Fórum >> Típusok >> Giulia

RomeoOne2024-07-22 10:59:52 // 36140
Akkor olyan, mint ha karbonféked lenne. Ha kíméled, akkor lerakodások lesznek rajta és nyikorog. Olyankor meg kell hajtani és lefékezni róla a dzsuvát :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-22 10:51:03 // 36139
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-22 10:49:20 // 36138
Na nekem volt most pár hosszabb utam, kicsit siettem is, mostanra biztos vagyok benne hogy a fékem állapotának semmi köze a Transzfogaras túrához. Ez egyszerű öntvény hiba lehet, és akkor romlik az állapot, ha helyben autózok, vagy kímélem a féket. 1500km tempós pályázás alatt szépen síkba csiszolta a betét a tárcsát, de látszik, hogy az öntvényben azok a pöttyök ott vannak. Azok majd újra rozsdásodni kezdenek és újra kiemelkednek a síkból.
quash2024-07-21 18:35:21 // 36137
"earlier stlevios came with 390mm but Alfa upgraded Stelvio front ones to bigger 397mm which most of the Stelvios have now (like this kit)..so basically you need different ET/spacers or 20 inch Stelvio wheels to fit the fronts on a Giulia..5mm spacers might do the job.. tomorrow will check that"
RomeoOne2024-07-20 18:33:08 // 36136
Ehhez miért kell 20 collos felni? A fék tuftommal ugyanaz, mint a Giulián és ott is elfér a 19" felnivel.
quash2024-07-20 11:23:28 // 36135
Itt a lehetőség a fék upgrade-re! :D :D
USED⚠️ OEM original CCM brakes kit for Stelvio Quadrifoglio 🍀 (fits Giulias with 20 inch wheels) - in great condition - available for shipping immediately - 6999 euros + VAT - shipping worldwide

WarbiRunner (Gyuri)2024-07-19 10:19:03 // 36134
Hasonlót Csik is ejtett ki a száján, ő pedig nyilván szakértő. Úgyhogy lehet ebben is valami.
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-19 10:16:22 // 36133
Lehet hogy egy zsiráfra még telne is, de basszus ez amennyibe kerül, nem sokat kell gondolkoznom hogy lesz e ilyenem itthon XDDD Attól még nagyon tetszik, nyilván álom marad.
RomeoOne2024-07-19 08:37:22 // 36132
Kis túlzással, de igen. Volt jópár Porsche a hegyen is a hét elején, de azért nem lehetett mondani, hogy azzal van tele. Ami egyébként benyomásom szerint felülreprezentált volt, azok a Cupra-k voltak. De tény, hogy Aston Martin-ból is többet láttam, mint Alfából... Mert abból volt a panorámaúton 2 :D
SD2024-07-19 08:20:19 // 36131
Erre mondja Magyarósi Csaba hogy a Giulia egész közel van a 911 vezetési élményez:)))
Nyilván nem szakértő.

De ha ezen a vonalon megyünk tovább miért is nem egy tuningolt Giuliával?:D

Csak mert a Porsche tőlünk nyugatabbra már lerágott csont, minden közép managernek az van, aki nem tudja mit akar csak kell neki egy mutatós autó:D

ŐŐŐ :)))))i
RomeoOne2024-07-18 11:22:51 // 36130
Úgy vagyok én ezekkel, mint a zsiráffal az állatkertben. Szép, szép, de otthonra azért nem kéne :D
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-18 10:01:48 // 36128
Na jó, legyen ilyen 😄
Shadin2024-07-18 09:52:14 // 36127
Le van az látszólag ua. vonalban csak jóval mélyebben:



Csakúgy mint a gyárin a holker:

RomeoOne2024-07-18 08:43:52 // 36126
Vagy egy ilyet ;) Ez ráadásul magyar :D
aranytl2024-07-18 06:35:31 // 36125
Ugyanez a Brembotól. Érdekes, hogy a Jurid széle nincs letörve.
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-17 21:46:11 // 36124
Nekem eddig a Transzalpina/Fogaras a csúcs, hatalmas élmény és hatalmas tapasztalat volt. Nem hamar fog adódni ilyen lehetőség, hogy család nélkül napokra eltűnjek autózni 😅
Ha valami cél kéne öreg koromra, akkor az a Transzalpina egy Singer tuningos öreg 911-essel. 😄
RomeoOne2024-07-17 19:02:57 // 36123
Alig várom már a transzalpina/fogarasi utakat is.

Hogy a TV diff mit csinál, azt ki lehet tenni a képernyőre is. Kanyarban gázra a külső kerékre teszi a hajtást, akár 100%-ot is, gázelvételre meg fékezi a belsőt. Nyilván, mint egy automata váltónál ,itt is nagyon sok múlik a vezérlő elektronika programozásán. Ami panasz volt rá azoknál, akik durván pályáztak vele, hogy néha kicsit lassan reagált, mondjuk egy mechanika miatt instant LSD-hez képest.
Shadin2024-07-17 18:11:45 // 36122
Néha a dolgok azok, amiknek mondják őket :-D

Just Jurid
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-17 17:31:11 // 36121
Örülök hogy jól sikerült a túra! :-)
A mechanikus diffiről beszélgettünk a szomszéd BMW-s sráccal. Igazából valódi driftre nem jók. A lamellás és a torsen sem. Nem véletlenül hegesztik le sok driftautónál a diffit. Versenypályás használatban jók ezek a mechanikus sperrek, de egy nyomaték vektorozós megoldás biztos hogy jobb tapadást csinál mint egy egyszerű mechanikus. Az érzet persze más, valószínűleg a mechnaikus egy kiszámíthatóbb viselkedésű szerkezet amire rá lehet érezni. Egy elektronikát viszont sosem fejtessz meg. Sosem tudod, hogy egy komolyabb csapatásnál mennyi a te tudásod és mennyit rak hozzá. :-)
RomeoOne2024-07-17 16:03:59 // 36120
Még dolgozom fel az elmúlt nap eseményeit. Lehet írok külön 3 blogot is (Hochalm strasse, Grossglockner, Nockalmstrasse). Az biztos, hogy ez életreszóló élmény volt, benne lenne az életem filmjében.

A keményebb hajtásban sok mindent kitapasztalhattam az autóval kapcsolatban. Főleg a TV diff működését. Brutál jól ki van ez találva. Ahogy gyorsabb, de mégis éles kanyarokban megfékezi az ívbelsőt, úgy befordítja az autót, mintha 4 kerék kormányzása lenne. Csak csodálkozok, hogy fordítom a kormányt, szorítom a fogam, hogy befordul-e, erre nemhogy befordul, még nyitni kell a kormányszögön...

Jól eladta az Alfa marketing szempontjából ezt az önzáró diffit a '24-es modellel, de akárki akármit mond, az csak egy cost-cutting downgrade. Lehet, hogy jobban lehet vele fánkot rajzolni, és egyszerűbb szerkezet lévén bizonyos helyzetekben kiszámíthatóbb, de az biztos, hogy nem előrelépés a TV-hez képest...
RomeoOne2024-07-17 08:47:06 // 36119
Persze lehet, hogy kell hozzá a dőlés is. De pont azon gondolkoztam, hogy vízszintesen ritkán lépek le a gázról nagyobb fordulaton, max, ha egyből fékeznem is kell mellé. Amúgy meg gyorsítok, kitartom a gázpedált, felváltogatok... Szóval nem zárom ki, hogy ott is működik, csak nem figyeltem és nem tűnt fel.
RomeoOne2024-07-17 08:38:44 // 36118
Még tesztelnem kell, de van egy olyan sejtésem, hogy 3k fordulat felett van motorfék. Hegyről lefelé, ezért szembetűnőbb, mert úgyis alacsonyabb sebességi fokozatban van az autó. Egyszer észrevettem, hogy 2800-as fordulat körül gurultam lefelé, szépen lassan gyorsult, és ahogy elérte a 3k-t a mutató, hirtelen megjött az ellenállás.
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-15 18:02:48 // 36117
Szerintem a Multiair lehetővé teszi, hogy nagyobb szelepösszenyitást tudjon hardveresen a vez.tengely. Egy szélesebb profilú tengely lehet benne. Így a Multiair modul programján múlik, hogy mikor mennyit van nyitva kipufogáskor a szívó oldal. Plusz. Egy normális motoron van pillangószelep, ami elzárja a levegő útját, vákuumot létrehozva amikor levegőt próbál szívni a motor. A Multiair motor ilyet nem csinál, mindig szív levegőt, és át is engedi a gpf felé, sőt egy kevés benzint is locsol bele, hogy felfűtse és kiégesse a gpf-et.
Egyféleképpen lehetne normális motorféket csinálni rá, ha zárva maradna programból a szívó oldal, vagy legalább kevésbé nyitna ki. Erre is képes a Multiair simán, csak akkor a gpf kiégetés nem történik meg.
Piritu - 1.000.0002024-07-15 15:32:55 // 36116
Simán el bírom képzelni hogy a V6-ban csak 2 henger engedi a levegőt a kiégetéshez motorfék üzemben a többi meg "motorfékez"...
Shadin2024-07-15 15:13:13 // 36115
Attól hogy multiair még lehetne motorfék, az EGR megoldás meg a GPF miatt olyan amilyen, ezek meg vannak a V6-ban is.
A TBi motor esetén is pl. "belső" összenyitásos EGR-t alkalmazott a tervező és mégis volt motorfék. Meg fogom kérdezni az ECotuning-os srácoktól mi a megoldás, úgyis viszem hozzájuk az autót valamikor.
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-15 13:38:23 // 36114
Mert nem Multiair.
SD2024-07-15 06:14:19 // 36113
Nekem egy Kati volt meg de az mér régi história, és legális mert asszonyt még nem
ismertem:D de át lett ütve a GPF:D
Shadin2024-07-14 20:51:26 // 36112
A GT-ben 3 kat. is van ;-)
RomeoOne2024-07-14 20:39:54 // 36111
Ami azt illeti, 2 is 😄
2 hengersor, 2 leömlő, 2 katalizátor+GPF
RomeoOne2024-07-14 20:38:53 // 36110
Nem kell holnapig várni, kiprobáltam. D-ben is ugyanúgy van motorfék lejtőn.
Piritu - 1.000.0002024-07-14 18:30:20 // 36109
Van részecskeszüröd?
RomeoOne2024-07-14 17:33:59 // 36108
R-ben. Holnap rápróbálok D-ben is.
Shadin2024-07-14 16:02:17 // 36107
Melyik módban mentél?
Shadin2024-07-14 15:26:22 // 36106
Na akkor én is megnézem aug. 22.-én :-)
RomeoOne2024-07-14 15:02:43 // 36105
Leteszteltem a motorféket a Hochalmstrasse-n lefelé a Kölnbrein gáttól. A Q-nak határozottan van rendes motorfékje ilyenkor. Le tudtam úgy jönni, hogy hidegek maradtak a fékek.
SanyiJTD2024-07-14 11:00:41 // 36104
manual modban nekem is parasodik télen és dögmelegben. Én utálom az automata klímát, de ha auto-ra atrakom akkor valahogy megoldja. Nem ázik be (amugy is garazsban van mindig) , pollenszurot is csereltem, tehat passz , hogy mitol van.
G-MANN🍀2024-07-12 19:33:04 // 36103
Így így, üdv innen is😊
Shadin2024-07-12 18:15:24 // 36101
A setét oldalra :-)
RomeoOne2024-07-12 18:03:53 // 36100
Na megvolt a 3. éves szerviz.


Utána elvittem kipróbálni a kocsit. Túl sok időm nem volt, ezért csak a közelbe, a Bicske-Zsámbék-Bajna-Héreg szakaszra mentem el kanyarogni egyet. Baromi jó vonal, főleg a Bajna-Héreg. Motorosok meg így hétköznap nem nagyon voltak, maximálisan ki lehetett élvezni... Megvolt a bemelegítés a holnapi Ausztriába induláshoz (:
SD2024-07-12 17:23:11 // 36099


Még csak garázsos kép, de íme GT műve:))))
2 éve tervezgettem ezt.

Aztán vettem csak ezét egy pár légbeömlőt:)
És most ott van:)
SD2024-07-12 17:19:50 // 36098
melyik oldalra teszed fel?:)))
RomeoOne2024-07-12 17:06:03 // 36097
Kicsi a világ. legalábbis az Alfásoknak :D Délelőtt Haleszbe futottam bele (bár Abarth-tal volt, nem Alfával :P ), délután meg a kápolnásnyéki felhajtónál egy gyanúsan első rendszám nélküli piros Veloce jött szembe :D
Shadin2024-07-12 17:00:05 // 36096
Rendeltem egy Juridot előre 24-ért, kiváncsi vagyok mi fog érkezni :-)
Shadin2024-07-12 16:58:32 // 36095
Nem mellesleg a Ferodo FDB4848 Eco Friction, azaz a Jurid is, így a gyári is.
Ebből következik, hogy előre veszek egy szett Jurid-ot :-)
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-12 16:57:32 // 36094
Az amit az Aliexpressen is látsz. Ugyanazt a terméket egyvalaki gyártja, aztán mindenki azt ír rá amit akar XD
Itt Debrecenben a Fékcentrumba elmentem és szemrevételezték a fékemet. Kérdeztem az embert, hogy EBC-n érdemes e gondolkozni. Gondoltam majd jól rábeszél, hisz forgalmazók. Erre azt mondta, tud jobbat, ami nagyon komoly autókon is bevált. De nem mondta el, hogy mit XD Esetleg próbálkozz náluk.
Shadin2024-07-12 16:43:45 // 36093
Ha az első fékbetét gyári Alfa Romeo az Jurid, ami meg Ferodo akkor mi van?




A gyári 80k, a Jurid 24k, a Ferodó meg 35k
Shadin2024-07-12 16:04:19 // 36092
A Jurid, ami a gyárim volt, az meg 35e
Shadin2024-07-12 16:00:14 // 36091
Ahogy olvasom, az ATE ceramic nem egy sportbetét, hanem egy low friction keverék ami kevésbé kopik és ez az oka a kevesebb pornak ami ráadásul könnyebben eltávolítható a felniről. Mindezt kvázi OEM-mel egyező féktulajdonságokkal, de semmi kiemelkedő.

"The ATE Ceramic is not suitable for high performance or racing! The brake pad has been designed for use in normal road traffic and offers a longer service life, less noise and significantly reduced brake dust formation on the rims under normal driving conditions. ATE Ceramic brake pads should not be confused with brake pads for ceramic composite brake discs used in high-priced sports and luxury vehicles. In contrast to conventional brake pads, ATE Ceramic brake pads contain mild abrasives and no steel components. ATE Ceramic brake pads are designed for drivers who demand comfort. Under these driving conditions, the brake pad offers longer brake pad and disc life, less noise and significantly reduced brake dust on the vehicle rims."

forrás: ATE

Ezt tudja az EBC Ultimax2 (fekete) is és a színesek tudnak többet, nagyobb hőtrhelést, stb.
Sok EBC review-n írják, hogy ha nyomod neki mint süket a csengőt akkor semmivel sem porol kevésbé mint a "gyári".

Nem lettem okosabb :-(
94e a YellowStuff, amit max lefújnák mattfeketével :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.