thePupill2016-05-09 02:30:58 // 82727
Én egy németroszágban élő olasz nőtől vettem az autot vezetett szerviz könyv minden hivatalos papir megvan, volt egymappa a z autoban azokkal az adatokkal amikkel ö vette és választotta ki még beis szivecskézte körberajzolta szivvel. nagy ész kombályn nem volt csak kötelező szervizeket csinált, minden benne van a szerviz könyvben, ilyen hogy az sport levegőszűróvel elmnet 40 ezret meg az üzemaaynag szürövelis kb 62 ezernél vezérlést meg fötengely szijtárcsát aztán 10 ezrenként olaj cserét utastér szürőt talán még soa az benne sincs.
Pizza172016-05-08 23:46:55 // 82726
Helló. Alfa 159 2.2 jts-be mennyi olaj megy pontosan olajcserénél? Meg 5w-40 vagy 5w-30 vagy 10w40 vagy 10w30 ? Köszi.
Haddel2016-05-08 22:22:40 // 82725
Igen,ez érdekes.Enyém 3 éves volt mikor vettem ,és 120ezer volt benbe😃 Most nincs még 6éves,és 206ezer😃
Liquid2016-05-08 22:01:00 // 82724
Pár tankolásnál használtam, de aztán lusta voltam folytatni. Te hogyan adagolod? Szereztem egy nagy fecskendőt, de azzal is qrva nehéz és hosszadalmas.És nem vagyok meggyőzve arról, hogy megéri :)
Liquid2016-05-08 21:51:08 // 82723
Nekem EBC USR tárcsám van elöl GreenStuff betétekkel. Nem volt nagyságrendekkel drágább mint a gyárinak megfelelő megoldás. Nagyon jól néz ki, nem hangos (a régebbi az volt de ez csak satuzásnál zúg). Ma és tegnap megkergettem az Északi-Középhegységben úgy, hogy durva fékszag lengte körül az autót, de semmi hatásvesztés nem volt, szóval jó cucc :)
RomeoOne2016-05-08 20:31:58 // 82722
Hát ez "a régen minden jobb volt" engem nem annyira szokott meggyőzni. A magyar gázolajszabvány az EU-ssal azonos. Vannak ezek a legendák, hogy a külföldi gázolajok jobbak, mint az itthoniak, de ez még soha nem nyert érdemi bizonyítást
Hardy2016-05-08 20:20:34 // 82721
Hardy2016-05-08 20:17:19 // 82720
Hat ez az ami jo keveset futott az kint is drága. Tehát itt se tudja olcsón adni ha csak nem jótékonysági intézmény es nem keres rajta. Mint az erdiek autója. De nem is annyi volt az ara mint a többinek.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-05-08 20:11:49 // 82719
vagy volt egyéb hibája, pl a karosszéria munka, festés kint elég drága vagy akár a motor javítás is ha légzsák nyílt arról már inkább ne is beszéljünk ...a 60-100eur/ órát ki is kell fizetni...egy 8-10 éves autótól kint szabadulnak bármi áron aminek ilyen hibái vannak függetlenül a kevés métertől
159 Indigo Gray 2.4 Monster2016-05-08 20:08:23 // 82718
Valaki csinált csináltatott kormány festést? Szeretném rendbe hozatni a kormányom,
yani🍀2016-05-08 20:05:35 // 82717
A dízel olaj kenőképessége, illetve annak hiánya a probléma. A nagynyomású szivattyú viszont igényelné a kenést. Sajnos a magyar gázolaj nem olyan mint a nyugatiak
Gyermek koromban ha kiöntöttem valahová hetekig ott volt a folt, csúszott és a szaga volt. Ha most kiöntesz valahová másnap már csak halvány foltot látni.
Gyermek koromban ha kiöntöttem valahová hetekig ott volt a folt, csúszott és a szaga volt. Ha most kiöntesz valahová másnap már csak halvány foltot látni.
Pityukoma2016-05-08 20:05:07 // 82716
Ez nagyon szèp lett, gratulálok hozzá!
Piritu - 1.000.0002016-05-08 20:03:39 // 82715
Bizonyos nagynyomású rendszereknek (pl, amit a Renault épít be) kevés a magyar szabvány szerinti gázolaj kenőképessége. A mienknek elég.
Piritu - 1.000.0002016-05-08 20:01:55 // 82714
Sose raktam, igaz minden 4-5. tankolás prémium gázolajjal megy.
Szerintem felesleges, akit meg meg kell győzni, annak Hardy tud nyilatkozni, hogy 200e km után milyenek a korrekciós értékek a motorban.
Szerintem felesleges, akit meg meg kell győzni, annak Hardy tud nyilatkozni, hogy 200e km után milyenek a korrekciós értékek a motorban.
Hardy2016-05-08 19:59:49 // 82713
Hat ez az ami jo keveset futott az kint is drága. Tehát itt se tudja olcsón adni ha csak nem jótékonysági intézmény es nem keres rajta. Mint az erdiek autója. De nem is annyi volt az ara mint a többinek.
RomeoOne2016-05-08 19:57:19 // 82712
Én prémium gázolajat rakok bele a MOL-nál, annál több adalék csak nem kell már neki.
emGéza2016-05-08 19:53:20 // 82711
Az illatosított verziót? 😉
Erhard 242 (Pure Energy)2016-05-08 19:52:52 // 82710
vannak keveset futott autók kint is csak ritka és drága.... munkatársam rokona hozott be hozzánk egy 2003-as lianát amit ők vettek újjonnan, kemény 40e km van benne, mondtam is hogy ebbe bele kéne tekerni 100-at hogy elhiggyék, mert kis hazánkban ott tartunk, hogy semmit sem hisznek el :P
Hardy2016-05-08 19:47:25 // 82709
Enyembe is gyári, a bőr es a kormány teljesen újszerű es 200 van benne. Meg kell nézni az olajcsere számat. A regenek számat. Az utolsókkal megtett átlag km-t és beszorozni. Ha azzal is ez a km állás jön ki akkor valószínű hogy jo. Láttam mar bevizsgált garantált km s autót. Aztán kiderült hogy az előző vizsgakor 120000 plusz volt benne.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2016-05-08 19:40:36 // 82708
Én a 156-ba használtam minden tankolásnál, 60ekm et mentem úgy vele. A szörnybe még nem raktam. egyszer kapott már xadot :)
Laca622016-05-08 19:30:40 // 82707
Ez mire van jó hatással ? Mert biztos nem ok nélkül teszed !
yani🍀2016-05-08 19:25:04 // 82706
A 2.0-ba én is tettem minden második tankolásnál 1 decit.
thePupill2016-05-08 19:23:55 // 82705
ebbe az autoba még gyárik a hátsó fékbetétek , a bör és kormány belül hibátlan teljesen, annyra h képben vagyok h ezt kideritsem amugy meg meglett nézeetve
yani🍀2016-05-08 19:23:37 // 82704
Itt Cegléden csinálta egy kárpitos srác. A váltószoknya 2 ezer, a könyöklő, a kézifék zsák , és a váltógomb összesen 5 ezer. Kormányt 13-16 között varr.
Dömpi (il dottore)2016-05-08 19:23:15 // 82703
rajtam kívül ki tesz a dízel üzemamyaghoz 2T olajat?
thePupill2016-05-08 19:19:47 // 82702
igen biztos h ennyi km van benne
lekogy2016-05-08 19:12:18 // 82701
Szia!
Nagyon jól néz ki, én a kormányt és a könyöklőt szeretném újra bőröztetni, tetszik ez a piros varrásos megoldás! Ha nem titok hol és mennyiért csináltattad?
Köszi
Nagyon jól néz ki, én a kormányt és a könyöklőt szeretném újra bőröztetni, tetszik ez a piros varrásos megoldás! Ha nem titok hol és mennyiért csináltattad?
Köszi
Hardy2016-05-08 18:52:21 // 82700
Szép lett. Nekem is meg kell csináltatni mert a műbőr ennyit bírt. Meg szebb a piros varras.
maotun2016-05-08 18:48:25 // 82699
Nálam fordítva hétvégén alig használom előző műszaki 157 ezer most 181 ezer 2 év alatt 24 ezer km mentem.
Hardy2016-05-08 18:33:04 // 82698
Attól függ ki csinálja. Elég sokan hirdetik magukat es a fene tudja kinek milyen végzettsége van. Persze vannak profik megfelelő végzettséggel de láttam mar motort amit galyra írtak.
yani🍀2016-05-08 18:32:51 // 82697
maotun2016-05-08 18:31:09 // 82696
Szerintem is furcsa hogy a 8 - 10 éves kintrőlhozott autók 150-160 k t futnak, nyílván több csak jól uüzemeltetett, szervizelt legyen, a váltógomb, multi kormány kezelőgombok teszt szerint a dieseles lehet vasárnapi autóvolt. A benzines ujrabőrözött váltogombja és a cserélt fémpedálok is gyanus...
RomeoOne2016-05-08 18:27:33 // 82695
Én is ezt mondom. Csak a munkába járás évi 8500 km körül van és akkor még sehova máshova nem mentél. Akkor ezen kívül csak évi nagyon max 3500 km-t mennél? Nekem kevésnek tűnik. Nekem úgy megy bele évi 10-12, hogy én alig használom hétköznap, szinte csak hétvégén
maotun2016-05-08 18:22:08 // 82694
17-18 nap/hó a munkába járás....
Erhard 242 (Pure Energy)2016-05-08 18:21:44 // 82693
Persze mert senki nem ad garit az írásra :) a tb benya kicsit más játék mint egy kormos
Erhard 242 (Pure Energy)2016-05-08 18:18:56 // 82692
Kicsit túl van lihegve az olaj kérdés a motor szempontjából az a kérdés hány liter olajathány km-ig használnak... A bőkönél egy 3 literesbe kell 9l ott ki isbírja a 25-30e olajcserét vagy a fordoknál szintén zenész... Masterekbe edget adunk 20e csere valamelyikben már 800e van gyári turbo stb.....
Piritu - 1.000.0002016-05-08 18:17:52 // 82691
Mégis boxal jársz :-DD
RomeoOne2016-05-08 18:07:43 // 82690
És pontosan mit is tanultál és hol? És most milyen ezzel összefüggő pozícióban dolgozol? No offense, laikusként nekem hihető, amit írsz. Csak ha már te referenciaként adod meg magad, akkor elegánsabb, ha pontosítod is, hogy miylen előéleted van ebben, hogy tényleg lássuk a megbízható forrást. Mert ahogy a klasszikus mondja "Aztat bárki mondhassa"
Erhard 242 (Pure Energy)2016-05-08 18:07:34 // 82689
Az irás mindig jobb mint egy box ez nem kêrdés
Shadin2016-05-08 18:03:33 // 82688
Shadin2016-05-08 17:58:44 // 82687
Miért? Kiderült? :-)
RomeoOne2016-05-08 17:53:52 // 82686
Nekem a benzinesnek az eladói leírásától feláll a hátamon a szőr. Sunyi kereskedő. Légy nagyon körültekintő majd. Koppanásmentes futómű, csak német utakon járt... tipikus mézesmadzag.
Ricsi 1472016-05-08 17:52:24 // 82685
Az emberek nagy reszenek ez kell, nem veszik meg a 200 felettieket max 160-170 ezerrel meg bevallaljak... Mese nincs ha az ember elakarja adni az autojat vissza kell tekerni egy 150 ig, aztan had vigyek! Igaz, hogy a legtobb fent levo autonak jobban levan kopva a valtoja, kormanya mint pl az en most mar 220 et futott automnak, meg sokunkenak, de ez nem szamit, a szemnek jobb ha csak 150 et lat a 210 helyett :D A totalcaros "A magyar hasznaltauto vasarlo hulye " cimu cikk tokeletesen leirja a dolgokat...
Persze kivetel mindig van...
Persze kivetel mindig van...
RomeoOne2016-05-08 17:50:38 // 82684
Napi 40 km-el csak 10-12k km lesz évente? Meglesz az 20 is simán,nem? :)
maotun2016-05-08 17:37:36 // 82683
Sziasztok!
159-est szeretnék munkába járás napi 40 km,autóút +hétvégi kirándulás a családdal, belföldön évi 10-12000km.
Két jelölt van:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_sw_2.2_jts_ti-10032549
Ez benzines vagy adiesel:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_sw_2.4_jtd_20v_q4_distinctive_bor_ulesfutes_navi_xenon-10068728
A topikot olvasva Abenzines Ti felszereltség tetszene jobban dpf,egr,turbó stb, de benzinessel is megszívhatom szelepek,hidrotőke,vezérlanc....
Szóval dilemma benzin vagy diesel?
159-est szeretnék munkába járás napi 40 km,autóút +hétvégi kirándulás a családdal, belföldön évi 10-12000km.
Két jelölt van:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_sw_2.2_jts_ti-10032549
Ez benzines vagy adiesel:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_sw_2.4_jtd_20v_q4_distinctive_bor_ulesfutes_navi_xenon-10068728
A topikot olvasva Abenzines Ti felszereltség tetszene jobban dpf,egr,turbó stb, de benzinessel is megszívhatom szelepek,hidrotőke,vezérlanc....
Szóval dilemma benzin vagy diesel?
Giuntini2016-05-08 17:34:14 // 82682
Én sem vitatkozni akarok!! Elismerem, ha valaki tanult valamit, vagy jobban ért bizonyos dolgokhoz. Én az autózas tapasztalataból beszélek. 1990 óta csak dízel autóim vannak. Én még hasznaltam Fiat VS olajat is. Ha mar motorkarról beszélünk, én azt a sajat Alfám bőrén tanultam meg. A motorkarom nem olajra visszavezethető ok miatt történt, hanem Ausztriában előző tulaj vagy szerviz által generált hiba miatt. A motorkaromhoz semmi köze nem volt az olajhoz. Én mindenesetre szerettem mindig a gyari olajat hasznalni. Ez a motor Seleniaval lett kifejlesztve. Ahogy Piritu is mondta, Dpf miatt módosítottak az előìrason. Az 1,9-nél is. A gyár 30 ezres csereperiódust ír elő. Ha azutan mennénk, akkor 200 ezernél szinte az összes dízel megadna magát.
lui2016-05-08 17:08:00 // 82681
Ajjajj, sajnálom hogy ennyire nem vagy képben sem a tribológiával sem a motor tervezési és szerkezeti technológiával. A csereperiódusnak és a viszkozitásnak az ég világon semmi köze egymáshoz az olaj élettartama alatt. A 30-as olaj teljesen frissként is hígabb. De nem vitatkozni vagyok itt, csak próbáltam tanácsot adni, hiszen én ezt tanultam és ez a szakmám. De nem úgy mint egy szerelő, akik még azt sem tudják hogy hogyan, mekkorára és miből gyártanak egy csapágyat. De nem baj, lehet hinni a kereskedőknek meg a szerelőknek, mert ők tudják a tutit. Én nem vitatkozom senkivel és nem is bántok senkit, el kell olvasni szakkönyveket, hogy a kenés szempontjából a viszkozitás a legfontosabb tényező.
lui2016-05-08 16:54:50 // 82680
Ha tudnád még mennyi minden van, ami úgymond összeesküvés... És mind a mi zsebünkre megy. Mérnökként tudnék mesélni, hogy alap feladat a tervezés során az időzített elhasználódás. Fogyasztói társadalomban élünk...Ebben a történetben az a magyarázat, hogy a motort sem az olajat nem tervezték át a DPF-hez, azt csak "ráillesztették" és pont. A lényeg az volt, hogy a lehető legkisebb módosítással tudja teljesíteni a szigorúbb környezetvédelmi normákat. Erre még jó példa a VW esete, de számtalan eset volt már az autótörténelemben az ellentmondásokra, ami sok esetben ember életekbe is került... Egyébként az én autóm is 40-es Selenia olajjal volt használva 130k-ig, az első tulaj márkaszervízben cseréltette mindig a számlák és a szervízkönyv szerint, de még az eredeti szűrő van benne, egyenlőre hiba nélkül tűri a mindennnapos pesti dugózást, persze már C3-as 40-es olajjal. Igaz hogy 250-300 km-ként regenerál, de 20 km-es átlagsebbégnél azt hiszem ez nem csoda.
Piritu - 1.000.0002016-05-08 16:52:33 // 82679
Még annyit, hogy a Giulietta Euro 6-os 2.0-hoz is w30-ast ír elő. SELENIA WR FORWARD-ot.
Giuntini2016-05-08 16:50:21 // 82678
Eezel baromian vitatkoznék! Nagyon jó a szabványokat emlegetni, de könyörgöm, az 1,9 és a 2,4 szerkezetileg azonos, azzal a különbséggel, hogy egy hengerrel több van benne. Ez nem indokolna más olajat. A turbó indokolná, hiszen teljesen mas, és nagyobb van a 2,4-ben. Ezt már kiveséztük. A turbónak semmit nem ártasz a 30-as olajjal, ha 15 ezrenként lecseréled, és van benne rendesen olaj. Ha 30 ezrenként cserélsz olajat, akkor tök mindegy hogy 30-as vagy 40-es olaj van benne. A turbó miatt írták elő a 40 es olajat, ahogy a 166-ban is volt. Ismétlem ha 15 ezrenként lecseréled az olajat, semmi jelentősége nincs. Az nem igaz, hogy a 2,4 motorja tönkremegy. Ez rémhír. Akkor az 1,9 is ugyanúgy tönkremegy. Az autót nem ezzel kell óvni, hanem normalis használattal. Én továbbra is beteszem a motorgyilkos Seleniát.