Eljöttünk most Aggteleken túlra, nyilván a legendas szakaszokat útbaejtettük. Balaton-Borsodnádasd még mindig álom. Csodás vonalvezetés, a sima fehér aszfalton meg csúszik folyton segge R-ben.
Titkos favorit a rövidke Bekölce-Egercsehi szakasz is. Tavaly aszfaltozták, de iszonyatjó hullámvasút.
Meg persze a kihagyhatatlan Zádorfalva-Szinpetri szakasz... Álom
Serényfalva után meg le akart racsézni egy G Astra. Az nem tudom, hogy valami sleeper build volt vagy mi. De amúgy ment úgy, mint ha lenne benne vagy 300 ló. Pedig külsőre olyan volt, mint bármelyik szakadék ezüstszürke példánya, semmi OPC-st nem láttam rajta. Serényfalva után a nagy hosszú egyenes üres volt. Jött rám, gyorsítottam kicsit, nehogy miattam késsen el valahonnan. Olyan 170 környékén meg rámelőzött. De látszott, hogy van benne tartalék ha még ott is tudna előzni, mert 1.4 twinport ilyet nem csinál.
Na jól van, azért a lóf.sznak is vége. Vissza 4-be, padló. Szépen vissza is sorolhatott mögém.
De azért nagyon nem maradt el. Mar közeledett az egyenes vége, egy emelkedővel egybekötött közepes jobbos kanyar képében. Na, mondom, mi legyen haver, nagyon érzed a bugit? Mert ha egyenesben elmaradtál akkor kanyarban azokon a virsligumikon, a 25 éve is budgetnek számító futóműveddel aztán tényleg csak önmgad paródiája lennél.
Én sem tapadáshatáron akartam azért beleesni, egyrészt nem ismerem annyira a szakaszt, masrészt egy kanyarban bármi lehet, hagyni kell tartalékot. Opeles koma kijött mellém, ahogy elvettem és ívkülsőn, a szembe sávban valahogy 4 keréken csúszva elment mellettem. Na, az ilyen pillanatokért kéne egy dash cam.
Utána már nem kezdtem el tolni, mondom ez fogyatékos. Mi motiválhatja az ilyet, hogy beleálljon vkibe, akinek nyilvánvalóan nem ellenfele? Ha ott jön egy teherautó, ott döglik meg. Ha egy család Suzukival, akkor még azokat is megöli. Tényleg ennyire kompenzálnia kell vmit, hogy még az élete árán is meg kell mutatnia, hogy ő aztán valaki? Gondoltam, ha a következő lakott területen meglátom, megállok és megkérdezem ezeket. Nem dühösen, felőlem mindenki úgy öli meg magát, ahogy akarja. Csak kíváncsiságból, hadd lássam milyen egy ilyen idióta életnagyságban.
Vajon az lett nála a konklúzió, hogy le tud racsézni egy GiuliaQ-t vagy végiggondolta, hogy aránytalan kockázatot vállalt? Gyanítom az előbbi (:
RomeoOne2024-06-22 12:40:23 // 35819
SD2024-06-21 08:43:03 // 35818
Most úgy tervezem hogy este utazunk így hajnalban érnénk Monacoba, tolnánk egy KV-t:) Mint tavaly San Marino-ban:D Aztán délután elfoglaljuk a szállást vissza olasz fődre:)))
Mert ugye némi tartalékot azért 1200km-re tennék, de ha nincs semmi dugó, vagy nem kell valahol aludni kicsit, a fáradtság miatt, vagy 12x megállni pisilni:D
Akkor simán marad egy fél napunk oda:)))
Mert ugye némi tartalékot azért 1200km-re tennék, de ha nincs semmi dugó, vagy nem kell valahol aludni kicsit, a fáradtság miatt, vagy 12x megállni pisilni:D
Akkor simán marad egy fél napunk oda:)))
Zselé2024-06-21 07:22:54 // 35817
Mi is így csináltuk 6 éve, azért Monaco egy külön nap, de megéri! :)
Piritu - 1.000.0002024-06-20 21:51:00 // 35816
A múzeumba a helyszínen is lehet venni jegyet. Arra figyelj hogy kedden zárva van...
RomeoOne2024-06-20 19:27:28 // 35815
Amennyire néztem, jónak tűnt. Ami igazán tetszett benne, hogy a szelepszár és a kupak is (ami fém volt) pontosan a felni színére volt fújva. Igényes megoldás.
SD2024-06-20 17:39:37 // 35814
Felülírom következtetésemet.
Ezt a tűzoltók vágták szét, hát nem bámészkodnának ott ha még benne lenne az ember.
És valószínüleg a szalagkorlát karói legyalulták az akksit, azért nem volt áram ami nyissa a zárat balesetkor..
Ezt a tűzoltók vágták szét, hát nem bámészkodnának ott ha még benne lenne az ember.
És valószínüleg a szalagkorlát karói legyalulták az akksit, azért nem volt áram ami nyissa a zárat balesetkor..
Shadin2024-06-20 17:05:48 // 35813
Azokra a kerekekre alkudoztam amik a kék Veloce-n vannak :-)
RomeoOne2024-06-20 16:22:43 // 35812
Futómű állítás sem volt egyszerű szülés, de most már kész :)
Kazes☻2024-06-20 14:52:37 // 35811
Ez utóbbi nagggyon durva... keresztül ment tökön - paszulyon és a végén még le is esett... brutál! :-o
SD2024-06-20 14:26:48 // 35810
Hálás köszönet olvasom is:)
SD2024-06-20 14:25:52 // 35809
Én abból következtetek arra hogy tákolt hogy a szélvédő a helyén van és leszakadt róla az A oszlop.. tehát nagyon úgy néz ki hogy az autó oldala újra lett építve de nem gyári technológiával és ezért tudot ilyen torzulás mentesen leszakadni.
Gyakorlatilag, A oszlop, B oszlop, ajtóban is az üveg benne van...
Biztos nem 50-el ment, de ez ha leszakad kifliben kéne legyen..
Gyakorlatilag, A oszlop, B oszlop, ajtóban is az üveg benne van...
Biztos nem 50-el ment, de ez ha leszakad kifliben kéne legyen..
RomeoOne2024-06-20 13:33:16 // 35807
Beszéltük már, de most is azt mondom, hogy van az a sebesség, meg becsapódási szög, ami sztem le tudja így emelni az oldalát. A Q-val meg nem is olya nnehéz azokat elérni. Látszik, hogy felnyársalta a korlát, rendesen alászaladt a B oszlopnak. Aztán lehet egy pattanásnál le is rántotta.
Az előzményekről nem tudunk semmit, de én nem látom ennyiből, hogy ez tákolt lenne.
A múltkor egy MC20-at láttam kettészakadva. Az sem gondolom, hogy tákolt lenne, pedig nem is autópályán volt, nem valószínű, hogy 200as tempóval ment, csak oldalba csapott egy fát.
Az előzményekről nem tudunk semmit, de én nem látom ennyiből, hogy ez tákolt lenne.
A múltkor egy MC20-at láttam kettészakadva. Az sem gondolom, hogy tákolt lenne, pedig nem is autópályán volt, nem valószínű, hogy 200as tempóval ment, csak oldalba csapott egy fát.
SD2024-06-20 12:51:32 // 35806
Egyéb iránt úgy néz ki Olszba megyünk de most észak nyugat:)
És ha már akkor Museo Alfa, kell oda előre jegyet venni?
Még a Monaco-i pályával szemezek hogy beugrunk egy körre:)))
Ezt a road assistance-t az első 3 évben adják az géphez.
Kerékcserére is él hogy bevisznek, vagy hoznak vagy valami?
És ha már akkor Museo Alfa, kell oda előre jegyet venni?
Még a Monaco-i pályával szemezek hogy beugrunk egy körre:)))
Ezt a road assistance-t az első 3 évben adják az géphez.
Kerékcserére is él hogy bevisznek, vagy hoznak vagy valami?
SD2024-06-20 12:21:51 // 35805
SD2024-06-20 12:16:18 // 35804
Ebből is látszik félidőnél gumit pukkasztani, bonyodalmakat hoz:D
És még olcsón megúsztad, hogy nem 30 évig fizeted:D
És még olcsón megúsztad, hogy nem 30 évig fizeted:D
RomeoOne2024-06-19 21:25:10 // 35803
SD2024-06-19 20:21:41 // 35802
dehátezecsögök, mérr a béjemhéhez hasonlítgatja, átt ott van mellette a másik:D
SD2024-06-19 20:14:22 // 35801
SD2024-06-19 10:50:41 // 35800
Finomhangolni kell az autót igény szerint:))) :D
Azt azeget, Winkler már akkor boomer volt mint most én.. majd veszek bele utólag komrányszervót:D:D:D
Azt azeget, Winkler már akkor boomer volt mint most én.. majd veszek bele utólag komrányszervót:D:D:D
Piritu - 1.000.0002024-06-19 10:41:06 // 35799
A 156-nál anno ezt kellett letakarnom egy ugyan olyan fóliadarabbal mint amivel az ablak volt fóliázva mert meg lehetett fagyni :-D
(Mondjuk ott az első ablakok és a szélvédő csík is elég sötét fólia volt.
Ami viszont tényleg érdekes - mióta “panaszkodtok” keresem az okot - hogy magát az autót nehezebben hűti át. Maga a műszerfal maga szinte sose hűl át, mint egy hősugárzó működik. Ugyan így a többi “bútor” is meleg marad akár 1-2 óra út után is.
Ilyen szempontból pl a Spider hatékonyabb.
Simán lehet hogy a CO2 csökkentés oltárán beáldoztak némi hűtőteljesítményt.
(Mondjuk ott az első ablakok és a szélvédő csík is elég sötét fólia volt.
Ami viszont tényleg érdekes - mióta “panaszkodtok” keresem az okot - hogy magát az autót nehezebben hűti át. Maga a műszerfal maga szinte sose hűl át, mint egy hősugárzó működik. Ugyan így a többi “bútor” is meleg marad akár 1-2 óra út után is.
Ilyen szempontból pl a Spider hatékonyabb.
Simán lehet hogy a CO2 csökkentés oltárán beáldoztak némi hűtőteljesítményt.
SD2024-06-19 07:10:41 // 35798
A műszerfal tetején van egy hőmérő a fekete púp alatt, abból érzékeli az autó az időjárást, napsütést, az utastérben elhelyezett hőmérő kiegészítőjeként.
Ha tűz a nap ebből tudja hogy jobban kell hűteni, ha pl, valaki az letakarja az okozhat rossz mérést, menet közben.
Ha tűz a nap ebből tudja hogy jobban kell hűteni, ha pl, valaki az letakarja az okozhat rossz mérést, menet közben.
Piritu - 1.000.0002024-06-18 20:01:14 // 35797
Ma a napon állt a kocsi. 38 fokot mutatott a külső hőmérő amikor beültünk (valójában 30 lehetett), a műszerfal szinte megégette a kezemet. 5-6 km után már normálisan pörgött a venti, nem volt hangos. 24 fokra volt állítva belső hőmérséklet..
Shadin2024-06-18 18:40:31 // 35796
Akkor rendesen megoszlanak a vélemények és a szokások a Giu klímájával kalcsolatban :-) Én is hasonlóan érzek, de Piritu meg megfagy benne :-) Ha ilyen, akkor egy rakás pénzt fogok feleslegesen otthagyni a klímásnál :-(
zümi1662024-06-18 18:16:17 // 35795
Nemcsak a Q klímája gyengus, a Veloce is ilyen. Meg bizonyára a többi is. Jó hideget fúj, azzal nincs gond, de olyan gyenge a ventilátor, hogy szinte fullon kell veretni, hogy rendesen lehessen érezni.
Shadin2024-06-18 18:12:15 // 35794
Én eddig csak kuplungossal találkoztam :-)
Jövő kedden megnézik.
Jövő kedden megnézik.
SD2024-06-18 16:11:31 // 35793
Klíma kompersszorból is van két fajta, az egyik állandóan fut a motorral ha nem tölt akkor is hűti a közeg, különben megsül, a másik mágnes kuplunggal aktiválja magát. Nem tudom a giu-ban melyik van, a folyamatosan forgó érzékenyebb a töltetre mert nem tud leoldani ha nincs nyomás.
Ezt a klímás mondta, még off-nál.
Ezt a klímás mondta, még off-nál.
Shadin2024-06-18 09:19:51 // 35792
Ritkán kapcsolom ki a klímát, nálam nem lehet olyan baja ami a nem használatból adódik, de persze hogy előtte mi volt azt nem tudom. Kedden megy klímáshoz, hogy a töltetet ki tudjam zárni mint hiba.
SD2024-06-18 01:21:10 // 35791
Q-nál mondják hogy melegben vagy motor vagy klíma.. meg sokkal hangosabb a hűtőventi is allandóan. Valami csak van benne ha ennyit teker:)
SD2024-06-18 01:19:43 // 35790
A jó klímának 23 fokra állítva is le kell hűtenie at utasteret.
Ha. Incs elég gázod akkor a kompresszort sem tudja hűteni, plusz még erölkódik is.
Ha gyanús hogy ereszt párezerért tesznek bele UV jelzö folyadékot, ha valahol kidzókik megfesti.
És valóban a klímát rendszeresen meg kell náratni mert a benne lévő olaj keni a tómítéseket is.
Esetleg érdemes egy tisztítást is is csinalni, rovalroldó a hűtöre aztan nem erös sugárral étmosni, hogy kapjon levegőt.
Ha. Incs elég gázod akkor a kompresszort sem tudja hűteni, plusz még erölkódik is.
Ha gyanús hogy ereszt párezerért tesznek bele UV jelzö folyadékot, ha valahol kidzókik megfesti.
És valóban a klímát rendszeresen meg kell náratni mert a benne lévő olaj keni a tómítéseket is.
Esetleg érdemes egy tisztítást is is csinalni, rovalroldó a hűtöre aztan nem erös sugárral étmosni, hogy kapjon levegőt.
Piritu - 1.000.0002024-06-17 21:33:35 // 35789
Az enyém jeges levegőt fúj, 30 fok felett meg mintha még hidegebb lenne.
Piritu - 1.000.0002024-06-17 21:32:16 // 35788
Még az egy éves kocsiban is elmehet. Főleg ha nem használják és kiszáradnak a tömítések. (Anno a Pókban kompresszorcsere lett a vége mert mindenhol dőlt belőle a gáz és az olaj, az előző gazda évekig be se kapcsolta.)
RomeoOne2024-06-17 21:17:23 // 35787
Én fix hőmérsékletre állítva használom, nem auto-ban, de érdekes tud lenni. Tényleg van, hogy még kinti 17-18 foknál is olyan hideget fúj a 23 fokra állított klíma, hogy megfagyok. De közben meg inkább az az általános tapasztalat, hogy gyenge. Meg valamiért a kocsi is sokkal jobban felmelegszik, mint más autóim.
Nem tudom, hogy a fekete bőrkárpit ilyen brutál hőfogó vagy így minden paraméter együttállása teszi (motor brutál hőt termel a Q-ban), de nyáron jó időben a 8-ból a 7-es venti fokozatban szoktam fújatni és még úgy is izzadok finoman. Más kocsijaimban 50%-os ventiig sem kellett sosem elmenni.
Szóval én azt mondanám, hogy ez így üzemszerű, anno a tesztek is megmondták, hogy elég sovány a klímája (bár azt lehet csak a Q-ra, már nem emlékszem), szóval én együtt tudok élni ezzel.
Nem tudom, hogy a fekete bőrkárpit ilyen brutál hőfogó vagy így minden paraméter együttállása teszi (motor brutál hőt termel a Q-ban), de nyáron jó időben a 8-ból a 7-es venti fokozatban szoktam fújatni és még úgy is izzadok finoman. Más kocsijaimban 50%-os ventiig sem kellett sosem elmenni.
Szóval én azt mondanám, hogy ez így üzemszerű, anno a tesztek is megmondták, hogy elég sovány a klímája (bár azt lehet csak a Q-ra, már nem emlékszem), szóval én együtt tudok élni ezzel.
Liquid2024-06-17 20:01:22 // 35786
mikor nézettél utoljára klímát? Szerintem valami nem kerek...
Peti16V2024-06-17 19:48:27 // 35785
Akkor nálad tényleg valami nem lesz okés. Valószínűleg nem tud elég hideg levegőt befújni, és ezt kompenzálja a nagyobb venti fokozattal.
Majd arra vigyázz, hogy ezek már az új (YF-es) gázzal mennek, bár ezt a klímás vélhetően tudni fogja. A jobb fényszóró mögött van a matricán az adat hozzá.
Majd arra vigyázz, hogy ezek már az új (YF-es) gázzal mennek, bár ezt a klímás vélhetően tudni fogja. A jobb fényszóró mögött van a matricán az adat hozzá.
Shadin2024-06-17 19:09:38 // 35784
Mondjuk 220 EUR szállítva nem kevés, de érdekes cucc, majd az Aliról rendelünk kicsit később :-)
Shadin2024-06-17 19:02:51 // 35783
Nekem pont az a bajom, hogy nem veszi vissza a venti fordulatot és nem meggyőző a klíma hidegsége.
Shadin2024-06-17 19:01:26 // 35782
Valóban.
Klíma sztochasztikusan működik, kint 30 fok, klíma 23-ra állítva Szekszárdig max fordulaton megy, hátsó befúvókon inkább langyos a levegő, elől napos oldalon kicsit hidegebb, árnyákos oldalon hasonló mint a hátsókon. Hazafelé 90 tempomat 5-6 l fogyi aktuális kijelző szerint, trip-et nem nulláztam előtte :-) Klíma 21,5-re beállítva és kb. volt hatása, de a nap már laposan volt ill. a műszerfali érzékelő is árnyékban. Nem tudom ez miért van, de lefelé 140 pályán napos aklakok és műszerfallal, nem tudta lehűteni, izzadtam mint a ló mire a szalonba értünk :-( Elviszem klímáshoz megnézni a töltetet, hogy legalább az kizárható legyen. 2019-es autóban tűnhet már el némi klímagáz?
Klíma sztochasztikusan működik, kint 30 fok, klíma 23-ra állítva Szekszárdig max fordulaton megy, hátsó befúvókon inkább langyos a levegő, elől napos oldalon kicsit hidegebb, árnyákos oldalon hasonló mint a hátsókon. Hazafelé 90 tempomat 5-6 l fogyi aktuális kijelző szerint, trip-et nem nulláztam előtte :-) Klíma 21,5-re beállítva és kb. volt hatása, de a nap már laposan volt ill. a műszerfali érzékelő is árnyékban. Nem tudom ez miért van, de lefelé 140 pályán napos aklakok és műszerfallal, nem tudta lehűteni, izzadtam mint a ló mire a szalonba értünk :-( Elviszem klímáshoz megnézni a töltetet, hogy legalább az kizárható legyen. 2019-es autóban tűnhet már el némi klímagáz?
Shadin2024-06-17 18:54:49 // 35781
Nem találtam róla konkrét infót :-(
Motortartó bak bal: 50548471; 50551513
Motortartó bak jobb: 50548470; 50551510
Motortartó bak bal: 50548471; 50551513
Motortartó bak jobb: 50548470; 50551510
Shadin2024-06-17 18:53:30 // 35780
FYKI:
https://shop.stuff4car.com/en/index.php?route=product%2Fproduct&product_id=71
https://shop.stuff4car.com/en/index.php?route=product%2Fproduct&product_id=71
Peti16V2024-06-17 18:40:47 // 35779
Ezzel nekem semmi gondom, csak az első néhány percben csinálja, hogy minél gyorsabban elérje a kívánt hőt. Én is le szoktam húzni ilyenkor az ablakokat, meg nyitom a tetőt, pillanatok alatt kifújja a meleget és már veszi is vissza a venti fordulatát.
Persze ha épp telefonálnál, akkor elég idegesítő tud lenni a hangja
Persze ha épp telefonálnál, akkor elég idegesítő tud lenni a hangja
Peti16V2024-06-17 18:38:10 // 35778
A következő hosszabb útnál kipróbálom, ez a klímavezérlés kíváncsivá tett.
Bár mostanában nem volt olyan, mint amit írsz, hogy üres az út, bármerre megyek, tötymörgés és öldöklő harc a pozícióért.. Az M1-est ki nem állhatom, ilyenkor nyáron meg az M7 is borzasztó, az elmúlt két hétben többször voltam oda-vissza, napszaktól függetlenül gyötrelem volt.
Bár mostanában nem volt olyan, mint amit írsz, hogy üres az út, bármerre megyek, tötymörgés és öldöklő harc a pozícióért.. Az M1-est ki nem állhatom, ilyenkor nyáron meg az M7 is borzasztó, az elmúlt két hétben többször voltam oda-vissza, napszaktól függetlenül gyötrelem volt.
Piritu - 1.000.0002024-06-17 14:34:33 // 35777
Semmit, nem fogyaszt kevesebbet, legalábbis nem kimutathatóan.
RomeoOne2024-06-17 14:02:30 // 35776
A 2.0T-ben is olajos csillapítású bak van?
SD2024-06-17 14:02:24 // 35775
Nekem amúgy is máshogy harap, ha már hergelve van, vagy csak klímával városban tötyögök..
Erre szoktam mondani hogy olyan a hangja mint a proszívó hogy szívná szívná a levegőt de nincs felmelegedve a turbo vagy valami nem okés még.
Aztán kicsit forgatva ez üzem melegen is változik, és harapósabb lesz.
Ugyan így lehet köze olaj hőmérséklet / nyomás tekintetében.
Erre szoktam mondani hogy olyan a hangja mint a proszívó hogy szívná szívná a levegőt de nincs felmelegedve a turbo vagy valami nem okés még.
Aztán kicsit forgatva ez üzem melegen is változik, és harapósabb lesz.
Ugyan így lehet köze olaj hőmérséklet / nyomás tekintetében.
Shadin2024-06-17 13:29:29 // 35774
Én is D-be teszem btw mert ott nem érezni azt a szellemrángatást amit érzek alacsony fordulaton.
Haver az Off-jában most cserélt motortartó bakot és megszűnt a gázelvételes rángatás szindróma.
Haver az Off-jában most cserélt motortartó bakot és megszűnt a gázelvételes rángatás szindróma.
Shadin2024-06-17 13:27:55 // 35773
Eddig mindegyik piszkált ECU-ban volt írva gyári hőmérséklettel arányos nyomatéklimiter, biztos vagyok benne, hogy mindegyikben van ilyen.
RomeoOne2024-06-17 12:57:59 // 35772
Én egyből D-be teszem, indulásnál. Nyilván finomabban kezelem az elején. Egyszer történt olyan, hogy egy kormos bmw kombit meg kellett előznöm kb. 1 km-rel az indulás után, mert emberkedett. Akkor padlózásra, mintha nem lett volna meg a teljes ménes. Persze így is simán otthagytam, de éreztem ,hogy ez ennél fickósabb szokott lenni. Sztem akkor az a "hideg motor" védelem volt.
SD2024-06-17 12:31:07 // 35770
csak hogy ne rúgjon rá a motorra a hegyes gázpedál:)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.