Roll19832018-03-13 09:10:38 // 106790
Pont ez jutott nekem is eszembe mikor olvastam, hogy a dízelek kipufogója korommentes. De akkor nem csak az én TBi-m kormos.
Shadin2018-03-13 09:08:53 // 106789
Mindenki a dízelek nem látható szűretlen koromrészecskéivel van elfoglalva, pedig a korai direkt befecskendezős benzinesek is eregetnek rendesen kormot. Szépen sunyiba át is tértek a kombinált, szívócső+égéstér befecskendezésre üzemállapottól függően.
Liquid2018-03-13 09:03:30 // 106788
ennyit a zuzmókról :D
Shadin2018-03-13 09:01:20 // 106787
Ezzel szemben a TBi kipufogója rendesen kormos...
tirex2018-03-13 09:00:58 // 106786
Tényleg át lehet rajta látni. Vertem a fejem a falba hogy megint bedőltem ennek a “biztos eltömődött a dpd” agyrémnek mert utána okádta a füstöt! Éjjel a pályán ha odaléptem neki kb nem láttam a mögöttem lévőket.
Morfiusz Cédula2018-03-13 08:47:25 // 106785
Még pár év és megérkeznek a null kilométeres 159-esek.
Macccy2018-03-13 08:04:19 // 106784
Nade egy olyan kerámiáról beszélgetünk, aminek éppen ez a szerepe és az égetés meg se kottyan neki, lehet hamarabb olvadna le a kipuff is. Ráadásul a hf problémák kapcsán éppen arról beszéltünk, hogy még a 650°C fok elérése és tartása is nehézkesen megy ennél a rendszernél. Bezzeg a frissített 2.0 -é előbb égne porig. No offense, de nekem ez nem áll össze :) Egyébként sok átégett dpf szűrőről hallottál? Az elégtelen regeneráció miatti dugulásról hallani mindenhol ..
b00772018-03-13 07:35:18 // 106783
Akkor nem is bajlódok a tisztítással, jelenleg benne hagyom a bontottat, ha az is vacakolni kezd rendelek bele újat. Kösz a segítséget!
Piritu - 1.000.0002018-03-13 07:17:19 // 106782
Azt minden tudjuk, hogy a 159 dpf-je még eléggé régen készült, a kezdeti nehézségekkel terheltek. Nem véletlen, hogy a 2.0-nál drasztikusan változtattak rajta. Simán lehet, hogy a használattól sérült a kerámiatest (elégett) és egy kicsit átenged, de még a rendszer így is életben tartja magát.
Macccy2018-03-13 01:05:47 // 106781
Oké, értem. De azt mondd meg, mire gondolsz, mitől lehet, hogy többeknek (köztük nekem is) mégis van némi korom a kipufogó végen? És nem fúrtuk át, kisebb készpénzt tennék rá, hogy a német első tulajdonos sem fúratta át. Ma direkt lementem, feldugtam neki az ELM-et (óóhogyaza kínai hosszabbító kábel, megint kimozdult, nyithattam ki a fedelet). AlfaOBD-vel megnéztem, rendesen regenerálgat, átlagosan 650 kilométerenként, átlagosan 11 perceket, utoljára 260 kilométerrel ezelőtt sütött brikettet és jelenleg 53% tömődésre következtet a rendszer a mBar nyomások alapján. Ez nekem nem tűnik semmilyen szinten sem csalós rendszernek, nem tér el az itteni srácok által említett regenerálási periódusoktól sem, egészen normális minden. Tehát ha ebben az autóban feltételezhetően ott van bent a normálisan működő dpf, akkor mégis mitől jutott ki némi (!nem szívódízel mértékű!) koromköd, amikor rossz volt az egr és mitől kormosodik össze 1-2 hónap alatt a szép króm Ti kipufogó vég pereme (!nem az egész!). És amit tirex ír, az is érdekes, ő meg átnézett a dpf-en. Mondjuk ez már paranormális még nekem is :)
Liquid2018-03-12 22:52:30 // 106780
Hoztam a papírformát :)
Sajna nincs pontos statisztikám, csak a blog, meg az excelem alapján tudom saccolni, de nagyságrendileg 25e km van bennük. Ezt a szezont még kibírják, a belső oldalukon már közel a kopásjelző.
Sajna nincs pontos statisztikám, csak a blog, meg az excelem alapján tudom saccolni, de nagyságrendileg 25e km van bennük. Ezt a szezont még kibírják, a belső oldalukon már közel a kopásjelző.
Csabi2018-03-12 22:37:38 // 106779
Ennél az esetben tényleg igaz, hogy állapotot veszel...Ilyen állapotú 159-et még nem láttam, képen sem. Teljesen mindegy, hogy 27ezer van benne, vagy 89...Több nem hiszem.
Regen közben leesik a turbó nyomás, ahogy nálad is ;)
Regen közben leesik a turbó nyomás, ahogy nálad is ;)
csokagm2018-03-12 22:14:22 // 106778
Én meg azt gondolom, hogy ő valahogy mindig irreálisan alacsony kmes autókat talál, pedig a kinti oldalak sincsenek tele.
Egyébként mint ha azt irtarok volna hogy regen kozben a turbo nyomas felugrik. Nalam pont hogy beesik nullara ha egyenletesen haladok. Ez 2.0 sajatossag?
Egyébként mint ha azt irtarok volna hogy regen kozben a turbo nyomas felugrik. Nalam pont hogy beesik nullara ha egyenletesen haladok. Ez 2.0 sajatossag?
Piritu - 1.000.0002018-03-12 22:09:08 // 106777
Nekem anno a 20ezret futott 156-omat tekerték vissza 12-re :-P
Céges vas volt és nem akartak az APEH felé elszámolni magánautó használatot...
Céges vas volt és nem akartak az APEH felé elszámolni magánautó használatot...
Piritu - 1.000.0002018-03-12 22:05:59 // 106776
Tuti, hogy nem hermetikusan. Mint írtam, ha már egyszer bement a korom, később is megtalálja az utat. Az elégetett gázolaj költségén már tuti megkereste egy új egr árát a vas...
Piritu - 1.000.0002018-03-12 22:01:52 // 106775
"De látod azt mondja semmi korom nem jön át. Ha átjön lyukas. :)" - elég elolvasni egy bármilyen műszaki leírást és rögtön kiderül, hogy a zsákszűrőn nem jöhet át semmi - feltéve hogy jól működik. A nyomáskülönbség simán lehet mérhető, hacsak nincs egy 25-ös fúróval átnyomva.
Ma megnéztem a céges parkolót. Egyetlen dpf-es dieselnek sem volt kormos a kipufogója. Kezdve a hárombetűs bajortól a csalószoftveres népautóig....
Ma megnéztem a céges parkolót. Egyetlen dpf-es dieselnek sem volt kormos a kipufogója. Kezdve a hárombetűs bajortól a csalószoftveres népautóig....
Haddel2018-03-12 21:58:28 // 106774
Érdemesebb lenne valami osztrák webshopból megvenned,143 euróért is van már a 235/40 r19 méret.
Piritu - 1.000.0002018-03-12 21:55:38 // 106773
"A dpf-en átjutó korom gondolom pont az az apró szemcse, ami már a kerámia pórusokon átfér és az elképzelhető legkárosabb." - no ez az,ami nem igaz. Anno amikor dpf-es kocsim lett hetekig böngésztem a netet. A fenti állítás igazolására SEMMIT sem találtam.
Ellenben egy svájci munkavédelmis mérési eredményeit igen. Ott munkavédelmi szempontból KIMÉRTÉK, hogy mit jelent a dpf egy alagútban dolgozó gépen. Az utólagosan beépített cuccok a legkisebb mérettartományban is kb 95%-ban kiszűrték a részecskéket. A látható tartományban gyakorlatilag 100%-ot mértek. Regennel együtt.
Ellenben egy svájci munkavédelmis mérési eredményeit igen. Ott munkavédelmi szempontból KIMÉRTÉK, hogy mit jelent a dpf egy alagútban dolgozó gépen. Az utólagosan beépített cuccok a legkisebb mérettartományban is kb 95%-ban kiszűrték a részecskéket. A látható tartományban gyakorlatilag 100%-ot mértek. Regennel együtt.
Giuntini2018-03-12 21:42:35 // 106772
2010-ben a 2.4-et már csak automata váltóval árulták.
Haddel2018-03-12 21:33:38 // 106771
Én még csak egy rövid szezont mentem vele,kb 15e km-t,de eddig szerintem jó .Alig kopott.
Dömpi (il dottore)2018-03-12 21:32:29 // 106770
Vártam a reakciód barátom és kb. erre is számítottam😆
Neked mennyit futottak már?
Neked mennyit futottak már?
Liquid2018-03-12 21:23:47 // 106769
szerintem hibátlan :)
Dömpi (il dottore)2018-03-12 21:08:13 // 106768
Csak 1000 Ft az árdifferencia, egyik 52k másik 53k
Dömpi (il dottore)2018-03-12 21:07:09 // 106767
Sziasztok!
Uniroyal Rainsport 3: akinek régebb óta van, mik a tapasztalatok?
Leginkább az érdekelne, hogy milyen szárazon kánikulában? Ha kopik mennyire zajosodik?
Hajlok rá, de még bizonytalan vagyok, kéne egy utolsó lökés😁
Alternatíva a vredestein ultrac vorti.
Uniroyal Rainsport 3: akinek régebb óta van, mik a tapasztalatok?
Leginkább az érdekelne, hogy milyen szárazon kánikulában? Ha kopik mennyire zajosodik?
Hajlok rá, de még bizonytalan vagyok, kéne egy utolsó lökés😁
Alternatíva a vredestein ultrac vorti.
gecsa2018-03-12 20:59:07 // 106766
Ikszeld ki, hogy tekert km óra, és tekerd meg előre. Akkor majd jól elhiszik. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-03-12 20:22:56 // 106765
a fehér TI-re hívtak tegnap és nem akarják elhinni a km-et lehet rakatok bele még pár tízezer métert, mert az sem jó ha valós valami :DDD
SWut2018-03-12 20:14:24 // 106763
Tőlem aztán azt csináltak vele amit akartak, de ahogy ez kinéz az biztos, hogy egyedülálló.
Nem tudom mi logika lenne benne hogy mondjuk 60-80-ezerről vissza veszik 27-ezrre, de azért minden ráfér a bőrükre :D
Nem tudom mi logika lenne benne hogy mondjuk 60-80-ezerről vissza veszik 27-ezrre, de azért minden ráfér a bőrükre :D
Roll19832018-03-12 20:07:42 // 106762
Többször kiderült már, hogy miután behoznak egy autót, utána hónapokra eltűnik, hogy felkészítsék. :) Anno láttam egy kevés kilométeres példányt innen, tényleg jónak tűnt, egészen addig még egy fényező meg nem nézte és mutatta, hogy hol volt elmaszkolva és az egész oldala telibe volt fújva.
Haddel2018-03-12 20:02:34 // 106761
27 ezer??? Vicces😃
SWut2018-03-12 20:01:00 // 106760
Pont most találtam rá a hirdetésre.... Hát azért ez tényleg olyan mint az új. Szinte hihetetlen mennyire szalon állapotban van
Csabi2018-03-12 19:59:07 // 106759
Az minden csak nem jó jel. A hűtővízre nem tudsz ránézni MES-el vagy bármivel?...Egyébként használt , de nem felújított 159 hengerfejet kapott?
Csabi2018-03-12 19:57:26 // 106758
Azért ez tényleg patika, mind a motortér, futómű , az egész alja...Más kérdés, hogy 4,8 az ára...
gecsa2018-03-12 19:47:02 // 106757
A balos rottyant le, a bowden jó, adtam neki most kis kenést, meg megjárattam, hibátlanul működik.
A dugattyú is jár, csak a teteje kivirágzott. szerintem még menthető, egyelőre csak tömítéskészletet rendeltem hozzá. ha nem jön be, kap egy dugót is.
A dugattyú is jár, csak a teteje kivirágzott. szerintem még menthető, egyelőre csak tömítéskészletet rendeltem hozzá. ha nem jön be, kap egy dugót is.
Roll19832018-03-12 19:27:07 // 106756
Shadin2018-03-12 18:37:50 // 106755
Ilyet hol lehet venni??
ProdyG2018-03-12 17:52:58 // 106754
Még annyi, hogy 2500 km ment bele a kocsimba a hengerfej csere óta, minden teljesen jó, de a hűtőventi a kocsi elejében azóta folyamatosan hangosan pörög, még 0 fokban is! Eddig csak nyáron, 30 fokban hallottam néha bekapcsolni. Szóval valami nálam sem stimmel. Vissza is fogom vinni. Remélem nem lesz még ezzel is valami nagy szívás...
WarbiRunner (Gyuri)2018-03-12 17:49:30 // 106753
Igen, így laptopon olvasva vákumnak tűnik :-) Bocs, akkor nem szóltam :-)
ProdyG2018-03-12 17:47:20 // 106752
Látom pörög a hengerfej téma:
DZ Tuning-ék csinálták az enyémet, nyilván én is minél hamarabb túl akartam lenni a dolgon (másfél hónapot volt náluk a kocsim, nagyon ideges voltam már a végén). már néhány hét várakozás után mentem türelmetlenül, hogy van Szakál-m.-os felújított hengerfej a neten 180-ért, miért nem jó az, rakjuk bele...
Mondták, hogy legyen türelmes, ha azt a felújítottat megveszem, akkor ők nem rakják bele. De ha türelmes leszek, akkor ők szereznek jót. Nagyon nehéz volt türelmesnek lenni, de Emil esetéből úgy látom, csak megérte. DZ azt mondta, a felújítottal mennék vissza 1-2 éven belül hozzájuk.
Viszont 1 dolog nyugtalanít: az enyémen se gyári progi van. 2 és fél éve lett lecserélve a gyári progi, és kb 1 éve kezdődött a hengerfej probléma. Lehet semmi összefüggés nincs, de lehet megérné megnézetni a progimat. Csak hát alapból abszolút elégedett vagyok vele, nincs kedvem még ezzel is kínlódni...
Amúgy én kb 1 évet úgy jártam a kocsival, hogy már voltak hengerfej repedés jelek, de akkor még azt se tudtam mi az :) csak feszt után kellett töltögetni a hűtővizet. De más bajom nem volt eleinte vele.
Emilnek kitartást, szerintem ezen a ponton semmiképp sem szabad azt a kocsit eladni.
DZ Tuning-ék csinálták az enyémet, nyilván én is minél hamarabb túl akartam lenni a dolgon (másfél hónapot volt náluk a kocsim, nagyon ideges voltam már a végén). már néhány hét várakozás után mentem türelmetlenül, hogy van Szakál-m.-os felújított hengerfej a neten 180-ért, miért nem jó az, rakjuk bele...
Mondták, hogy legyen türelmes, ha azt a felújítottat megveszem, akkor ők nem rakják bele. De ha türelmes leszek, akkor ők szereznek jót. Nagyon nehéz volt türelmesnek lenni, de Emil esetéből úgy látom, csak megérte. DZ azt mondta, a felújítottal mennék vissza 1-2 éven belül hozzájuk.
Viszont 1 dolog nyugtalanít: az enyémen se gyári progi van. 2 és fél éve lett lecserélve a gyári progi, és kb 1 éve kezdődött a hengerfej probléma. Lehet semmi összefüggés nincs, de lehet megérné megnézetni a progimat. Csak hát alapból abszolút elégedett vagyok vele, nincs kedvem még ezzel is kínlódni...
Amúgy én kb 1 évet úgy jártam a kocsival, hogy már voltak hengerfej repedés jelek, de akkor még azt se tudtam mi az :) csak feszt után kellett töltögetni a hűtővizet. De más bajom nem volt eleinte vele.
Emilnek kitartást, szerintem ezen a ponton semmiképp sem szabad azt a kocsit eladni.
Jani72122018-03-12 17:44:21 // 106751
cseréld le kompletten a bowdent, én már a bal oldalt lecseréltem, volt a kötéllel is gond, de sajnos a bal hátsó munkahenger cserés lesz. A hátsó fékhez ezen kivűl nem nyultam, az elöző tulaj rakatott fel komplett hátsó féket, de abban is biztos vagyok, hogy egyszerre cserélték, csak szarul kopott. Tipikus opel betegség a hátsó munkahengerek berohadása. :)
Macccy2018-03-12 17:03:28 // 106750
Vákuumpumpát írtam szerintem ...? Vagy elírtam?
Nem, jól írtam, a vákuumpumpa felől hallok kerregést. (Vezérlés cseréltünk mindenestül)
Nem, jól írtam, a vákuumpumpa felől hallok kerregést. (Vezérlés cseréltünk mindenestül)
gecsa2018-03-12 16:53:16 // 106749
Mi anno levettük a régit, az asszony leméretezte, és varrt új bőrből egyet. Igaz ez a 166on volt, de szerintem itt is opció.
gecsa2018-03-12 16:26:21 // 106748
Mivel ma leszedtem a kerekeket, volt időm körbenézni, és ellenőrizni. Feltűnt, hogy az egyik kézifékkötélen már van egy kis hibája a porvédőnek. Ettől függetlenül még hibátlanul működik. A Shadin féle Warbis cucc nem játszik, mert nem találtam hozzá cikkszámot, Budapest meg nekem messze van vásárolni. Viszont, ha már mindenkitől azt hallgatom, hogy miért vettem Opelt, így körülnéztem ott is, és voila:
_Ata_2018-03-12 16:23:55 // 106747
b00772018-03-12 15:55:11 // 106745
Ma nekiestem az egr szelepnek, valóban ez volt a ludas, leszereltem a motort, benyomtam kézzel a tengelyt és volt hogy úgy is maradt... úgy kellett csavarhúzóval visszalöknöm. Beledobtam tesztre egy bontottat, már az induláskor is érezhető, hogy dinamikusabban indul (a korábbi amikor nem produkálta a leírt hibát sem indult ennyire jól, dinamikusan.
A réginek azért nekiestem kitisztítottam zsíroldóval, lehet majd még belepróbálom így is. Most már abszolút szépen mozog a tengely.
Viszont azt vettem viszont észre, amikor lemostam a zsíroldót, hogy nem tartotta meg a vizet, a szelepeknél átfolyt. Mennyire kellene ennek zárnia eredetileg?
A réginek azért nekiestem kitisztítottam zsíroldóval, lehet majd még belepróbálom így is. Most már abszolút szépen mozog a tengely.
Viszont azt vettem viszont észre, amikor lemostam a zsíroldót, hogy nem tartotta meg a vizet, a szelepeknél átfolyt. Mennyire kellene ennek zárnia eredetileg?
gecsa2018-03-12 15:52:05 // 106744
Kb egy hete kering a közösségi oldalakon.
csokagm2018-03-12 15:47:23 // 106743
Nagyon sajnálom a történeted.
Egyébként a távolságok miatt nem gondolkoztál wl hogy esetleg DZhez vidd?
Úgy tudom ő is rengeteg hengerfejes autot javitott. Talan ProdyG kocsijat is o csinalta.
Egyébként a távolságok miatt nem gondolkoztál wl hogy esetleg DZhez vidd?
Úgy tudom ő is rengeteg hengerfejes autot javitott. Talan ProdyG kocsijat is o csinalta.
Giuntini2018-03-12 15:34:23 // 106742
Holnap megérkezik a hf.
Smith2018-03-12 15:11:25 // 106741
Óriási. Hol lehet ilyeneket találni? Sokat böngészgetsz a használtautón és ráakadsz? De ugye nem ódikat lesegetsz titokban? :D Ez is egy igazi gyöngyszem :)