Fórum >> Típusok >> Giulia

.......................2015-12-12 15:45:42 // 1538
Voltál autógyárban?
Nos az autógyár aztán jó nagy villamos energia igényű ám
Minden gyár mellett van egy 50..100MWattos erőmű
Gönyüben nem véletlenül épült 2009ben a 433MW vadi új erőmű
Ja és a hatásfok59%
Kazes☻2015-12-12 14:19:26 // 1537
"felsővezetékkel behálózni,aztán áramszedő " - na, hát ez aztán szép lenne, amikor már jobb megoldások is vannak és a mindenhol jelenlévő elektromosságot ki tudják nyerni, felhasználni... :)
Liquid2015-12-12 14:19:07 // 1536
és mennyi energiát igényel pluszban a vellanyautó elkészítése, majd az akkupack cseréje, ártalmatlanítása? Mert erről általában elegánsan elfeledkeznek...
.......................2015-12-12 14:09:08 // 1535
Érdekes a LED es lámpát csak úgy kapkodják a boltban
Ehhez a brummogó belsőégésű motor őskövülethez meg úgy ragaszkodik mindenki
.......................2015-12-12 14:03:04 // 1534
Legalább lenne munkahely ,lehetne a sok fasza erőművet építeni
A világhírű magyar létesítménytervező szerelő szakembergárdával,akik hazajönnének nyugatról
Meg vezetékgyár ,trafógyár ,stb.
Egy komplett iparág születne újra
Kandó Kálmán rulez!
Büszkén verhetnénk a mellünket ,lenne saját iparunk,nemcsak a germánok seggét kellene nyalni a 4kerekű csokájukért

Amúgy meg minek kellene elcipelni 500..600km re elegendő villanyt akkuban
Simán elég lenne 150km nyi is
Az autópályákat meg felsővezetékkel behálózni,aztán áramszedő
Mint a Troli vagy a vasúti villamos vontatás
Hány éve is van ilyen 60?
Szóval csak akarni kellene
Zsolt1552015-12-12 13:26:25 // 1533
A Toyota Atkinson rendszerű benzinmotorjainak a hatásfoka 40%.
Zsolt1552015-12-12 13:22:58 // 1531
Az biztos, hogy elég nagy hátteret kell(-ene) kiépíteni a villanyautós világhoz. Nem Paks 2-ről, hanem Paks 22-ről kell gondolkodni. A vezetékekről nem is beszélve.
Plusz gondoskodni, hogy mindenhol legyen olyan és annyi állomás, hogy tölteni lehessen az autókat. Még akkor is, ha esetleg majd bluetooth-on keresztül - és nem konnektoron - lehetne majd. Például lakótelepeken 100-s darabszámban lenne igény a töltőhelyekre. Vagy az utak mentén, ha a mostani töltőállomásokat átalakítanák az elektromos autók részére, ott nem 8-10, hanem legalább 30 oszlopnak kellene lennie figyelembe véve, hogy a gyors töltés is 20-30 percig tarthat, ami még 100%-s, de már tovább lehet menni vele az autópályán.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-12-12 11:12:38 // 1530
azokat biztos, lassan 2020 lesz és nagy áttörés nincs az elektronyos autóknál, de még a hibrideknél sem csak a hazudozás a fogyasztás területén, múltkor volt cikk a TC-on az amcsi és eu fogyasztási normái ugyan arra az autóra, itt szépítenek nem kevés litereket, kint meg ugyan annyi a tesztben, mint a valóságban :)))
Szóval szerintem 2050-ig jön az euro 50 és meg a papíron 1l-es fogyasztás úgy is ez a lényeg, hogy mindenki el tudja mondani a szomszédjának milyen keveset eszik az autója :DDD
Piritu - 1.000.0002015-12-12 10:39:29 // 1529
Talán az oldtimereket engedik közlekedni, arra már a vasain azok lesznek...
Erhard 242 (Pure Energy)2015-12-12 10:33:05 // 1528
pedig 2050-re ki akarják tiltani jó pár országból a belső égésű motorokat nyühheeee :)))
Folyamatosan vannak törekvések már évezredek óta lásd egyenlőség, testvériség, világbéke...
.......................2015-12-12 10:19:09 // 1527
Nem tök mindegy hogy hol állítják elő az energiát
Egy hőhasznosító kazános gőz+gázturbinás erőmű 60%hatásfokú
A legkorszerűbb diesel autó normál használatban 35%
Tehát 15% százalék energia pocsékba megy ha belsőégésű autóval járunk villanyautó helyett
Béci Ɨ|ѯ2015-12-12 06:44:57 // 1526
Most lehozta az Autoedizione is.
Tedi2015-12-11 14:04:42 // 1525
Ámen, (s)atyám :D
satya2015-12-11 13:50:54 // 1524
csak láttam menet közben teslat, személyes tapasztalatom nincs, de kb 100-al ment a pályán.. szerintem oka van... a másik amit nem értek... mitől környezet-barátabb egy villany autó mint egy benyás vagy diesel? mert nem ott helyben hanem a felhasználási helytől nagy távra szennyez? globálisan tök mindegy... és ugye a földön per pill a fosszilis energiából előállított elektromos áram a döntő többségű, vagy szén vagy olaj... a nukleárisnak az egyéb, hosszútávú veszélyei felmérhetetlenek, a megújuló pl napelemekre pedig dömping vámot vetett ki az eu. továbbá a napelemes az aksik előállításához rengeteg energia kell, a hatásfoka még a béka segge alatt van az inverter - ami a rendszer legdrágább része - egyenlőre jó ha 10 évig bírja, - a noname 3 - 5 év - élettartamú. ha mindenki hazamegy a teslajával - utópia egyenlőre tudom - és felakasztja tölteni kb 1 mp alatt olvad le a hálózat paksig..stb.. a megfelelő infrastruktúra kiépítse csilliárdokba kerülne... a gazdaság mai állása szerint az elkövetkező 20 évben csoda lenne ha elterjedne tömegesen.. szerintem ... de kétségtelen hogy a jövő az delejes autóké, csak az a kérdés mikor éri meg mindent kiépíteni hozzá... mert addig bizony marad a benya diesel harc :D
BeeGee2015-12-10 21:26:21 // 1523
Pont olyanokat írsz a Tesláról, amit az összes autógyartó megcsinál :)

Másik: ennyi erővel a benzin motor sem fejlődött sokat az elmúlt 100 évben. Ugyanaz a bonyolult masina, amit a mai napig be kell lökni egy másik motorral :) hatékonytól minden szempontból messze van..
Az akksi ipar csak annyit fejlődött h ma már a zsebedben elfér annyi kraft, ami régen csak az asztalon, plusz fél, egy óra alatt teletöltöd.
vm2015-12-10 15:40:24 // 1522
A Holdon meg nem fúj a szél...
vm2015-12-10 15:39:35 // 1521
Ez így van.
Viszont nem mindegy a használati környezet. Hiába gigahatékony a villanymotor, ha azt nem ebben a környezetben (mint autó mérete, tömege, hatótáv, dinamika, stb), tudja leadni.
A diesel is hatékonyabb a benyásnál, de adott környezeti paraméterek mellett (ami ott a fordulatszám).
A delejhajtás jelen körülmények között nagynyomatékú, de konstans terhelés mozgatására jó (lásd diesel mozdony) alkalmas. Amit egy autó művel (elindul, gyorsít, lassít, megáll, elindul...) azt még kvasokáig nem fogja kiszolgálni eggy akku sem.
.......................2015-12-10 15:30:17 // 1520
USA ban van 300km enként INGYEN Tesla gyorstöltő!
.......................2015-12-10 15:27:57 // 1519
Pont a belsőégésű motor egy őskövület
Még mindíg 60%az üzemanyag energiának kárba vész!
Gondolj bele ha otthon azzal fűthetnéd a kéglit?
.......................2015-12-10 15:25:34 // 1518
125 km.elrúgva ,benzinest M3 at alázva igen jó érték!
Az M3 tankjának 65 literrel sem sokkal jutsz messzebb
Átlag napi autóhasználat simán belefér 125km be
És ez a lényeg
Este hazamész ,feltöltöd amíg alszol
Aztán megint kezdődik a móka reggel
vm2015-12-10 14:48:51 // 1517
Azért a Tesla-tól nem kell annyira leesni annak az állnak... Nemrég olvastam egy cikket, amiben a júzerek taglalták, milyen mennyiségű, és mennyire bosszantó hibákkal van tele az autó. De nem ez a lényeg. Hanem hogy villantottak az 500 km, vagy nem is tudom mekkora hatótávval. Ja. Fékpadon. Virsligumival. 90-nél. Aztán hamar kiderült hogy valós használatban alig a fele, ha meg néha elrúgják (és benzinest alázni elég sokszor el...), akkor annak is a fele...
Ha belegondolsz az akkutechnika fejlődése, két nagyságrenddel elmarad a fosszilis technológiától. Az ólomakksik kb a honfoglalás óta ugyanúgy működnek, a ritkaföldfém-akksik meg nem hozzák az elvárást. Olyan ez mint a bicikli. 100 éve nincs érdemi változás, mert nincs hová...
.......................2015-12-10 13:21:55 // 1516
Pl egy
505lovas motor termikus hatásfoka
teljes terhelésen 600Nm en 25%
Negyed terhelésen 150Nm en csak 15%
Ezt hidalja át a hibrid
Elég egy 500Nm es motor és teljes gázon üzemel
(Ha nem mozgatásra akkor töltésre használva)
Plusz egy 200Nm.es villamos amit tetszés szerint szabályozol
Így az eredő hatásfok jobb lesz
Ergo növekvő dinamika jobb fogyasztás kevesebb károsanyag
BeeGee2015-12-10 13:11:00 // 1515
Yep.
Igazából a mostani autók felépítése full értelmetlen, pazarló és nem hatékony. Túl sok mozgó alkatrész, emiatt energia megy pocsékba. Végül is az is vicces/szánalmas, hogy ahhoz hogy gyorsabban menj, egy kart kell ráncigálni (váltókar), ami egy fel-le mozgó vasdarabot köt össze egy tök máshogy működő hajtással..
Nyugi, nem kaptam fényt, bírom a mostani autókat, csak azt látom hogy tök közel az idő, mikor eljutunk a mozgó alkatrész nélküli autókhoz. Pont úgy, mint a walkmantól az ipodig.
BeeGee2015-12-10 13:04:10 // 1514
Nem igazán értek egyet veled :)
Pár éve még röhögtünk a béna Leafen meg a Priuson. Aztán jött egy ismeretlen Tesla és leestek az állak. Ma már naponta látok Teslát BPn is. Tehát van az a réteg, akinek már alternatíva.
Akksi ipar is fejlődik, igaz nem olyan ütemben ahogy a többi tech iparág, de haladnak.

Jogos, hogy a marketingesek mindent 5x jobbnak állítanak be, mint valójában, de ne feledd hogy a fordítottja is igaz - az ellenérdek mindent 5x rosszabbnak fest le. Az igazságot meg nem itt fogjuk megtalálni :)

Még Te is fogsz önvezető, nem benzines autóban ülni és nem fogod annyira bánni, mint most gondolnád :)
erno156sw2015-12-10 12:52:00 // 1513
Szigorúan csak és kizárólag ELMÉLETI síkon: a villanymotor sokkal hamarabb eléri a csúcsteljesítményét, mint bármilyen robbanómotor, elméleti síkon akár sokkal jobb mint a benyós/dízel, csak ugye a többszáz kilónyi akksi eléggé megnehezíti a szitut...
Én mondjuk vennék hibridet, csak még nem most. Szerintem még szükség van jópár évre, mire kiforrja magát a technológia (én speciel a modern turbodízelekben sem bízom, pedig az már több évtizedes technológia...) Én csak a sima benzinesekre esküszöm (annak ellenére, hogy rengeteget autózom)...
Mondjuk kinek a pap, kinek a paplan, de én kiváncsi lennék egy Giulia V6-ra Hibrid verzióban :D (mondjuk egy Teslát is megkergetnék ;) )
Béci Ɨ|ѯ2015-12-10 12:39:34 // 1512
Ez azért nagyon durva. Rémisztő...
Kazes☻2015-12-10 11:48:37 // 1511
Ha már szmog...
vm2015-12-10 11:22:30 // 1510
De ez már off ;-)
vm2015-12-10 11:21:41 // 1509
Hát ez mondjuk pont nem így van... Húszszor akkora városok vannak a világban mint Bp, hússzor annyi autóval, szmog nélkül...
A budapesti szmog jórészét a belső területekre került ipar, meg a korszerűtlen fűtés adja. Ehhez jön még az ultrakorszerűtlen tömegközlekedés, és a sor végén vagy te, meg én. Viszont ez az egész nem jelentene akkora gondot, ha nem állna minden felületen a por, amit nem nagyon sietnek eltakarítani (láttál már mentőt a csengőfékes sínén elporolni? Szó szerint...). Gyerekkoromban még a mi utcánkat is naponta takarították, most meg nem is tudom, mikor láttam utoljára utcaseprőt...
Liquid2015-12-10 11:18:14 // 1508
persze hogy nem javult, mert 100x annyi gépjármű van az utakon, hiába lettek nagyságrendekkel kímélőbbek, egyszerűen többen vannak.
.......................2015-12-10 11:05:05 // 1507
Nekem már az is elég lenne ha nem lenne smog a városban
Netto semmit nem javult a légminőség a nagyvárosokban a 80as évek óta
És ezért nagyban a városi autókázás a felelős
Ha hibrid lenne minden autó sokat javulna a levegő
vm2015-12-10 10:20:02 // 1506
Pont ugyanaz...
Nincs a világon egyetlen olyan hibrid sem, amelyik valós szubjektív adatok által bizonyítottan költséghatékonyabb az üzemeltetés szempontjából, a környezettudatos oldala meg egyszerű csúsztatás.
Kócosw2015-12-10 08:23:40 // 1505
jah erröl hallottam en is, de sztem is erdekes dolog, nemugy megy az csak hogy en fogom aztan kiugrok a szerzödesböl..
Tedi2015-12-10 04:29:40 // 1504
Igen, én is olvastam ezt a cikket, két bajom van vele.
1) noname oldal, emiatt a forrás hitelessége nekem erősen kétséges
2) azt írják: "sarà possibile". Namármost, ez két dolgot jelent, mivel a sará (létige E/3-as jövőidejű alakja) a jövő időt és bizonytalanságot is kifejez. Szóval ez vagy azt jelenti, hogy lehetséges lesz, vagy azt, hogy lehetséges lehet (szép magyartalanul, tükörfordításban). És nekem a szövegkörnyezetből sem derül ki egyértelműen, hogy melyik lehet a jó megoldás.

Sokat töprengtem, és végül arra jutottam, hogy amíg se egy Quattroruote, se egy Omniauto, vagy alVolante, se egy RAI nem hozza le, addig kamunak minősítem. Még az ANSA, az olasz hírügynökség sem írt róla semmit, utánanéztem a fizetős anyagok között is a munkahelyemen.

Ha 1500 Giuliettát vesz a Belügyminisztérium a rendfenntartó erőknek, azzal azért a fent említett oldalak bő nyállal foglalkoznának. Főleg azok után, hogy a Seatos beszerzésről mindenki epét hányt az olasz szaksajtóban.
.......................2015-12-09 20:20:42 // 1503
Hibridről büfögtem
Full villanyról szó se volt
vm2015-12-09 19:48:26 // 1502
Azért nem szól a hibrid a vezetésről, mert bárki bármit mond, illetve bármit is állítanak a marketingesek, ebben a pillanatban a villanyverda NEM valós alternatíva. A rendes megcsinálásról meg annyit, hogy nem halad a fejlesztés, és kész. Nem pár éve nem halad, hanem mióta kitalálták a lehetőségét, azóta. Egyszerűen nem engedi a technológia, és forradalmi áttörés kellene a cellagyártásban, hogy ez megváltozzon. Lehet hogy eljön (egyszer), de lehet hogy sosem. Jelzésértékű hogy komolyabb helyeken inkább újra előkapták a hidrogén-cellás csomagot.
Tedi2015-12-09 11:35:51 // 1500
1500 alfát vehet a csendőrség, miután faszán befürödtem a seatokkal. Én azért nem írtam meg, mert nekem büdös a sztori.
Kazes☻2015-12-09 10:17:58 // 1499
Köszönöm a súgást, de azt egy szóval sem mondtam, hogy egyet sem adnak el itthon bármelyikből is! :)
Kócosw2015-12-09 09:17:03 // 1498
Nem értem mit írnak az van :D
BeeGee2015-12-09 09:08:38 // 1497
Megsúgom, hogy az új XC90 itthoni kezdő mennyisége pár nap alatt, látatlanban elkelt (igaz h nem százas nagyságrend, de pár tucat).
Az S80 is jól sikerült nagy autó a maga kategóriájában, de felesleges becsmérelni, mert másik pályán játszik, mint a Giulia. Akinek vezetési élmény kell, annak nem jut eszébe volvót venni :)

Azért lesz QV itthon is, szerintem több, mint gondolnánk.
Régi QP mint a fehér holló, de új Maseratiból is relatív sok szaladgál, mert sikeresen hozták a kor elvárásait. Giuliát is sikerült úgy összetenni, hogy korszerű, de megmaradt vezetőközpontúnak, nem kütyüparádénak.
Jimmi T.2015-12-09 06:33:49 // 1496
.......................2015-12-04 09:38:45 // 1495
Miért ne szólhatna a hibrid a vezetésről?
Ne a priushoz mérd ,az egy cvt váltós városi verda
Anno a dieselre is ezt mondták hogy soha nem lesz jobb
Aztán kijött a 156jtd ,és megváltozott minden
Neki kell állni és rendesen megcsinálni
Liquid2015-12-04 09:07:58 // 1494
egy hibrid nem a vezetésről szól, az Alfa pedig úgy általában igen, szerintem kb. ennyi
Liquid2015-12-04 09:06:57 // 1493
Így-Így egyetértek!
.......................2015-12-04 08:56:20 // 1492
Pedig én egy diesel hibrid alfát rohannék a szalonba venni,de tényleg.
Tedi2015-12-04 05:35:10 // 1490
Én alapvetően a megközelítéseddel nem értek egyet. Mármint annak is azon részével, hogy Magyarországon ki (senki) fog ilyen, meg olyan autóval járni. Már csak azért is gondolom ezt értelmetlennek, mert a magyar piacot mindenki telibeszarja, joggal :)

A hipiszupi Volvo technológiájáról meg annyit, hogy azért nem eszik azt olyan forrón. Beletelik még pár évbe, mire akármi is lesz belőle. És nem azért szeretjük az Alfát, mert az impotens svédek, meg jürgenek helyett elvezetgetik magukat, mint ezek a jávorszarvasos csodák.
Nincs hibridje sem az Alfának, úgy tűnik, nem is lesz, de a komplett FCA-nak sem, mégsem látom a felháborodott Alfások hadait, akik vernék az asztalt, hogy hibrid-hajtást most azonnal! :) Ha valakinek ez számít, az vegye meg a volvót. Ha minden gyártó ugyanazt adná, csak más köntösben, akkor nem lenne értelme autót csinálni :)
Putyesz2015-12-04 01:01:12 // 1489
Pedig bizony számít a nordschlife-n szerzett köridő.... Odavert mindenkinek...mindenkit szarrá alázott, szupersportautó magasságokban jár, sedan létére!... Végre egy ALFA ROMEO!... csak én vagyok ettől elalélva???... Gyerekek, elfelejtettétek hogy egy alfa Romeo nem csak a szép és sportos külső-belső dizájnről szól... Hanem a komoly és innovatív műszaki tartalomról is! Anno azon nyafiztak hogy nem lett 159 GTA!... Vannak itt páran úgy látom, akiknek semmi nem jó!!!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.