Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
krisz.v2012-12-18 21:02:25 // 41892
A tesóm jtd-jébe rossz volt a termosztát, cseréltük. De a teljesítményben ez nem jelentkezett, a rosszal is ugyan úgy ment! Lambdaszonda nem lehet?
Macky2012-12-18 20:55:52 // 41891
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. Nem vagyok autószerelő de érdekel a dolog.156 1,9 JTDm (150LE) autóm továbbra is ,,megtorpan". Nem durván de észrevehetően , jellemzően 2000-es fordulat környékén gyorsításkor. Napi kb.200km-t megyek az autóval, a hibával már kb.5000km-t megtettem. Amiket kizárnék:
- üzemanyag minőség, - EGR (tisztítva), -MAP szenzor(tisztítva és egy tartalékkal is próbálva), -szívósor tisztítva, -turbócsövek rendben, -levegőszűrő,olaj,vezérlés cserélve. Most azt figyeltem meg, hogy amíg el nem éri az üzemi hőmérsékletet, addig nem tapasztalom ezt a ,,megtorpanást". Termosztátcserének lehet köze ehhez a jelenséghez? Ennek cseréje után éreztem először a hibát. Ötlet?
- üzemanyag minőség, - EGR (tisztítva), -MAP szenzor(tisztítva és egy tartalékkal is próbálva), -szívósor tisztítva, -turbócsövek rendben, -levegőszűrő,olaj,vezérlés cserélve. Most azt figyeltem meg, hogy amíg el nem éri az üzemi hőmérsékletet, addig nem tapasztalom ezt a ,,megtorpanást". Termosztátcserének lehet köze ehhez a jelenséghez? Ennek cseréje után éreztem először a hibát. Ötlet?
krisz.v2012-12-18 20:15:04 // 41889
Bár a benzint tölteni kell bele...de hagy igyon, ha ettől ilyen....:D
krisz.v2012-12-18 20:13:43 // 41888
:D Ruházz be rá (már v6-ra, nem az enyémre):)! Nem bánod meg!:D
krisz.v2012-12-18 20:03:14 // 41887
Ez más, de inkább ez is személyfüggő (bár szerintem inkább hülyék voltak): A behozatal utáni műszakin beírtam az autó színére, hogy sötétkék! A vizsga végén kijött egy emberke megkérdezte még egyszer: ez kék? Mondom az igen! Erre megkapom a papírokat ráírva: szín: fekete!
gecsa2012-12-18 20:01:27 // 41886
a te motorkódodnak én is...:D:D:D
krisz.v2012-12-18 19:56:58 // 41885
Elméletileg igen!:) De én úgy tudom, hogy nem kell, csak a motorkód, de mégis megkeresték a motorszámot. Érdekesen működnek nálunk a dolgok... Pedig örültem volna csak a motorkódnak.
mreni2012-12-18 19:55:54 // 41884
hát nem tudom,én is vizsgáztattam,de mi csak motorkódot írtunk aztán annyi,soha nem volt baj belőle.
gecsa2012-12-18 19:42:42 // 41883
elméletileg ezeknek jogszabályi alapon kellene működni, utána kellene nézni..
süsnye2012-12-18 18:57:21 // 41882
ezért mondom, h lehet, h vizsgáztatótól függ..
krisz.v2012-12-18 17:45:08 // 41881
Én tavaly hoztam be az enyémet, az eredeti német papírjaiban nem volt motorszám csak motorkód, viszont a műszakin megkeresték és beírták a forgalmiba a motorszámot!
mreni2012-12-18 16:16:53 // 41880
lehet hogy nem 2001-től van ez a dolog,hogy a behozott autók motorkódot kapnak,sőt biztos nem,talán az unios csatlakozáskor vezették be.
De 2001-ben szűnt meg az AF az tuti
De 2001-ben szűnt meg az AF az tuti
süsnye2012-12-18 16:11:38 // 41879
az olvasottak alapján én is a 2000-es évek elejére becsülöm.. bár a 155-öt meg 2003-ban hozták be és annak meg benne van a motorszáma is a forgalmiba..
Lehet, h embertől függ.. :)
Lehet, h embertől függ.. :)
mreni2012-12-18 16:03:58 // 41878
2001.01.01-el szűnt meg,ha jól tudom.
süsnye2012-12-18 15:58:43 // 41877
hát, jó.. :)
keresgéltem neten, de nem találtam rá egyértelmű infót, hogy mikortól tértek át a "csak motorkód" jelölésre..
no, mind1, a lényeg, h eperrel stimmel.. :)
keresgéltem neten, de nem találtam rá egyértelmű infót, hogy mikortól tértek át a "csak motorkód" jelölésre..
no, mind1, a lényeg, h eperrel stimmel.. :)
mreni2012-12-18 15:19:45 // 41876
akkor meg is van a megoldás :)
süsnye2012-12-18 15:18:28 // 41875
nem valószínű, hanem biztos.. :) 2011-ben hozták be..
gecsa2012-12-18 15:17:51 // 41874
az könnyen kiderül az első mo-i forgalombahelyezés dátumából..forgalmiban benne van..
az enyém is külföldi volt, 2008-ig..
az enyém is külföldi volt, 2008-ig..
mreni2012-12-18 15:15:06 // 41873
mert valószínű külföldről behozott az autó
Sasi2012-12-18 14:23:43 // 41872
Sziasztok!
Aranykezu villanyost keresek, aki mar latott 159-et es tudja, hogyan kell nekiallni lebontani a muszerfalat. Ha a pesti oldalon van, az kulon orom. Lenne valakinek bejaratott szakija?
Kösz
Sasi
Aranykezu villanyost keresek, aki mar latott 159-et es tudja, hogyan kell nekiallni lebontani a muszerfalat. Ha a pesti oldalon van, az kulon orom. Lenne valakinek bejaratott szakija?
Kösz
Sasi
süsnye2012-12-18 13:51:56 // 41871
a hiba:
- szabálytalan alapjárat
- gyenge motor
- MIL világít
miután félreálltam és hagytam "száradni"
+ alapjárat rendben
+ motor erő rendben
- MIL világít
- 4300 körüli megtorpanás
másnap, a hiba bekövetkezte utáni 3. indításnál
+ MIL nem világít
+/- 4300 körüli megtorpanást még nem tudtam kipróbálni
persze, hogy kell hibakód kiolvasás, csak még nem tudom mikor lesz időm elvinni és addig, gondoltam érdeklődöm
- szabálytalan alapjárat
- gyenge motor
- MIL világít
miután félreálltam és hagytam "száradni"
+ alapjárat rendben
+ motor erő rendben
- MIL világít
- 4300 körüli megtorpanás
másnap, a hiba bekövetkezte utáni 3. indításnál
+ MIL nem világít
+/- 4300 körüli megtorpanást még nem tudtam kipróbálni
persze, hogy kell hibakód kiolvasás, csak még nem tudom mikor lesz időm elvinni és addig, gondoltam érdeklődöm
gecsa2012-12-18 13:30:32 // 41870
nekem csak tippem van, hogy a hiba folytán vészüzembe tette magát..mil kapcsolt, aztán kialudt..tippre esetleg hogy a lámpát levette, de a hibakód, és a vészüzem maradt? szerintem mindenképp kellene egy olvasás, ha nincs hiba, akkor meg élőadat...
írtad, hogy megoldódott a probléma, ezalatt azt értetted, hogy mil kikapcsolt, vagy hogy meglett a hiba forrása, és javítva lett?
írtad, hogy megoldódott a probléma, ezalatt azt értetted, hogy mil kikapcsolt, vagy hogy meglett a hiba forrása, és javítva lett?
süsnye2012-12-18 13:18:59 // 41869
hibakód olvasás és törlés még nem volt..
igen, MIL megjött, de a 3. indítás után eltűnt..
egyébként az eset, aminek kapcsán kérdezem itt olvasható..
igen, MIL megjött, de a 3. indítás után eltűnt..
egyébként az eset, aminek kapcsán kérdezem itt olvasható..
gecsa2012-12-18 11:58:32 // 41868
hibakód törlésre került-e?MIL kapcsolt-e?
süsnye2012-12-18 11:50:02 // 41867
ez érdekes..
a 156omnál stimmel az eper által hozott motorszám, de a forgalmiba csak a motorkód van benne..
a 156omnál stimmel az eper által hozott motorszám, de a forgalmiba csak a motorkód van benne..
süsnye2012-12-18 11:44:27 // 41866
Egy eltárolt hibakód okozhat leszabályozást, lefolytást a motorvezérlésben, úgy, hogy a kiváltó esemény már nem áll fenn?
gecsa2012-12-18 11:26:40 // 41865
tudom..:)
mi a végrehajtás során csak azt szoktuk nézni, hogy af-es, vagy nem, mert az az értékét csökkenti...
mi a végrehajtás során csak azt szoktuk nézni, hogy af-es, vagy nem, mert az az értékét csökkenti...
G-Burt2012-12-18 11:24:52 // 41864
nem oltásnak szántam:)
gecsa2012-12-18 11:16:48 // 41863
mint lentebb is írtam, ebben a témában valóban nem voltam naprakész....
G-Burt2012-12-18 10:44:06 // 41862
Kevered a szezont a fazonnal. Az AF az alvázszámra vonatkozik, régen a motor is ilyen számot kapott, de már évek óta a motor gyári kódját írják a forgalmiba, semmit nem ütnek a tömbbe. Ha a motorszámod kirohad, akkor kódot kapsz (pl AR33201, ami az 1.6 boxer gyári kódja). Viszont ha idegen beavatkozás látszik a motorszámon (pl kopácsolás nyoma vagy csiszolás nyoma) akkor az már bűncselekmény, egyedi azonosító jel meghamisítása.
gecsa2012-12-18 09:35:20 // 41861
akkor lemaradtam egy kicsit....:D:D:D
mreni2012-12-18 09:27:05 // 41860
nem,nincs af ,megszűnt:)
gecsa2012-12-18 09:24:18 // 41859
de, ha kisavazod, akkor biza af-et kapsz..ha cserélsz, akkor kódot..
mreni2012-12-18 08:39:20 // 41858
AF helyett van a moorkód,nekem is ilyen az 56...
mreni2012-12-18 08:38:41 // 41857
egyrészt nincs AF,másrészt meg ez nem igaz motorszám esetében.(TS-eknek amúgy is szeret kirohadni a motorszáma)
gecsa2012-12-18 08:09:39 // 41856
az AF-es szám sosem jelent jót...csökkenti az autó értékét, és eladni is nehezebb...
G-Burt2012-12-17 22:08:34 // 41855
Ha motort cserélsz, akkor utána nem lesz benne a forgalmiban a teljes motorszám, csak motorkód. Innentől kezdve teljesen mindegy, hogy a motorba van-e valami beütve vagy nincs.
Regadós megoldás: a donor motorról kell egy számla, vagy adásvételi szerződés. Engedélyeztetni kell a dolgot, hiába volt ugyanilyen nagyobb motorral szerelt autó. Rengeteg papírozás, stb. Be kell fizetni a regadót, utána szemlékre járni, vizsgáztatni stb. Többe kerül a papírmunka, mint megvenni és berakatni a másik motort.
Másik legális út: ha elkorrodál a motorszám. Akkor műszaki vizsgán megállapítják, hogy nem olvasható a motorszám. Elküldenek az okmányirodába, kapsz egy motorkódot. Kb 30ezer forintból megvan.
Ismétlem, a végeredmény ugyanaz mindkét megoldásnál: motorkódos lesz az autód, a blokkban semmi nem kell legyen beütve.
Regadós megoldás: a donor motorról kell egy számla, vagy adásvételi szerződés. Engedélyeztetni kell a dolgot, hiába volt ugyanilyen nagyobb motorral szerelt autó. Rengeteg papírozás, stb. Be kell fizetni a regadót, utána szemlékre járni, vizsgáztatni stb. Többe kerül a papírmunka, mint megvenni és berakatni a másik motort.
Másik legális út: ha elkorrodál a motorszám. Akkor műszaki vizsgán megállapítják, hogy nem olvasható a motorszám. Elküldenek az okmányirodába, kapsz egy motorkódot. Kb 30ezer forintból megvan.
Ismétlem, a végeredmény ugyanaz mindkét megoldásnál: motorkódos lesz az autód, a blokkban semmi nem kell legyen beütve.
moloch1562012-12-17 21:52:05 // 41854
És a regadós dolgok hogy mennek és kb. mennyibe fáj? ha minden rendes papiros.
Hari2012-12-17 21:46:54 // 41853
Igen! Nem is olyan régen! ... én spec. csak a motortömböt+ hf cseréltem a többi MINDEN maradt a régi 1,6-é! (önindító, generátor, ECU, kuplung, váltó, féltengelyek, szervósziv. stb :)
,,, és teljesen hibátlanul működik!
(A motor teljesítményt is ellenőriztük! - 137LE! - 0 tuning! Minden "gyári"!)
... de 2,5 V6 24v helyett is raktam már be 3,0 V6 24v motort amiben szintén maradt a régi!
Sőt! Van egy Spider amiben gyárilag 3,0 V6 12v motor volt - míg meg nem pusztult! - nem mondom, hogy kis meló volt, de már 3,0 V6 24v szív adja benne az ütemet!!! (Szintén a 12v-s ECU-val! És nagyon jól muzsikál!)
:)
,,, és teljesen hibátlanul működik!
(A motor teljesítményt is ellenőriztük! - 137LE! - 0 tuning! Minden "gyári"!)
... de 2,5 V6 24v helyett is raktam már be 3,0 V6 24v motort amiben szintén maradt a régi!
Sőt! Van egy Spider amiben gyárilag 3,0 V6 12v motor volt - míg meg nem pusztult! - nem mondom, hogy kis meló volt, de már 3,0 V6 24v szív adja benne az ütemet!!! (Szintén a 12v-s ECU-val! És nagyon jól muzsikál!)
:)
mreni2012-12-17 21:39:24 // 41852
ha jól emlékszem azok maradhatnak
G-Burt2012-12-17 21:39:02 // 41851
Azok stimmelnek, de a működéshez szükséges többi nagyobb dolog nem. Csináld meg a mostanit.
moloch1562012-12-17 21:37:23 // 41850
És a hűtő csövei meg a klíma ?
mreni2012-12-17 21:25:55 // 41849
motor,váltót is érdemes komplett kábelköteg motorvezérlő,kulcs immo box,ez biztos+még ha nem kompatibilis a légtömegmérő lambda ilyenek
moloch1562012-12-17 21:23:07 // 41847
Valaki már cserélt 1.6-ról 1.8-ra? mi az amit még ki kell cserélni?
G-Burt2012-12-17 21:12:57 // 41845
Máshogy is lehet motorkódot kapni.
mreni2012-12-17 21:10:04 // 41844
regadó különbözetet befizeted,elcsattogsz az nkh-hoz,megkapod az engedélyt(főleg ha van ismerős) motorcsere újra nkh szemle,műszaki,forgalmi,törzsköny és annyi.
tavaly végigjártam...
tavaly végigjártam...
gecsa2012-12-17 21:08:35 // 41843
a kicsit azért nem kicsit..
Online tag
0
Vendég0
528