Nekem jelen infók alapján az a feltevésem, hogy a multiair egység olyan 2000RPM alatt használja az elnyújtott vagy többszöri szelepnyitás funkciót. A feltételezésem az hogy ezt akkor csinálja amikor nagy nyomatékot próbálunk levenni a motorról.
Ugye szintén felületes ismereteim alapján alacsony fordulaton amélyebb szelepnyitás, vagy elnyújtottabb öblitési ciklus lenne az ideális. Magasabb fordulaton meg a minél kisebb mozgás.
Ugye alacsonyfordulaton nincs egy folyamatos tehetetlenséggel a hengerek felé tartó légiszlop, vagy épp kevésbé tölt a turbo. Tehát meg kell várni míg betévednek az égéstérbe a friss részecskék. Ilyenkor a MA. Trükközik, magyarul mindenféle rugós energiatárolós fityfenével többszöri szelepnyitást állít elő egy cikluson belül. Valószínű ez jobban igénybe veszi mechanikailag. Persze ha uyan ezt 2x annyiszor csinálja meg dupla nyitás nélkül magasabb fordulaton ugye mit nyerünk?:D
Na a magas fordulat a másik véglet, itt ugye kezdenek összeadódni a sajátfrekvenciás dolgok, a tehetetlenséggel, ha monjuk egy szelepnek 100x kell nyitnia másodpercenként az egy100 Hz sinust jelent ahol már baromira számítani fog a tömege, annak a rugónak a viselkedése. Hogy tényleg zárjon és nyisson, és ne törjön ketté.
Szintén nagyon alacsony fordulaton szar gyújtással képes a motor csörögni. (Nem a mienk, csak a másoké:D) Ilyenkor az érkező dugattyú a pofájába kapja a gyújtást és már robbanással szemben kell megtenni az utolsó kevés utat mielőtt visszafordulna, kap egy jó ütést a főtengely, a dugó csapszeg, eközben esetleg elbillen oldalirányban a dugó… aztán olyan hangja lesz a motornak mint egy vödör csavar:D
Szóval végletesen szólva minden igénybevétel a gépnek kínzás, mivel nem tud regenerálódni igazából. De megfelelő ès néha végállapotokat is megfelelő üzemi körülmények közt elérve hosszabb lesz az élettartalma mintha csak röfögve, vagy csak nyélen hajtanák. Nekem az ugrik be mint a kasza fenése, az is el fog kopni, de ha nem vered el az èlét, és szépen karban tartod egész sokáig bírja:)
F1 történelem
Most nem találom de talán speedzone video volt amikor egy öreg F1 szaki mesélt a motorokról.