Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

giovanni2005-01-01 20:41:43 // 1100
Nah ez kimerítő volt :)) Akkor most mit VEGYEK????? Tudom amit jónak látok :)
granturismo2005-01-01 20:25:53 // 1099
Ha a feliratokra gondolsz azok igen. Ez is érdekes, én meg mit össze kavartam, hogy végre legyenek eredeti felirataim hátul:-)
Bazsi2005-01-01 20:04:59 // 1098
Sziasztok! lenne egy kérdésem:a 156-os hátuljáról nyom nélkül eltávolíthatók a jelzések?
granturismo2005-01-01 20:00:29 // 1097
Na írtam egy baromságot 75 76 végűek a Max cikkszámok 10 20 a sima 14 24 kopásjelzős 08 kezdetű tömör 09 kezdetű belső hűtésű tárcsa.
granturismo2005-01-01 19:47:31 // 1096
Brembonál most van egy új kopásjelzős tárcsa van rajta két furat az egyik mélyebb. Ha a kevésbé mély furat eltünik akkor már szabályozás gyanús a dolog. Ha a mélyebb is eltünik akkor cserés. A Langnál azok a cikkszámok amelyek 14-re végződnek mind ilyen kopásjelzős tárcsákra utalnak. Az ára megegyezik a sima Brembo (10 végű cikkszámok) áraival Állítólag a 10 végű cikkszámok ki is lesznek futtatva és az alapsorozat ilyen kopásjelzős tárcsékból áll majd. Talán annyi értelme van, hogy a tárcsák állapotát egy pillantással fel lehet mérni. A másik Brembo sorozat a Max (20 végű cikkszámok) ezt nem minden modellhez kínálják, de mivel olasz cég ugyebár így az olasz márkáknál eléggé kiterjedt a kínálat. Ezek hornyolt sportos tárcsák. Ez nem azt jelenti, hogy a kész sima tárcsát beteszik egy marógépbe belemarnak pár hornyot és kész a sporttárcsa (jópár cég ugyanis így csinálja). Ezek a tárcsák más összetételű acélból készülnek. Nekem ez a hornyolt Max van a jelenlegi autómon is. Betét Textar, Ate, Ferodo, GT szerint az a jó:-)) Ehhez a véleményemhez tartom magam. A fent említett hármas számomra egyenértékű. Ilyen esetben a vételárat veszi figyelembe a földi halandó ugyebár. A Textar betéteket minden szempontból kiválónak tartom. Különösen jó tulajdonsága hogy nemcsak a nagy hőterhelés melletti beüvegesedési hajlama alacsony hanem egy másik jelenség a sok-sok apró finom fékezés (város) mellett megjelenő csikorgás is ismeretlen jelenség. Én pld. nagyon ritkán fékezek satukat meg nagyon ritkán jövök hegyról lefelé amikor igazán igénybe veszi az ember a fékeket. Annál több a kis apró városi fékezés. Előfordul olyan is, hogy hosszabb időszak is eltelik amíg jön egy olyan helyzet, hogy egy komolyabbat kell fékezni. Ez is egy másfajta igénybevétel és ezt is bírni kell. Olasz autóknál legalábbis a brutto kisker árban 95%ban a Textar a legolcsóbb. Általában 1-2 eft-al drágább a sima Ferodo az Ate pedig legalább 20%-al de van hogy 50%-al drágább és nem jobb tapasztalataim szerint. Ami hasonló árban van még az a Bardi féle Mintex betét amely messze elmarad ezektől mind a kivitelezés minősége mint a betétanyag szempontjából. Az ára azonos a Textarral. Nagyon érdekes a tárcsa betét összeválogatása: Nem minden párosítás nyerő. A Brembo/Textar párosítás nagyon bejön ebből a szempontból is.
Paco2005-01-01 18:46:02 // 1095
Ez a jobba hűtése pont annyit jelent, hogy autópályán 220-ról akár 20-40 méterrel is rövidebb lehet a fékút. Vagy amikor az Olümposzról jön le az ember nyáron 40 fokban nem kell félnie, hogy megnyúlósodik a fék. Mindekettőt átéltem már és nem jó érzés. Városban tényleg nem számít.
Paco2005-01-01 18:40:57 // 1094
Ez biztos? Tudtommal az Ate Powerdisc hornyolt és a Brembo Max lyuggatott tárcsa. Legalábbis 155-nél így van, fél éve sincs, hogy mindkettőt megnéztem, végül ATE lett mert Brembot iszonyat áron tudtak volna csak hozni, és hosszú idő alatt.
Don Gombóc2005-01-01 16:48:02 // 1093
Ja nézzétek meg a START árait is én most vettem az asszony seicentojára két első Norrbit tárcsát Ferrodo betétekkel. 15,5 ezerért.
Don Gombóc2005-01-01 16:43:41 // 1092
Halihó Én meg a ferrodora esküszöm a GTV6TB oldalon a 215-ös hozzászóláson írtam róla az igaz esküszöm. Csak annyi bajom volt vele hogy az első 20-30 ezer km alatt a lassú megállásoknál a végén nyikorgott, ami egy kicsit égő volt.
András bácsi2005-01-01 16:34:46 // 1091
Fékügyben néhány észrevétel: Szerintem a Brembo, vagy a leányvállalatai közül jobb választani (Norbit, Breco). A Brembo tárcsák nem túl vészes áron mozognak, ha jól emlékszem a 257mm átmérőjű 10e alatt volt. (most vettem a 66-osra 15-ért 310mm-est). Bár ezek nem hornyolt/lyuggatott fajták. Betétben hátra tudom ajánlani a Lockheed-et, a Textar sem sokkal jobb, csak drágább. Aztán meg az Ate betétek sem rosszak. Érdekes, hogy Mo-on valaki elterjeszette, hogy a Textar micsoda profi minőség. A mart és lyuggatott tárcsának csak bizonyos teljesítmény felett van gyakorlati jelentősége, fogni nem fog jobban, legfeljebb job a hűtése, meg a fékpor könnyebben távozik. És persze az optika... A.
giovanni2005-01-01 16:04:38 // 1090
Brembo Max-ra gondoltam... utána meg az InterCar high performance szériára márminthogy az van az unixnál... majd megtudakolom mennyi.. Csütörtökön egyébként majdnem megvettem a Brembo-t a Lángnál de mivel nem volt Textar hátsó betét így kihagytam...
granturismo2005-01-01 15:56:29 // 1089
Ilyen sportos tárcsákat számos cég gyárt. Ez az Intercar az egyik. Bár nálunk nem annyira ismert. Mondjuk nem tudok róla hogy valamelyik autógyárnak első beszállítója lenne, de ettől még természetesen lehet kiváló termék. Giovanni A Brembo Max-ra gondolsz? Az nem lyuggatott csak hornyolt tárcsa. Unix-nál van kedvezményed?
giovanni2005-01-01 15:51:11 // 1088
Közben azt is megtaláltam hogy az Unix forgalmazza magyarországom :)) na jó befejezem az egysoros hozzászólásokat...
giovanni2005-01-01 15:47:52 // 1087
Közben megtaláltam
giovanni2005-01-01 15:27:39 // 1086
Lemaradt a vége: az van (márminthogy a dobozon) granturismo ezexerint lehet ilyet nálunk is beszerezni? tudsz segíteni hogy merre induljak...
giovanni2005-01-01 15:22:28 // 1085
Hát nem tuom szerintem meg CAR merthogy a dobozon :)))
giovanni2005-01-01 15:21:21 // 1084
Egyenlőre csak előre hátra Bremboban gondolkodom....
Don Gombóc2005-01-01 14:18:03 // 1083
BUÉK!!! Bocs hogy közbe írok de ha jól tudom az ATE tárcsa lesz ami meg van lyuggatva és ívesen bevan köszörűlve. A haverom Bravoján van ilyen.
granturismo2005-01-01 13:59:13 // 1082
Aha Látom már. Van külön sporttárcsájuk aminek H-val kezdődik a rendelési száma. Valszeg az lesz az. Tényleg hátra is vettél vagy csak előre?
giovanni2005-01-01 13:27:32 // 1081
granturismo Na megnéztem itt a tárcsa gondolom utólag lyuggatták meg vágták meg... nem tudom ez milyen cég de legalább olasz :)))
Don Gombóc2004-12-31 09:02:20 // 1080
Sziasztok!!! Még a fék témához annyit hogy az a Marea Bravo Brava 145 146 fék jó kis fék. Szerintem. Velem egy érdekes dolog történt a Bravámnál, mégpedig hogy fékezéz után beragadva maradt a bal első fékem. Munkahenger felújító szett csere következett aztán ugyanúgy beragadt. Aztán kitaláltuk hogy gumifékcső a gagyi. Az is lett, ugyanis a gumifékcső felső részének meglazítása után is fogott, a féktuskónál való lazitáskor elengedett. Nos a gumifékcső belül felhólyagosodott és a nyomáskor alákerülő fékolaj gumidugót alakított ki a fékcső belsejében így megmaradt az olajnyomás a féktuskóban. Azért írtam hogy ha valaki még nem járt így, hát ilyen is van.
granturismo2004-12-30 21:31:32 // 1079
Sziasztok Bandi Köszönettel elfogadom. Bg. Hoztak nekem is OFF Citroen kulcsot már ilyen problémával. Pont az a baj hogy elég nagy mechanikai igénybevétel van egy ilyen mikrokapcsolónál és csak azok a szerencsétlen lábacskák viselik a terhelést. Én azt csináltam miután visszaforrasztottam, hogy feltöltöttem műanyagolvasztó pisztollyal a mikrokapcsoló melletti részt körben. Így sokkal stabilabb lett.
András bácsi2004-12-30 17:29:19 // 1078
GT! Nem találtam sehol. Olyan hülye csak nem voltam, hogy kidobtam?! Találtam viszont két oldalindexet és egy hátsó lámpa-foglalatot, ha kell azt is szívesen adom. A.
Bg.2004-12-29 23:19:01 // 1077
Saját story: Az Sw-vel közlekedem, egy pillantara kiugrok egy nem forglamas széles bejárón az autóból. Bezárom. Mire megyek érte, (a kulcsba integrált) távirányítón beesik a gomb és nem nyit. Szakad az eső sötét van. A csomagtartó működik de nem az kell. Persze addigra útban vagyok valakinek. Próbálom a dobozt szétpattintani, de mivel korábban kikopott ezért beragasztottam - nem is jön szét csak úgy. Kinyitom hát kulccsal, sziréna ezerrel, lekapom a sötétben a műszerfal kárpitot, kikapcsolom a riasztót. persze olyan helyen van a kioldó amit a belső világítás nem világít. Haza megyek, és otthon mikor van időm, szétkapom a kulcsot. Hát a mikrokapcsoló ott kószál a házban kiszabadulva. Megtalálom a helyét, be forraszt, örül:) Ez a rövid történet egyszer 1/2 óra + még egyszer 2 óra volt...
Kazes☻2004-12-29 22:28:36 // 1076
Én sem mondtam 100%-ra,mindössze a saját tapasztalatomat adtam közre okulásul,hátha sikerül hamarabb ráakadni a megoldásra Nato-nak.
granturismo2004-12-29 21:28:40 // 1075
Értem. Ha előkerül köszönettel elfogadom.
András bácsi2004-12-29 19:53:50 // 1074
'96-os 46-osban volt. Most néztem körül a garázsban, de nem találtam (remélem nem tűnt el lomtalanításkor). Ha nem lesz bent a gép akkor megnézem rendesebben, nem nagyon lehet hozzáférni a polcokhoz. A.
granturismo2004-12-29 19:42:54 // 1073
Előbb nem nagyon olvashattad volna. Tegnap este írtam hozzá.:-) Milyen TRW-d van? Mikori évjáratba való?
András bácsi2004-12-29 19:39:35 // 1072
Ok, mindent értek. Előbb olvashattam volna. Valahol talán van egy TWR egységem, hogy jó-e azt nem tudom. Ha egyszer összefutunk és szólsz előtte akkor átadom. A.
granturismo2004-12-29 19:30:42 // 1071
Bandi Olvasd el légyszi az oldalamon amit a légzsákról írtam az extrák rész alatt.
András bácsi2004-12-29 09:39:09 // 1070
Én továbbra is azt mondom, hogy a generátornak nem sok köze lesz a dologhoz. A töltés meg a gyújtás csak peremterületen függ össze.
András bácsi2004-12-29 09:36:07 // 1069
Benne volt az indító is? Szerintem az húzósabb, és nehezebben beszerezhető.
Tom2004-12-29 08:30:23 // 1068
Ennél már csak az volt jobb, mikor szerelő ismerősömhöz beállítótt egy 75-össel a tulaja, hogy nagyon büdös az autója, menni megy nincs vele baj, csak hát büdösödik. Egy csepp hűtő viz nem volt a verdában és fel se tünt a mókusnak. Na én az ilyennek vissza sem adnám az autót, de még a jogsiját is el élásnám, jó mélyre.
granturismo2004-12-29 08:07:45 // 1067
Szerintem nem szar a rendszer, a TS 145 Alfákon is ugyanaz a fék van mint a Marea-n. A gazdája valóban kissé elhanyagolta, de mentségére mondom hogy annyira nem is ért az autókhoz, nem tünt föl neki hogy leromlott a fékhatás.
Tom2004-12-29 07:55:05 // 1066
A szett segített a szívárgást megszüntetni, azota nem kell oilt utánna töltenem. A Marea elég igényes emberé lehetett, vagy ennyire sz@r a rendeszer? Jó, én is sokszór inkább a motorféket használom lassításhoz, de azért azzal még nem lehet megálni.
granturismo2004-12-29 07:46:47 // 1065
Munkahenger felújító szett ment bele? Múltkor volt nálam egy Marea, hát abból kalapáccsal kellett kiütnöm a belső betéteket annyira bele volt rohadva. Utána mondta a srác, hogy valahogy könnyebb lett a fék:-))
Tom2004-12-29 07:42:31 // 1064
Nem a betétekkel semmi gond, még a nyáron volt egy kis oil folyás a fő munka hengernél, de az ham-nyorsan el lett hárítva. De akkor ez biztos ílyen.
granturismo2004-12-29 07:34:31 // 1063
tom Hát ezt így nehéz megmondani. Az biztos hogy erősebben kell taposni mint egy pld. egy Nissan Micránál.:-) Meg kellene vizsgálni az első fékeket, hogy a betétek akadálymentesen mozognak-e a féknyeregben mert előfordul hogy a belső betétek beszorulnak.
granturismo2004-12-29 07:27:19 // 1062
Végülis ezek a szerkentyűk azon az elven működnek, hogy eltérő sűrűségű anyagoknak eltérő a törésmutatójuk. Náluk is a fagyálló és a fékolaj mérés esetén is. A laborműszereken közvetlen törésmutató (n) vagy %-os skálázás van. Etilalkohol származékoknál fagyálló célra pld. az 50%-os, mért érték az ideális. (Paraflunál ez a -38fokC fagyáspont) Ilyen műszereket más területen is használnak pld. az élelmiszeriparban, de azok nem mindegyike alkalmas a fagyálló mérésére, mert esetleg csak nagyon magas vagy nagyon alacsony koncentrációk mérésére vannak kitalálva.
Tom2004-12-29 06:54:44 // 1061
meg tudná valaki mondani, hogy a '91-es 1,3-as karburátoros 33-asoknál mindnél erőteljesen kell nyomni a féket, vagy csak nekem nem az igazi.
Robi2004-12-29 02:26:07 // 1060
Szerintem típustól függ. Ami apámnak van, abba egyszerűen belenézel, és csak ki kell választani a két skálából a megfelelőt, aztán leolvasni. Az egyik skála a savsűrűség, a másik a fagyáspont.
Lobot2004-12-29 00:52:22 // 1059
Magyarul refraktométert:-) Eegyébként elmondaná valaki, hogy ezzel, hogy tudom megmérni a fagyállót? Mi a cégnél használunk ilyet az emulzió koncentrációjának mérésére. Ott tudom, hogy a víz-olaj arányát látom a skálán. De fagyállónál mit jelent amit látok? Fel kell valamivel szorozni a leolvasott értket?
Kazes☻2004-12-28 22:44:45 // 1058
Tomikám! Nem kell egyből pánikolni,a generátort valóban kakis kiszedni,de próbáld meg előbb,minthogy vegyél súlyos pénzekért trafót,vagy mást. Próbálj minden lehetőséget kizárni,szisztematikusan. A generátor ki és beszereléskor figyelj az ékszíj hogyan áll,inkább jelöld meg,hogy ugyanúgy tedd vissza,ha nincs új,ja és az akku lekötése(áramtalanítás) legyen az első!
granturismo2004-12-28 20:40:48 // 1057
Találtam egy illetőt aki kínált egy Ti-hez bontott utasoldali légzsákot. Kicsit utánaolvastam a dolgoknak és úgy találtam, hogy bele lehet applikálni utólag is az enyénbe. Az üzlet megkötetett. 30eFt. Ebben benne volt a 2 db kárpitelem jobbra balra mellé. Megérte?
granturismo2004-12-28 17:21:07 // 1056
CSAESZ (Csatlakozom Az Előttem Szólóhoz) :-)
András bácsi2004-12-28 16:53:04 // 1055
Szerintem jobban jársz, ha egy kúton kérsz egy fénytörés-elven működő szerkezetet. Gyorsabb, pontosabb, tisztább.
granturismo2004-12-28 15:28:18 // 1054
A kék Paraflu (Paraflu 11) etilénglikol alapú. A rózsaszín Paraflu (Paraflu UP) monoetilénglikol alapú. Mindkettő vizsgálható azzal a kis szerkenytyűvel (bár laboratóriumi pontosságot ne várj.:-)
gyugya2004-12-28 14:36:18 // 1053
Ahoj! A hetvegen szerettem volna megmerni az automban a fagyallot. Szepen felszivtam a kis surusegmerobe az anyagot, es ertekelhetetlen eredmenyt kaptam. Mertem mar vele edes (glukol tartalmu?) fagyallot es azt rendesen megmerte. Ez a Paraflu (elvileg az van benne) valami speci anyag? Nem nyalogattam, nem tudom edes-e :))
Paco2004-12-28 13:58:17 // 1052
Franc se tudja melyik melyik, én csak azt tudom mit kell mérni :)
András bácsi2004-12-28 13:46:01 // 1051
Némi fogalomzavart vélek felfedezni kondenzátor, illetve gyújtótrafó vonatkozásában...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak