Fórum >> Típusok >> Giulia

Liquid2021-06-01 21:58:17 // 20168
Nem Giu-val volt, csak úgy általánosságban beszéltem ezekről a hasznos extrákról. Az egy jó pont ha a Giu nem csinálja, bár Piritu, pont nem ezt erősíti meg :(
tdemeter2021-06-01 21:55:45 // 20167
Nekem a Juliska sosem satuzott még be, csak csipog néha ha úgy gondolja, hogy veszély van. De én mindig tartok tisztes követési távolságot, utálok rámászni emberekre, lehet ez a titka....
Liquid2021-06-01 21:46:27 // 20166
"Ha valakinek besatuzott, tegye a szívére a kezét, hogy vajon autós felebarátaink biztonságát szem előtt tartva autózott-e," - IGEN, ha nem így lenne, akkor nem hoznánk fel az ilyen eseteket.
(Nem én vezettem)
WarbiRunner (Gyuri)2021-06-01 21:23:51 // 20165
Zen az Zen 😄 Defenzívvé tette maga az autó a sofőt ésa környezetét is. Azzal csak menni kellett monoton. Nem kellettek hirtelen mozdulatok 😆 Senkinek eszébe nem jutott elé sorolni. Még a lámpák is zölden maradtak neki, nehogy megzavarják a Zent 😉
carver2021-06-01 21:23:12 // 20164
mire leírtam jött is az ellenpélda :D
carver2021-06-01 21:18:05 // 20163
sok elméleti esetről beszélünk de nekem az a tapasztalatom hogy jól működik a ráfutás gátló pedig én azért, khm, nem mindig tarom be a követési távolságot (hogy nehogy szó érje a ház elejét utoljára 1 éves jogsival mentem neki az előttem haladónak, azóta lement valahol 1,5-2Mkm között). Annyira nem hogy elém általában akkor tud bejönni valaki ha beengedem (és de, gyakran beengedem).

A Sashegyen pl van egy út ahol az autósok tutira fogadást kötnek hogy hány napig marad fent a frissen cserélt visszapillantó (vagy csak szimplán idióták), pepitában parkolnak kb úgy hogy ha jókedvűen indulok akkor rénszarvastesztnek beillően szoktam elmenni közöttük. Egyszer sem satuzott, összeségében is 18 ekm alatt kb háromszor és bár megoldottam volna, nem volt zavaró, érthető volt miért fékezett.

Ha valakinek besatuzott, tegye a szívére a kezét, hogy vajon autós felebarátaink biztonságát szem előtt tartva autózott-e, és ha még mindig igen a válasz akkor jöhetnek az elrettentő példák. De elméleti eseteken sztem nem érdemes vitatkozni, mert nem tudjuk hogy tényleg rosszul reagálna-e a rendszer.

Mindemellett Gyurinak (is) igaza van, a szoftveres rendszer sokára lesz olyan amire vakon rábízhatod magad, de nekem még nem volt olyan élményem ami miatt kiakadtam volna rá.

Azt ne felejtsétek hogy ez is olyan mint az oltás, nem csak az egyénről szól. Ha a hibás rendszer mellett is alacsonyabb lesz a halálos balesetek száma már az is siker nem csak a 0 baleset. Abban csak reménykedni tudok, hogy nem én leszek egy ilyen "félig sikeres" rendszer ártatlan áldozata. Mint ahogy abban is csak reménykedni tudok, hogy egy részeg/drogos/piroson át 150-nel száguldozó idiótának nem én leszek az áldozata...
Piritu - 1.000.0002021-06-01 20:45:28 // 20162
Nekem az "tetszett" amikor besatuzott mert az út szélén sövény kezdődött, előttem semmi. Ha itt jön mögöttem valaki akkor tuti belém durrant mert nagyon nem életszerű hogy az üres úton valaki beleugrik a fékbe.
Innentől nem elég a forgalomra figyelni hanem már az út szélén kezdődő sövényt is figyelnem kell és valamit csinálni hogy ne ugorjon a fékbe?
(Visszamentem, kipróbáltam, még egyszer is megcsinálta.Akkor vettem vissza "közepesre" a beállítását.)
leopop32021-06-01 20:21:44 // 20160
Ne is mond same here 😅
Piritu - 1.000.0002021-06-01 20:19:52 // 20159
"oda kell figyelni" - like
leopop32021-06-01 20:17:01 // 20158
Számból vetted ki a szót XD
leopop32021-06-01 20:15:21 // 20157
Ilyenné kellett volna építeni Zent :)
leopop32021-06-01 20:12:04 // 20156
Ne is mond ez jutott nekem is eszembe de azt nézhetik soha nem adnám vissza a jogsim :)
Piritu - 1.000.0002021-06-01 20:06:54 // 20155
Az hogy én döntök vagy egy szoftver az adott szituban annak semmi köze a pszihológiai vizsgálathoz.
Azzal hogy helyettem dönt az automatika lehet hogy pont azt a kaput zárja be ami a menekülési út lett volna.
Munkatársamat a vesésautó előzés után nem engedte vissza a jobb oldali sávba, mert nem szabad sávot váltani ha nem indexel, a kamion szemben nem számít. Pár páleszt bele kellett tölteni utána a szállodában mire lenyugodott...
Szóval a második mondat csak annyit jelentett hogy had döntsem el én hogy mi történjen. A felelősség és az esetleges következmény az enyém.
Erhard 242 (Pure Energy)2021-06-01 19:41:53 // 20154
No most akkor tényleg nincs arany veloce???
Erhard 242 (Pure Energy)2021-06-01 19:37:17 // 20153
Ha a felezőt átléptem akkor gondolhatod hogy 5cm nél többet hagytam 😎
Csabi2021-06-01 19:16:32 // 20152
Ha kicentized szegény kerékpárost... :) Szoktam kerülgetni én is őket, de valószínűleg nagyobb távolsággal.
Erhard 242 (Pure Energy)2021-06-01 18:53:37 // 20151
Az a baj hogy szarul működik múltkor egy kerékpárost előztem volna de ez a idióta befékezett egy rövidet de már a felezőn túl voltam szemből jöttek a gázra meg ilyenkor nem reagál hiába volt azon a lábam... három lehetőség maradt, vagy a kerékpárost teszem odébb, vagy a szembejövővel csatt vagy fék és talán marad idő vissza sorolni....na ez kurvára gáz
WarbiRunner (Gyuri)2021-06-01 18:35:51 // 20150
Egy ilyet biztos hogy soha nem szokok meg. Nekem egy sima első radar is 5 éven keresztül b..ta az idegemet, pedig csak kicsit működött hülyén. :-) Egyébként ABS nélkül is meglennék, ha az az ára, hogy normális autószerű autóm legyen. Viszont egy nagy különbség azért van az ABS és a modern vezetéstámogatók között. Az ABS az vas. Hardver. Ezek a beleokoskodó csipogó, kormányozó, fékező izék viszont szoftveresek. És döntenek helyetted, nem egy egyszerű, kiismerhető logika alapján működnek. Egy szorított difi is vezetéstámogató, hisz segít elkerülni a kerék kipörgést. Pártolom :-) Az ABS-t is pártolom. Kiismerhető, érezhető vas. Tudsz úgy fékezni, hogy tiprod és megoldja, és tudsz úgy, hogy meg sem pisszen. Te döntesz. Egy ABS úgy ad plusz biztonságot, hogy meghagyja a vezetés szabadságát és felelősségérzetét is.
Ezek a kütyük már a "csináljátok helyettem" korszak, amikor csak eljutni akarunk valahova, de a felelősséget nem akarjuk. A vezetéssel járó "nyűgöket", mint odafigyelés, nem akarjuk. Oldja meg a gép, figyeljen, kamerázzon, radarozzon. Nekem köszi, nem...
Kazes☻2021-06-01 17:55:26 // 20149
Nem elviccelni akartam, hanem viccesen megállapítani, hogy a felhajtóról (ahogy nevezted) gyorsítva nem haladhatsz átlósan a legbelső sávba, csak azért, mert úri kedved úgy tartja! Emiatt (és hasonlók) jó lenne a teszt, de ahogy Piritunak jelezted, így ezek szerint te is elhasalnál rajta! :)
Liquid2021-06-01 17:30:28 // 20148
Gyűlnek a sorok a listára, hogy mire kell majd megoldást találni ha oda jutok, hogy beújítsak egy Giuliát / Stelviot :)
Liquid2021-06-01 17:28:24 // 20147
A srácaidat ne a pszichológiai teszt hiányától féltsed, hanem azoktól akik átmennek minden teszten ugyan, de teljesen fogalmatlanok, és a komfortzónájuk messze van az bal-1-től.
Liquid2021-06-01 17:26:09 // 20146
nekem csak azzal van bajom, ha indokolatlanul satuz, amikor képben vagy, figyelsz, látod hogy minden rendben, de Ő nem úgy gondolja, ilyenkor nem tudsz semmit tenni, mert mire érzékeled, már fel vagy kenődve a szélvédőre és csak remélheted, hogy a mögötted jövőnek jó a féke és a reflexei is jók...
zgi5212021-06-01 17:16:09 // 20145
jogos :)
RomeoOne2021-06-01 17:15:21 // 20144
Most világosodott meg mindenki, hogy nem is azért kell a DNA kapcsolóra az az R betű is, hogy el lehessen tenni a seggét, hanem hogy ne fékezgessen bele a vezetéssegéd :DDD
zgi5212021-06-01 17:12:40 // 20143
miert vicceled el? teljesen eletszeru szitu

itt nem arrol van szo , hogy a sofor balfasz

hanem hogy nem iteli biztonsagosnak a kozeledest amit te igen

mert te 10-20 ev alatt ugy szoktad meg. :)
Kazes☻2021-06-01 17:09:07 // 20142
Az ilyennek fékezzen is be... sőt, vezesse ki a parkolóba! :D
zgi5212021-06-01 17:04:19 // 20141
a legdurvább beavatkozás miután igen figyelmes leszel, mikor úgy ítéli meg rárohansz a másikra. mondok példát...

3 sávos autópálya, középső sáv kamion 90 körül.. Te a felhajtóról besorolva igyekszel a legbelső sávba, annak tempóját felvenni, tehát átlósan közeledsz a kamion hátulja felé gyorsítva relatív nagí tempó különbséggel..
megvan?

ha gyorsnak ítéli meg a kamionhoz közeledést egy pillanatra bele fog lépni a fékbe, ha nem indexelsz kb. 90% biztosan. :) de inkább ne teszteld. :)
zgi5212021-06-01 16:56:02 // 20140
figyelj! ha vészfékezni vagy csak audio-vizuálisan jelezni kezd és Te belefékezel ergo reagálsz abbahagyja, de sokszor/legtöbbször nincs rá időd sem.
RomeoOne2021-06-01 16:52:26 // 20139
*az utolsó szó
RomeoOne2021-06-01 16:51:42 // 20138
Szerintem félreértetted. A "hadd menjek neki, ha akarok" nem arra vonatkozott, hogy ha ideges vagyok akkor had tehessek már kárt másban, hanem inkább olyasmi, mint amit Erhard mondott. Én nem tartom ördögtől valónak az ilyen vezetéstámogatókat, de egy feltételem van. Bármikor felülbírálhassam, az utolsó minden esetben az enyém legyen és ne történhessen véletlenül se olyan, hogy nem enged valamit, mert a gép úgy dönt.
zgi5212021-06-01 16:51:18 // 20137
egy hátránya biztos van. mivel megszokod, hogy vmi +ban vigyázz rád és át-át ülsz másik ilyen AI mentes autóba,de közben ezt elfelejted és álbiztonsággal autózol. . :)

természetes, hogy minden újtól írtózik, gyanakszik az ember. de idővel hozzászoksz, erre értem , hogy "nem annyira rossz", mint sokan ezt állítják.

sőt, véleményen szerint az évek során az upgradekkel javult is.

pár év után, biztosan nem fog olyan váratlanul befékezni, mint az első hónapokban vagy évben. megszokod, alkalmazkodsz, és igen sztem némileg deffenzívvé tesz, amivel egyet kell értened, hogy nem baj. :P

ui:
sztem az ABS -sem dobnád ki már megszoktad, bár sztem sokan sokkal jobban fékeznek ABS nélkül is :)
zgi5212021-06-01 16:42:33 // 20136
nekem nem az jött le hogy vagy-vagy (mint Erhard említi és némileg érthető is), hanem hogy csak azért is, de lehet félreértettem. a Rorschach test -en kiderülne. :)

pedig nem ártana, ha mielőbb lenne vmiféle pszicho. szűrés, mert az ami itthon megy az utakon, felülmúlja lassan az oroszokat.

komolyan féltem már a srácaimat, akik most kezdik a vezetést.
Kazes☻2021-06-01 16:13:24 // 20135
Én most jártam a belvárosban, elég sokat nyomhatta volna a robotduda! :D
Kazes☻2021-06-01 16:10:04 // 20134
Pályaalkalmasságin van... de itt úrvezetőkről van szó (ha jól látom). Inkább azt kéne mindenkinek a fejébe vésni, hogy bár sokat tudnak az autók, de nem nappali kanapék és az autózás veszélyes üzem...ergo oda kell figyelni, mindig, a lehető legtöbb dologra, az összes tükörben stb. :)
WarbiRunner (Gyuri)2021-06-01 16:08:03 // 20133
Hogy mit? Semmit! Bízza rám. :-) Egy fszkalapot dudálhat automatikusanXD
Csabi2021-06-01 16:02:55 // 20132
Nincs gond a satuzással, ilyenkor nem állóra fékez, sok esetben csak egy tized másodpercre satuzik, hogy figyelj, és nem indokolatlanul(fontos mi az indokolatlanul, ha ép a lesett mobilodat keresed, vagy ahogy említettem bármi okból nem az útra figyelsz akkor nagyon is hasznos.
Liquid2021-06-01 15:55:32 // 20131
Ennek semmi köze a pszichológiai vizsgálathoz, de mindegy mert olyan se lesz soha.
Csabi2021-06-01 15:49:22 // 20130
"Inkább ezek szerint hagyja mások offenzív vezetését"

Most ne viccelj, mit kellene tennie, kilógatni egy "ejnye-bejnye" zászlócskát, vagy ép belemenni az "offenzív " parasztba? :D
Liquid2021-06-01 15:48:42 // 20129
az 540i tetszetős, mondjuk a golyóállóságot kihagynám de a v8 kéne :)
Liquid2021-06-01 15:48:01 // 20128
Ha csak jelez akkor nincs gond, de ha indokolatalanul satuzik abból előbb-utóbb lesz gond.
Amit én láttam közelről az nem jelezgetett, meg nem voltak fokozatok hanem olyan satu, hogy majdnem kifejeltem a szélvédőt. Ilyet elég egyszer csinálnia, hogy elvessze a bizalmat.
WarbiRunner (Gyuri)2021-06-01 15:42:20 // 20127
Inkább ezek szerint hagyja mások offenzív vezetését. A "nem annyira rossz" az pedig végképp meggyőzött XDDD Szinte már kéne ( a fenének).
Lehet a szomszédomnak van igaza, évek óta reszel egy e39 540i Protection line bimmert. Abban a golyóálló üvegezés és a dupla alváz a defenzív része, a többit megoldja erőből, súlyból, hardverből. Nem ilyen szoftveres bohóckodásból XD
Erhard 242 (Pure Energy)2021-06-01 15:31:16 // 20126
soha nem lesz ilyen vizsgálat mivel az adó tartja el a jóléti társadalmat, ha nincs fogyasztó nincs adó egyszerű matek.. egyéb iránt meg ha valaminek neki akarok menni akkor tényleg had mehessek neki, pl balról jön egy kőszállító kamaz de előttem még vannak inkább azt toljam le, mint a biztos halál... csak egy példa a sok közül ... szerintem meg ez meg egy tök felesleges extra a fékezésével az hogy jelez még ok ...
Erhard 242 (Pure Energy)2021-06-01 15:31:15 // 20125
soha nem lesz ilyen vizsgálat mivel az adó tartja el a jóléti társadalmat, ha nincs fogyasztó nincs adó egyszerű matek.. egyéb iránt meg ha valaminek neki akarok menni akkor tényleg had mehessek neki, pl balról jön egy kőszállító kamaz de előttem még vannak inkább azt toljam le, mint a biztos halál... csak egy példa a sok közül ... szerintem meg ez meg egy tök felesleges extra a fékezésével az hogy jelez még ok ...
zgi5212021-06-01 15:20:18 // 20124
+1 :)
zgi5212021-06-01 15:19:29 // 20123
ha nem haragszol a 2. mondatod nem lájkolnám, még ha 1millió km is van mögötted.

ha komolyan vennék az orvosin a pszichológiai vizsgálatokat (és reméljük előbb-utóbb eljön az ideje) biztosan nem kapnál jogsit! hiába jó a vérnyomásod és a látásod. :)
Csabi2021-06-01 15:17:56 // 20122
"Egy ilyen mit reagál, ha a csúcsforgalomban valaki elkezd beékelődni az autó elé?"

Semmi különös nem történik. Ha nem így lenne akkor Bp állna a "tömegbalesetektől". Alapból azért nem történik semmi, mert ha látod, hogy valaki bejön eléd, akkor rálépsz a fékre, ilyenkor már nem működik az asszisztens mert látja, h "képben vagy". Ellenkező esetben ott vannak a fokozatok, nem rögtön satuzik. Figyelembe veszi, hogy milyen gyorsasággal közelítesz az adott tárgyhoz, gyorsulsz, lassulsz, fékezel, avagy sem. Párszor meglepett már engem is, de egyáltalán nem baj. Csak azért lepett meg, mert figyeltem...ha ép valami miatt nem az utat figyeltem volna, akkor baleset közeli helyzet alakulhatott volna ki.
Szerintem egy nagyon jó, és hasznos funkció...
zgi5212021-06-01 15:14:38 // 20121
az biztos, hogy deffenzív vezetésre sarkall, ha csak ki nem kapcsolod minden induláskor.

sztem túl van ez kicsit tüsszögve! azért annyira nem rossz, ha megszokja az ember
hogy van egy AI, ami olykor besegít.

sztem induljunk ki ebből, ne abból, hogy "ha akarok nekimegyek a másiknak" :)

persze, persze olykor túl óvatos, van mit fejleszteni rajta. pl. ha néni gyalogol a járdán a kanyarban is jelez, ha nem időben mozdul a kormány. (pedig GPS szerint tudhatná, hogy ott kanyarodik az út ugye :) )

de a reakcióideje jobb lesz, ha egyszer igazán kell! ezt kár vitatni.
RomeoOne2021-06-01 14:24:57 // 20120
És meg is érkeztünk ahhoz az érveléshez, amivel a politikusok majd "kiirtják" a sofőröket és majd csak a robot vezethet :)
Piritu - 1.000.0002021-06-01 11:42:30 // 20119
"egy komlett sor néz be a csomagtartóba" - hacsak nincs nekik is robotfékjük :-DD
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.