Fórum >> Típusok >> Giulia

WarbiRunner (Gyuri)2024-09-27 19:30:09 // 37282
Csak a váltó szoftvert módosította ha jól értem. Illetve a kerékdőlést és a féket elöl.
RomeoOne2024-09-27 17:37:30 // 37281
Olyan nagy sárga pacát rak oda, hogy ha nem nézed is látod perifériásan. Gondolom egyébként ez a lényege :D
RomeoOne2024-09-27 17:36:36 // 37280
A 2 henger hiányra nem indul az OCD? :P
RomeoOne2024-09-27 17:35:15 // 37279
Az első kerekekhez van készlet, amivel állítani lehet, így 2-3 fokkal be lehet dönteni (alapból szinte egyenesen állnak az elsők), ami sokat segít, hogy ne tolja meg az orrát. A szlovénok árulnak ilyet a szomszédban: link
De az igazi, ha a felni is szélesebb és 275-ös gumik vannak rajta.

A GTAm szoftverre annyira nem kívántam rá. Ha pályára építgeti az ember az autót, akkor biztos szignifikáns a különbség, de közúton keresni kell az alkalmat arra, hogy egyáltalán padlózni lehessen anélkül, hogy elrepülnék, szóval nem érezem szükségét.
Liquid2024-09-27 16:23:16 // 37278
A Giulia/Stelvio féke lassú mozgásnál durván fog, bólogatós de nagyobb sebességnél "normalizálódik". Legalábbis én ezt figyeltem meg.
SD2024-09-27 16:16:16 // 37277
Vagy az is lehet hogy kopik az üveg réteg hogy most a nyitott 19” felnivel használom:D
SD2024-09-27 16:15:23 // 37276
Nekem megállásnál szokott.. de vagy elnyomja a sportkipu vagy javult.
Parkolóházban hidegen indítani szerintem úgy 80dB :D
Shadin2024-09-27 15:57:26 // 37275
A MiTo féke na az a legdurvább eddig, Giu után beleülök, állandóan bólogatok benne, pedig nem is a QV hanem csak kisebb fék.
Shadin2024-09-27 15:55:38 // 37274
Csak az ocd-m :-)
Így hiányos :-)
SanyiJTD2024-09-27 15:38:26 // 37273
Nekem műszakin mondták ,hogy milyen furcsa ,hogy mennyire harap a fék, pedig állnak be pár autóval naponta... Én nem vettem észre ,hogy annyira harapna, feleségem MiTo QV-ja viszont bitang.
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-27 15:35:15 // 37272
Soha nem nézem a műszerfalat amikor igazán nyomom neki, szóval nekem nem hiányzik :-)
Shadin2024-09-27 14:58:08 // 37271
Kár hogy ez a shift assistant nem megy kamu race módban :-(
Kazes☻2024-09-27 14:35:42 // 37270
A minap kezdtem el nézni... de végül kikapcsoltam... hamarabb... valahogy idegelt. :D
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-27 14:09:16 // 37269
RomeoOne2024-09-27 13:42:22 // 37268
Ilyen szélviharban sem kompoztam még a Balatonon, rendesen dobàlta a szél jobbra-balra a kompot. Nem is egyenesen Szántódnak indult Tihayból, hanem szinte Szárszó felé és félúton vette el a kakaót, onnan meg visszatoltak a széllökések Szàntódig 😆
Egy nő oda is jött kétségbeesve megkérdezni, hogy nem Szántódra megy ez a komp?? Mondom oda megy, de nem euklideszi geometriát használ 🤣

Sőt, a komp árában még egy kocsimosás is benne volt. Ami azt illeti, egy fürdés is, mert a nyakamba is csapott rendesen 😅
Csak kár, hogy nem volt cseppmentes a víz... de legalább organikus alapanyag volt 😂

Kazes☻2024-09-27 12:05:24 // 37267
Köszi, így már világos! 😁
Shadin2024-09-27 12:00:52 // 37266
Elnézést, dB :-(
Kazes☻2024-09-27 11:58:02 // 37265
Miért kell 2-3 darab a diffúzor mögé, ezt most nem értem. 🤔
Shadin2024-09-27 11:42:37 // 37264
Harapós fék kérdéskörhöz, olyat tapasztal valaki, hogy amikor nem sík placcon akar elindulni és fogja a hátsó fék az autót h ne guruljon akkor nyöszörög a betét a tárcsán? Olyankor is pl amikor a kocsi már D-ben kúszna, de érzéssel engeded fel a féket...
Shadin2024-09-27 11:40:11 // 37263
Case closed.

Sok(k) db-nyi halkulást értem el a hosszabbítással hidegindításnál és N1300-as fordulatokon. Így most fullgyári :-) Ha még kinjjebb hoznám a diffúzor mögé az már csak 2-3 db-t jelent, így marad kivagyi vég nélkül a jószág.

Remus mod.
Shadin2024-09-27 11:36:20 // 37262
A kis féken ua. betét mérettel picit jobban kitölti a fékszalagot.
A 310-es tárcsának az esetleges előnyét a nagyobb sugara hozza ezek szerint.
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-27 11:35:24 // 37261
Erre gondoltam én is, hogy az úri közönség igénye miatt butítottak a fékbetéten. Az igazi az lenne, hogy a gyári setuppal működőképes állapotban összehasonlítani, mert full nem működő hátsó fék után egy harapós hátsó fék elég nagy kontraszt. Szerintem agresszívebb lett, de nem zavaró, csak finomabban kell pedálozni :-)
SD2024-09-27 10:48:12 // 37260
Shadin úr mi a helyzet a kipuval, én annyira keveset mentem szeptemberben hogy nem tudom csak kezdem-e megszokni amorgást, talán egy pici halkítás ráférne, egy véggel.

Főleg hogy a SS kipu nem szalámiban van vágva a vége.. jobb lenne egy szalámis cső rá:)

Hogy akkor a hanghatások pozitív irányban változtak ténylegesen markánsan?
SD2024-09-27 10:45:21 // 37259
érdekes az a harapós fék téma, mert ugye ezt fikázták a facelift előtti verziónál, amilyen betétet most vettél hogy beharap a fék városi megállásnál, lehet hogy ez is belejátszik a betét csere választásban, nem csak a réz para, viszont kb. ezért meg szétég a fék:?:D

tehát az a sokásos automatás megállás amit elvileg az FL előttiek ne, tudnak hogy ahogy ereszted vissza féket szépen kiguruljon, ne rántson egyet megállásnál
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-27 10:25:32 // 37258
Shadin, most látszik már a féken, hogy meddig koptatja a tárcsa felületet.


A bemarások hossza kb stimmel vele. Próbálom szépen bejáratni a féket, az első 20km "beágyazás" óta csak városozok, szépen kopjanak csak össze a felületek. Lassan kezd jól kinézni, elég sokáig kitartott rajta a felületkezelés. Már vagy 100km biztosan van benne, megint mentem pár országúti km-t, és lassítottam egy vészvillogósat is vele. Húúúvazze. Ez most fog mint a ződfesték. Szerintem ahogy ráharap, az agresszívebb lett mint eredetileg volt, és szépen dolgozik a hátulja. Nyilván billen előre, de még erős fékezésnél sem érzem azt az erős bólintást ami volt, és nem csikorognak a kerekek sem. Csak beleáll az aszfaltba.

Úgy érzem, hogy ennél az brake by wire rendszernél azért nem mindegy a fék setup. Kevésbé finom lélek, mint a gyári kombóval. A gyári setup finomabban kezdte a fékezést, városban könnyebb volt szépen megállni vele. Vagy csak ennyire megszoktam, hogy nincs hátsó fékem.. akkor jó régóta nem foghatott rendesen.

A megszokásról annyit, hogy az az erős ESP pofon azóta sem jött, egyszerűen azt is megszokhattam, csak a motorerő elvételig jut el.
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-26 15:41:47 // 37257
Az ördög a részletekben rejlik. Nem tanul, thrillert olvas..:-)
SD2024-09-26 13:57:49 // 37256

Jött szembe két kép:)
SD2024-09-24 15:02:37 // 37255
Így van aki szeret vezetni az egy jó Giuliettával a seggét verné a földhöz...
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-24 14:22:47 // 37254
Próbáljatok ki egy manuális Giuliettát. Fölösleges bele az automata. Az 1.4 Multiair bírja a várost, a női sofőrt és mindent is....eddig hibátlanul, lekopogom. Kopp kopp. A 120 lovas is szuper, de ha kell a kraft az asszonynak, akkor multiair. Én nem tudom megunni, mókás. Megy, kanyarodik, óriásit fékez, hangja van. Van hogy csak azért nyomogatom a gázt, hogy tüsszögjön amikor elveszem XD Ezt még tudod röfögtetni, gázfröccsel visszaváltani, rendesen kiforgatni. Olyan élet van abban a kis dögben.. :-)
SD2024-09-24 13:16:45 // 37253
Amásik hogy megyünk a kölcsön Hondával mondom taposd már le előzésnél:D
De hogy ő nem akar padlót nyomni, de mondom szereti, kell neki:D

Ó mondom akkor neked QV kell mert ott ne is nyomj padlót:D
SD2024-09-24 13:06:46 // 37252
meg most az automata a Giuliettából pont kivenné a bugit nem? és egy plusz elbaxódási faktor..
SD2024-09-24 12:58:46 // 37251
Ez mennyire szép.. :O de de ház mennyi pénz ez:D
SD2024-09-24 12:50:16 // 37250
A matek úgy néz ki ha a fiat 500e megspórol 500k benzint egy évben, plusz az ehhez tartozó Giulia amortizációt.. kb. 5 év alatt visszakeresi az árát.. és egy kis gyöszre mindig lesz szükség ha cégautót kap később akkor is...

De mert elektromos hogy megfőzi a zagyunk.. meg hogy autópályára kicsi...
De mondom hányszor mész te autópályán egyedül?:D
De ha kell?:D:D:D akkor meg tud..
SD2024-09-24 12:47:06 // 37249
Fiat 500e a titkos liblingem.. de ellenkezés van hogy túl kicsit:D
De mondom akkor majd megyek biciklivel, vagy ugyan úgy beülhetünk az alfába bár mikor... de amikor nem kell csesztetni akkor pont jó lenne.

Csak az van hogy mi férfiak egy vagányságnak érezzük egy kis szarral a forgalomban:D
A nőknek ez rettegés:D
SD2024-09-24 12:45:45 // 37248
Nehéz ügy olyan embernek autót venni aki nem igazán szeret vezetni:D

De olyat mondott tegnap az autópályán, hogy ő szereti a Giuliában azt hogy:
kanyarkijáraton kicsit megsimítja a gázt és érzi hogy ott van az autó az úton :O :O :O
Egy könnyet morzsoltam el a szemem sarkában ezt én sem mondtam volna szebben.
MIndezt egy Honda HRV volánjánál, hogy ez se nem megy, se nem gyors, senem semmi amúgy tetszik neki, de az alfa jobb:D

De aki ilyet mond nem megérdemelne egy alfát?:D

De akarok én tönkremenni anyagilag?:D
Hát ha régebbi akkor manuális de neki automata kell...
Ha meg újabb:O:D
Kazes☻2024-09-24 11:11:46 // 37247
Át...! ;)
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-24 11:11:15 // 37246
Vidd el, nézzetek meg egy 500-ast. Szerintem megúszhatod a Stelviot, ami amúgy sem arra való. Lehetőleg 100 lovas 1.4-et, vagy méginkább TwinAir-t. Csak tipp. Ha kevesli, akkor MiTo QV, vagy egy Giulietta MultiAir.
SD2024-09-24 10:54:18 // 37245
a felni vásárlásom után találta ki hogy neki akkor meg legyen autó:D erre mi lenne, szerintem külön ház:D
SD2024-09-24 10:52:55 // 37244
Figy drágám nem neked veszünk autót hanem nekem féket:D
Átmegy?:D
SD2024-09-24 10:49:57 // 37243
Nekem mondod, hátsó féltengelyt kellett cserélni szerelési hiba miatt.
Most elől kattog a futómű.. még nem vettem rá magam hogy újra elvigyem..

Aprómajmok:)
Kazes☻2024-09-23 22:58:55 // 37242
Khm... ez azért kicsit erős... dália, persze... :P De kétségtelen, hogy esetedben valami nem kerek fékileg az bizti! :)
Gabor F2024-09-23 19:35:30 // 37241
Én arra leszek kíváncsi, hogy a hidegebb idő beálltával most is előjön-e az a méltatlan hanghatás, ami tavaly bosszantott.
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-23 18:36:48 // 37240
Ez marhaság, nem versenyezni használtam. Hibás szerelésnek mondanám. A tárcsa anyagról nem tudok mit mondani, vacakul néz ki, de az alap ok szerintem a fék csúszka kenőanyaga lehet. Soha egyik autóm fékjével sem volt gond több százezer megtett kilométer alatt. Szóval ez nem a nyomod ezért karbantartás kell kategória. Ez az eleve szarul van összerakva kategória. MInt régen a Dacia. Hazaviszed, szétszeded, összerakod rendesen, és akkor jó lesz...
SD2024-09-23 17:19:07 // 37239
Tehát akkor kezdhetjük szétszedni megnézegetni a féket hátul? :/
Lehet én is meginspektálom.

Akkor most az a verzió hogy amikor igazán megmelegedett, kvázi besült, és ezt nem voltak hajlandók gariban javítani? Fékméréssel lehetett volna alátámasztani hogy a fék hibát.

Persze utólag könnyű okoskodni. Azért még mindig ha nyomod akkor karbantartás is kell neki ebből látszik.

Valszeg ezért üzemórásak a versenyautók.
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-23 11:16:16 // 37237
Ezt az indokot is hallottam, és a teljes ellenkezőjét is (nem fékezek eleget) márkaszerviztől. Röhejes...
zgi5212024-09-23 11:07:25 // 37236
Pontosan emlékszem, kezdetekkor Erhard volt aki elsőnek panaszkodok a hátsó fékek gyors elhasználódására, talán 20e km -t ment el velük.
Mintha a szervizben a hulligán használatra hivatkoztak volna, sokat korrigál hátul a menetstabi. :)
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-23 10:36:03 // 37235
Ez egy kvázi új autó, ha vezetőcsap lógása van, akkor az gyári hibás. De nem hinném. Szemmel is látható a félrekopás, 0.7mm-t nem kéne hogy keresztben álljon a betét. Egy fékezés képtelen ennyit koptatni a betéten, és feltűnő hogy mindkét oldalon egyforma szögben mozdultak el. Szintén mindkét oldalon a nyereg leszedésekor a belső betétek kiestek, a külsőket erővel kellett kifordítani, fel voltak ragadva.
Mintkét tárcsa teljes külső felülete üveges. Kézbe véve meglepő érzés, valóban mint egy üveglap. És ez a réteg a Transzfogaras túrám végén még nem volt ott, és még hónapokkal utána sem! Tehát annál tartósabb hőterhelést kapott valahol.
A belső oldal rozsdás, és alatta üveges. Számomra teljesen egyértelmű, hogy a külső oldal csiszolta be ezt a ferde síkot a betétekbe. Az pedig csak akkor fordulhat elő, ha nem ment vissza a nyereg középre, és a külső betétek folyamatosan hozzáértek a tárcsához. Nem látok más magyarázatot egyelőre. A vezető csapokon a ráégett zsír nem hagyta beállni a nyerget, innen indult ki az egész probléma.
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-23 10:09:53 // 37234
Így visszagondolva, igen, ez így nem vicces, hogy autópályán nagyobb tempóról nekem kellett észrevenni, hogy valami nem oké. Aztán az egyik márkaszervizes telefonon megnyugtatott, hogy csak morog, használjam nyugodtan, attól még rendben működik. XD Működött egy lópikulát. Mi van ha elmegyek így Transzfogarasozni? A Giulia mellesleg soha nem fogja fékpedál puhulással jelezni ha baj van, mivel egy szimulátor dolgozik a pedál alatt. Elfogy az első fék, elmelegszik, itt nincs visszajelzés csak amikor már nem áll meg....Szerintem full felelőtlen hozzáállás ilyen szinten hárítani a fékproblémákat.
RomeoOne2024-09-23 09:03:00 // 37233
Sztem semmi nem deformálhatja, ami nem közvetlenül a fék szerkezetet éri. Jól néznénk ki, ha egy kátyú odavágna a féknek... Az legfeljebb a gumit, meg a felnit pusztítja el.

Sztem még a féltengely is hamarabb károsodik, mint a fék. A fék oda van rögzítve az agyra, azt köszöni szépen jól van, amíg nem vered oldalról úgy oda egy padkához a felnit, hogy még a tárcsát és letöri.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.