Fórum >> Típusok >> 159

droberto2013-02-07 16:08:43 // 30377
Melyik része vicces? Még a szerző neve is kint van.
Így van a szellőztetés a fontos, hogy a párás levegő cserélődjön.
Liquid2013-02-07 15:49:04 // 30376
tehát a só a problem, nem a "meleg" meg a páratartalom, viszont télen max akkor nem lesz sós ha minden garázsba bejárás előtt lemosod
Liquid2013-02-07 15:47:34 // 30375
vicces egy cikk ez :)
Egyébként benne van hogy a szellőzés hiánya a probléma, de ha ennek hiszek akkor azokon a téli napokon, mikor épp nem fúj szél, és nincs min -10 fok, iszonyúan rozsdásodik akkor is ha kint áll
Verdesca2013-02-07 15:24:34 // 30374
OK, köszi a tanácsokat, majd dokumentálom a szerelést hátha valakinek hasznos lesz.
Alfonis2013-02-07 15:23:41 // 30373
véleményem szerint 99%, hogy kicsi lesz a venti. A 3 könyök tuti betesz neki ha a 3 m cső nem is. Menni fog vele de tényleg nagyon kevés légmennyiségről lesz szó.
droberto2013-02-07 15:18:07 // 30372
Laikusként végiggondolva elég neki egy 12V.
A tükörben van egy fényérzékelő és egy ki/be kapcsoló.
Ajánlom figyelmedbe az eLeart. Ott meg kell találj mindent (működési leírás, kapcsolási rajz ...stb.) elméletileg.
droberto2013-02-07 15:15:07 // 30371
A fizika miatt. :)
Ha nekem nem hiszel olvasd el ezt, vagy olvass utána német vagy skandináv fórumokon.
droberto2013-02-07 15:12:49 // 30370
"nem a fütött garázs miatt rohad a kocsi" - Ezt nem is mondtam!
A fémalkatrészek elsősorban a korrozív savas síkosságmetesítő anyagoktól (legyen az só, vagy bármi más) oxidálódnak, másodsorban a nedvességtől, ami a fűtött garázsban fokozottan jelen van. Arról nem is beszélve, hogy a kémiai folyamatok is gyorsabban végbemennek a nagyobb hőmérsékleten.
.......................2013-02-07 15:05:57 // 30369
ÉN EZT NEM MONDTAM,
most melyikröl beszélünk?
a belsö tükörröl?
Vermacy2013-02-07 14:57:11 // 30368
Hali!
Ilyen, fényre sötétedős tükröt Én is szeretnék a cabrióba. Elég neki +12V, oszt működik is? Ez nagggggyyyon jó hír...
Liquid2013-02-07 14:46:13 // 30367
mi a rákért korrodálódna jobban akkor ha mondjuk 16 fokra van fűtve a garázs és nem -5 van bent? ennyi erővel nyáron qurvásul kéne korrodálódnia, mivel van vagy 40 fok a garázsomban.
.......................2013-02-07 14:06:03 // 30366
nekem más a tapasztalatom,
nem a fütött garázs miatt rohad a kocsi
hanem az útra kiszórt sótól,
az elektolizises horganyt 5-6 év alatt simán lekapja a csavarokról
droberto2013-02-07 14:01:37 // 30365
SZVSZ a fűtött garázsnak van sok előnye és van hátránya is.
A korrózió szempontjából bizonyosan hátrányos.
droberto2013-02-07 14:00:15 // 30364
droberto2013-02-07 13:58:35 // 30363
Télen általában száraz a levegő. Köd általában tavasszal és ősszel van.
.......................2013-02-07 13:55:59 // 30362
szerintem lesz ott kábel,
de ha nem tudsz majd vinni egy +12v ot az olvasólámpáról,
vagy az sincs?
droberto2013-02-07 13:55:47 // 30361
Az a gond mert ott 10-13°C-os, magas (talajból származó) páratartalmú levegő van.
Ez a levegő felfele száll és ahol találkozik (fedlapok) a 2-6°C hideg száraz levegővel ott kicsapódik. Továbbá még a garázs ajtaján van erős párakicsapódás.
Az átszellőzést csak egy falon tudom kivitelezni. Egyébként az ajtó alján nekem is vannak szellő furatok.
Piritu - 1.000.0002013-02-07 13:52:24 // 30360
Ha belegondolok, hogy a régi garázson csak hullámpala volt. Az sose volt nyirkos, pedig akna is volt benne.
Ellenben a szél behordta a havat a réseken :-)
Piritu - 1.000.0002013-02-07 13:49:26 // 30359
Én is :-))
Kondenzvíz addig keletkezik, amíg a vas hidegebb, mint a környező levegő és kicsapódik a pára. Utána már nem csapódik ki. Sőt, ha a környező levegő páratartalma nem 100% (köd), akkor még száradni is tud.
Liquid2013-02-07 13:42:26 // 30358
nemhiszem hogy egyértelműen az akna lenne a probléma, mindenestre én lefedném.
Az elszívás akkor lenne jó szerintem, ha azzal velósítanád meg az átszellőzést, tehát a hátsó falnál szívod el és moöndjuk a garázskapu tetejénél kivezeted, de úgy kell qrva hosszú cső, és oda kevés egy 150mm-es kis venti.
Ja és a kapu alsó részére meg kellene vágni lyukat, hogy ott be tudjon menni a levegő
droberto2013-02-07 13:39:34 // 30357
"Fűtetlen helyen ugyan így folyik, csak napokig." - Én a belső kondenzvizekre gondoltam!
droberto2013-02-07 13:31:36 // 30356
"ventillátorral nagyon nehezen tudom elképzelni, hogy csökkenteni tudod a páratartalmat," - Elméletben működik. Bár vannak kétségeim nekem is.
Nekem lyukacsos tégla a fal a tető pedig gőzölt beton (panel). Az átszellőztetés nálam nem játszik mert van hátsó szomszédom.
Egyébként nem is ez a gond, hanem az a fránya akna.
A párát direktbe én se érzékeltem, de sejtettem, hogy van, mert a horganyzott csavarokat is elkezdte enni az idő a szortimentben, és aknafedlapok is vizesek voltak alulról.
Szerintem a páramentesítésre jobb az elszívás, mint az elektromos páramegkötő gép.
Verdesca2013-02-07 13:28:14 // 30355
Valaki fel tudna világosítani? rám férne a segítség. köszi
droberto2013-02-07 13:23:28 // 30354
Látom szakmabéli vagy. :)
~3 m DN150 cső
3 db 90°-os ívidom
Piritu - 1.000.0002013-02-07 13:14:12 // 30353
Az a fél/egy óra nem hinném hogy játszik. Szerintem sokkal többet jelent, hogy a maradék időben száradhat. Fűtetlen helyen ugyan így folyik, csak napokig. A régi garázsban a Spider néha napokig vizes volt, anélkül, hogy kimozdult volna. Most, hogy az újban néha befűtök még sose volt vizes.
"A legjobb a korrózió szempontjából: a hűvös száraz hely!" - stimmel, csak ilyet nem fogsz találni :-(
Hacsak nem ruházol be a kocsi értékének megfelelő klímát, ami először még jobban lehűti a levegőt, hogy kicsapódjon a pára, utána meg felmelegíti, hogy a relatív páratartalom alacsony maradjon. (Hűtőszekrényekben a nofrost rendszer teszi ezt)
Jelenleg a garázst a kocsi saját melege fűti fel. Az asszony OFF-ja a hatodik telét tölti ott, naponta ki/be járva. Gond nélkül.
Liquid2013-02-07 13:08:12 // 30352
ventillátorral nagyon nehezen tudom elképzelni, hogy csökkenteni tudod a páratartalmat, maga az átszellőzés lehetősége elegendő.

(nekem úgynevezett panelgarázsom van, mindkét kapuszárnyon kb. 30x50 centis rács alul, a hátsó falon pedig fúrtunk ujjnyi lyukakat egy csomót, így átszellőzik, kiválóan megszárad az autó bent. Pedig volt olyan hogy effektíve beázott, mégsem volt pára.)

De ha mindenképp páramentesíteni akarsz akkor vegyél egy rendes elektromos páramentesítő gépet. azzal lehet még elérni valamit.
Alfonis2013-02-07 13:06:00 // 30351
3m egyenes cső?
Alfonis2013-02-07 13:02:13 // 30350
na hja. 3m az még nem sok. Én azthittem h több.
droberto2013-02-07 12:59:24 // 30349
Ezt én is direkt megkérdeztem, és azt mondták, hogy az adott típus 3m-re még tökéletesen megfelelő.
Alfonis2013-02-07 12:54:44 // 30348
igen. NAgy ipari méretekben persze. De itt valami olyasmiről volt szó, hogy csőben kell a lavegőt szállítani. 150 átmérőn. Ide szerintem nem jó az axiál venti. Mivel nyomást nem igen tud kifejteni. 1 m cső max de ezt írák is a "budielszívó ventikre". Ilyen helyre akkor is RADIÁL KELL! :D ami le tudja küzdeni a csőben lévő ellenállást és annak ellenére még nyom ki levegőt is. Nem pedig visszapörög a lapátokon.
droberto2013-02-07 12:39:28 // 30347
Ezt 100%-ban osztom!
Csak a jót, még jobbá lehet tenni egy kis odafigyeléssel! :)
droberto2013-02-07 12:38:25 // 30346
És mi van addig míg felmelegszik? Elmondom: a küszöbből csavarni lehet a vizet!
Hogyan tegyük tönkre az autónkat?
A legjobb a korrózió szempontjából: a hűvös száraz hely!
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-07 12:37:57 // 30345
hidd el sokkal többet használ az autónak hogy nem kint van
droberto2013-02-07 12:33:52 // 30344
Így van, majd le mérem azt is!
droberto2013-02-07 12:30:35 // 30343
A garázsban levő pára nagyrészt a nem megfelelően szigetelt (pince)akna miatt képződik.
Egyébként most a szomszéd felől a tető is beázik.
Piritu - 1.000.0002013-02-07 12:30:14 // 30342
"egyik axiál venti sem tud nagy levegőmennyiséget megmozgatni" - Mi azért gyártunk párat :-))
stukker19872013-02-07 12:28:15 // 30341
Amúgy azt is érdemes lenne megnézni,illetve nálad otthon lemérni,hogy mi az átlag páratartalom garázson kívül éves szinten,mert ha elhanyagolható a különbség,akkor az erőfeszítésed elég hiábavalónak tűnik....
droberto2013-02-07 12:28:03 // 30340
Goto!
320 m3/h: Ha van is némi csősurlódásból adódó veszteség, azon a 2,5-3 m-en az össz 60 m3-t óránként képes többször kicserélni.
25 W: Ez azért nem a világ vége. Persze kíváncsi lennék a venti vezérlésére, hogy hány %-nál kapcsol és meddig üzemel.
A lényeg itt az, hogy az elszívott levegő helyett, friss és száraz levegő jusson be. Magyarul legyen elegendő keresztmetszet a megfelelő légcseréhez.
A lefedésre lehet, hogy rápróbálok még a venti beszerzés előtt. Kérdés, hogy mennyire lesz elég...
Piritu - 1.000.0002013-02-07 12:24:52 // 30339
Miért is? A felmelegített levegő szárazabb. Amint a kocsi is átvette a hőmérsékletet már ki sem csapódik a pára a vasra. Sőt, szárad.
Piritu - 1.000.0002013-02-07 12:22:14 // 30338
A hideg miatt magas a páratartalom. (Ezért is van általában télen köd.) Az akna max annyit játszik, hog yott még hidegebb van.
Max fűtéssel tudod csökkenteni a relatív páratartalmat.
droberto2013-02-07 12:15:12 // 30337
Gondolj a kólásüvegre amikor kiveszed a hűtőből!
(A hasonlatommal élve, a Skoda vsz. ritkán került a hűtőbe, s így amit írsz, könnyen elképzelhető)
Kazes☻2013-02-07 12:04:35 // 30336
Véleményem szerint ez esetben azért, mert az csak jobban felrántja a párát az aknából. Nyilvánvaló, hogy az akna nem a legjobban elkészített és ezért keresne megoldást a cartárs. Legalábbis én így értelmeztem. Ezért SZVSZ. a legolcsóbb megoldás az, hogy amikor nem használja az aknát, lefedi egy nagy darab linóleummal, oszt jó napot. :)
.......................2013-02-07 11:48:16 // 30335
miért rossz a fütött garázs?
én már láttam panelgarázsban 25 évig tárolt 120 as skodát eredeti lemezzel,
eredeti festékkel..
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-07 11:40:52 // 30334
meg naponta minimum 2x nyílik a garázsajtó ...s az sem zár légmentesen
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-07 11:39:48 // 30333
csak azért mert nálunk a PKC a garázs is ugyi s nem érzékelem a túlzott párát igaz nem fűtjük de így is van bent 14 fok...na akkor egy tégla garázs milyen lehet?
Verdesca2013-02-07 11:35:43 // 30332
Hali Mindenkinek! Az autóm silányan felszerelt, ezen próbálok javítani egy elektromosan sötétedő belső visszapillantó tükörrel. Ma megkaptam a cuccot, elvileg a tartókonzolhoz kell csak bepattintani, vajon hogyan kéne árammal ellátnom? Nem estem még neki a szerelésnek, így nem tudom mennyire kiépített az alap verzió. lesz ott vajon vmi kábel amit az új tükörbe bedugok? Tudtok segíteni ebben?
Kazes☻2013-02-07 11:30:03 // 30331
Tyű, ez jó magyarázat, kétszer is megkaptam! :P
:)))
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-07 11:27:56 // 30330
mivel én használom az autót naponta nem ettől fog elrohadni de gondlom a kolléga ha megy esőben (a havazást nem is említem mert ugye én sem vagyok akkora gyökér hogy a 20cm-es hóval beálljak a garázsba :) és lerakja 1 hétre gondolom csak nem 100l vizet cipel be max 1-2...na ez egy nem Prokoncept garázsban vajon mit művel? :P
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-07 11:27:53 // 30329
mivel én használom az autót naponta nem ettől fog elrohadni de gondlom a kolléga ha megy esőben (a havazást nem is említem mert ugye én sem vagyok akkora gyökér hogy a 20cm-es hóval beálljak a garázsba :) és lerakja 1 hétre gondolom csak nem 100l vizet cipel be max 1-2...na ez egy nem Prokoncept garázsban vajon mit művel? :P
Alfonis2013-02-07 11:24:09 // 30328
húha... NA ilyentől még én sem féltem, h mekkora párába álla az autó. :D nemsemmi. Amúgy ha tényleg ennyire értelmetlen dologra akarod elszánni magad, hogy 10 ezreket adj ki egy akna páramentesítésére, akkor a ventis dolgot felejtsd is el. Ez a 150 es axiál venti kakit sem ér, egyik axiál venti sem tud nagy levegőmennyiséget megmozgatni. Oda valami normálisabb radiál venti kell. egyébként a 60 % os pára nem is olyan sok. amúgy meg gondolom fedhető az akni. Nem kell annak mindig nyitva lenni. Ha meg nem fedhető akkor csinálj rá praktikus fedőt mielőtt beleesne valaki.
A ventis azért sem jó mert az majd áramot fog fogyasztani. meg honnan szívná a levegőt? gyakran van kint is 60% felett a páratartalom.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak