Fórum >> Típusok >> Giulia

Shadin2024-10-16 21:49:06 // 37528
Ezt meg nem vagyok képes értelmezni, fontos hogy legyen jól beállítva a futómű geometria, de akkor mit is rezsetelünk, ha fizikailag egy konstans a tól-ig fordulat és az abból eredő közép is. Ha a futómű nem teljesen pontos, mint nálam, és nem pontosan közép az egyenes, akkor azt nem vágom hogy lehet "középre kalibrálni" szoftveresen. vagy valamit nagyon nem értek :)
Shadin2024-10-16 21:42:41 // 37527
" és a kormány ugyanúgy megy egyenesen" --> "és az autó ugyanúgy megy egyenesen"
Te hogy csináltad amit csináltál? :-)
Shadin2024-10-16 21:41:12 // 37526
Nagyon régen rontottam el bármit is, időm van, alapos vagyok, ha félbe kell hagynom, mert elakadok bármivel, az sem gond a jó öreg GT kihúz a szarból :-)
Minden másra meg ott az AlfaWorkshop :-)
Btw én is belematattam a kormánykérdésbe.
Full balra tekerve 420°:

Full jobbra 421.38°:
.
A kettő közé kb. 0.7°-ra betekerve reszeteltem a kormányszöget és semmi nem változott.
Továbbra is kalibrált maradt, a közép 0 nem lett 0 a 0.7 helyett és a kormány ugyanúgy megy egyenesen, mint korábban, kb. picit (0.7) balrább áll.
WarbiRunner (Gyuri)2024-10-16 20:40:17 // 37525
Te vetted neki, láthattad előre. Szerintem a Giulietta kb 80e lefutott kilométer összes 100-as benzinével, szervizeivel, gumijaival lesz szumma annyiban mint egy olyan villanytraktor.. Ellenben jól gyorsul, valóban. :-)
WarbiRunner (Gyuri)2024-10-16 20:35:44 // 37524
Na pont ezaz.. de jól megfogalmaztad. :-)
Óradíjban nem mérhető a különbség. A féknél jöttem rá újra, hogy nem a megspórolt 100e aminek örülök, hanem hogy olyan lett amilyennek lennie kell. A három óra szerelés fele takarítás, pucolás volt.
Plusz adalék: a múltkor írtam, hogy néha kancsi a kanyarkövető fényszóróm. A baloldali full balra kifordult és úgy maradt leállítás után. Mióta szépen visszatettem a kormány középállásra a 0 fokot, egyszer sem fordult elő, nem jött vissza az invalid position hiba sem. A legutolsó szervizről így kaptam vissza, rosszul volt nullázva. Vagy leginkább sehogy.
Shadin2024-10-16 19:32:47 // 37523
Még az is jelentősen jobb ár
Piritu - 1.000.0002024-10-16 19:22:06 // 37522
Márkaszerviz - Győr
Shadin2024-10-16 18:48:07 // 37521
Márkaszervizben v. Csöri?
Piritu - 1.000.0002024-10-16 18:41:09 // 37520
280 volt a múlt héten
RomeoOne2024-10-16 18:04:10 // 37519
Én azt mondom, hogy nem kell túlmisztifikálni a márkaszervizt sem, sőt, ott is el tudják kefélni. Nekem mondjuk se tapasztalatom, se affinitásom ahhoz, hogy magam szereljem. Jövőre vezérléscserés is lesz, amihez a motort is ki kell kapni... Valószínűleg csak elrettentésként kérek majd márkaszervizből ajánlatot rá, aztán elviszem majd máshova, ahol értenek hozzá. Pedig az érdiek visszaadták a bizalmamat a márkaszervizekben. Az még valamennyi felárat is megérne nekem.
Shadin2024-10-16 17:13:09 // 37518
kétszer nyomtam egyszerre gombot? :-D
Shadin2024-10-16 17:11:10 // 37517
A vezérlést amellett, hogy volt leírás hozzá, a magam kárán tanultam meg, de jelenleg úgy gondolom, hogy már nagyon nem tudnak újat mutatni. Már azzel előrébb voltam mindig, hogy vettem megfelelő szerszámokat hozzá, nem mellesleg azzal együtt is olcsóbb volt a művelet általában.
Shadin2024-10-16 17:11:09 // 37516
A vezérlést amellett, hogy volt leírás hozzá, a magam kárán tanultam meg, de jelenleg úgy gondolom, hogy már nagyon nem tudnak újat mutatni. Már azzel előrébb voltam mindig, hogy vettem megfelelő szerszámokat hozzá, nem mellesleg azzal együtt is olcsóbb volt a művelet általában.
SD2024-10-16 16:31:26 // 37515
Ja az elektromos művek kommandó, villanymotoron kis csigány gyerek 1 héten belül ott volt óra leolvasásra:D én nem értem betelefonált az óra hogy héé it növekmény van azt kivonult azonnal az elektroTEK?:Dik :D
SD2024-10-16 16:29:29 // 37514
Nekem most azon fáj a fejem hogy nagy várakozással voltam hogy majd mikor jutok oda hogy egyzer elmondhassam asszonynak hogy hát elkopott a giulia 17-es kereke, most akkor vegyünk rá nagyobbat ez kicsit zsebbenyúlós lesz mert a hátsó kerekek hát 100k felett vannak:P

Erre hol tartunk az ő autójára most drágább a gumi, de legalább vehetek is rá mert a téli outdated, a nyári meg 20":D:D:D ááááá

És mikor veszek magamnak gumit.. végül is ezek után.. már bármikor vehetek...:D:D:D HA marad rá..

OFF: 500km-et ment ez a gyösz 7000ft-ból:D:D:D
Zselé2024-10-16 16:26:11 // 37513
Nekem szerintem 200 körül volt tavaly
SD2024-10-16 16:24:23 // 37512
Vagy ugyan ez hogy gyertyát a szerelő tudta, már nem is emlékszem hogy hidegen vagy meleg motornál kell cserélni hogy ne nyalja el a menetet meg ne törjön bele.. ezeket meg lehet tanulni..

Én azt mondom ha egy autó problémamentes és ezt az állapotát fent tudja tartani a márkaszervíz dráma nélkül akkor akár anyagilag is megérheti.

Ha egy autó már tákolt és márkaszervízben csilliárdokért kellene cserélni a felét hogy újra egyáltalán autónak lehessen nevezni.. akkor ott nyilván a tákolás marad..

A kettő között az van mikor valaki fillérbaszó:D És elviszi a márkaszervízes 20k-s olajcsereperiódusra, és 10k-nál meg otthon lecseréli az olajat.. De ez meg már:D:D:D

Igaz akkor legalább tuti le van cserélve...:D
RomeoOne2024-10-16 16:18:39 // 37511
Ez mondjuk a Bravo-val kapcsolatos példa volt.
RomeoOne2024-10-16 16:16:43 // 37510
Ha tényleg tudod, hogy mit kell csinálni, elolvasod a hozzá szükséges szerelői manual-t, meg meg van hozzá minden eszköz, akár bérelsz is hozzá szükséges speciális szerszámot, akkor nem jelent valódi többletet a felár. De ha csak nekiállsz cserélni olyan alapon, hogy láttál már belsőégésű motort, meg csináltál már ilyet más autón, akkor azért lyukra lehet futni.

Most hirtelen az jut eszembe amikor a filctoll a vezérlésrögzítő :)
Ugye a veztengely bordáskerekét fel kell lazítani, szíj felrakás előtt, pedig sokan nem szokták (nincs retesszel rögzítve, simán el tud fordulni a kerék), majd feszítés után lehúzni. Azért, hogy a régi szíj nyúlásából eredő vezérmű "torzulás" vissza tudjon állni alapra. Hogy ne legyen a szíjnak olyan pozíciója ahol lazább, máshol pedig szorosabb.

Utána meg nem értik, hogy miért ad huhogó hangot a szíj.
SD2024-10-16 16:12:46 // 37509
De nem érted, ha egy szerelő ezzel foglalkozik évi 200 giuliát megnéz, te meg 10X idő alatt tudod elvégezni.. nem mondom hogy nem lehet..

Látod én is magamnak raktam fel a kiput, mert érdekelt. de egy szerelő hamarabb megcsinálta volna:)
Shadin2024-10-16 16:01:31 // 37508
Ezekben a műveletekben semmi speciális nincs, a hosszbordás cseréje a legbonyolultabb, de az sem akkora szopás mint pl a TS/JTS-en. Ne gondold hogy a 342e Forintért bármi extrát kapok. Ne ettől legyen már egy autó prémium :-(
Shadin2024-10-16 15:58:54 // 37507
Mert ki nem tudja? Le van írva a kezelésiben :-)
SD2024-10-16 15:57:06 // 37506
Mai napig megvan az élmény hogy a 155 gombokból lett szervízelve, és mindig megbízható volt. És mikor megkérdezte a szerelő hogy akkor 2000ft még a fagydugókat kicserélné.. ! Na itt kezdődik a nem semmi.. ezt a kertben nem tudom megoldani...

A márkaszervíz csak nagyon problémamentes autón éri meg gariidő után, bízom benne ha a giulia ilyen marad én nem sajnálom tőle:)

De ha specializált szaki kell majd hozzá akkor meg azt kapja:)))

Ha én leszek specializált szaki akkor meg azt:D
SD2024-10-16 15:54:48 // 37505
A 155-ön általában én cseréltem olajat, lehet eljön majd az idő hogy Giulián is megcsinálom. De szerintem akkor megbízható egy autó ha egy jó szerelőre lehet számítani, aki azt is tudja mit kell jövő évben csinálni.
RomeoOne2024-10-16 15:20:01 // 37504
Én még bekérnék Alfás nem márkaszervizből is ajánlatot. De Te amúgy is szeretsz szerelgetni, neked csak plusz, ha te végzed el ezeket rajta :D
Shadin2024-10-16 15:15:12 // 37503
Az én hozzáadott értékem a szívem és az alaposságom, egy szervizé meg nem ez...
Abszolút nincs meg a méltányolható ár/érték arány.
SD2024-10-16 15:00:47 // 37502
Hát nekem a 24k 2 éves szervíz volt 200k fölött ami csak olaj és fékolaj, sok de legalább nem kevés:) Ha ehhez gondoskodó odafigyelés társul akkor azt mondom van hozzáadott érték egy kertben szereléshez képest.
Liquid2024-10-16 14:49:01 // 37501
ez felröhögtem :D
RomeoOne2024-10-16 13:59:39 // 37500
Floriol xD
Shadin2024-10-16 13:13:08 // 37499
Motul v. Selenia?
😎
Shadin2024-10-16 12:26:22 // 37498
Az autó nem garos, egy grillezős sörözős napon kényelmesen megoldható a kertben.
Szerintem felháborító, hogy a kétszer annyi alkatrészárra még egyszer annyi munkadíjat felszámolnak márkaszervizben :-( Ez a munka reálisan nem lehetne több mint 150k, de max. 200 :-(
Shadin2024-10-16 12:23:25 // 37497
fullgyári...
Shadin2024-10-16 12:22:26 // 37496
Az anyag valamivel 80 fölött megvan.
Shadin2024-10-16 12:21:26 // 37495
Olajcsere, szűrők, gyertyák, hosszbordás, fékfolyadék.
TtK2024-10-16 11:38:03 // 37494
:P
zgi5212024-10-16 11:28:34 // 37493
Sziasztok, lassan időszerű, ha vki felni/téligumi kombót szeretne vásárolni:

click
RomeoOne2024-10-16 11:17:18 // 37492
Mi van benne a 60k-ban? Márkaszervizben kaptad? Q-ra egy sima olajcsere + kötelezők az 250k nagyságrendje
Shadin2024-10-16 11:12:03 // 37491
Szerintetek mennyi egy 60k-s szervíz ára manapság 2.0T esetén?
Csakmert én kaptam egy 340 ezres ajánlatot amitől lehidaltam :-(
SanyiJTD2024-10-15 20:15:52 // 37490
Így van, az oldalán van van a betöltő, szintjelző. Nem tudod túltölteni, ha akarod sem, túlcsordul mikor elég bele.
pettinke2024-10-15 20:09:05 // 37489
valóban, de a mobilodon hogyan viszed az egérkurzort a linkre? na mindegy is.
Shadin2024-10-15 15:09:34 // 37488
Nem merem 160-nal betenni a z ívbe, de élvezetesen ki lehet sederni belőle gyorsítva. Nem hioszem h merném tovább tolni.
Shadin2024-10-15 15:08:34 // 37487
De sajnos :-(
Shadin2024-10-15 15:06:06 // 37486
Érdemes picit túltölteni?
Shadin2024-10-15 15:05:11 // 37485
Jól gondolom, hogy alul leeresztő van, feljebb meg töltő per szintjelző nyílás?
Shadin2024-10-15 15:02:01 // 37484
Figyu 140-nel a KIA Stonic is beveszi a 3-ast mindenképpen mindkét irányban :-)
Shadin2024-10-15 14:59:37 // 37483
Szuper lett! Én már nem lépem ezt meg, a Remus sokkal szoftosabb hangú és a "gyári" jellegű hosszabbítás megoldotta a duruzsolás problémám 90%-át.

További hosszabbítás már nem hoz jelentős eredményt.
Plussz hosszabbítás diffúzoron kívülre:

Gyári jellegű hosszal:
RomeoOne2024-10-15 14:19:40 // 37482
Én ilyen hőmérsékletek mellett már nem merem feszegetni a Corsa határait. 160 már elég király lehet. Nem sodródott már kifelé?
RomeoOne2024-10-15 14:18:30 // 37481
De azt érdemes a bal alsó sarokban megnézni inkább, mior ráviszed az egér kurzort, mert félrevezető lehet a dolog, pl. így:
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/alfa_romeo/giulia/alfa_romeo_giulia_2.0_multiair_veloce_automata-21181783
Shadin2024-10-15 14:14:49 // 37480
Most arra jöttem, a leggyorsabb kanyar a 3-as, ott nincs híd dilatáció és egyenletes íve van, ma a 140 belépő és a 160 kilépő sebesség sem esett jól, a 180 egyenesen beszarás lenne :-)
pettinke2024-10-15 13:56:44 // 37479
én direkt szoktam a link szövegének magát a linket bekopizni, mert szeretem látni, mire bökök rá ...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.