Shadin2024-09-07 19:39:09 // 36916
Nem szeretem a kipufogósokat :-)
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-07 19:10:37 // 36915
70mm-es hasított csőtoldó nem felelne meg? Veszel, vagy bármelyik kipufogós csinál szerintem. Még a megfelelő szögben el is vágja.
Shadin2024-09-07 16:20:21 // 36914
A Super lökhárítóján a kipufogó kiállás szöge 40+°
Ha sleeper-ben akarom tolni, akkor nem nagyon találni hozzá idomuló véget :-(
Viszont a Remus vége tényleg nagyon rövid, a lökhárító mögé dörmög egy kvázi zárt térbe, mint egy bass reflex mélyláda.
Továbbá a vége 57 mm-es a két oldal együtt nem szűkítés persze, de csövenként tényleg kisebb, mint a bemeneten.
Ha sleeper-ben akarom tolni, akkor nem nagyon találni hozzá idomuló véget :-(
Viszont a Remus vége tényleg nagyon rövid, a lökhárító mögé dörmög egy kvázi zárt térbe, mint egy bass reflex mélyláda.
Továbbá a vége 57 mm-es a két oldal együtt nem szűkítés persze, de csövenként tényleg kisebb, mint a bemeneten.
Giuntini2024-09-07 14:11:40 // 36913
Szerintem igen! A gyári fékbetétek puhábbak, valószínűleg kevesebbet is mennek el, de nincs zaj és reszelő hang. Sőt, szerintem kevésbé látszik a felniken a fékpor.
SD2024-09-07 12:06:52 // 36912
És a tárcsa km és betét elhasználódás jellemzően ugyan úgy alakul vagy valamivel rövidebb?
magyarul a jobb anyag ellensúlyozza a sajtreszelőt?:)
magyarul a jobb anyag ellensúlyozza a sajtreszelőt?:)
Giuntini2024-09-07 11:28:32 // 36911
Ha Rotinger tárcsákat használsz gyári fékbetétekkel, semmilyen hangot nem ad.
Giuntini2024-09-07 11:25:52 // 36910
Ugyanezen a véleményen vagyk én is! A legjobb ár-érték arányú termék!
SD2024-09-07 10:02:16 // 36909
Megint újabb karistokat fedeztem fel az autó alján :O... :D én már nem értem ez szeret hasoncsúszni?:D Vagy fogyóznom kéne?
Jó csak műanyag elem de lassan oda jutok hogy valami harci karbon bevonatot kell neki, haspáncél mert ez az állandó pacsmagolás elfogy a touch up paint-em:D
A lükös alja.. jó a küszöb Monaco-ból hazafele lett olyan megint.. mert aludtak a gyereke, tudtam hogy le fog érni, de nem volt szívem felébreszteni őket, pedig fel kellett volna:D
A kipu most a legalacsonyabb pont a 70-es középcső pár csentit kilóg:D
áááá, kéne öltetés?:D
Jó csak műanyag elem de lassan oda jutok hogy valami harci karbon bevonatot kell neki, haspáncél mert ez az állandó pacsmagolás elfogy a touch up paint-em:D
A lükös alja.. jó a küszöb Monaco-ból hazafele lett olyan megint.. mert aludtak a gyereke, tudtam hogy le fog érni, de nem volt szívem felébreszteni őket, pedig fel kellett volna:D
A kipu most a legalacsonyabb pont a 70-es középcső pár csentit kilóg:D
áááá, kéne öltetés?:D
quash2024-09-06 21:40:52 // 36908
Én Rotingert használok már legalább 6-8 éve.
159-en is az volt, most Giulián is az van elől. (csak fúrt)
Teljen megvagyok vele elégedve, nem nyikorog, nincsen durván hangja a furatok miatt.
Fogni is teljesen jól fog, normál utcai körülmények között.
Árban is teljesen jó.
159-en is az volt, most Giulián is az van elől. (csak fúrt)
Teljen megvagyok vele elégedve, nem nyikorog, nincsen durván hangja a furatok miatt.
Fogni is teljesen jól fog, normál utcai körülmények között.
Árban is teljesen jó.
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-06 19:52:07 // 36907
Lehet, persze. A Taroxnak van amúgy.. Ettől függetlenül erre jutottam én is, lehet hogy túllövés a célon. A Rotingerről nagyon jó véleményeket találtam, szerintem kipróbálom a T1-et hátul.
Shadin2024-09-06 19:13:25 // 36906
Lehet, hogy nem véletlenül nincs?
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-06 17:38:41 // 36905
Köszi a linkeket, igen, velük is leveleztem egyet, ez is a listán van. Kár hogy high carbon hátsó nincs, de így is az egyik szimpatikus opció ez.
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-06 17:33:42 // 36904
Fúrt vagy mart? Lehet olvasgatni :-)
Shadin2024-09-06 17:29:14 // 36903
Rotinger 320 mm tárcsa
Rotinger betét
Katalógus
Innen sem drágább mint itthonról.
De Ofiék a MO.-i viszonteladói...
Rotinger betét
Katalógus
Innen sem drágább mint itthonról.
De Ofiék a MO.-i viszonteladói...
Shadin2024-09-06 17:21:03 // 36902
Semmivel nem volt jobb cserébe hangos volt.
berobbantam2024-09-06 17:17:56 // 36901
Csak halkan mondom a nagyobb tárcsán nagyobb a felület.A betét lehet ugyanakkora de a hő nagyobb felületen oszlik el mivel nagyobb az átmérője.Ezen felül ha ugyanakkora erővel nyomod a tárcsának nagyobbat fog fogni mert a nagyobb átmérő miatt nagyobb erőkarral fogja a tengelyt.Megfordítva kicsit.Ugyanakkora fékhatáshoz nem kell annyira taposnod a féket,nem fog annyira surlódni és melegedni.Amúgy nekem a 156-on zimmerman furt mart tárcsa van,ferodo betéttel.Olyan 150k kilóméter van benne.A betét jó 50%-os.A tárcsának van kb fél mili válla.Igaz ez diesel és azért van motorfék is.A hangja viszont brutál.Ahogy fog az is.Normál esetben semmi hangja.De ha nagyot kell fékeznem mint az ikarusz bubuja😂
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-06 15:39:37 // 36900
Semmilyen klubról és polcozásról vagy skatulyáról nincs szó. A Giulietta körben Ate-t kapott mindenből. Nyikorog mint az állat, de amúgy fog. :-) Az EBC-nek egyszerűen utánaolvastam, a tárcsák jók, a betét véleményes. Egy betét van ami kb egységesen és mindenki szerint szinte típusfüggetlenül jó, az a Ferodo DS2500. És az persze nincs a Giuliához XD
A Giuliánál azért nem akarok Ate-t, mert a gyári is az, és nem jó. Oké, lehet egy hibás batch. A BMW-s srácok sem dicsérik, nem kettő féket cseréltek már. Hogy létezik, hogy azt a hőt nem viseli el, amit az első jobban terhelt, alig nagyobb tárcsák igen? Vagy pont a betét választás rossz a tárcsához? Nem tudom elképzelni azt a szitut, hogy hátul megég, elöl nem. Csak ha anyaghiba. A Tarox és az EBC rotor is azért jön képbe mert talán jobb az alapanyag minősége.
A Giuliánál azért nem akarok Ate-t, mert a gyári is az, és nem jó. Oké, lehet egy hibás batch. A BMW-s srácok sem dicsérik, nem kettő féket cseréltek már. Hogy létezik, hogy azt a hőt nem viseli el, amit az első jobban terhelt, alig nagyobb tárcsák igen? Vagy pont a betét választás rossz a tárcsához? Nem tudom elképzelni azt a szitut, hogy hátul megég, elöl nem. Csak ha anyaghiba. A Tarox és az EBC rotor is azért jön képbe mert talán jobb az alapanyag minősége.
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-06 15:32:58 // 36899
Igen, és visszaírtak a fiatalkatreszektől, hogy mégsem jó az a betét aminek a cikkszáma elvileg jó XD Erről ennyit, nem értem különösebben, de akkor nem rendelem meg.
SD2024-09-06 15:30:01 // 36898
Akinek volt már luggaott tárcsája az nem eszi jobben a fékbetétet?
SD2024-09-06 15:28:42 // 36897
Kezdek oda jutni hogy ez a fék méret hisztéria is egy tök fölös dolog.
Ha van hűtőtt tárcsal, azon van jó betét, akkor at fog.
Ja 1.5cm-el kintebb rakod ugyan azt a betétet, nem fog 10%-al sem nagyobbat fogni.
A QV külön tárcsa és agy rész már jó lehet mert nem viszi át a hőt annyira a kerékagyra.
De ott meg a tárcsa kapásból 6x áron van...
Tehát ha veszek az eredeti fékre jó minőségű tárcsa betét kombót, akkor kiderül:)
Mert gyak a QV hátsó fék is egy Veloce első betét, nyereg combo, egy 330-helyett 350 tárcsán.
A 292 vs. 320 tárcsa is hátul ugyan azzal a betéttel nincs 2cm különbség sugár irányban, magyarul se plusz hűtő felület, se jelentős erőkar, se surlódó felület növekedés nincs.
Hmm
Ha van hűtőtt tárcsal, azon van jó betét, akkor at fog.
Ja 1.5cm-el kintebb rakod ugyan azt a betétet, nem fog 10%-al sem nagyobbat fogni.
A QV külön tárcsa és agy rész már jó lehet mert nem viszi át a hőt annyira a kerékagyra.
De ott meg a tárcsa kapásból 6x áron van...
Tehát ha veszek az eredeti fékre jó minőségű tárcsa betét kombót, akkor kiderül:)
Mert gyak a QV hátsó fék is egy Veloce első betét, nyereg combo, egy 330-helyett 350 tárcsán.
A 292 vs. 320 tárcsa is hátul ugyan azzal a betéttel nincs 2cm különbség sugár irányban, magyarul se plusz hűtő felület, se jelentős erőkar, se surlódó felület növekedés nincs.
Hmm
Shadin2024-09-06 15:10:00 // 36896
Az ATE az egyik legnagyobb, sokak szerint a jobbak közül való gyártó.
Nem gondolom, hogy utáljuk az ATE-t klubot kellene egyből alakítani :-)
Az első OEM betétek Jurid-ok voltak, vettem előre kipróbálni, hamar fel/elmelegedett és akkor visított, mint a malac. A hátsó OEM ATE volt kb. szépen kopva,
a tárcsék gyártóját nem tudom. Ami most van körbe azzal mag vagyok elégedve,
bár még csak 3e km van benne, nagyon nem kophatott még el.
Említettél Tarox-ot, azok nem horror áron vannak még a gyárihoz képest is?
Azt sem értem, hogy a szeretett EBC miért került alsó polcra, nekem soha nem volt vele semmi bajom, kb. az összes korábbi autómban volt valamilyen, még saját tárcsájával is,
de Tehénen pl. Jurid tárcsával és rohadt jó volt
Nem gondolom, hogy utáljuk az ATE-t klubot kellene egyből alakítani :-)
Az első OEM betétek Jurid-ok voltak, vettem előre kipróbálni, hamar fel/elmelegedett és akkor visított, mint a malac. A hátsó OEM ATE volt kb. szépen kopva,
a tárcsék gyártóját nem tudom. Ami most van körbe azzal mag vagyok elégedve,
bár még csak 3e km van benne, nagyon nem kophatott még el.
Említettél Tarox-ot, azok nem horror áron vannak még a gyárihoz képest is?
Azt sem értem, hogy a szeretett EBC miért került alsó polcra, nekem soha nem volt vele semmi bajom, kb. az összes korábbi autómban volt valamilyen, még saját tárcsájával is,
de Tehénen pl. Jurid tárcsával és rohadt jó volt
Shadin2024-09-06 14:53:32 // 36894
Mindegyik cikkszám alatt ugyan olyan méretű betétek vannak.
SD2024-09-06 14:42:43 // 36893
1. műgyantán tényleg nincs ellenállás
2. ha 20cm-ed van előre hátra menni akkor ki fogod tekerni
3. ez demonstráció
2. ha 20cm-ed van előre hátra menni akkor ki fogod tekerni
3. ez demonstráció
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-06 14:34:52 // 36892
A gyári tárcsa a szar szerintem. Eröltetem a garit is közben, párhuzamosan futnak a dolgok. de mégsem közlekedhetek hátsó fék nélkül. Gondoltam OEM betét (ami ATE felirat szerint) valami jó minőségű tárcsával egy jó kompromisszum. De nem tudom.
RomeoOne2024-09-06 14:24:31 // 36891
De miért veszel gyári betétet? És ha épp az a szar? Ha gyárinál maradsz, akkor sztem mindenképp a garit erőltesd.
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-06 14:23:18 // 36890
Köszi! Na ezen kavarodtam el, inkább elküldtem a webshopnak az alvázszámomat. Egy gyári betét garnitúrát veszek, azzal szerintem nem lövök mellé, bármikor jól jön majd, cserélni se sok idő. Aztán még legózok kicsit a tárcsa kérdésen, hogy mi legyen.
RomeoOne2024-09-06 14:18:57 // 36889
:DDD
Nem tekergetjük a kormányt álltában, csak ha nagyon-nagyon muszáj. Ha nem lenne szervó, akkor nyilvánvaló lenne, hogy mennyivel nagyobb erőkifejtés kell az állva tekeréshez, mint ha gurulna. Azokat a nyíróerőket fel kell vennie az alkatrészeknek...
Nem tekergetjük a kormányt álltában, csak ha nagyon-nagyon muszáj. Ha nem lenne szervó, akkor nyilvánvaló lenne, hogy mennyivel nagyobb erőkifejtés kell az állva tekeréshez, mint ha gurulna. Azokat a nyíróerőket fel kell vennie az alkatrészeknek...
Shadin2024-09-06 14:13:02 // 36888
Zselé2024-09-06 14:12:02 // 36887
Azaz? Szerinted így helyes, vagy hülyeség? (nem tudtam kivenni a reakcióból :))
RomeoOne2024-09-06 14:04:57 // 36886
A fizika nem változik (vagyis ez a része már nem nagyon xd). Ha nem lenne ma már minden ennyire túlszervózva, nem lenne kérdés, hogy ez még mindig így van :D
Zselé2024-09-06 13:56:41 // 36885
Nem a legjobb a hangszóróm, a kormány koppanásán kívül nem nagyon hallottam semmit.
Minden esetre nekem jövőre lesz 20 éves a jogsim, abból 18 éve úgy vezetek, hogy menetben SOHA nem tekerem ki végállásra a kormányt. Ha egy parkolásnál, manőverezésnél ki is tekerem, ahogy a terhelést ráadom, picit visszaengedem - kb 1-2 cm-t. Álló helyzetben meg egyáltalán nem tekergetem, picit megmozdítom az autót, és inkább gyorsan eltekerem.
Ezt még régen egy kormányműves szaki mondta nekem, és valamiért megragadt... nem tudom, igaz-e, de én már így vagyok bekötve
Minden esetre nekem jövőre lesz 20 éves a jogsim, abból 18 éve úgy vezetek, hogy menetben SOHA nem tekerem ki végállásra a kormányt. Ha egy parkolásnál, manőverezésnél ki is tekerem, ahogy a terhelést ráadom, picit visszaengedem - kb 1-2 cm-t. Álló helyzetben meg egyáltalán nem tekergetem, picit megmozdítom az autót, és inkább gyorsan eltekerem.
Ezt még régen egy kormányműves szaki mondta nekem, és valamiért megragadt... nem tudom, igaz-e, de én már így vagyok bekötve
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-06 13:38:49 // 36884
Most hallottam egy sztorit másod kézből, repülőgép klímacső gyártóról. Benne maradt a gyúlékony védőfólia. Átment ezer ellenőrzésen, véletlenül vették észre a repülőbe már beszerelve. 80db-os széria volt elrontva. Konkrétan kigyulladhatott volna a repülőgép. Ez van? Ha te ülsz rajta is ezt mondod? A gyártónak mindenképpen felelőssége van.
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-06 13:34:29 // 36883
ZAREAEBN5M7649983
SD2024-09-06 13:31:31 // 36882
Hát ez még a gyári rendszerrel az nem pukkoghat:D
SD2024-09-06 13:31:14 // 36881
Nekem megrángatták a zárhidat nyitott géptetőnél, és valami pici katt jött belőle, de nem tudom kerék tekergetést nyitott géptetőnél még nem próbáltam.
RomeoOne2024-09-06 13:27:15 // 36880
Egy időben én is vadásztam egy hátulról jövő pattanást, kanyarokban időnként hallottam, de nem igazán tudtam konzisztensen előállítani. Na aztán, amikor rájöttem, hogy lassításra visszaváltásnál a kipufogó durrog, akkor anyáztam egyet :D
Ez csak ilyen lájtosabb pukkanás volt és belül nem sok hallatszott belőle csak egy "kattanás" szerű hang...
Ez csak ilyen lájtosabb pukkanás volt és belül nem sok hallatszott belőle csak egy "kattanás" szerű hang...
Shadin2024-09-06 13:25:03 // 36879
A zárhíd? Nyitott géptetőnél is csinálja? :-)
Shadin2024-09-06 13:24:07 // 36878
Szerintem ua a myereg, csak a keret hosszabb a tárcsa mérete miatt, és igen, szerintem is egyforma betétek kellenek bele. De ha dobsz egy VIN-t akkor megmondom pontosan.
SD2024-09-06 13:23:46 // 36877
Igen elsőre nem pattant utána igen, ezt csinálja, van hogy fél oldalas terhelésre nem csak végállásban.. Van hogy szinte semmi, vagy hogy ennél is sokkal hangosabb.
A szervízben azt állították hogy a zárhíd pattan a terhelés váltás miatt.. de szerintem csak ráuntak hogy nem találják..
Bentről és kintről is hallani.
A szervízben azt állították hogy a zárhíd pattan a terhelés váltás miatt.. de szerintem csak ráuntak hogy nem találják..
Bentről és kintről is hallani.
SD2024-09-06 13:22:12 // 36876
Nem, ha más valakivel dolgoztatsz akkor onnan már csak minőség ellenőrzés van, és abban bizony átcsúszik a hiba, főleg tömegtermlésben.. Ez egyetlen gyártónak sem mentség, de ez van.
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-06 13:14:01 // 36875
Az létezik, hogy egyféle hátsó fékbetét van? Elvesztem teljesen a cikkszámokban.
A 320-ashoz milyen cikkszám tartozik? Van valakinek online eprre ami működik?
A 320-ashoz milyen cikkszám tartozik? Van valakinek online eprre ami működik?
Shadin2024-09-06 13:08:19 // 36874
Az első balránál nem volt hang, utána jobb-bal-jobb igen.
Shadin2024-09-06 13:07:05 // 36873
Néztem én korábban is, de segíts kérlek, a végállásoknál az a duplacsatt amit hallanom kell? Olyan mint a vonat amikor átmegy a sín toldáson...
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-06 13:05:41 // 36872
Szerintem hagyjuk ezt, te elméleti oldalról nézed a gyártást, én gyártok. A gyártói felelősség kérdése nem filozófiai kategória.
SD2024-09-06 12:59:24 // 36871
És aprómajmokkal dolgoztatsz évi 10k+ darabszámban vagy magad ellenőrzöl minden darabot?:)
SD2024-09-06 12:58:55 // 36870
Nem, nem a kerék pattog az útfelületen, fémes pattanás hallatszik végállástól végállásig áttekerésnél, jellemzően parkolásnál, van valami köze a futómű átterheléséhez is.
már belinkeltem de itt van újra, néha halkabb, néha egész hangos...
már belinkeltem de itt van újra, néha halkabb, néha egész hangos...
Shadin2024-09-06 12:21:42 // 36867
Ha ez a pattogás az ami a geometria velejárója akkor nincs mit utánajárni, én kipróbáltam puha és kemény gumikkal, valamint 5mm-es és 15 mm-es pogácsákkal is és ugyan volt különbség, de a fűrészfogazásos pattogás az nem szűnik meg.
Nekem a 159 is csinálta a B12-vel, igaz kevésbé.
(Milyen szögnek hívják a jelenség kiváltóját?)
Nekem a 159 is csinálta a B12-vel, igaz kevésbé.
(Milyen szögnek hívják a jelenség kiváltóját?)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.