Fórum >> Típusok >> 159

RomeoOne2020-06-21 19:39:40 // 121678
Á, nem, hisz tudjuk, hogy itt mindenki szigorúan tartja a kresz-t :D
Liquid2020-06-21 19:25:01 // 121677
Ennyire jó a marketingem? :D
RomeoOne2020-06-21 17:38:32 // 121676
Ennyi, Alfa elé nem kell beállni, mert jön a kúp :DDD
Amúgy szerintem Liquid volt :D
Zolibácsi2020-06-21 15:44:14 // 121675
Macccy2020-06-20 22:51:33 // 121674
Signori.

Minket is megtámadott valami rontás. A tünet: autó eleje (bal?) koppan, kopog motorfékezés közben, de elég erősen, kerékfordulatra azonos szerintem, de rendesebb fékezéskor illetve ha gyorsítok nincs kopogás. Kanyartól sem függ úgy veszem észre. Valami elszabadult, valami eltört? Rövid úton hazakanyarodtam, mert dolog is volt itthon, most áll, kerék nem bicsaklott ki szóval szemre oké, a kerékcsavarokra se gyanakodnék mert nyomatékkulccsal lettek meghúzva szépen.
☻SKULL☻2020-06-20 18:51:35 // 121673
Sziasztok !!!
Gondom akadt a SPORT WINTER mód kapcsolóval nem reagál a Multiecuscan 4.6 R1 nem dob hibaüzenetet, tudna esetleg valaki ez ügyben segíteni ?
Zselé2020-06-20 09:08:21 // 121672
Köszönöm a segítséget az azonosításban! Laptopos kábelom nincs, de majd a szervizbe megnézzük
norbi04092020-06-20 07:18:44 // 121671
Jóreggelt Uraim! 🙂

Komolyan kezdi bedobni a törölközőt az idegrendszerem.
Ugye múlt héten kiderült, hogy kompresszor kuka.
Az érdieknél találtam egy bontottat, amivel csütörtökön kellett visszamennem, hogy kicserélik. Amint meglátták, hogy nem férnek hozzá, közölték, hogy nem vállalják a cserét. Ráadásul mondták, hogy nem is ebbe való a kompresszor amit vettem, mert az enyémben megy rá plusz vezeték. Vissza a bontóba, hogy nem ez a kompreeszor kell. Majd nevettek és mutatták, hogy ki kell venni a vakdugót amit egy zégergyűrű rögzít és máris oda lehet csatlakoztatni azt a plusz vezetéket. Ajánlottak egy másik klímást is. Odamentem még aznap. Meg is vizsgálta nagy vonalakban a kocsit és mondta, hogy nem lehet egy nyomás értékből megállapítani, hogy kompresszor hiba áll fenn. Felsorolt még 3 lehetőséget ami ugyan ilyen tüneteket produkálhat.
Jelenleg az a helyzet, hogy szerdán megyek egy átfogó diagnosztikára.
.... Kezd tikkelni a szemem... 😀
tirex2020-06-19 22:16:11 // 121670
Az előző hsz. Zselének íródott , bocs
tirex2020-06-19 22:05:48 // 121669
A turbo utáninak a hibájára azt írja hogy jeladó hiba az 1.henger előtt. Neked a lenti lesz a részecskeszűrő előtt. Különben meg egyszerű, rádugod a laptopot és széthúzod egyenként a csatikat, amelyikre új hibakódot dob az jó.
RomeoOne2020-06-19 21:44:33 // 121668
Úgy látom a cikk többi részét is ez az alaposság és hozzáértés jellemzi :D
RomeoOne2020-06-19 21:40:18 // 121667
Az Alfa Romeo épp idén ünnepli fennállásának 100. évfordulóját

Talált, mellé :DDD
Szasi2020-06-19 21:07:52 // 121665
Ha valaki nem olvasta.

https://cartars.blog.hu/2020/06/19/erre_figyelj_ha_alfa_romeo_159-et_vasarolsz.
WarbiRunner (Gyuri)2020-06-19 20:52:01 // 121664
Tehát ez az első olasz autód.. 😂 🤣
leopop32020-06-19 20:33:09 // 121663
Egy két napja csinálja hogy a kuplung pedál benyomáskor nyikorog.
Kuplung, kettőstömegű lendkerék, kinyomó csapágy jó csak nyikorog megnyomáskor a pedál.
Volt már ilyen valakinek?
Mi ilyenkor a teendő?
WarbiRunner (Gyuri)2020-06-19 20:19:33 // 121662
Hogy erre nem gondoltam XD
Zselé2020-06-19 18:11:02 // 121661
Szerintem ezek turista jelzések, a nyesteknek kell... :D
WarbiRunner (Gyuri)2020-06-19 18:04:59 // 121660
Egy tök lényegtelen kérdés, de nagyon érdekel. Vezérlés cserekor oda került egy sárga X a vezérlés burkolata. Más Alfán is lattam már ilyet. Ennek van valami jelentése?
Valaki vágja ezeket a szerviz jelöléseket? Kék pötty, zöld vonalka stb.
Zselé2020-06-19 17:51:37 // 121659
Most meg nem dobja be... 2 napig égett
RomeoOne2020-06-19 17:44:02 // 121658
Szerintem ePER-ből ki lehet kaparni. Valószínűleg én is azt tettem anno. Már fakulnak az emlékek 3 év távlatából.
Zselé2020-06-19 17:16:29 // 121657
Huha, és annak vajon mi a cikkszáma? Nem is hallottam ilyen alkatrészről még
RomeoOne2020-06-19 16:57:44 // 121656
Bár most pillanatra elbizonytalanodtam, lehet, hogy a turbó utáni...
De tuti nem az, amelyik nálam volt. De sztem a részecskeszűrőben lévő lesz az. A P242B lesz sztem a másik, amelyik a leömlőn van.
RomeoOne2020-06-19 16:51:58 // 121655
Hát ez a részecskeszűrőben lévő, nem a leömlőn lévő kettő.
Zselé2020-06-19 16:44:31 // 121654
A hibakód: P2084 hőmérséklet érzékelő a részecskeszűrő bemenetén - érvénytelen jel

Ez melyik?
RomeoOne2020-06-19 16:23:58 // 121653
Mondjuk a tiedben nem biztos, hogy van ilyen szenzor. Csak a 2.0-kban. És ez a turbó előtti. Bár Zselé hsz.-éből nem derül ki, hogy melyik.
tirex2020-06-19 13:40:49 // 121652
Én úgy jártam vele vagy 2 hónapig nem volt semmi baja tőle, mondjuk nekem a lenti volt a rossz nem a turbó utáni.
RomeoOne2020-06-19 10:03:41 // 121651
blog

Én elég sokat mentem vele így, mire sikerült megjavítani. Nem tömődött el. De ha mégis eltömődne, indítasz rajta egy kényszerregen-t.
Zselé2020-06-19 09:36:48 // 121650
Sziasztok, sajna beteg lett az autóm (kipufogógáz hőérzékelőt kell cserélni), de csak kb. 2-3 hét múlva fogok tudni menni szervízbe. Most ég a check engine lámpa, de tárolt hiba, 10-ből 1x jön elő, amikor valóban szervíz üzemmódba kerül az autó miatta, amúgy megy rendesen.

Az jutott eszembe, hogy a részecskeszűrő regenerációt el fogja indítani check engine mellett? Az adott időszakban 2-3000 km-et megyek vele, és nem lenne jó ha összegyűlne a sok koksz...
Szasi2020-06-18 17:17:59 // 121649
Mázli volt ,de kèszültèl rá a vízszint jelző jól vizsgázott gondolom mèg a 2.0 EGR repedès miatt raktad be a TBI be is.Szerencsère ne lett komoly baj , köszönöm,hogy megosztottad a jelensèget.
b00772020-06-18 17:05:15 // 121648
Végül a dugózás mellett döntöttem, viszont nem tudja véletlenül valaki, hogy a szívósorban levő vízcsőnek mi a cikkszáma? Sikeresen eltörtem meg levételkor de utana kiderült hogy a szívósorban levő része is eltört.
leopop32020-06-18 12:33:43 // 121647
Ma volt szerelőnél Bella és szerencsére sokkal jobb a helyzet mint előtte.
Sokkal kevesebb az alumínium darabocska illetve az olaj színe is sokkal jobb volt.
Akár meg is úszhatta a motorom friss Motul olaj került bele most is.
Illetve 5000 km után ismételjük hogy akkor mit hoz ki.
Illetve a szelepek is szebbek voltak kb semmi nem volt rajtuk egy két apróbb kis darabka de azokat is letisztítottuk.


RomeoOne2020-06-18 11:02:51 // 121646
Emeld ki előre, meg hogy kiemelje az akciós árat 2-3 ezer forint talán, de lényegesen feltűnőbb lesz.
Berto2020-06-18 06:15:10 // 121645
Ciao,



Olcsóbb lett :(
Vegyétek vigyétek!
159 sw 2.0jtdm 170LE

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_sw_2_0_jtdm_16v_distinctive-15494769

https://alfaamore.hu/tagok/1925/autok/10787
b00772020-06-17 22:00:59 // 121644
Mondjuk szerintem sem rakták volna vissza ilyen szívósorral...Persze érthető, esélyes, hogy nekem is inkább dugózás lesz...
Ahogy néztem ezeket 2 féle szívósorral szerelték, egy full fém házassal és egy félig műanyaggal (ez van nekem), teljes eltérő motor vezérli őket. Itthon eddig minden üzletben (legalábbis kép alapján) a fém házas kivitelt láttam motor nélkül. Eddig csak az ebayen találtam cikkszán alapján olyan amilyen az enyém.
ZoliNix2020-06-17 21:35:50 // 121643
Az előző tulajra gondoltam hogy visszarakta volna a hibás szívósort. Nyomatékot max alacsony fordulaton vesztesz, (nem lesz használhatatlan) ha jól tudom elég alacsony fordulaton kinyit teljesen. Persze az új is egy megoldás csak én nem örültem volna ha a 300000-et megfejeltük volna egy új szívósor árával. 😂
b00772020-06-17 21:14:42 // 121642
A félig széthullottat semmiképp, inkább a kérdés az az, hogy megéri dugózni vagy inkább költeni egy újra, én szívem szerint vennék bele egy újat. A dugózás után elvileg veszít pár le-t és nyomatékot is, legalábbis én azt hallottam. De ha teljesen elegendő egy dugózás, és nyilván biztosabb is, mert egyszer az új is széthullhat... Akkor én afelé is hajlok...
ZoliNix2020-06-17 20:42:01 // 121641
Én dugózáspárti vagyok. Nekem hagyott némi javítani valót maga után a lapát. Keresgélj kicsit, hátha megvan még az a lapát. Nem hiszem hogy "lapátkatasztrófa" után valaki visszarakta volna a félig széthullott szívósort.
b00772020-06-17 18:15:55 // 121640
Sziasztok!

Mivel mondhatni elég gyakori hiba a szívósorban lévő terelő lapát leszakadásából adódó probléma, így gondoltam megelőzöm a bajt, főleg, hogy amúgy is nagy szervizes volt az autó. Leszedtem a szívósort, az egyik gond, az hogy sajnos már egy lapát hiányzott is, viszont és nem vettem észre, hogy ez leszakadt volna (ha csak még nem az előző tulajnál, de már pár éve nálam van az autó). Ilyenkor érdemes a motorban "szétnézni"? Nem hiszem, hogy egy fém lapátot gond nélkül "átdolgozott" volna a rendszeren...
A másik az az, hogy milyen lehetőségeim vannak? "Ledugózni"? Venni egy komplett új szívósort? Felújítani talán ezeket nem lehet úgy tudom.
Előre is köszi, jól jönni minden tanács, tapasztalat!
Erhard 242 (Pure Energy)2020-06-17 17:32:02 // 121639
Nem értem minek van ott gyorscsati semmi értelme én a kiegy. tartály cserekor kiiktattam
Roll19832020-06-17 14:55:49 // 121638
Nekem ezzel szerencsém volt, a szerelő kezében hullott darabokra az a csatlakozó.
yani🍀2020-06-17 13:41:22 // 121637
Mindenképpen érdemes megnézni!
Nasuto2020-06-17 12:50:53 // 121636
Ez a hiba szerinted a későbbi TBi motoroknál már orvosolva lett (gondolok itt a 2016-os Giulietta QV-ra), vagy ott sem árt megnézni? ;)
Shadin2020-06-17 11:17:08 // 121635
Javaslom minden TBi tulajnak akinek még nem volt gondja eme csatlakozóval, bontsa le minél hamarabb. A gyorscsatlakozó eltávolítása után a gumi csövet a kalapos fém csőre a peremen túl kell tolni és az mögött rögzíteni a gyári bilincs segítségével. A gyári megoldás pedig a 50518111 cikkszámon keresendő, ez a komplett cső a kiegyenlítő tartályig.
RomeoOne2020-06-17 10:41:32 // 121634
Na az ilyen bejegyzések miatt jó hely az Amore :)
Giuntini2020-06-17 10:40:27 // 121633
🙏🙏
yani🍀2020-06-17 10:37:18 // 121632
A hétvégén velem is ugyanaz történt ami Shadinnal a Tbi vel megtett első munkanapján.
Soltvadkertre menet a képen látható, a turbó vízhűtéséről a tartályba visszatérő csőcsatlakozás megadta magát.

Mivel anno építettem vízszint visszajelzőt az autóba és az működött is, így szinte azonnal félreálltam. Felnyitottam a motorháztetőt és láttam, hogy a motortér hátulja csurom víz.
Én tudtam Zoli esetéről, nézegettem is a csatlakozót, de úgy ítéltem meg, hogy jó az még.
Megvártam míg lehűlt minden. A gyorscsatlakozó tömlő félöli csonkja tört le.
A gumitömlőről egy csavarhúzóval lepattintottam a gyári bilincset, belülről kipiszkáltam a csonk elért, szétporladt darabjait. A gyoscsatlakozó csövön maradt részét viszonylag könnyen le tudtam venni. A gumicsövet feltoltam a fém csőre, majd a bilincset a csövön lévő perem mögé összekapcsoltam. Belement 2-2,5l víz. De az autó ment tovább, nem hagyott ott.
Mi a konklúzió:
Ez Shadin szavait idézve egy időzített bomba minden Tbi-nél. Lehet cserélni, de az is el fogja dobni magát. A gimicső direkt csövön történő rögzítése nagy eséllyel megoldja a problémát. A vízszintjelző beépítése pedig megmentheti a motort a károsodástól.
Lörke2020-06-16 20:13:16 // 121631
Sika Lastomer 710.
Liquid2020-06-15 21:49:22 // 121630
Én is szilóval raktam vissza. Mért lenne bajos levenni? A szike csodákra képes.
Szabister2020-06-15 11:18:08 // 121629
Én valami iylesmiben gondolkodnék:
Klikk
Van aki sziloval rakja fel,de ha esetleg le kell venni akkor már bajos lesz. Az a lényeg minnél laposabb legyen és tömítsen.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak