 10:59:30 // 3944
Mi annyit nem akarunk tőle, csak ha kibirna 40 ezer KM-et. Akkor már nem szólnánk semmit. Igy sem tesszük, mert az autó kárpótol mindenért, és az élmény amit nyujt. Ebben mindenki megnéz minket. Nem úgy mint a német tömegautókban :)).
Zool2007-08-06 10:56:04 // 3943
Amikor nem hittem a kereskedőnek a kopás tekintetében, megkérdeztem egy autoklubbos csókát. Ő azzal vigasztalt, hogy neki kpott már el 6e km alatt is gumi :) Nem jérdeztem, mit hajt. De tény, hogy a P Zero hagyományosan a Ferrari-maserati liga gumija, ott pedig tényleg mendent megadnak a tökéletes úttartásért, gumicsere 6-8e kmnként nem nagy dolog. Egy polgári limuzinnál ezért más aheyzet, legyen az bármilyen sportos fílungű, akkor is egy +/-10 mp es dízel, nem egy 6mp-es sportkocsi, evlráható lenne az 50-60e km es futásteljesítmény...
GEORGE2007-08-06 10:54:06 // 3942
24990Ft/ db áron vettem a 215/45R17 Pirelli PZero Nero-t.
Ez lenne olyan nagy ár??
Zool2007-08-06 10:50:20 // 3941
Csak apró adalék vigasztalásul: a 147esemre Pzerót tettek a kereskedésben ami a 40 ezret is alig bírta. Már a 20ezres szervíznbél szóltak, hogy figyeljek rá, mert előbb kell cserélni, mint ahogy visszatérek 40 ezres szervízre. 39e-rel adtam el a kocsit "slick" gumikkal, igaz téli gumis használat nem volt benne. És ez egy könyű 147, 115LE dílelle. Mi lett volna ha erősebb a moci? Ez a tapadás és a jó úttartás ára. A mostani michelin energy 195-ös "virsligumik" úgy nyikorogtak az Alpok szerpentinjein mint a rend, de nem kopnak. A P zero 2 nagy hátránya a kopás mellett a pótlás (ár), de pl benyelt 2 csavart úgy hogy meg sem érezte. Az egyik fejét lekoptattam, mire észrevettem...
BadBoy2007-08-06 10:35:53 // 3940
A karosszéria 2cm-s leülése mérések alapján jött ki. Úgy vettem észre, hogy a Dunauto előtt parkoltam, és pont egy másik 159-es mellett, és láthatóan amiénk lejebb volt. A kerékjáratok alá aliglehetett belátni. Utána még egy autót megnéztünk, és ugyan az volt a helyzet. Utána elkezdtünk mérni, és elöl hátul kb. 2cm-s eltérés jött ki. A guminyomás, és a kerékméret is egyezett, és még a felni tipusa is.

Nagyon kemény gumit nem akarunk venni, mert akkor meg elveszti az autó a sportosságát.

Köszi az cimeket, meg fogom őket nézni mindenképp, és igy könnyen össze is tudom hasonlitani az árakt!
BadBoy2007-08-06 10:27:51 // 3939
Előre is köszi a segitséget! Az biztos, hogy olyan kanyarstabilitást, mint amit ez az őrült autó tud, más márkák nem tudnak, és meg sem közelitik, és a gumi is nagyon jó magasabb sebességi tartományban, ezért aztán lehet, hogy ilyen fog maradni. Majd meglátjuk. Még egy kis idő a cseréig van hátra.
BadBoy2007-08-06 10:25:04 // 3938
Hát akkor lehet, hogy ennek a guminak ez a sajátossága. De az Auto Motor und Sport tesztje aalpján ez az egyik legjobb gumi a kategóriájában. Lehet azért ezt rakja az Alfa is, de nem számoltak a gyors kopással.
BadBoy2007-08-06 10:22:50 // 3937
Mivel Bckkval nagyon jóban vagyok, és elég gyakran belátogatok a kereskedésbe feltünk egy érdekes dolog. A 159-ek két féle gumival érkeznek a Bridgeston Potenza, és Pirelli PZero Nero gumikkal. Kiváncsi lennék, hogy milyen a kopása a Pirelli gumiknak.

De ténylegesen jobb lenne, egy olyan gumi, ami legalább 40 ezer kilométert kibirna. Mert igy szezononként elkopik egy szett gumi. És akár hogy is, azt lehet mondani, hogy akinek van ennyi pénze autóra, az ne sirjon, de azért ténylegesen nem mindegy nekünk sem, és a többieknek sem, hogy ennyi pénzt ki kell adni.
GEORGE2007-08-06 10:20:01 // 3936
Azért az "fura" hogy hátul is olyan mértékben kopik el mint elöl.
Általában nem ez a jellemző.
De az is lehet ez a fajta gumi hamarább kopik mint egy másik. Többen panaszkodtak eme típus "gyors" kopására.
Hidd el jó lesz rá a V-s vagy W-s is!!!
BadBoy2007-08-06 10:14:18 // 3935
Épp az, hogy nem cserélgettük a kerekeket, mert amikor a téligumik felkerülnek, a nyáriakra rá van irva krétával, hogy melyik hol volt, és ugyan úgy kerülnek fel. De a hátsók is csereérettek lesznek, egyben az elsőkkel. A srácok a szervizben mondták, hogy nagyon szépen egyenletesen kopnak a gumik elöl hátul, és a futófelület is. Nem kopnak úgy, hogy csak a belső perem.

Hát akkor rákeresek a V-s gumikra is. De szerintem is elég kellene hogy legyen. Én a W-re gondoltam, hogy azt feltenni.
GEORGE2007-08-06 00:07:58 // 3934
Hát azóta kicsit megváltoztak a dolgok :-)
Csöri2007-08-05 21:20:53 // 3933
Jó kis diagonál gumik.:)))
Alfacus Maniacus2007-08-05 21:14:02 // 3932
Hát ez az!

(Bezzeg a Trabantomon a Pneumant-ot 60.000-nél kellett lecserélni. Régi szép idők:))
Cgo2007-08-05 20:55:46 // 3931
Badboy,
a leulest hogyan regisztraltad? nem lehet, hogy erzesre "ment" lejjebb? vagy merted is? valamit csinal a gumikopas, lehet rosszul felfujt gumi... szerintem ne torodj vele.

Ami a gumit illeti, nalam meg egy gumi se birt ki ilyen sokat, ugyhogy szerintem ha meg egy tizest bele tudtok rakni, az szuper. Esetleg keress olyan gumit, ami tok kemeny es nem fog annyira kopni, sokan reklamozzak igy a gumijukat, de az ilyen gumi vizen, kanyarban, elso fagyok eseten jol megszivathat...

Most en is gumit keresek, hej.sk, gumy.sk, pneumatiky.sk, pneumax.sk, az-pneu.sk, obujsa.sk, preauto.sk ha itt akarod venni, neha egesz jo arakat lehet elcsipni. aztan van a kulfoldi lehetoseg is, ha jol emlekszem Tomi rendelt onnan.
Csöri2007-08-05 20:02:42 // 3930
Holnap én is nézek nekded árakat rá, aztán majd MSN-en megbeszéljük. Amúgy a magas sebességhatár nem minden esetben jelent puha gumikeveréket. Erősebb szerkezetet viszont igen. Éppen ezért egy nagy súlyú, teljesitményű autóra érdemesebb a magasabb seb. indexű abroncs.
GEORGE2007-08-05 19:53:58 // 3929
Az is lehet, hogy az a gumi amit használtok erősebben kopik!
Blackynél is ilyenek a gyári gumik és nála erősebb a kopás.......
Alfacus Maniacus2007-08-05 19:52:07 // 3928
A kocsihoz a V (240) teljesen elég és biztonságos.

Nekem sem tetszik az erős kopás, hasonló tarrtományokban használom én is mint Ti, és lám...

Igaz, a 156 1.6 TS jóval könnyebb, viszont azt még jobban is hajtottam, de a Goodyear Eagle Touring 50.000-nél lett lecserélve (és nem tükörradiál állapotban)
GEORGE2007-08-05 19:47:59 // 3927
Hátul csak magasabb a minta mint elöl, már ha nem cserélgettétek.....

H-s 210km/h-ig jó
V-s 240km/h-ig jó
W-s 260km/h-ig jó több helyen 270-re írják..
Y-s 300km/h-ig jó

Szerintem egy V-s bőven megtenné.
BadBoy2007-08-05 19:30:04 // 3926
Épp ez, hogy nálunk is a 42 ezerből kb. 15-16 ezer a téligumival volt megtéve.

Mi sem hülyegyerekként használjuk az autót. Se gumicsikorgatás, kapartatás, farolgatás és egyéb dolog. Normális esetben az autó 110-160 közötti sebesség intervallumban van használva.

Milyen sebességi koeficiensű gumira lehetne lecserélni?
BadBoy2007-08-05 19:27:13 // 3925
De itt nem csak az első gumikról van szó, hanem a hátsókról is. A szervizes srácok szóltak, hogy mind csereérett lesz. Már elérte azt a jelző részt, amin lehet mérni a gumi kopását.

Évi 50-60 ezer kilamétert megyünk a Alfával.

De itt az is van, hogy a téli gumiban is van vagy 15-16 ezer kilaméter.

De szerintem az lesz az igazság, amit irtatok, túl magas a sebesség koeficiens, és túl lágy a gumi.

Köszönöm az eddigi segitséget George és Alfacus Maniacus!
GEORGE2007-08-05 18:03:50 // 3924
A z Y-os gumi nagyon puha, és szerintem is felesleges. ki kell próbálni egy kisebb sebességű gumit.
Szerintem nyersz vele pár kilométert gördülésben.
Alfacus Maniacus2007-08-05 17:57:35 // 3923
Ua. gumival járok én is, és kicsit sokallom a kopást nálam. Most van a kocsiban 33.500 km, de ebből kb. 10.000 télivel, és ennek ellenére erősen észrevehető a profilfogyás. Nem hülyülök a járművel és nyomatékom is jóval a dízelek alatt van.

Annak ellenére (vagy éppen azért?), hogy az 1,9-es kocsinkra feleslegesen túlméretezett típust használunk (a 98Y 750 kg-os kerékterhelést és 300 km/ó sebességet specifikál)
GEORGE2007-08-05 17:14:21 // 3922
Látom már, ill. értelmezem.:-))
42 ezer km nagyon jó egy ilyen méretű és sebességindexes gumitól!
Sőt ha még egy 10-est is tud Apúd gurulni akkor nincs mit szólni
Ennyit tud a gumi.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak