Fórum >> Típusok >> 159

Piritu - 1.000.0002018-12-04 14:05:55 // 113340
A hideg sok esetben még használ is. pl amikor a kocsiban lévő "élősködők" kifagynak belőle. Ha jó emlékszem csikós posztolt egy időben hogy a kocsiját megették a molyok. A hidegben elpusztulnak.
A gumi alkatrészekkel szerintem csak akkor lehet hogy ha nagy hidegben mozgatod őket. A Spider télen mindig egy fűtetlen garázsban áll(t), nem tudok ebből fakadó problémáról.
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-04 14:05:27 // 113339
Ez nagyon messzire tudna vezetni, másképp látunk pár dolgot. Hamarabb jutnék el a BYD-ig mint a DMC-ig, Európa nem tanul, nagyon nem. Majd egy talin kivesézhetjük a témát :-D 10 éve még Nokiám volt, ma kínai telefont nyúzok. Megfizethetőt, szépet és jót, hiba nélkül működőt. Hogy lehet ez? Az autóiparnak már eljött a Samsungja, LG-je, hamarosan beköszön a Xiaomija és a Huaweije is, ezt elég valószínűnek tartom. Persze egy kényszeredett korszakváltással együtt, ez majd kiderül hova vezet. Te most lehet normálisnak gondolod, hogy ha valami prémium, az borzasztó bonyolult és elnézzük neki hogy elromlik, pedig távolról sem szükségszerű. Egy/sok sör/bor/pálinka mellett lehetne erről sokat dumálni. :-D
RomeoOne2018-12-04 12:15:17 // 113338
Akkor fogd fel úgy, hogy nem prémium, csak jobban felszerelt. Szerintem te is érzed, hogy azért egy fúrót meg egy modern autót összehasonlítani eléggé sántít. Mintha egy nagyítót meg a Hubble űrteleszkópot hasonlítanád össze. Egy fúrót megtervez egy mérnök 30 mérnöknap alatt (hasraütöttem), figyelembe vesz mindent a tervezésnél, meg beletervezi a minőségi alkatrészeket és megvan. Egy autó sokkal komplexebb, ezerféle szabványnak meg elvárásnak kell megfelelnie, ráadásul adott időre, adott költségkeretre kell tervezni... A prémiumnak nevezett autónál legfeljebb nagyobb a költségkeret, és annyival jobb, ami abba belefér. Biztos meg lehetne úgy is csinálni, ahogy te elképzeled, csak aztán meg lehet, hogy te lennél a legjobban felháborodva, mikor meglátod az árcédulát, hogy mit képzelnek ezek? Az autógyártók meg a pénzből élnek.
Egyébként most jut eszembe, hogy tökéletes példa arra, amit te akarsz a DeLorean DMC-12 (Vissza a jövőbe kultautó). Azt úgy csinálták meg, hogy tökéletesen működjön sokáig, a kasztnira 20 év átrozsdásodás elleni garanciát adtak, de még azzal is bőven alulbecsültek, mert rozsdamentes acél az egész kasztni. Csak rohadt drága is volt emiatt. Szerinted világraszóló siker lett? Becsődölt rövid időn belül a cég :)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-12-04 12:08:04 // 113337
szerintem meg a prémium egy megfoghatatlan dolog amit rásütnek mindenre, mert ez a trend vagy mert jobban hangzik, hülyén is venné ki magát a "vedd meg ezt a terméket igaz, hogy szar ..." kifejezés.
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-04 12:01:21 // 113336
Mindegy el lehet menni bármerre szélsőségbe, nyilván mindenre lehet válaszolni. Ettől a véleményem és a bizalmam változni nem fog. :-) Ha már régi dízel, használok olyat, Te is tudod. Nem érzem hátrányát sehol, nyilván a 20+ éves jármű, eszköz az megkérdőjelezhető kategória, ez egyéni döntés. Minden elkopik egyszer, de az arányok nincsenek a helyükön ott, ahol a prémium termék hamarabb tönkremegy és törik, kopik minden már 5-10éves kor környékén.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-12-04 11:57:10 // 113335
nézd a barátomnak árnyékolás technika cége van tele minden fincsi, drága gépekkel, napi használat során 5 évente kukások teljesen mind1 milyen márka... nekem csak egy ipari Bosch van, vele fognak eltemetni egy évben használom 10x :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-04 11:53:27 // 113334
És egyébként a múltkor bontottam szét egy 20 éves Bosch-t. Ennek még leírom normálisan a márkanevét. Az akksi halott volt, más baja nem volt. Az is szép példája volt az igényes tervezésnek és a normális anyaghasználatnak.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-12-04 11:49:52 // 113333
bármelyik szívódízel pl Citroen Saxo 1.5D van belőle már 20 éves is és bírja, töfög, röfög...tudsz mutatni 20 éves fúrót megbontás nélkülit amit a mai napig használ valamilyen mester ember? :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2018-12-04 11:47:51 // 113332
egyébként Neked Royce-ot kell venni ott minden prémium, kézzel gyártódik még aranyozni is tudnak, ha ez a kérés igaz nem annyira olcsó de a prémiumnak ára van ...
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-04 11:47:05 // 113331
Az újonnan vett Metabo-m pont 7 éves. Tuningoltam rajta, mert kellett egy célszerszám, amúgy baja nem volt. Mutass egy prémium autót, ami 7 év pizzafutárkodást kibír :-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-04 11:45:11 // 113330
Szerszámnál is sokkal többet tud a prémium. Kb mindenben. Ha használsz napi szenten akkus fúrót, nagyon tudod értékelni azokat az apró különbségeket, amitől prémium lesz. Kézbe veszed, és nem billen előre/hátra. 50-50-es súlyeloszlás. Ugye, szeretjük autónál is. A markolat kiképzése, anyaga. Nem kopik, nem törik, de a kezedet sem töri, ergonomikus. Ezt is szeretjük az autóknál, ha ergonomikus. Általában erősebb, nyomatékosabb a motorja, ezt is szeretjük az autóknál. Jobb a szabályzása, szépen adagolható a fordulat, jópár plusz funkció, fokozat előfordulhat benne, nyilván ár függő. Ezt is szeretjük az autóknál. Precizebb a megvezetése, kisebb a tokmány ütése, más a nyomatékváltó benne, akár 4 fokozatú. Ugye, hogy van analógia? Szebb a kivitele, jó a dizájn, ezt is szeretjük... a többi meg amit csak szeretnénk..
Erhard 242 (Pure Energy)2018-12-04 11:41:16 // 113329
szerintem fordítsuk meg, vegyél egy 6-8 éves prémium akkus fúrót kivi vagyok meddig bír működni krvaanyázás nélkül napi szinten ...
RomeoOne2018-12-04 11:36:07 // 113328
Ott sántít, hogy a szerszámnál a prémiumság azt jelenti, hogy azt az egy funkcióját tudja sokáig, megbízhatóan. Míg az autónál azt, hogy sokkal többet tud, mint egy nem prémium, bár nem feltétlenül nagyobb megbízhatósággal. Ezért nem áll az analógia. Egy olyan komplex szerkezetet, mint az autó nyilván nagyságrendekkel nehezebb megbízhatóra tervezni, ha megbízhatóság alatt értjük az üzemképességét mindennek, ami meghibásodhat benne. Ez olyan szinten megdrágítaná a kocsit, hogy ilyet vennie legfeljebb a katonaságnak éri meg vagy a tűzoltóknak/mentőknek. Ott mondjuk vannak is ilyen gépek (külföldön biztos).
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-04 11:35:45 // 113327
Majd szedj szét kettőt. Mondjuk egy Fein-t és egy Lidl-set és tedd egymás mellé. Egyből meglátod miről beszélek :-) Nem az alkatrészek darabszáma, hanem anyaga, minősége, a műszaki tartalom és tervezés igényessége. Egyébként a saját bőrömön érzem, hogy tőlem mit várnak el a vevőim minőség címszó alatt, és én mit kapok egy autóban. Nagyon távoli a kettő. Nem Rubik kockákat készítek :-) Engem azért bosszant, hogy amit tőlem evidenciában elvárnak, azt egy nyamvadt autótól nem lehet elvárni. Én ilyen vezetékeket tennék a gépeimbe mint ami pl a csomagtér kábelezésben van, a kínai maffia eltüntetett volna rég. Vagy a kigyulladós BMW. Szerinted mit művelnének velem, ha kigyulladna egy gépem? Minimum soha többet nem tudnék eladni semmit az adott piacon. És ezt egy autónál meg lehet? Jó, lehet jönni most meg az előállítási mennyiséggel. Akkor sincs prémium anyaghasználat (nem a bőrülésre gondolok) és átgondoltabb, letisztultabb tervezés az úgynevezett prémium autókban. Az összes elektromos szirszarról lemondanék egy jól és tartósra megtervezett prémium autóért. Nulla darab kijelző és csipogó szar kellene, csak ne legyenek tervezési hibák, vacak kábelek, elspórolt rögzítések, elporladó kiegyenlítőtartályok, eltörő rugók... Ami meg nekem elektronika kell bel, azt egy 30e Ft-os tablettel meg lehet oldani kb. Szerintem vicc az egész..
Erhard 242 (Pure Energy)2018-12-04 11:33:40 // 113326
az lehet de nem is visz A-B-be, nem fűti a segged, nem csal mosolyt az arcodra (bár lehet valaki mosolyogva fúr), nem üt meg a guta nyáron benne, nem mondja neked senki de szép fúród van stb, stb... valahogy nem tudom őket egy kalap alá venni semmilyen szinten sem
Smith2018-12-04 11:27:43 // 113325
Szerintem nem sántít a hasonlat, az alkatrészek minősége ne attól függjön, hogy hány db van belőle. Lehet, hogy egy fúró kevesebb alkatrészből van, de nem is kerül 13 millióba.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-12-04 11:04:48 // 113324
nagyon rossz hasonlat egy prémium akkus fúró hány alkatrészből áll talán kicsit többől mint a holtér figyelős külső tükröm... és akkor hol van még az autó?
Nekem van egy prémium rubik kockám, még a 80-as években kaptam tekertem én is, most a gyerekek is lassan 40 éve tekeredik és még mindig jó :P
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-04 10:31:15 // 113323
Ezzel az a baj, hogy más baja engem sem vigasztal, bennem azért ott az örök "túl bonyolult ez a vas" érzés. Motortól függetlenül :-) Nekem nagyon más szemlélettel prémium egy műszaki eszköz. Egy prémium akkus fúrót normál használatban soha el nem pusztítok, közben az egyensúlya, ergonómiája tökéletes, jó használni. Egy felső kategóriás szerszám, eszköz, bírja a fél ipari nyúzást és általában felhasználóbarát, magától értetődően működik. A szerviz nem olcsó ott sem, de cserében egy robusztus, átgondolt, tartós terméket kapunk ami a munkát megkönnyíti. Nem a csapágyát féltem és nem kell pihentetni. Csak adni neki, dolgozni vele, és élvezni, hogy jól működik.

Ültessünk be egy pizzafutárt egy bármilyen prémium autóba és számoljuk meg, hogy hány nap alatt végzi ki.. Továbbra is ez a bajom bármilyen prémium autóval. Nem élvezhető felhőtlenül, nem kapok valódi prémium terméket a plusz pénzért, csak egy halom csicsát. Egy új Giulia gari lejárta után vajon hány hónapon belül szívatna meg egy nagyobb költséggel? Bennem ez komoly gátló tényező, hogy új autót akarjak.
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-04 10:18:36 // 113322
Alapvetően nem árt neki a hideg. Ilyen mélységekben már attól függ, hogy mit és meddig tervezel vele :-) Ha 10++ évig marad, akkor minden számít, még a páratartalom is, és hóban esőben használni sem szabad, akkor persze legyen 10-15 fok. Szent szobor kategória. Ha használati tárgy, akkor igazán nem számít neki, hogy -10-ben áll, vagy 10-ben. Alapvetően nekem is ilyen 2 hetente használós autónak indult, a ctek rajta volt az akksin és ennyi. Néha mentem vele, mert idegesített, hogy fizetek rá mindent, ez meg csak ott szoborkodik :-) Szerintem ne aggódj a hideg miatt. Az ajtó kédereket érdemes lekezelni, egy kis kenést adni a zsanéroknak, záraknak és ha lehet a kréziféket ha lehet nem behúzni :-D Én még olyan Alfát nem láttam amin előbb vagy utóbb be nem fagy, és nyilván pont akkor, amikor mennél valahova. :-DD
Zolibácsi2018-12-04 10:03:03 // 113321
Haverom vett egy egyes Bmw - t már 3x borították szét a motorját de még mindig zörög valami a motorban 2000 környékén valószínűleg a vanos az és hibakod mentes. Szóval végig nézve a BMW motor palettát ott is csak a 3.0 diesel amit még mernék venni.
ProdyG2018-12-04 10:01:33 // 113320
Ez aztán precíz és profi írás :)
Engem tényleg csak az akksi érint szerintem (a max 2-3 hetes állásokkal) és can CTEK töltőm. köszi!

Egy újabb kérdés is felmerült bennem, ha már ezt tisztáztuk: a hideg árt a kocsinak? (nem mintha tudnék bármin is változtatni) Sokan esküsznek a fix 10-15 fokos garázsokra, ami nyilván jó. Mint mondtam én teremgarázsban állok, ahol egész télen max 1-2 fokkal van melegebb, mint kint. Esetleg a műanyagoknak, gumiknak nem feltétlen használ a hideg, ha jól gondolom. De lehet ez is hülyeség... mert ez, ahhoz képest semmi, hogy északon akár -40 fokban is állnak kocsik/gépek. Ahhoz képest pl. a 0 fok nem is hideg :)
Shadin2018-12-04 09:21:51 // 113319
Minden típusból van legalább egy ami szarrá szopatja a gazdáját. Csak BMW-ből nincs.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-12-04 08:56:23 // 113318
miért lehet szopni bármilyen autóval? :D
Shadin2018-12-04 07:33:39 // 113317
Pont annyira lehet ezzel is szopni mint bármi autóval.
droberto2018-12-04 06:06:32 // 113316
Így van. A tőmítő inkább nem mint igen. :)
Piritu - 1.000.0002018-12-03 20:56:06 // 113315
Az állás nem árt a kocsinak. A Spider 2-4 hónapos téli álmot alszanak. Az akku jelent problémát mert töltögetni kell. Egy jó csepptöltő (C-TEK) megoldja a problémát. A másik a gumik. Ha sokáig áll az autó célszerűbb 0,5 barral keményebbre fújni hogy ne "tökösödjön" meg. (Anno az OFF-omon cserélni kellett a gumikat mert eladás előtt hónapokig állt a szalonba.) Egy blogban összeszedtem a téli leállás dolgait.
Zolibácsi2018-12-03 20:16:57 // 113314
Nem te vagy az egyetlen, Dz ék azért tudnának mesélni...főleg Zsolti
tdemeter2018-12-03 20:02:09 // 113313
Most, hogy elolvastam már nem bánom, hogy nem cseréltem le annó tbi-re a vasat.
Pedig nagy volt a kísértés :)
Lehet ezzel is szopni rendesen ahogy látom, nincs semmi új a nap alatt...
Shadin2018-12-03 20:00:08 // 113312
Mert az enyém az első és egyetlen nem hibátlan TBi :-(
alfa155gyuri2018-12-03 19:55:11 // 113311
Miért vártad ennyire? :)
alfa155gyuri2018-12-03 19:54:37 // 113310
Köszik!
yani🍀2018-12-03 19:43:22 // 113309
Olajszivattyú, vezérlésmódosító, turbó.
Azért nem olyan vészes mint elsőre hallatszik, de 150-170k környékén lehet ezekre számítani. Mondjuk ha nem zavarnak különböző zajok, akkor többet is el lehet gond nélkül menni vele.
Shadin2018-12-03 19:39:20 // 113308
De vártam már egy ilyen kérdést...
Én vagyok a pesszimista.
Blog...
alfa155gyuri2018-12-03 19:34:43 // 113307
Sziasztok!
Az 1,8 tbi motornak mik a gyengéi?
yani🍀2018-12-03 19:21:14 // 113306
Igen és igen.:
szelod92018-12-03 18:58:50 // 113305
Sziasztok! Sima váltógomb újra bőröztethető TI stílusra? Csak a külső ezüst karika miatt kérdezem. Csinált már ilyet valaki?
Shadin2018-12-03 17:59:00 // 113304
A vákuumszivattyú tömítést vedd meg, az alján a pasztázás nem nagyon javasolt. Lehet h az a baja h pasztázták :-)

Vákuum pumpa tömítés: 71753630 (6200Ft)
ProdyG2018-12-03 17:43:52 // 113303
Igen, az akksiról tudok, azt töltöm is rendszeresen.
Akkor jó, ha a motorra nincs a hosszú állás negatív hatással. Persze azért 3 hétnél többet szerintem még sosem állt... de a 2-3 hét összejön néha.
Macccy2018-12-03 14:59:24 // 113302
Akksinak árthat max. Hidegben gyengébben teljesít és van némi önkisülés is (bár az állítólag épp 0 - 10 fok közti hidegben a legkisebb), ezért időnként érdemes lenne rátöltsetek, ha hetekig nem mozdul. Ha merül attól visszafordíthatatlanul károsodhat (szulfátosodik) egy idő után. Szerintem 2-3 hetente kivehetnéd, beviszed, (csepp)töltőre csapod, .. annyi.
ProdyG2018-12-03 13:47:51 // 113301
Ilyen hidegben, bár igazából hőmérséklettő függetlenül is, mennyire árthat a kocsinak, ha hetekig áll?
Ma csak azért jöttem kocsival dolgozni, mert már 2 hete hozzá se nyúltunk. Kell ezzel a témával foglalkozni, vagy ha akár 1 hónapot áll, akkor sincs semmi baj?
Amúgy teremgarázsban áll, ami nem fűtött, tehát olyan a hőmérséklet majdnem, mint kint...

Mi csak hétvégente használjuk a kocsit (akkor se mindig), szóval akár egy nyári időszakra is vonatkozhatna a kérdésem.
köszi!
Motomi802018-12-03 13:25:22 // 113300
Amit pluszba bontottam az a turbócső fojtószelep felöli vége meg a motorvezérlőt hajtottam félre. Nőgyógyász beállítottság jell hozzá. Autószerelő a szakmám. Láttam már hasonlót. Nem egy egyszerű dolog de megoldható. ;)
Macccy2018-12-03 13:13:48 // 113299
Tavasszal ezeket le akarom tömíteni, takarítani. Vákuumpumpen tömítést lehet kapni külön szerinted? És hol? :)) Bepasztázok mindent is, nem akarok olajat látni, nem akarok olajat érinteni a motortérben.
Macccy2018-12-03 13:07:28 // 113298
1 óra alatt??? :D Azt hoogy? Lehet nálam a "bazmegolás" vitte az időt .... XD
Motomi802018-12-03 12:55:36 // 113297
Mai jócselekedet. A vizem ebben az időben 60-70 között ingázott. Nem egészséges. Nem egy álommeló, de egy jó óra alatt letudva.
pettinke2018-12-03 08:51:05 // 113296
sajnos a DEPO lámpatestek vacakok, ismerősöm a Passatba is inkább visszatette a gyárit, mert még az is jobb volt :-(
fazek2018-12-03 08:27:57 // 113295
DEPO lámpa. A képek nem tudják visszaadni a valóságot,de tényleg elég "furcsán" világítottak.
antonov2018-12-03 08:14:54 // 113294
Hú de betyárul világított az az utánygyártott. Milyen márka volt az?
Én pont ezért "faragtam" bele inkább az alisat, mert féltem az utángyártottól.
droberto2018-12-03 00:32:55 // 113293
A vákumpumpa síktőmítése mindegyik JTD-n elöregszik. Pontosabban szar a rögzítése a pumpának.
Az olajgőz rendszer tömlő csatlakozásai is tömörtelenné válnak idővel mindenhol. Elvékonyodik a tömlő fala, csökken a rugalmassága. A gyári roppantóbilincs megtartása melett egy vékony tömítőmassza segíthet ezen.
fazek2018-12-02 22:54:01 // 113292
Hali. Én egy hónappal ezelőtt lettem kész a lámpáimmal. Írtam róla blogot,hátha ad némi segítséget.
Macccy2018-12-02 22:24:09 // 113291
Na a termosztátot kicseréltük ma, Mahle-Behr, az előző is az volt. Óra szerint 80 körül állt a hőfok előtte, valójában 68-75 fokon mozgott, tré az már, hiába volt fűtés meg minden. Csere után beállt az óra 90-re, fix. Jó szar helyen van a k*rva termosz, Pityukoma leírását kellett kövessük, egyszerűbben nem igazán ment. Viszont idő spórolásból nem engedtem le a csapon a fagyit, ezzel viszont jól összefolyattam mindent lentebb.

Ami zavar - a termosztát vacak helyén kívül - hogy a kartergáz csövek körül mocskos olajos minden, ezekkel valamit kezdeni kéne, sőt ami meglepett, hogy a fékvákuumcső-vákuumszivattyú csatlakozásnál is olajos a cső beseje. Az miért. Egyre gyanúsabb nekem a pumpa.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak