Fórum >> Típusok >> 159

Piritu - 1.000.0002010-12-05 11:44:25 // 9828
Olvasatomban pont a vezetési körülményekről szól a dolog. Figyelmeztet, hogy megváltozott a helyzet.
Nekem már többször is jól jött. Németbe menet gyakran 6-800 km-t megyek egyben. Ennyi út alatt drasztikusan változhat a hőmérséklet. A hőmérő helyett más volt a kijelzőn, az úton nem látszott semmi. Jött a "hópihe" és nem sokkal később tényleg le volt fagyva az út.
Ha zavar tuti ezt is "ki lehet ütni" - bár még nem hallottam ilyenről.
Piritu - 1.000.0002010-12-05 11:40:12 // 9827
Nem véletlenül áll vissza egy csomó dolog alaphelyzetbe, ha újra ráadod a gyújtást.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-05 11:16:12 // 9826
jah a KRESZ-ben meg benne van hogy a látási és vezetési körülményeknek megfelelően kell vezetni :) Szóval nem hivatkozhatsz arra hogy azért csúsztam meg a jégen mert a kis rohadék autó nem mutatta a hópihe jelet :D
Piritu - 1.000.0002010-12-05 11:14:25 // 9825
Erre ott az utasítás a használatiban, hogy állítsd be a kívánt hőfokot az utastérben és nyomd meg az "auto" feliratú gombot a klímán. Ha nem így teszel Te vagy a hibás, mert nem tartottad be :-PP
Most olvasom, elég szájbarágós a stílusa. (333 oldal + rádió + Blu&Me )
Ha nem tudnám, hogy olasz azt hinném, hogy német. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-05 11:08:45 // 9824
na akkor beperelem a gyárat hogy nem mutatja a kánikula logót és nyáron hőgutát kapok :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-05 11:07:54 // 9823
megjöttek a fékbetétek előre ATE hátra Textar...már csak sport tárcsát kéne hátra kukáznom...
Piritu - 1.000.0002010-12-05 11:07:42 // 9822
Mert lennének páran, akik beperelnék a gyárat, hogy nem szóltak, mert csúszik az út :-))
(A mikrós felirat is ezért van egyes országokban, hogy ne szárítsunk benne macskát.)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-05 11:04:21 // 9821
de jó hogy nálunk ilyen "silány" a gázolaj minősége igaz hogy többet eszik (egyesek szerint) 1L-rel de mindig indul :P
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-05 11:02:04 // 9820
egyébként nem is értem minek jelzi vagy ha a téli hőm. jelzi akkor miért nincs napocska 25 fok felett, miért nincs esőcsepp 5 csep/mp/10cm2 ....
DrB2010-12-05 09:43:49 // 9819
Kösz! Konkrétan melyik Spuri adalékot és milyen gyakran használod?
DrB2010-12-05 09:42:49 // 9818
Még azt elfelejtettem írni, hogy a műhelyvezető azt is hozzáfűzte a történethez, hogy Németországban az utóbbi időben változtattak az diesel üzemanyag összetételére vonatkozó előírásokon környezetvédelmi szempontokból, ami viszont olyan irányba vitte el a fiziko-kémiai tulajdonságait, aminek nem kedvez a tél...

Tegnap olvastam az Indexen(?), hogy otthon is növelni akarják a biodiesel arányát?


Erről valakinek véleménye, amit korábban írtam:

"Kérdeztem, hogy lehet igazán megelőzni az ilyen bajt? Arról magyarázott, hogy téli extra adalékkal (amit ugye beletöltöttem elővigyázatosságból), téli diesellel (a Shellt ajánlotta), de szerinte a régi módszer a legtutibb: spirituszt és kevés ólommentes benzint hozzákeverni minden tank dieselhez."
W.2010-12-05 07:54:07 // 9817
Akkor remélem eltűnik, mert elég idegesítő lesz egész télen ezzel a virító sárga hópehellyel járni...:))
ALFI1562010-12-05 07:48:47 // 9815
Nagy kúton nem láttam még csak kis maszek,magán kúton.Meg különböző autósboltokba.Minden városba van pár hely ahol lehet venni.
ALFI1562010-12-05 07:46:18 // 9814
Majd a karácsony elötti vadászatra gondolom nállatok is vesz a társaság fácánt.Arra kell kimenni.Ott ropognak a puskák rendessen.
Balázs156SW2010-12-05 07:37:47 // 9813
Látom alakul a bajorországi Alfatali. Csak időben szóljatok.....
Matta1562010-12-05 00:09:39 // 9812
Igen de nagyon kevés a madár, majd nyomom :)
DrB2010-12-04 23:35:11 // 9811
Ezt a Spurit már többször írtad. Pontosan melyiket töltöd a dieselbe? Melyik benzinkutakon tudom megvenni?
ALFI1562010-12-04 21:05:46 // 9809
Vigyázz rá!Sok boldog kilómétert.Holnap a teritékről hozzál képet.Apróvadas vadászat lessz?
.....2010-12-04 21:00:10 // 9808
A könyv ezt írja :
Ha a külső hőmérséklet 3°C-ra vagy az
alá csökken, a kijelzőn megjelenik a figyelmeztető
üzenet és a * szimbólum,
és egy hangjelzéssel együtt figyelmezteti
a vezetőt az útfelület lehetséges jegesedésére.
Egyes változatoknál, a fenti figyelmeztető
ciklus végén, vagy a MENU gomb
rövid megnyomására:
– a kijelzett üzenet eltűnik és az előzőleg
aktív kijelző ismét megjelenik;
– a hőmérséklet kijelzés villogása befejeződik;
– a * szimbólum a kijelző alsó részén
marad (addig, amíg a külső hőmérséklet
6°C vagy annál alacsonyabb
A fenti ciklus csak egyszer játszódik le,
amikor a külső hőmérséklet 3°C-ra vagy
az alá csökken, és csak akkor ismétlődik
meg, amikor a külső hőmérséklet
meghaladja a 6°C-ot, és azután ismét
3°C-ra vagy az alá csökken.
ferike1592010-12-04 20:55:54 // 9807
Nekem 3,5 foknál jelzett már :)
ferike1592010-12-04 20:55:00 // 9806
Sziasztok!
Tud valaki mondani valamit a bioetanolos átalakításról, és milyen hatással van a motor élettartamára? Érdemes átalakítani?
ALFI1562010-12-04 20:51:19 // 9805
Ha te mondod.Éppen most néztem meg a könyvét de nem írja,hogy hány fok alatt van a figyelmeztetés.
Csöri2010-12-04 20:46:36 // 9804
Egyezzünk ki 3 ban.:-)
ALFI1562010-12-04 20:44:36 // 9803
Igen.Jegesedés az úton.
Azt hiszem 6 fok alatt jelenik meg.De lehet 4.
ALFI1562010-12-04 20:37:33 // 9802
Mondjuk én mindig öntöm bele a spurit.Lehet azért nem érzek különbséget.Meg állítólag a vizet is leköti,közömbösiti.
GTPeti2010-12-04 20:28:43 // 9801
ON-os vas a környékről

Piritu - 1.000.0002010-12-04 20:19:00 // 9800
Odáig még nem jutottam el, csak a 147-nél tartok a 333-ból :-))
Csöri2010-12-04 20:09:50 // 9799
Volt olyan év, hogy reggel 8-tól 3-ig sorba álltunk.:-)))
Idén szeptemberben jöttünk haza, majdnem pole pozicióban voltam.:-))
Csöri2010-12-04 20:08:08 // 9798
:-)
Meg tutela szélvédőmosót.:-)
Bilux2010-12-04 20:07:09 // 9797
De jó is volt... :D Második turnusba befértünk szerencsére.
Csöri2010-12-04 20:05:44 // 9796
Az.
Csöri2010-12-04 20:05:09 // 9795
Milyen jó a kompnál várakozni.:-)
Piritu - 1.000.0002010-12-04 19:26:17 // 9794
A 147-nél és a 156-nál ez "normális", próbál figyelmeztetni a jegesedés veszélyére. Az enyém azt írja, hogy "Lehetséges, hogy jég van az úton".
Gondolom ugyan ezt csinálja a 159 is.
W.2010-12-04 19:16:31 // 9793
Mióta hidegebb az idő a műszerfalon a multifunkciós kijelzőn állandóan ott virít egy narancsszínű hópehely és időről-időre megjelenik a "jég lehet az úton" felirat. Ez normális???
Bilux2010-12-04 19:00:14 // 9792
Ezekkel a képekkel még adós voltam. Idén nyáron Horvátország Bracs szigetén lőttem. :)
Piritu - 1.000.0002010-12-04 17:35:46 // 9791
Most olvasom a 159 könyvét, az azt írja, hogy hidegben az üzemanyagba (ha az nem téli) tegyünk TUTELA DIESEL ART nevű anyagot. A keverési arány a csomagolásán van.
Piritu - 1.000.0002010-12-04 15:40:09 // 9790
Gratula! Sok-sok örömteli km-t!
Matta1562010-12-04 15:15:27 // 9789
Na megjöttünk tegnap este, szerelmes is vagyok de nagyon :)
Maradnak az aluk fent, legalábbis egyelőre. A súlyához képest szerintem jól szalad, én azt hittem lomhább lesz, most kolbászt gyártunk, holnap meg vadászat ugyhogy a képek maradnak a hét elejéje, de igyekszek, ciao!
GTPeti2010-12-04 13:53:56 // 9788
Nyugi, nem felejtettelek el. ;)
Piritu - 1.000.0002010-12-04 13:14:42 // 9787
Szóljatok majd! Engem is érdekelne a dejzel is, meg a sör is :-))
DrB2010-12-04 12:45:11 // 9786
nincs több kérdésem :)
GTPeti2010-12-04 12:43:42 // 9785
Bajorországban? Szerinted? :)
DrB2010-12-04 12:41:59 // 9784
Van jó helyi sör felétek? :)
GTPeti2010-12-04 12:33:10 // 9783
Állok elébe. :)
DrB2010-12-04 12:28:26 // 9782
Már a szervizben van...

De vigyázz, mert egyszer elmegyek hozzád (nyáron), s akkor veszek tőled egy "hogyan oldjuk meg a dieselünk gondjait otthon" gyorstanfolyamot. :))
GTPeti2010-12-04 12:22:45 // 9781
Ismerve a német szervízek óradíjait és jutányos alkatrészárait egy ilyen poblémát jobb ha az ember maga old meg. (A szűrőcserére gondolok.)
Pl. hajszárítóval felmelegíteni és alul leengedni belőle a tartalmát. (A 156-nál van alul egy leeresztő csavar.)
DrB2010-12-04 12:17:13 // 9780
No, megjöttem a szervizből. Meleg helyre állítják, kicserélik a filtert, mennek vele, majd éjszakára kinthagyják, aztán újra tesztelik. Igaz, most épp "melegebb" lesz. Hétfőn hívnak, mi a helyzet.

Szerinte is felesleges évente filtert cserélni.

Kérdeztem, hogy lehet igazán megelőzni az ilyen bajt? Arról magyarázott, hogy téli extra adalékkal (amit ugye beletöltöttem elővigyázatosságból), téli diesellel (a Shellt ajánlotta), de szerinte a régi módszer a legtutibb: spirituszt és kevés ólommentes benzint hozzákeverni a dieselhez.

Egyébként benzines 159-ese van...
SKrisz2010-12-04 10:51:40 // 9779
Én pl. 6 éve csak Shell kuton takolom az autót (céges kártya, máshol nem tudok tankolni vele) egyik kúton semmi gond és gyönyörűen faxa minden, máskor meg ugyanazon a kúton takolva, úgy kopog a naftától a diesel, hogy néha azt hiszem kiesik a helyéről a motor.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak