Nem vedd ennyire lelkedre a dolgokat!
Biztos vagyok benne ,hogy senki sem akart megbántani,csak őszintén elmondják a véleményüket...
Igaz,hogy személyesen nem ismerem az itteni fórumozókat,de bármi problémám volt mindig segítő szándékkal álltak a dologhoz.
Volt rá precedens hogy telefonon is felhívtak és elmondták náluk mi volt a megoldás adott esetben....
Erhard kolléga pedig korrekt eladó is,már többször rendeltem tőle,mert vásárlás előtt a véleményét is ki lehet kérni,ha többféle gyártótól van adott termék...
stukker19872012-07-09 07:15:04 // 22340
Dömpi (il dottore)2012-07-08 23:33:34 // 22339
ja, és még egy meglepő dolog: a klíma manuális
szerintem kissé egyedi így összességében ... viszont ennek is megvan a maga varázsa.
szerintem kissé egyedi így összességében ... viszont ennek is megvan a maga varázsa.
Dömpi (il dottore)2012-07-08 23:29:39 // 22338
akkor most ez is megvolt :)
vm2012-07-08 23:27:25 // 22337
Dehogy húztam fel magam ;-)
Tetszett...
Annyi elcsépelt urban legend van, de ezt még nem hallottam.
Tetszett...
Annyi elcsépelt urban legend van, de ezt még nem hallottam.
Dömpi (il dottore)2012-07-08 23:19:31 // 22336
nem vagyok egy száguldozós fajta! amúgy meg a 101 lovas 1,6 benyás Marea után ez repül. meg különben is, csak Schritt für Schritt. a következő majd valami 5-hengeres erőgép lesz.
Amúgy sokan azt mondták a 16 szelepessel sok a baj, a 8 szelepes stabil motor kevés gonddal...márhogy motorikusan. Megítélni nem tudom ezt a véleményt, mert nincs ilyen jellegű tapasztalatom.
Amúgy sokan azt mondták a 16 szelepessel sok a baj, a 8 szelepes stabil motor kevés gonddal...márhogy motorikusan. Megítélni nem tudom ezt a véleményt, mert nincs ilyen jellegű tapasztalatom.
Dömpi (il dottore)2012-07-08 23:15:21 // 22335
ne húzd fel magad vmaast...már túl vagyunk rajta! Szégyellem, hogy elhittem néhány nem hozzáértőnek és főképp, mert le is írtam!
GTPeti2012-07-08 23:14:09 // 22334
Semmi, a te autód is lehet, hogy Opel. :PPPP
B)
B)
GTPeti2012-07-08 23:12:34 // 22333
A 120 lovat vásárláskor nem keveselted egy picit?
(156-ba elég a 8V, 159-be picit kevés a tömege miatt.)
(156-ba elég a 8V, 159-be picit kevés a tömege miatt.)
vm2012-07-08 23:12:14 // 22332
Hogy mi???? ;-)
Dömpi (il dottore)2012-07-08 23:05:54 // 22331
Tudom...és ha minden igaz, már látszik a fény az alagút végén!
Kérdés: eléggé érdekes a kocsim felszereltsége
ugyebár 2008 júni. 30-i
1,9 8V-s
nincs xenon
de 19"-os TI-hez hasonló felni
belül nincs króm karika a szellőzők körül
csak elöl van el. ablakemelő
nincs bőrkárpit
csak ABS és ASR
a telefon nem Blue&Me, hanem a SIM-kártyát kell beletenni
nincs ülésfűtés
az elülső ülések csak manuálisan pozícionálhatóak
de van nagy navi
és a konzol borítása bordázott, nem pedig sima
Akárhol keresgettem, nézelődtem, ilyen érdekesen összerakott felszereltséggel sehol sem találkoztam.
Volt aki azt mondta, hogy biztosan reptéri bérautó volt - alap felszereltség + navi
Mi a véleményetek?
Kérdés: eléggé érdekes a kocsim felszereltsége
ugyebár 2008 júni. 30-i
1,9 8V-s
nincs xenon
de 19"-os TI-hez hasonló felni
belül nincs króm karika a szellőzők körül
csak elöl van el. ablakemelő
nincs bőrkárpit
csak ABS és ASR
a telefon nem Blue&Me, hanem a SIM-kártyát kell beletenni
nincs ülésfűtés
az elülső ülések csak manuálisan pozícionálhatóak
de van nagy navi
és a konzol borítása bordázott, nem pedig sima
Akárhol keresgettem, nézelődtem, ilyen érdekesen összerakott felszereltséggel sehol sem találkoztam.
Volt aki azt mondta, hogy biztosan reptéri bérautó volt - alap felszereltség + navi
Mi a véleményetek?
GTPeti2012-07-08 22:56:18 // 22330
OK, a lényeg tényleg csak annyi, hogy a tapasztalatok csak korlátozott számú hibát mutatnak. Ezek olyanok, mint a "gyermekbetegségek". Általában egyszer esel (vagyis az autód) túl rajtuk, utána nyugalom van.
Persze, ez nem azt jelenti, hogy onnantól nulla ráköltés lesz.
Persze, ez nem azt jelenti, hogy onnantól nulla ráköltés lesz.
Dömpi (il dottore)2012-07-08 22:51:26 // 22329
jaj! elfelejtettem a végére biggyeszteni, hogy SZERETEM A 159-EM!
Dömpi (il dottore)2012-07-08 22:50:28 // 22328
vágom én, csakhogy mielőtt megvettem annyit sem tudtam, mi a külömbség egy 156, egy 166 és egy 159 között.
Előtte sohasem volt alfám és nem is ismertem az alfákat. És hát 11 évvel ezelőtt vettem utoljára kocsit. Bevallom őszintén, meglepett, hogy 11 év alatt mennyit aljasodott az autókereskedelem.
Másrészt azért valljuk be, akinek már van valamilyen alfája, és rendszeresen olvasgatja pl. az amore-t és az egyes topikokat, óriási előnyben van. Van esélye felkészülni ezekre a dolgokra.
Amikor én megvettem, egyszerűen csak megtetszett, beleszerettem, rózsaszín köd - majd kifizettem és elhoztam. Utána kezdtem olvasgatni az amore-t.
A következő alfámnál már sokkal felkészültebb leszek, mert olyan chartársak vesznek körül, akik tudják miről beszélnek és adni lehet a véleményükre.
Sőt, sokszor olvasom, hogy a hozzáértőbbek el is mennek szemrevételezni a kiszemelt kocsit, mielőtt a chartárs megveszi.
Hát ilyen összetartó háttérrel azért nehéz megszívni.
Előtte sohasem volt alfám és nem is ismertem az alfákat. És hát 11 évvel ezelőtt vettem utoljára kocsit. Bevallom őszintén, meglepett, hogy 11 év alatt mennyit aljasodott az autókereskedelem.
Másrészt azért valljuk be, akinek már van valamilyen alfája, és rendszeresen olvasgatja pl. az amore-t és az egyes topikokat, óriási előnyben van. Van esélye felkészülni ezekre a dolgokra.
Amikor én megvettem, egyszerűen csak megtetszett, beleszerettem, rózsaszín köd - majd kifizettem és elhoztam. Utána kezdtem olvasgatni az amore-t.
A következő alfámnál már sokkal felkészültebb leszek, mert olyan chartársak vesznek körül, akik tudják miről beszélnek és adni lehet a véleményükre.
Sőt, sokszor olvasom, hogy a hozzáértőbbek el is mennek szemrevételezni a kiszemelt kocsit, mielőtt a chartárs megveszi.
Hát ilyen összetartó háttérrel azért nehéz megszívni.
Dömpi (il dottore)2012-07-08 22:39:14 // 22327
ismerek olyat, (olasz az illető) aki szalonból vette 0 km-el, és 50ezernél halt meg a kettőstömegű.
Szerintem ez nem biztosan km függő.
Az én kocsim is előző tulaja is olasz volt. Lehet, hogy az olaszok máshogy tapossák...ki tudja?
Mielőtt megint rám szálltok megint, ki kívánom hangsúlyozni, hogy azt, hogy tudok olyanról, akinél 50ezernél szállt el a kettőstömegű, nem a 159 hibájának tartom!!!
(lehet, hogy a félreértések elkerülése végett, ezután minden bejegyzésemhez oda fogom írni, hogy szerteme a 159-et és nem szapulásként írom, amit írok)
Szerintem ez nem biztosan km függő.
Az én kocsim is előző tulaja is olasz volt. Lehet, hogy az olaszok máshogy tapossák...ki tudja?
Mielőtt megint rám szálltok megint, ki kívánom hangsúlyozni, hogy azt, hogy tudok olyanról, akinél 50ezernél szállt el a kettőstömegű, nem a 159 hibájának tartom!!!
(lehet, hogy a félreértések elkerülése végett, ezután minden bejegyzésemhez oda fogom írni, hogy szerteme a 159-et és nem szapulásként írom, amit írok)
GTPeti2012-07-08 22:38:30 // 22326
Nem azt mondta, hogy k...a okos, hanem, hogy nem voltál elég körültekintő. Ebben szerintem nincs semmi rosszindulat. Úgyhogy nyugi.
Másrészről pedig... azok a problémák, amik előjöttek (a klímakomp-on kívül), mind ismert dolgok, olyanok, amikre egy használt 159 előre készülni lehet és érdemes.
Másrészről pedig... azok a problémák, amik előjöttek (a klímakomp-on kívül), mind ismert dolgok, olyanok, amikre egy használt 159 előre készülni lehet és érdemes.
Dömpi (il dottore)2012-07-08 22:32:16 // 22325
Szállj már le a magas lóról te mindenttudó!
Nem lehet mindenki olyan k*rva okos, mint te!
Mellesleg az ember nem úgy születik, hogy mindent tud az autóvásárlásról. Ezt nem az anyatejjel adják.
Hidd el, a következő kocsim vásárlása során...remélhetőleg jó néhány év múlva...már sokkal körültekintőbben fogom kiválasztani a megfelelő alfát. Sokat tanultam, tanulok.
Viszont, ha már majd olyan piszkosul dörzsölt autóvásárló is leszek egyszer, akkor sem fogom leszólni azokat, akik tapasztalat hiányában beleugranak valamibe.
Amúgy meg nem is biztos, hogy annyira megszívtam. A motorral semmi gond, a kipuffban egy gramm korom sincs, rohadtul megy, belülről olyan mintha új lenne stb, stb.
Volt most egy kis hiszti - részéről is (az alfámra gondolok) és részemlről is. Mi már csak ilyen hisztisek vagyunk! De így szeretjük egymást! Így illünk össze!
Nem lehet mindenki olyan k*rva okos, mint te!
Mellesleg az ember nem úgy születik, hogy mindent tud az autóvásárlásról. Ezt nem az anyatejjel adják.
Hidd el, a következő kocsim vásárlása során...remélhetőleg jó néhány év múlva...már sokkal körültekintőbben fogom kiválasztani a megfelelő alfát. Sokat tanultam, tanulok.
Viszont, ha már majd olyan piszkosul dörzsölt autóvásárló is leszek egyszer, akkor sem fogom leszólni azokat, akik tapasztalat hiányában beleugranak valamibe.
Amúgy meg nem is biztos, hogy annyira megszívtam. A motorral semmi gond, a kipuffban egy gramm korom sincs, rohadtul megy, belülről olyan mintha új lenne stb, stb.
Volt most egy kis hiszti - részéről is (az alfámra gondolok) és részemlről is. Mi már csak ilyen hisztisek vagyunk! De így szeretjük egymást! Így illünk össze!
Dömpi (il dottore)2012-07-08 22:22:04 // 22324
hát én inkább hiszek nektek, mint bárki másnak :)
Csosznorbert2012-07-08 22:20:18 // 22323
Tuti hogy az opelesek tévednek.... fater haverjának a zafirájában is alfa sziv dobog, és a vectrák is ugyanezt a 150 lovas mocit kapták.
5x110 osztókör lehet máshol is, nem csak Alfánál...
5x110 osztókör lehet máshol is, nem csak Alfánál...
Dömpi (il dottore)2012-07-08 22:04:04 // 22322
Nem leszóltam a 159-et! Csak leírtam amit hallottam, olyantól, aki sok autótípust szerel...bár én nem javíttam nála.
Ezek szerint félreinformált.
Amúgy sok opeles mondja, mivel sok opelban van olyan motor, mint az alfákban, hogy GM - ezek szerint ők tévednek - és tényleg fordítva van.
A futóművet pl. egy gumis mondta, hivatkozva az 5x110-es osztókörre.
Ezek szerint sokan hülyaségeket beszéltek, én meg elhittem és én is hülységeket írtam. Így szerez tapasztalatot az ember.
Bocs, ha valakinek a lelkébe gázoltam, nem volt szándékos.
Mindenesetre amit írat nem negatívumként akartam megemlíteni. Pont azt akartam vele mondani, hogy nem rosszabb a többinél, mint ahogyan beállítják.
Egyébként igenis büszke 159 tulaj vagyok, mert egy másik német, francia vagy japó sem ér a nyomába. Ezt a külsőt mindenki megcsodálja és hát vezetni sem utolsó érzés.
Igen, volt egy mélypont, amikor a pokola kívántam, mert EGYSZERRE jött sokminden. Mostmár kifelé megyünk a gödörből, de együtt. És ez a lényeg!
Nem tudom mennyien házasok közöttetek, de a legjobb házasságban is van, amikor úgy érzed: elég volt! Miért pont őt vettem el!...Aztán persze rendbe jön minden, újra megtaláljátok a közös hangot és dúl a love.
Na, én pont így voltam az Alfámmal.
És igazából pont ez a lelki kapocs az, ami számomra megkülönbözteti az Alfát minden mástól. Egy alfának lelke van, az alfa egy élőlény. Neki is vannak rossz időszakai, néha rakoncátlan, aztán meg amikor vezeted, úgy ülsz az ülésben a volán mögött, mintha eggyé válná az autóval.
Ezt semmi más márkájú autróban nem éled meg. Azok lelketlen gépek.
Ezek szerint félreinformált.
Amúgy sok opeles mondja, mivel sok opelban van olyan motor, mint az alfákban, hogy GM - ezek szerint ők tévednek - és tényleg fordítva van.
A futóművet pl. egy gumis mondta, hivatkozva az 5x110-es osztókörre.
Ezek szerint sokan hülyaségeket beszéltek, én meg elhittem és én is hülységeket írtam. Így szerez tapasztalatot az ember.
Bocs, ha valakinek a lelkébe gázoltam, nem volt szándékos.
Mindenesetre amit írat nem negatívumként akartam megemlíteni. Pont azt akartam vele mondani, hogy nem rosszabb a többinél, mint ahogyan beállítják.
Egyébként igenis büszke 159 tulaj vagyok, mert egy másik német, francia vagy japó sem ér a nyomába. Ezt a külsőt mindenki megcsodálja és hát vezetni sem utolsó érzés.
Igen, volt egy mélypont, amikor a pokola kívántam, mert EGYSZERRE jött sokminden. Mostmár kifelé megyünk a gödörből, de együtt. És ez a lényeg!
Nem tudom mennyien házasok közöttetek, de a legjobb házasságban is van, amikor úgy érzed: elég volt! Miért pont őt vettem el!...Aztán persze rendbe jön minden, újra megtaláljátok a közös hangot és dúl a love.
Na, én pont így voltam az Alfámmal.
És igazából pont ez a lelki kapocs az, ami számomra megkülönbözteti az Alfát minden mástól. Egy alfának lelke van, az alfa egy élőlény. Neki is vannak rossz időszakai, néha rakoncátlan, aztán meg amikor vezeted, úgy ülsz az ülésben a volán mögött, mintha eggyé válná az autóval.
Ezt semmi más márkájú autróban nem éled meg. Azok lelketlen gépek.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-08 20:15:44 // 22321
inkább ne jegyezz meg ilyeneket semmi köze az Opelnek hozzá hála a jó istennek csak halkan megjegyzem majdnem ugyan az a futóműve elöl mint a 156-nak csak a felső lengőkarokon módosítottak a szilentek perselyezettek és villás alumínium az alsóban meg böszme nagy szilenteket raktak a hátsó futóműve meg teljesen új fejlesztés na ezért nem kell cserélgetni ...
droberto2012-07-08 16:03:31 // 22320
Ennyi! Nem volt eléggé körültekintő vásárláskor! Vsz. nem informálta le az importőrrel!
+ Nem számolta bele költségvetésébe, egy élete javát lefutott autójánál az esetleges kopó alkatrészek és nagyszervíz költségvonzatát. Ha nekem most elszállna a lendkerekem vagy a kuplungom, nem kezdenék itt "szarolaszozni"! Bár egy picit puffognék az biztos!
+ Nem számolta bele költségvetésébe, egy élete javát lefutott autójánál az esetleges kopó alkatrészek és nagyszervíz költségvonzatát. Ha nekem most elszállna a lendkerekem vagy a kuplungom, nem kezdenék itt "szarolaszozni"! Bár egy picit puffognék az biztos!
GEORGE2012-07-08 15:41:37 // 22319
Elolvastam a blogját. Messze nem olyan katasztrófa, mint ahogy itt előadódik.
Minden esetre elégérdekes, hogy 120-130ekm megdöglött a kettős tömegű, nekem lassan 270ekm lesz benne és eredeti. ( manapság nagyon jól tudják a km manipulálni )
Szerintem el lestrapált verdát vett, amin most jönnek ki a hibák. Van ilyen minden márkában és típusban, semmi köze az Alfa gyárnak ahhoz, ha valaki balfasz az autóhoz és amortizálja. Na persze aki megvesz egy ilyet az nem lesz boldog és hajlamos az adott autót szidni, pedig az autó is csak áldozat. . . .
Minden esetre elégérdekes, hogy 120-130ekm megdöglött a kettős tömegű, nekem lassan 270ekm lesz benne és eredeti. ( manapság nagyon jól tudják a km manipulálni )
Szerintem el lestrapált verdát vett, amin most jönnek ki a hibák. Van ilyen minden márkában és típusban, semmi köze az Alfa gyárnak ahhoz, ha valaki balfasz az autóhoz és amortizálja. Na persze aki megvesz egy ilyet az nem lesz boldog és hajlamos az adott autót szidni, pedig az autó is csak áldozat. . . .
droberto2012-07-08 15:27:24 // 22318
Ha lenne egy statisztika, hogy melyik topicban mit linkeltek legtöbben, akkor a második, általad is linkelt videó, toronymagasan győzne az 59 topicban! :)))
droberto2012-07-08 15:24:45 // 22317
Nagyjából, már kijavítottak, de nem értem, honnan szedsz ennyi sületlenséget?!?
Még ilyet?!? Még, hogy azért jobb az 59 futóműve mint a FIAT-oké, mert az Opel fejlesztette! Komolyan! Hallod!?!
Szerintem holnap menj el dokihoz... :)))
Még ilyet?!? Még, hogy azért jobb az 59 futóműve mint a FIAT-oké, mert az Opel fejlesztette! Komolyan! Hallod!?!
Szerintem holnap menj el dokihoz... :)))
GEORGE2012-07-08 15:15:02 // 22316
A Mareába 10e Ft egy jó minőségű első lengőkar, 3e Ft egy külső kormánygömbfej.
2009-ben vettem és idén cseréltem benne a lengőkarokat, mert a balos kopogott a jobbosnak semmi gondja nem volt. (én mindig párban cserélem )
Nem tudom, hogyan használtad, hogy évente kellett a futóműre költened.. . . .
Az 159-ben GM _Holden alapú benzin motorok vannak, de azon kívül, hogy a blokk egyezik másban köszönő viszonyban sincs a Holden és az Opelokba szerelt motorokkal.
Diesel fronton pedig Olasz motorok vannak a 159-ben. Mondjuk oka is van annak, hogy a 159-ek döntő többségét diesel motorral adták el.
Hála istennek nem opel futóműve van a 159-nek,különben nem tudna a kategóriájában a csúcson lenni futóműügyileg.
2009-ben vettem és idén cseréltem benne a lengőkarokat, mert a balos kopogott a jobbosnak semmi gondja nem volt. (én mindig párban cserélem )
Nem tudom, hogyan használtad, hogy évente kellett a futóműre költened.. . . .
Az 159-ben GM _Holden alapú benzin motorok vannak, de azon kívül, hogy a blokk egyezik másban köszönő viszonyban sincs a Holden és az Opelokba szerelt motorokkal.
Diesel fronton pedig Olasz motorok vannak a 159-ben. Mondjuk oka is van annak, hogy a 159-ek döntő többségét diesel motorral adták el.
Hála istennek nem opel futóműve van a 159-nek,különben nem tudna a kategóriájában a csúcson lenni futóműügyileg.
Csosznorbert2012-07-08 14:59:21 // 22315
Ha ennyi bajod van vele akkor add el, de ne szóld le, nekem,nekünk bejön, ezért is vagyunk büszke 159 tulajok! Ennyi.....
.......................2012-07-08 12:31:24 // 22314
Nagyon tévedsz,alfa 159 alatt igényes 4lengőkaros van elöl,az opel pedig mcperson rewoknuckle
Hátul is más
A legfőbb baj nem a 159 konstrukciója,hanem a beszàllítók
Trw,marelli,ocap,pierburg,minőségi problémás mind
A Mitoban Minden bosch és jó is!
Hátul is más
A legfőbb baj nem a 159 konstrukciója,hanem a beszàllítók
Trw,marelli,ocap,pierburg,minőségi problémás mind
A Mitoban Minden bosch és jó is!
GTPeti2012-07-08 12:07:22 // 22313
"A motor GM"
Az összes dízel Fiat fejlesztés, ami sokkal inkább előny, mint hátrány. A TBi szintén olasz motor... A régi benzinesek jöttek a GM-től. A 3.2-est pl. a Holden számára fejlesztette ki a Cossworth.
"az elektronika full Bosch" Olyan baromi sok gond nem is szokott vele lenni... Max. LMM.
"Ebből a megvilágításból nézve semmivel sem jobb vagy rosszabb, mint bármelyik másik kocsi. " Amit a cartársak tegnap-tegnapelőtt írtak az pont nem ezt támasztja alá... :)
Az összes dízel Fiat fejlesztés, ami sokkal inkább előny, mint hátrány. A TBi szintén olasz motor... A régi benzinesek jöttek a GM-től. A 3.2-est pl. a Holden számára fejlesztette ki a Cossworth.
"az elektronika full Bosch" Olyan baromi sok gond nem is szokott vele lenni... Max. LMM.
"Ebből a megvilágításból nézve semmivel sem jobb vagy rosszabb, mint bármelyik másik kocsi. " Amit a cartársak tegnap-tegnapelőtt írtak az pont nem ezt támasztja alá... :)
Grando2012-07-08 11:37:33 // 22312
Úgy tűnik, hogy valóban terjed egy ilyenfajta tévhit a futóművel kapcsolatban. Én magam még nem hallottam erről, sztem sokunkat érdekelne bővebben, hogy honnan szedted az infót.
Cáfolatként egy német fórumon (alfistinet) a következőket írják:
Ez a videó is magáért beszél, bár nyilván nem bizonyító erejű.
A 159 dízel motorjai pedig Fiat motorok, amik bekerültek Opelekbe (és Saabokba) is. Amire te gondolsz, azaz a fordított eset a 159 benzineseire igaz azt hiszem.
Cáfolatként egy német fórumon (alfistinet) a következőket írják:
Ez a videó is magáért beszél, bár nyilván nem bizonyító erejű.
A 159 dízel motorjai pedig Fiat motorok, amik bekerültek Opelekbe (és Saabokba) is. Amire te gondolsz, azaz a fordított eset a 159 benzineseire igaz azt hiszem.
Dömpi (il dottore)2012-07-08 11:08:10 // 22311
mondjuk a 159 futóműve kapcsán halkan megjegyzem, hogy Opel-futóműve van. Kooperációban csinálták (Alfa-Opel). Pont ezért jobb klasszisokkal, mint a Fiatoké. Emlékszem hogy zörgött a Mareán futóműve, és mennyiben volt évente.
Igazából nem is tudom, van-e a 159-ben valami ami alfa. A motor GM, csak alfa "adalékokkal", a váltó chrysler, az elektronika full Bosch, a futómű Opel...miről is beszélünk mi itt? Ebből a megvilágításból nézve semmivel sem jobb vagy rosszabb, mint bármelyik másik kocsi. Na jó, kivéve a franciákat! Az kritikán aluli ugyebár! Az összes f*s.
Igazából nem is tudom, van-e a 159-ben valami ami alfa. A motor GM, csak alfa "adalékokkal", a váltó chrysler, az elektronika full Bosch, a futómű Opel...miről is beszélünk mi itt? Ebből a megvilágításból nézve semmivel sem jobb vagy rosszabb, mint bármelyik másik kocsi. Na jó, kivéve a franciákat! Az kritikán aluli ugyebár! Az összes f*s.
Zsolt1552012-07-07 22:13:42 // 22310
Szerintem is nagyon jól sikerült modell a 159-s.
Viszont ezek az autók sem fiatalok és egyre nagyobb eséllyel ki lehet olyat fogni, amelyiket már valamelyik előző tulajdonosa széthajtotta. A nepperek autóeladási trükkjeit ne is említsük.
Aztán az új tulajdonos, aki - esetleg a márkaszeretetéből - megveszi az autót, az meg vég nélkül költi rá a pénzt. Így viszont elég könnyen kialakulhat egy negatív kép, vagy előitélet a típusról.
Viszont ezek az autók sem fiatalok és egyre nagyobb eséllyel ki lehet olyat fogni, amelyiket már valamelyik előző tulajdonosa széthajtotta. A nepperek autóeladási trükkjeit ne is említsük.
Aztán az új tulajdonos, aki - esetleg a márkaszeretetéből - megveszi az autót, az meg vég nélkül költi rá a pénzt. Így viszont elég könnyen kialakulhat egy negatív kép, vagy előitélet a típusról.
droberto2012-07-07 21:05:58 // 22309
"Azt is gondolom, hogy a jövőbeni esetleges 159 tulajok számára világossá kell tenni, hogy mik a típushibák, mire mennyit kell költeni. Ez ugyanis egyáltalán nem általános tudás, nem mindenki nyálazza végig a fórumokat, mielőtt autót venne."
Pont ezért vannak a blogok!
"Az viszont igaz, hogy elégedetlen 159 tulaj voltam. Ennek pedig csak részben volt oka az a pénz, amit nekem, és mindenkinek rá kellett locsolni erre az autóra. A többi ok lényegében a menetteljesítmények, a vezetési élmény hiánya volt. Én a 156-omat sokkal-sokkal jobban kedveltem."
Vezetési élmény hiánya? Hmmm... Arra gondolsz, nem csörög, zizeg, nyöszög és nyikorog a kanyarban és az úthibákon. Lehet, hogy nehéz az 59 és többet forog a kormánya végállástól végállásig, de így is az élvezetesen vezethető típusok közé tartozik. Futóműve kategóriaelső! Karosszériája torziós merevsége egyedül álló, az NCAP 5 csillagról ne is beszéljünk. Ide sorolhatnám még a karosszéria korrózióvédelmét és a csomagtér méretét. Azért valljuk be, ez 8 fejlesztési év Aresé-ben sem telt el nyomtalanul és eredménytelenül!
Lehet fikázni a környezetvédelmet is, de egyszer nehogy kitiltsák az E4 alatti DPF nélküli vasakat nagyvárosok belvárosaiból...
Neked milyen 159-ed volt? Anno is kérdezték itt, hogy miért nincsen ott a profilodban...
Pont ezért vannak a blogok!
"Az viszont igaz, hogy elégedetlen 159 tulaj voltam. Ennek pedig csak részben volt oka az a pénz, amit nekem, és mindenkinek rá kellett locsolni erre az autóra. A többi ok lényegében a menetteljesítmények, a vezetési élmény hiánya volt. Én a 156-omat sokkal-sokkal jobban kedveltem."
Vezetési élmény hiánya? Hmmm... Arra gondolsz, nem csörög, zizeg, nyöszög és nyikorog a kanyarban és az úthibákon. Lehet, hogy nehéz az 59 és többet forog a kormánya végállástól végállásig, de így is az élvezetesen vezethető típusok közé tartozik. Futóműve kategóriaelső! Karosszériája torziós merevsége egyedül álló, az NCAP 5 csillagról ne is beszéljünk. Ide sorolhatnám még a karosszéria korrózióvédelmét és a csomagtér méretét. Azért valljuk be, ez 8 fejlesztési év Aresé-ben sem telt el nyomtalanul és eredménytelenül!
Lehet fikázni a környezetvédelmet is, de egyszer nehogy kitiltsák az E4 alatti DPF nélküli vasakat nagyvárosok belvárosaiból...
Neked milyen 159-ed volt? Anno is kérdezték itt, hogy miért nincsen ott a profilodban...
Csosznorbert2012-07-07 20:50:24 // 22308
ne para.... én 6000 HUF-ért vettem 4 gumit, esőben életveszély, jelenleg nem volt másra keret, és most sincs, aztán 300k körül hozok haza. irja minden inditásnál hogy vorglühanlage nicht verfügbar..... de nem akarok Erhardnak irni hogy küldjön 4-et, mert nincs rá keret, pedig talán nincs 25k HUF a 4 darab
Tipushibái minden autónak vannak, ahogy a 159-nek is. A te eseted picit egyedinek tünik, de ki tudja biztosra az autója előéletét? Hogy használták, hogy tartották rendben meg ilyenek.
Nálam már lassan 194k km lesz benne,de lekopogom (kop-kop) még gyári a kettőstömegü benne, sőt, az LMM is,és benn a DPF, mostanában már nem sztrádázok, inkább néha hergelem a helyi yardot... :)
Tipushibái minden autónak vannak, ahogy a 159-nek is. A te eseted picit egyedinek tünik, de ki tudja biztosra az autója előéletét? Hogy használták, hogy tartották rendben meg ilyenek.
Nálam már lassan 194k km lesz benne,de lekopogom (kop-kop) még gyári a kettőstömegü benne, sőt, az LMM is,és benn a DPF, mostanában már nem sztrádázok, inkább néha hergelem a helyi yardot... :)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-07 20:10:37 // 22307
egyébként ha nem akarsz meglepetéseket zsíroztasd meg a féltengely csuklókat mind a 4-et meg a kormánymű fogaslécet és akkor azok sokáig jók maradnak, a szívósor lapátokat kössed le, a DPF megóvása érdekében csak is 5w30-as olajat használj ami tudja a C3-at, ha recseg a bal hátsó ablak akkor készülhetsz egy mechanika cserére és ennyi, a többit már cserélet :D
Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-07 20:06:45 // 22306
no para én is használt gumikat vettem mondjuk utólag ha kiszámolom egy fax voltam csak ugye minden évben ott lebegett az eladjam vagy ne az autót mivel gyerekkel meg ezzel a böszme testtel ami nekem van nem igazán nagy az autó :(
Dömpi (il dottore)2012-07-07 19:30:42 // 22305
Köszi és remélem nem haragszol!
Igyekszem beilleszkedni...a műszaki problémák és a szerelési költségeket tekintve egész jó úton haladok :)
Igyekszem beilleszkedni...a műszaki problémák és a szerelési költségeket tekintve egész jó úton haladok :)
Dömpi (il dottore)2012-07-07 19:22:40 // 22304
Kazes! Stukker! És mindenki más, köszi a támogató véleményeiteket és az együttérző sorokat!
Nagyon jól esett!
Remélem lassan túl leszek az egészen és lesz egy tök jó Alfám!
Egyébként ma vettem gumikat. Azok kedvéért, akik mindig minden körülmények között mindenből csak újat vesznek, kiemelem, hogy jelen körülmények között HASZNÁLT GUMIT vettem. Tettem mindezt nem jókedvből, hanem kényszerből. Viszont nagyon jó állapotúak, kb. 80%-osak, 2008 38.heti gyártásúak és nagyon szépen futnak. Márcsak egy futóműállítás hétfőn, és ez is megvan. Márcsak a klímajavítás van hátra szerdán...ha nem jön elő valami újabb (?).
Nagyon jól esett!
Remélem lassan túl leszek az egészen és lesz egy tök jó Alfám!
Egyébként ma vettem gumikat. Azok kedvéért, akik mindig minden körülmények között mindenből csak újat vesznek, kiemelem, hogy jelen körülmények között HASZNÁLT GUMIT vettem. Tettem mindezt nem jókedvből, hanem kényszerből. Viszont nagyon jó állapotúak, kb. 80%-osak, 2008 38.heti gyártásúak és nagyon szépen futnak. Márcsak egy futóműállítás hétfőn, és ez is megvan. Márcsak a klímajavítás van hátra szerdán...ha nem jön elő valami újabb (?).
GTPeti2012-07-07 16:05:17 // 22303
Nem lehet mondani... te (is) mindent megteszel a kisember kellemes gyermekkoráért. :))
.......................2012-07-07 15:54:01 // 22302
nagyon helyes :)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-07 15:51:08 // 22301
egyébként meg bárki bármit mond a következő autóm (nem a családi) Brera lesz most már tudom merre hány óra így meg nem egy pénztemető sőt....
Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-07 15:49:12 // 22300
plusz a szívósornak sem volt semmi baja csak le lett kötve hogy ne is legyen :)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-07 15:46:49 // 22299
kormányműnek semmi baja meg a csavaroknak sem és a leömlőnek sem
Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-07 15:45:59 // 22298
igen a LMM-ő meg az EGR egy felesleges csere volt azért nem is írtam be mert az nem az autó hibája volt ha nem a hozzá nemértő szerelőké az egr-t kipróbálásra kaptam a LMM megvettem...
szívósor lekötését azért nem írtam be mert mennyi egy gyorskötöző? 2ft? :)
szívósor lekötését azért nem írtam be mert mennyi egy gyorskötöző? 2ft? :)
1372012-07-07 15:32:47 // 22297
A blogodban azért ennél több van:
+szívósortisztás és lapátok lekötése
+LMM
+EGR csere
Kormánymű és hengerfejtőcsavar-törés nem volt?
+szívósortisztás és lapátok lekötése
+LMM
+EGR csere
Kormánymű és hengerfejtőcsavar-törés nem volt?
1372012-07-07 15:27:36 // 22296
Nem volt semmilyen átlag feletti gondom az autóval. Csak a típushibák jöttek elő. Pont annyi gondom volt vele, mint mindenkinek. Bár, ahogy olvasom itt a dolgokat, még kevesebb is.
Az viszont igaz, hogy elégedetlen 159 tulaj voltam. Ennek pedig csak részben volt oka az a pénz, amit nekem, és mindenkinek rá kellett locsolni erre az autóra. A többi ok lényegében a menetteljesítmények, a vezetési élmény hiánya volt. Én a 156-omat sokkal-sokkal jobban kedveltem.
Azt is gondolom, hogy a jövőbeni esetleges 159 tulajok számára világossá kell tenni, hogy mik a típushibák, mire mennyit kell költeni. Ez ugyanis egyáltalán nem általános tudás, nem mindenki nyálazza végig a fórumokat, mielőtt autót venne. Ha valaki ezek után úgy dönt, hogy ilyet vesz, akkor az szerintem rendben van. Ha viszont valaki ezen tudás nélkül vesz 159-et, az szinte biztosan csalódni fog. Arról nem is beszélve, hogy esetleg a családi tartalékot költi el számára váratlanul az Alfára, és mondjuk a gyerekétől kell elvennie ezt a pénzt.
Ez az én személyes véleményem, ezt indokoltam is. Biztos vagyok benne, hogy sokan vannak, akik elégedettek, ez azonban az Ő véleményük. Nekik ez engedtessem meg, nekem meg az enyém.
Az viszont igaz, hogy elégedetlen 159 tulaj voltam. Ennek pedig csak részben volt oka az a pénz, amit nekem, és mindenkinek rá kellett locsolni erre az autóra. A többi ok lényegében a menetteljesítmények, a vezetési élmény hiánya volt. Én a 156-omat sokkal-sokkal jobban kedveltem.
Azt is gondolom, hogy a jövőbeni esetleges 159 tulajok számára világossá kell tenni, hogy mik a típushibák, mire mennyit kell költeni. Ez ugyanis egyáltalán nem általános tudás, nem mindenki nyálazza végig a fórumokat, mielőtt autót venne. Ha valaki ezek után úgy dönt, hogy ilyet vesz, akkor az szerintem rendben van. Ha viszont valaki ezen tudás nélkül vesz 159-et, az szinte biztosan csalódni fog. Arról nem is beszélve, hogy esetleg a családi tartalékot költi el számára váratlanul az Alfára, és mondjuk a gyerekétől kell elvennie ezt a pénzt.
Ez az én személyes véleményem, ezt indokoltam is. Biztos vagyok benne, hogy sokan vannak, akik elégedettek, ez azonban az Ő véleményük. Nekik ez engedtessem meg, nekem meg az enyém.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-07 15:24:01 // 22295
ennél szebbet nem :)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-07-07 15:21:28 // 22294
azért elmondanám hogy nem költöttem többet az 59-re 3 év alatt mint a 156-ra sőt kevesebbet ott az összes lengőkart kellett cserélnem itt eddig egyet sem ...de meg is tudom mondani mit vettem ide meg oda:
156
80e km-rel vettem 140e-nél adtam el
-lengőkar komplett első stabrúd, pálcák, hátulra csak a kereszt
- termosztát
- vízhűtő
- kézifékbowden
- fékek
- vezérlés, hosszbordás
- felső turbócső
159
80e vettem most van benne lassan 160e
- vezérlés
- DPF kiiktatása
- jobb hátsó ablakemelő mechanika
- fékek
- xenon izzók
156
80e km-rel vettem 140e-nél adtam el
-lengőkar komplett első stabrúd, pálcák, hátulra csak a kereszt
- termosztát
- vízhűtő
- kézifékbowden
- fékek
- vezérlés, hosszbordás
- felső turbócső
159
80e vettem most van benne lassan 160e
- vezérlés
- DPF kiiktatása
- jobb hátsó ablakemelő mechanika
- fékek
- xenon izzók
.......................2012-07-07 15:20:30 // 22293
bevallom,meeeeg :)
GTPeti2012-07-07 15:12:23 // 22292
Megszereted e cseh remeket. :))
.......................2012-07-07 14:58:07 // 22291
..tudjátok mire nem kell sokat költeni
Skoda Favorit,
olcsó az alkatrész,könnyen szerelhetö,egyszerü karburátoros,
no kat,no elektronika..
(25 éve van egy a családban)
(még mindíg megy)
Csak,papir ,és ha találkozol a Stohl bucival szombat este frontálisan,garantálom ,hogy nem maradsz életben
Skoda Favorit,
olcsó az alkatrész,könnyen szerelhetö,egyszerü karburátoros,
no kat,no elektronika..
(25 éve van egy a családban)
(még mindíg megy)
Csak,papir ,és ha találkozol a Stohl bucival szombat este frontálisan,garantálom ,hogy nem maradsz életben