WarbiRunner (Gyuri)2024-08-28 12:28:55 // 36416
Nemár.. kiírja, hogy washer liqid low, vagy hasonló.Ha jól emlékszem még narancssárga figyelmeztető ízé is van.
VKG231!!! (156+75)2024-08-28 11:37:34 // 36415
Szerintem ez nem lepuhulás (hiszen az ember minek kockáztatná az életét), de ha a te egódnak így jobban esik... :)
Ettől függetlenül hidd el, hogy nagyobb élmény eltötymörögni a kanyarokban az adrián a 8-as úton a tengerparton egy motorral a kellemes 25 fokban 90-nel, mint mindenkit lenyomni mert attól vagyok a kemény :)
Sajnos aki nem ült még soha motoron, az nem nagyon érti, hogy ez nem "vagánykodás az egyenesben", hanem teljesen természetes hogy gyorsítasz, lassítasz, ilyesmik. Huszonhatezerszer intenzívebb élménnyel, mint az autóban átélhető. Az autósok meg méregetik a kukijukat, teljesen feleslegesen...
Egymással is felesleges, de egy motorossal még veszélyes is. Utána meg megy a pingvinezés a bíróságon a közúti veszélyeztetés miatt :)))
Ettől függetlenül hidd el, hogy nagyobb élmény eltötymörögni a kanyarokban az adrián a 8-as úton a tengerparton egy motorral a kellemes 25 fokban 90-nel, mint mindenkit lenyomni mert attól vagyok a kemény :)
Sajnos aki nem ült még soha motoron, az nem nagyon érti, hogy ez nem "vagánykodás az egyenesben", hanem teljesen természetes hogy gyorsítasz, lassítasz, ilyesmik. Huszonhatezerszer intenzívebb élménnyel, mint az autóban átélhető. Az autósok meg méregetik a kukijukat, teljesen feleslegesen...
Egymással is felesleges, de egy motorossal még veszélyes is. Utána meg megy a pingvinezés a bíróságon a közúti veszélyeztetés miatt :)))
Shadin2024-08-28 11:11:54 // 36413
Mindegyikben van ablakmosó-folyadék kifogyást jelző jelzés? Csak mert én vártam volna, de egyszercsak kifogyott minden nyafi nélkül :-(
SD2024-08-28 11:10:43 // 36412
Én azt látom igen a motoros nem kockáztathat, mert nem megcsúszik hanem eltaknyol:) De szerintem ez így fer, egyenesben janni, aztán kanyarodni meg lepuhul:)))
Sokáig volt olyna alfám ami szinétn csak egyenesben volt menő:)))
Na ez most nem ilyen:)))
Sokáig volt olyna alfám ami szinétn csak egyenesben volt menő:)))
Na ez most nem ilyen:)))
SD2024-08-28 11:05:24 // 36411
aha lehet:)
WarbiRunner (Gyuri)2024-08-28 10:51:54 // 36410
GPF állapottól, benzin minőségtől. Szerintem az olaj állapothoz van legkevesebb köze.
Nálam semmi különbség indításkor. Inkább azt hallom, hogy az eltelt km-ek alatt kicsit ércesebb, hangosabb lett.
Nálam semmi különbség indításkor. Inkább azt hallom, hogy az eltelt km-ek alatt kicsit ércesebb, hangosabb lett.
VKG231!!! (156+75)2024-08-28 10:50:58 // 36409
Ahhoz sajnos kellene tudni motorozni :) Részemről ez az állapot valószínűleg sosem fog bekövetkezni, hiába teszek érte ;) Motoron nem az van, hogy felvillan az ESP ledje, ha sok, hanem esel. Nagyot.
Te vállalnád ezt a kockázatot azért, hogy egy seggfej autós egóját lenyomd? Kit érdekel, hát örüljön magának :) Aztán ácsorogjon a dugóban...
Ettől függetlenül jókat röhögök a vergődő autósokon, akik sokszor TÉNYLEG azt hiszik, hogy van keresnivalójuk egy lámpánál... És még ha 400+ lovas az autójuk (kb annyi kell azért egy 4-essel kezdődő gyorsuláshoz), akkor is el fogok gurulni mellettük a következő pirosnál... :)))
Te vállalnád ezt a kockázatot azért, hogy egy seggfej autós egóját lenyomd? Kit érdekel, hát örüljön magának :) Aztán ácsorogjon a dugóban...
Ettől függetlenül jókat röhögök a vergődő autósokon, akik sokszor TÉNYLEG azt hiszik, hogy van keresnivalójuk egy lámpánál... És még ha 400+ lovas az autójuk (kb annyi kell azért egy 4-essel kezdődő gyorsuláshoz), akkor is el fogok gurulni mellettük a következő pirosnál... :)))
SD2024-08-28 10:46:32 // 36408
ráadásul most tényleg autópálya üzemben ment vagy 5000-et a hatból:)
Igaz ilyen kotla tempóval:P
Igaz ilyen kotla tempóval:P
SD2024-08-28 10:45:49 // 36407
Mindig megvárom míg állóhelyben visszaejti a fordulatot, ez hőmérséklettől is függ és olaj állapottól. Hogy milyen gyorsan megy végbe.
4000 körül van hogy már nem olyan vidáman purrog hanem inkább olyan teszem a dolgom porszívó hangon nyűnnyög.
De aztán több stáció nincs gondolom ha megvárnám a 15-öt még lenne:D
Szóval 4-5k után jobban meg kell hergelni hogy elérd a gépontot, előtte ugrik mint a csikó:D
Feri nehogy megképregényesítsd:D
4000 körül van hogy már nem olyan vidáman purrog hanem inkább olyan teszem a dolgom porszívó hangon nyűnnyög.
De aztán több stáció nincs gondolom ha megvárnám a 15-öt még lenne:D
Szóval 4-5k után jobban meg kell hergelni hogy elérd a gépontot, előtte ugrik mint a csikó:D
Feri nehogy megképregényesítsd:D
WarbiRunner (Gyuri)2024-08-28 10:26:41 // 36406
Honnan látod ezt az olaj dolgot? A Giuliettánál látom, 7k-nál még kb okés az olaj városi üzemben, de jöhet a csere lassan. Egy nem városban húzott nyúzott autó olajának semmi baja 4e-nél. Csinálja a dolgát. Részemről 10-enként csere.
SD2024-08-28 10:16:19 // 36405
Ez nem volt kérdés:D és kanyarban?;)
VKG231!!! (156+75)2024-08-28 09:08:24 // 36404
Motorosként abszolút alá tudom támasztani :DDD
Egy 5 ezerig leforgatott 1-2-3 negyed gázon már bőven a 7 mp-n belüli tartomány 100-ig, és még csak meg se erőlteted a motort... :) Magadat se :)
Egy 5 ezerig leforgatott 1-2-3 negyed gázon már bőven a 7 mp-n belüli tartomány 100-ig, és még csak meg se erőlteted a motort... :) Magadat se :)
SD2024-08-28 03:18:45 // 36403
Hát most 6000km van az olajban, 30 a gépben., 24k-nál nyaralás előtt kapott szervízt..
Csak egyet rántott, és réshterhelésen, szóval még dadogásnak sem mondanám.
Lehet meg kéne már hajtani kicsit pályán, mindig ez a 80-120 amit amagyar utak engednek:D
Amúgy van egy ilyen érzés bennem hogy az olaj olyan 4 ezer kórül megtórik, utána úgy valahogy mihúzza még 10k-ig:D
Csak egyet rántott, és réshterhelésen, szóval még dadogásnak sem mondanám.
Lehet meg kéne már hajtani kicsit pályán, mindig ez a 80-120 amit amagyar utak engednek:D
Amúgy van egy ilyen érzés bennem hogy az olaj olyan 4 ezer kórül megtórik, utána úgy valahogy mihúzza még 10k-ig:D
Piritu - 1.000.0002024-08-27 22:17:41 // 36402
:-DD
Máskor is kérünk aktuális rajzot! :-)
Máskor is kérünk aktuális rajzot! :-)
Piritu - 1.000.0002024-08-27 22:16:45 // 36401
olajat mikor cseréltél?
Néha akkor szokott berántani ha már a végét járja az olaj vagy a gyertya ..... vagy MA modul.
Néha akkor szokott berántani ha már a végét járja az olaj vagy a gyertya ..... vagy MA modul.
Piritu - 1.000.0002024-08-27 22:15:17 // 36400
3 autóról beszélek, ebből a másik kettő lassan oldtimer, nincs is benne érzékelő...
Liquid2024-08-27 16:00:28 // 36399
ez nagy volt :D
SD2024-08-27 15:32:55 // 36398
Én abban bíztam hogy a pattintott gumira fogod, hogy a motoros felmérte hogy nem akar alám esni a kanyarban:D Tehát én voltam a ricer:D
RomeoOne2024-08-27 14:18:41 // 36396
SD2024-08-27 11:54:55 // 36395
2x 3x éreztem hogy erősebbet ránt a moci, részleges gázpedáll álláson.. lehet ki kéne olvasni:) :P Épp csak erősebb mint a szokásos megyünk-e már vagy mi lesz de érezhető volt.
SD2024-08-27 11:53:20 // 36394
Lehet melege volt a mérőkének?
Akkor mutat zöldséget ha lemerül, nekem most van egy ilyen szett szlepem, amiből az egyik nem mutat rendesen.
Amúgy beszereztem egy kézi mérőkét azzal lahet checkolni pluszban.
tizedre pontosan nem fogja megmutatni, de azt igen hogy van-e levegő a kerékben.
Akkor mutat zöldséget ha lemerül, nekem most van egy ilyen szett szlepem, amiből az egyik nem mutat rendesen.
Amúgy beszereztem egy kézi mérőkét azzal lahet checkolni pluszban.
tizedre pontosan nem fogja megmutatni, de azt igen hogy van-e levegő a kerékben.
SD2024-08-27 11:50:12 // 36393
Tegnap egy intelingens motorossal racingoltam illetve nem:D
6-os út kifele északai versenyek ideális helyszíne:)))
Piros lámpa pont a motoros mellé állok, el is rúgja neki, tudom hogy esélyem nincs de azért tartottam vele a tempót hogy érezze a törődést.
90-körül abbahagyta a gyorsítást és én sem mentem rá:)))) Minek:D
Így slattyogtunk végig Budafokig lámpáról lámpára mindenhol zöld volt:D
És látom hát pont a kedvenc körforgómba indexel megkapja a pirosat, mellé állok megint:D
Na ekkor már jobban megnézett:D
Volt rajta rendes motoros ruha, meg tuning kipu nem ricer volt, de ezt már eddig is lehetett látni mert nem verette 200-al a hatoson, nem is mentem volna utána:D
De a kanyar bejáratnál a pirosban kiment a vér belőle, ránézett a kerekemre:D
19" QV szett feszített gumikkal nagyon büntet:D Az autóban bármi is lehet:D:D:D
Indulni még együtt indultunk majd halk nyikorgással tudattam vele hogy hol tartok a kanyarban amíg ő biciklizik mögöttem, messze:D
Na itt nem vette fel a kesztyűt, a körforgalmakat már meg sem kellett tolnom:D
Na az ilyen inteligens fajta embereket szeretm ilyennel szemben kikapni sem lenne gond:)))
A másik fajtával meg nem állok le:)
Hát hogy áll az a hátsó kerék gyárilag óriási:D
17"-es kerékkel lehet megpróbálta volna:D
6-os út kifele északai versenyek ideális helyszíne:)))
Piros lámpa pont a motoros mellé állok, el is rúgja neki, tudom hogy esélyem nincs de azért tartottam vele a tempót hogy érezze a törődést.
90-körül abbahagyta a gyorsítást és én sem mentem rá:)))) Minek:D
Így slattyogtunk végig Budafokig lámpáról lámpára mindenhol zöld volt:D
És látom hát pont a kedvenc körforgómba indexel megkapja a pirosat, mellé állok megint:D
Na ekkor már jobban megnézett:D
Volt rajta rendes motoros ruha, meg tuning kipu nem ricer volt, de ezt már eddig is lehetett látni mert nem verette 200-al a hatoson, nem is mentem volna utána:D
De a kanyar bejáratnál a pirosban kiment a vér belőle, ránézett a kerekemre:D
19" QV szett feszített gumikkal nagyon büntet:D Az autóban bármi is lehet:D:D:D
Indulni még együtt indultunk majd halk nyikorgással tudattam vele hogy hol tartok a kanyarban amíg ő biciklizik mögöttem, messze:D
Na itt nem vette fel a kesztyűt, a körforgalmakat már meg sem kellett tolnom:D
Na az ilyen inteligens fajta embereket szeretm ilyennel szemben kikapni sem lenne gond:)))
A másik fajtával meg nem állok le:)
Hát hogy áll az a hátsó kerék gyárilag óriási:D
17"-es kerékkel lehet megpróbálta volna:D
SD2024-08-27 10:50:44 // 36392
Ezt az akkor 20 éves technikára értettem, ott egy főtengely szimmering, vagy egy szelepfedél tömítés szerintem múlhat az aktuális olaj mennyiségen akár.
De a kíméletes és egyenletes üzemmeleg használat stb. ugyan úgy, számít.
Az új autó ezeket tolerálja, de nem mutatja még, csak ennyi a különbség.
De a kíméletes és egyenletes üzemmeleg használat stb. ugyan úgy, számít.
Az új autó ezeket tolerálja, de nem mutatja még, csak ennyi a különbség.
VKG231!!! (156+75)2024-08-27 09:13:51 // 36391
Közkeletű urban legend ez a tömítésszétnyomás...
Mitől lenne nagyobb az olajnyomás a nagyobb mennyiségű olajtól? (Főleg a GYÁRI értéken belül????)
Az olajpumpa pont ugyanannyit tud szállítani!
Azt végképp nem értem, hogy honnan jön, hogy a gyári értéken belül bármi baja is lehet egy motornak, de azt meg még inkább nem, hogy mitől lett volna kenés a hengerfejben ha egyszer lefolyt onnan az olaj amikor leállítottad az autót???
Az olajpumpának ugyanúgy fel kell szednie az olajat és felnyomni a motor tetejéig, már ha nem valóban hengerfejig töltötted... (Arról nem szól a fáma, hogy minek a 3/4-éig töltötted, ha esetleg a blokk 3/4-éig, akkor jogos a felvetés)
A túl sok olaj főleg akkor tud valódi problémát okozni, ha tényleg annyira sok, hogy belevernek a hajtórudak, és ezzel felhabosodHAT.
De a "szimmeringet" nem fogja "kinyomni", pláne nem egy gyári maxon tartott 70 éves konstrukciójú, 5+ literrel feltöltendő motor.
(A 16V TS-ekben elméletileg a max felett tartás segített valamennyit a tartósságon, de persze ez is csak a sportszelet -bounty szelet közti távolságot jelenti, messze nem egy 32 szeletes dobostortáét... :D)
Mitől lenne nagyobb az olajnyomás a nagyobb mennyiségű olajtól? (Főleg a GYÁRI értéken belül????)
Az olajpumpa pont ugyanannyit tud szállítani!
Azt végképp nem értem, hogy honnan jön, hogy a gyári értéken belül bármi baja is lehet egy motornak, de azt meg még inkább nem, hogy mitől lett volna kenés a hengerfejben ha egyszer lefolyt onnan az olaj amikor leállítottad az autót???
Az olajpumpának ugyanúgy fel kell szednie az olajat és felnyomni a motor tetejéig, már ha nem valóban hengerfejig töltötted... (Arról nem szól a fáma, hogy minek a 3/4-éig töltötted, ha esetleg a blokk 3/4-éig, akkor jogos a felvetés)
A túl sok olaj főleg akkor tud valódi problémát okozni, ha tényleg annyira sok, hogy belevernek a hajtórudak, és ezzel felhabosodHAT.
De a "szimmeringet" nem fogja "kinyomni", pláne nem egy gyári maxon tartott 70 éves konstrukciójú, 5+ literrel feltöltendő motor.
(A 16V TS-ekben elméletileg a max felett tartás segített valamennyit a tartósságon, de persze ez is csak a sportszelet -bounty szelet közti távolságot jelenti, messze nem egy 32 szeletes dobostortáét... :D)
RomeoOne2024-08-27 08:17:59 // 36390
:DDDD
Azt írta, hogy megbolondult, nem azt, hogy eljött az Apokalipszis :D
Azt írta, hogy megbolondult, nem azt, hogy eljött az Apokalipszis :D
Peti16V2024-08-26 23:55:04 // 36389
Már azt hittem 8 fölé ment a fogyid 😅
Piritu - 1.000.0002024-08-26 22:02:07 // 36388
Pénteken megbolondult a világ.
Melóból indulnék haza erre Giulia közli hogy alacsony a kerekekben a nyomás meg kéne nézni őket. Elöl 2,1-et, hátul 2,3-at írt ki. Mindezt harmincvalahány fokban. A gumikra ránézve semmit se látni és olyan melegek hogy alig tudom megfogni (napon állt a kocsi).
100 méter a gumis bekanyarodtam hozzá. Közben a jobb első felment 2,3-ra, de a bal maradt 2,1. A gumis rámért a forró kerekekre és mindegyikből hiányzott 0,25 a hideg értékekhez képest. Pingvineztünk egyet majd hazaindultam.
Másnap reggel hidegen végignéztem mind a 3 autót itthon és mindegyikből 0,2 hiányzott. Mind a 12 kerékből. A Giuliából is.
Eddig sose kellett tavasztól őszik pumpálnom a kerekeket.
Melóból indulnék haza erre Giulia közli hogy alacsony a kerekekben a nyomás meg kéne nézni őket. Elöl 2,1-et, hátul 2,3-at írt ki. Mindezt harmincvalahány fokban. A gumikra ránézve semmit se látni és olyan melegek hogy alig tudom megfogni (napon állt a kocsi).
100 méter a gumis bekanyarodtam hozzá. Közben a jobb első felment 2,3-ra, de a bal maradt 2,1. A gumis rámért a forró kerekekre és mindegyikből hiányzott 0,25 a hideg értékekhez képest. Pingvineztünk egyet majd hazaindultam.
Másnap reggel hidegen végignéztem mind a 3 autót itthon és mindegyikből 0,2 hiányzott. Mind a 12 kerékből. A Giuliából is.
Eddig sose kellett tavasztól őszik pumpálnom a kerekeket.
SD2024-08-26 20:46:51 // 36387
Én a 155-ben 3/4-en tartottam így már volt kenés a hf-ben is de még nem nyomta szét a tömítéseket.
A Giulia ezt defaultban tudja:) :D ha fel van tóltve.
A Giulia ezt defaultban tudja:) :D ha fel van tóltve.
RomeoOne2024-08-26 16:59:41 // 36386
De minek? :D Max és min között jó vagy.
Kevesebb olaj amúgy is ideálisabb, kevesebb ballaszt súly az orrban :D Meg hamarabb lesz üzemmeleg :DDD
A 159-ben a 0 olajpálcika még a nívópálca szerinti félállást jelentette. Sztem még a kijelző szerinti minimumszintnél járatva is bőven lenne benne tartalék :D
Kevesebb olaj amúgy is ideálisabb, kevesebb ballaszt súly az orrban :D Meg hamarabb lesz üzemmeleg :DDD
A 159-ben a 0 olajpálcika még a nívópálca szerinti félállást jelentette. Sztem még a kijelző szerinti minimumszintnél járatva is bőven lenne benne tartalék :D
SD2024-08-26 16:16:34 // 36384
A rátöltést úgy értem hogy lement 1/6 értéket a min és max között, akkor töltök rá:)
RomeoOne2024-08-26 16:07:28 // 36383
Enyémre sem kellett még rátölteni, de úgy igazából még fogyást sem láttam. Talán egyszer maxról lement 1-gyel max alá... De amúgy az utóbbi 2 olajcserén eleve max alá egyel lett töltve. Van nívópálcám, de nem szoktam nézegetni :D
WarbiRunner (Gyuri)2024-08-26 15:58:43 // 36382
Soha semennyit nem kellett rátöltenem. Háromnegyed alatt sosem láttam a visszajelzőt....már amikor véletlenül láttam. Kevés olajat még sosem jelzett. Viszont a nívópálca nem csak a szintet mutatja, hanem azért következtetéseket lehet levonni az olaj állapotáról is. Benzinesnél azért nem feketül be azonnal, pl az 1.4-nél 7e km után még látom a sárgás színét. 10e-nél legutóbb már korom fekete volt. Megy is még most cserére mielőtt eléri a teljesen elhasznált állapotot.
SD2024-08-26 15:53:12 // 36381
ugye a luk is ott van, csak vagy valami ütközés vagy más miatt szerintem lealkudták róla..
SD2024-08-26 15:52:08 // 36380
SD2024-08-26 15:49:19 // 36379
Nekem mostanában normálisan mér.. kb. egy olajcsere periódusban kell rá tölrani 2x 2.5dl. mikor ezt kijelzi már konstans akkor rátötlöm. Nam mondom hogy nem lennék nyugodtabb egy pálcikával.. de hát ha ez van..
WarbiRunner (Gyuri)2024-08-26 13:39:37 // 36378
Engem a mai napig idegesít, jó nagy marhaság. Az 1.4-nél pár hetente belenézek, vízszint, olajszint ellenőrzés, megnézem az olaj színét, átnézem a motorteret. A 2.0 saccoszkópja kb semmire sem jó, nem is idegesítem magam vele.
SD2024-08-26 07:28:14 // 36377
Még a hűtővíz színét ellenőrizd, az rózsaszín kell legyen, ha kv színű akkor sehova egy métert se.
Maga a szint mérő egység nem egy horror.
Maga a szint mérő egység nem egy horror.
SD2024-08-25 23:39:17 // 36376
Volt egy régebbi széria ahol hibás volt a mérce.
Csak aelfcheck, akku renben?
Mert minden baj ott lezdödik.
Csak aelfcheck, akku renben?
Mert minden baj ott lezdödik.
zsoltee832024-08-25 21:28:12 // 36375
Köszi szépen, próbáltam már mindent, járattam, leállítottam, pihentettem, gyújtást ráadtam, és nem változott a dolog, minimum szintet jelez, pedig töltöttem rá 5dl. Mindegy, ugyis viszem a Carnethez éves szervizre 2-3 hét múlva, írtam nekik h tudjanak róla.
SD2024-08-25 21:07:33 // 36374
Elsőre engem is idegesített, de mára megbarátkoztam vele.
Emlékszem szakadó esőben próbáltam rekonstruálni üzemmeleg motorral hogy ha ferdén állok milyen módon mér.. De egyszeri eset volt utána azóta megbízható.
Nekem is egy ilyen 2/3 állapotot mutatott egy enyhe lejtőn parkolás után, de utána más nap meg újra teli volt...
Valójában az a módszer ha egyszer bejelzett egy egység csökkenést akkor várok pár napot, megcsinálom az inicializálást és utána rátöltök.
Azt szokták elrontani ha ész nélkül rátöltenek és utána túltöltik.
Vagy nem foglalkoznak vele és amikor már minden piros akkor meg megy a jajveszékelés.
Elvileg a max és min nem véletlenül van, eközött az olajszint megfelelő.
Erre jön rá hogy az alfa a kezdeti problémák miatt az 5.5l olajcsere mennyiséget 5.2-re csökkentette, mivel állítólag meghajtva az autót sokaknak bejelzett túltöltést.
Én emiatt az egyegység (6 egység van a min és max között) elvesztését is komolyan veszem mert az már valójában olyan fél, kétharmad töltést jelenthet..
Parázni nem kell, legyen 1 liter olaj nálad, mint minden turbós autó ez is kér utántöltést két szervíz közt ha nem csak a min szintre utazol.
Nekem most olaszban az egy egység után töltése ami 2.5 dl kb. az sima ügy volt, bele is eresztettem kb. 3-dl mert annyi volt a kannában. És minden rendben volt.
Az inicializálás:
üzemmeleg, tehát 4 pálcikás olajhővel megállsz vízszintes talajon, és alapjáraton járatod 2 percet. Utána lekapcsolod, vársz újabb 2 percet. Majd csak gyújtásra teszed zárt ajtónál ilyenkor inicializálja a pálcát, és megmutatja szerinte mi az olajszint.
Ha nem változik 1-2 napon belül akkor rá lehet ötleni amit kér. Én nézegetem mint a keréknyomást, is. de még a hűtővizet is érdemes néha megnézni, elvégre ez nem toyota, szerencsére:D
Emlékszem szakadó esőben próbáltam rekonstruálni üzemmeleg motorral hogy ha ferdén állok milyen módon mér.. De egyszeri eset volt utána azóta megbízható.
Nekem is egy ilyen 2/3 állapotot mutatott egy enyhe lejtőn parkolás után, de utána más nap meg újra teli volt...
Valójában az a módszer ha egyszer bejelzett egy egység csökkenést akkor várok pár napot, megcsinálom az inicializálást és utána rátöltök.
Azt szokták elrontani ha ész nélkül rátöltenek és utána túltöltik.
Vagy nem foglalkoznak vele és amikor már minden piros akkor meg megy a jajveszékelés.
Elvileg a max és min nem véletlenül van, eközött az olajszint megfelelő.
Erre jön rá hogy az alfa a kezdeti problémák miatt az 5.5l olajcsere mennyiséget 5.2-re csökkentette, mivel állítólag meghajtva az autót sokaknak bejelzett túltöltést.
Én emiatt az egyegység (6 egység van a min és max között) elvesztését is komolyan veszem mert az már valójában olyan fél, kétharmad töltést jelenthet..
Parázni nem kell, legyen 1 liter olaj nálad, mint minden turbós autó ez is kér utántöltést két szervíz közt ha nem csak a min szintre utazol.
Nekem most olaszban az egy egység után töltése ami 2.5 dl kb. az sima ügy volt, bele is eresztettem kb. 3-dl mert annyi volt a kannában. És minden rendben volt.
Az inicializálás:
üzemmeleg, tehát 4 pálcikás olajhővel megállsz vízszintes talajon, és alapjáraton járatod 2 percet. Utána lekapcsolod, vársz újabb 2 percet. Majd csak gyújtásra teszed zárt ajtónál ilyenkor inicializálja a pálcát, és megmutatja szerinte mi az olajszint.
Ha nem változik 1-2 napon belül akkor rá lehet ötleni amit kér. Én nézegetem mint a keréknyomást, is. de még a hűtővizet is érdemes néha megnézni, elvégre ez nem toyota, szerencsére:D
zsoltee832024-08-25 17:47:33 // 36373
Sziasztok!
2.0 benzines motornál nagyon bosszant, hogy nincs nívópálca, a digitális mérés nagyon nem az én világom, nem bízok benne. Ma meg is szopatott rendesen. Horvátországból indultunk haza, nívó harmadáig jelezte min felett, ahogy eddig mindig. Egyszercsak nagy piros hibaüzenet, hogy kevés az olaj. Néztem a műszert, olajnyomás rendben. Mondom a digó jóédes anyádat. :D Megálltunk, töltöttem rá 5dl, nem akartam rizikózni. Ugyanúgy írja. Jártatok már hasonlóan?
2.0 benzines motornál nagyon bosszant, hogy nincs nívópálca, a digitális mérés nagyon nem az én világom, nem bízok benne. Ma meg is szopatott rendesen. Horvátországból indultunk haza, nívó harmadáig jelezte min felett, ahogy eddig mindig. Egyszercsak nagy piros hibaüzenet, hogy kevés az olaj. Néztem a műszert, olajnyomás rendben. Mondom a digó jóédes anyádat. :D Megálltunk, töltöttem rá 5dl, nem akartam rizikózni. Ugyanúgy írja. Jártatok már hasonlóan?
Zselé2024-08-25 14:38:53 // 36371
Bármikor visszafizetem az árát! :D
SD2024-08-25 14:09:11 // 36370
Garanciálisan vissza kell vinnem ezt a gummát Zsléhez hát nyekereg meg csúszkál:D
SD2024-08-25 14:01:27 // 36369
Mondta asszony takarítsak ki:D
Autó lemosva, felni fent...
A padkát megtiszteltem:D
Ráfért már egy kézimosás a gépre:)
Úgy hogy előtte patikára lemostam mosóban, majd két nap garázs után kézzel otton:))))
Vagy lehet nem így gondolta a kitakarítást?:D
Jó akkor kitakarítom belül is:D
Ha torok harapás nyomok lesznek rajtam akkor valamit elkottáztam:D
Autó lemosva, felni fent...
A padkát megtiszteltem:D
Ráfért már egy kézimosás a gépre:)
Úgy hogy előtte patikára lemostam mosóban, majd két nap garázs után kézzel otton:))))
Vagy lehet nem így gondolta a kitakarítást?:D
Jó akkor kitakarítom belül is:D
Ha torok harapás nyomok lesznek rajtam akkor valamit elkottáztam:D
WarbiRunner (Gyuri)2024-08-25 13:55:59 // 36368
Valami kezdő gépésznek adták ki a tervezést, biztos. De lényeg, hogy csak ennyi baja volt. 😄
Peti16V2024-08-25 12:45:29 // 36367
Ezek szerint nekem 3 év is kevés volt rá 😂
Most, hogy mondjátok, meg kellett néznem, hogy nekem is van -e ilyen, és tényleg…
És ha már ott voltam, megnéztem a támladöntő bowdent. Szerencsére csak ki volt pattanva a bowdenház a tartóból, uh csak vissza kellett akasztanom, és működik rendben.
Valószínűleg a nyaralásnál nyomta ki a helyéről vmi csomag, amikor nyakig volt tömve a csomagtartó.
Most, hogy mondjátok, meg kellett néznem, hogy nekem is van -e ilyen, és tényleg…
És ha már ott voltam, megnéztem a támladöntő bowdent. Szerencsére csak ki volt pattanva a bowdenház a tartóból, uh csak vissza kellett akasztanom, és működik rendben.
Valószínűleg a nyaralásnál nyomta ki a helyéről vmi csomag, amikor nyakig volt tömve a csomagtartó.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.