Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Tompi2017-06-21 13:47:15 // 52836
Köszönöm a gyors választ, műszerrel lett megnézve a klíma, gázmennyiség, nyomás rendben, a szerelő szerint nem a magas nyomás a gond.
Ha a motorvezérlő garázdálkodik, azt hogyan lehet a legegyszerűbben kideríteni?
PistaFR2017-06-20 18:18:15 // 52835
A nyomás értékek hogy alakulnak közben? A venti megy? A gáz mennyiség pontos? A nyomáskapcsoló(k)nál ellenőrizném először, ha klímás műszer nincs épp kéznél. A 156-ban nem tudom, hogy 1 vagy 2 van-e, és lusta vagyok most lemenni megnézni (bocsi). A magas oldalon biztos van, az felel a venti kapcsolásért, és egy határértéknél (25-30bar) az is tilt le. Ezt kellene méregetni próba közben, meg persze kideríteni előtte, hogy melyik vezeték mire való. Persze klímás nyomásmérőkkel ezt meg lehet spórolni. Ha magas nyomásra tilt le, az több ok miatt lehet, túltöltés, venti hiba és leragadó kompresszor lökethossz szabályzás talán a leggyakoribb.

A motorvezérlő is bele tud amúgy szerintem nyúlni a klímába, erős a gynúm, hogy alapjárat alatti fordulat esetén letiltja például, hogy a lefulladni készülő motort tehermentesítse. Ezt továbbgondolva lehet más szituáció is, amikor letiltja, de én még nem találkoztam ilyennel. A klímás vonalon indulnék el, ha a fentebb említett dolgokat esetleg nem ellenőrizte még a szerelőd.
Tompi2017-06-20 15:08:02 // 52834
Sziasztok, van valakinek ötlete esetleg a következő klíma-problémára:
Klíma alapjáraton működik, hűt rendesen. Gázadásra valami lekapcsolja a klímakompresszort, majd véletlenszerűen (1-10 perc múlva) újraindul. Ami kiderült már, hogy egyszerűen nem kap áramot. A klímaszerelőm még nem látott ilyet, kábelek, relé kb. ép. Az autó Alfa Romeo 156 1.9 JTD 16V, nem mai gyerek :)

Egyrészt csodálatosnak tartom, hogy már 10 éve ilyen komoly előzés-segítő rendszert dolgoztak ki Olaszországban, másrészt viszont nem tetszik, mert ebben a melegben pont hogy sietek mindig haza, ahhoz meg kell a gázpedál :P
Így arra jutottam, hogy megoldást keresek :) Van valakinek ötlete, hogy mi lehet ez, vagy hogyan lehetne fényt deríteni rá? Nyilván most villamosságis fog ránézni, de szerintem sötétben tapogatózás lesz. Van értelme esetleg számítógépre kötni?
Köszönöm a segítséget előre is :)
Liquid2017-06-20 15:03:10 // 52833
Nekem nem volt ilyen gondom sose. az első leállás után minden normális? Úgy értem sehol fulladás, erőtlenség, torpanás ilyesmi?
"OBD kiolvasásnál nem volt semmi jelenség" - ez azt jelenti, hogy nincs hiba a tárolóban?
Üzemanyagszűrő a 146-nál nemtom sajna hogy van, a 156-nál nincs külön, csak a szivattyúnál.
De nem hiszem hogy ilyen gondja lenne.
Lehet hülyeség (majd megmondják a többiek), de esetleg azt próbád meg, hogy gyújtásnál, várd meg amíg elhallgat az AC, lehet hogy nincs elég cucc neki, mert visszafolyt a tankba. Bár, ilyen esetben nehezen indulna.
Kazes☻2017-06-20 14:34:45 // 52832
Szvsz gyakorlatilag mindenki... akinek van-volt Ts-e... :)


Benzin szűrőt meg hátul a tanknál , meg a tankban is láttam már... attól függ milyen típus. ;)
marci912017-06-20 14:12:23 // 52831
Illetve még egy kérdésem lenne. Twin Sparknál hol van a benzinszűrő? :)
marci912017-06-20 13:52:02 // 52830
Sziasztok!
Ti találkoztatok már 1.6 Twin Spark-nál azzal a jelenséggel, hogy első hidegindításnál beindul a motor, de rögtön mintha elveszítené az alapjáratot és leáll. A következő indításnál viszont már tökéletes. Egyre gyakrabban jelentkezik ez a történet. OBD kiolvasásnál nem volt semmi jelenség.
Köszönöm!
Levee156SW2017-06-19 06:51:24 // 52829
Szia,
a szuro 25.000-el ezelott lett cserelve,mikor megvettem,es folyamatosan OMV/Mol premiumot tankolok.
Az auto allhatott elotte kb. ket evet-az gyanus is volt hangok alapjan,hogy vmifele lerakodast probal kidolgozni magabol a nagynyomasu rendszer,de az egy ideje mar ugy tunt,sikerult neki.
Eloadat kiolvasasara alkalmas OBD hardver/szoftver egyelore nem allt rendelkezesre.
Zozo852017-06-18 23:47:25 // 52828
Sziasztok
156 1.6ts úgy néz ki eszi az olajat...pontosan nem tudom még mennyit. 180ezer van az autóba.
Szelepszár szimering csere jutott eszembe elsőnek de majd keresek valakit kompressziómérésre.
Szelepszár szimering cserénél mennyi a munkadíj?
Köszönöm
Kazes☻2017-06-18 13:24:22 // 52827
Üzemanyag rendszer rendben... pl. benzinszűrő...?! :-)
Levee156SW2017-06-18 12:02:21 // 52826
Sziasztok,

megkapta az autó a gyàri NGK gyertyasort, de nem sokkal lett jobb a helyzet-gyújtáskimaradásokat kevésbé produkál, de menni szinte egyáltalán nen akar (talan ha a menes fele megvan...).
Sikerült hibakódot is olvasni:P1670
Interneten keresgélve ez gyártóspecifukus kód,de itt leginkább üzemanyagellátásra-benzintanki pumpa vagy magasnyomasu szabalyzo utalhat.
Az a vicces,hogy egyik pilkanatrol a masikra produkalta markansan a hibat,a kezdetektol csak az alapjarati kimaradasokat es a 4000 feletti halodast mutatta.
Valakinek valami konkretabb tipp,vagy esettanulmany?
2.0 JTS (156)
Koszonett:L
Docky_SD ( Bruno Banáni ;)2017-06-18 10:13:19 // 52825
Üdv uraim!

Egy kis csemege 159 tulajoknak, már akinek nincs meg 😉
Zozo852017-06-17 18:00:54 // 52824

Sziasztok

Fényez valaki a linkelt színnel?
Lámpamosó fedelet szeretnék színre fújatni.
tarilaci2017-06-17 11:24:41 // 52823
Szia. Az is meg lesz a jövő héten, de gondoltam talán volt már hasonló másnak.
Macky2017-06-17 10:15:18 // 52822
Szia! MAP-szenzort??
pettinke2017-06-17 09:40:59 // 52821
esetleg mi lenne, ha kiolvas(tat)nád, hogy mi a hibakód??
tarilaci2017-06-17 09:33:57 // 52820
Sziasztok barátaim! Lenne egy kérdésem, hát ha találkoztatok már hasonlóval. A 2001-es 147-es 1.6-os T.S. 120 produkál egy idegesítő hibát. Alacsony fordulatnál ( pl. 2.ban egy kereszteződésnél kifordulva), vagy nagyobb sebességnél pl 120, hibajelzést dob ki a kijelzőre ami 5-6 újra indulásig meg is marad, aztán egyszer csak eltűnik. Kivettem a MAP szenzort hát, ha piszkos, tiszta mint a baba posi tisztába rakás után( azért megtisztítottam) lehúzkodtam a csatlakozók nagy részét, azokat is befújtam, megtisztogattam a pillangó szelep környékét( nem volt vészesen kormos olajos). Különösebb hibajelenséget nem produkál, bár azt vettem észere, hogy olyankor nehezebben indul az autó( tovább kell indítózni) Mi okozhat ilyen jelenséget?
antonov2017-06-16 11:23:03 // 52819
Már rájöttem, ugyanolyan mindegyik, de jó bele a magasabb is ami egy javított kiadás.
antonov2017-06-15 21:46:04 // 52818
Sziasztok!

120 lovas 1.6 TS-hez szeretnék venni hidrotőkéket. Létezik, hogy a szívó és kipufogó oldali más magasságú (24 és 26mm)? Nem tudok rájönni melyik kell bele, eperben egy cikkszám van amire mindkettő kijön ha rákeresek, a rajzon pedig gyanúsan nem egyformák. Ha valakinek van erről infója és megosztaná velem azt nagyon megköszönném.
indi692017-06-15 17:21:38 // 52817
Sziasztok. 1.6 ts 156 vezmód mágnesszelep nagyon korán kap áramot és nyit ki. A 40 fokos víz hőfokot meg várja de utána 1200 rpm-nél már működik. Olvasták az autót minden rendben van a gép szerint. A működést befolyásoló alkatrészeket cseréltem, nem történt semmi. Tapasztalt már ilyet valaki?
Sheppa2017-06-15 08:41:19 // 52816
Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy van-e valakinek tapasztalata ilyen téren, 147-be a felső(szakadt) turbócső helyett fémet szeretnék betenni hol érdemes nézni vagy lehajtatni?
szekkyy2017-06-14 10:38:29 // 52815
Érdeklődni szeretnék, hogy valaki szerelte-e már szét 159-esben a klíma vezető oldali ablakra befúvó műanyag részét közvetlen a szélvédő mögött. Egy ideje nyöszörög valami onnan, és tegnap jöttem rá, hogy az a műanyag a ludas. Elég sz@r helyen van a szereléshez, és tegnap este lévén nem is igazán láttam mivel lehet rögzítve. Valakinek tapasztalata a nyöszörgés megszüntetésére a szerelésen kívül? (este lévén nem nagyon szuperált a telefon fényképezője sem a parkolóház neonjai között, így "netes" képeken tudom mutatni, hogy mire is gondolok :)
swan2017-06-14 10:25:03 // 52814
Meghúzásnál is lépcsősen húztam meg. De majd próbálok még ráhúzni alkalomadtán.
Frank_Skythe2017-06-13 19:48:39 // 52813
Meg lett a hiba oka. A balansz szíjnál van a probléma. A vezérlés burkolatát még nem tudtam teljesen leszedni, így nem tudom milyen állapotban van az egész valószínű a feszítő a cserés.Valahogy erre nem figyelt a szerelő vezérlés cserekor.

Találtam egy videót youtube-n. Ugyan az a hang és tünetek.

Yotube videó



ez a saját szíjam, amennyire meg tudtam nézni. Eléggé lazának tűnik.
Skodra2017-06-13 19:02:46 // 52812
Sziasztok!156 2.4 jtd 20V Kinek mi a véleménye,tapasztalata a féltengelyek felújításáról,érdemes? Vagy inkább bontott,vagy utángyártott?A gyári az milyen gyártmány?Köszi!
Ásóka2017-06-13 14:28:08 // 52811
Sziasztok! SOS kérdés... 156 FL 1.6-os Alfám van. Tönkrement a valtó és a közelembe csak 1.8-as váltót találtam. Az jó lehet az enyémbe? Köszönöm a segítséget.
Frank_Skythe2017-06-12 22:00:16 // 52810
Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szükségem. Valamilyen fura hang jön a motor térből ami nem oda illő és elég hangos lett. Sajnos egyértelműen nem tudom beazonosítani. A motor szépen jár, nincs ingadozás, rendesen húz. Ezért valamelyik motoron kívüli forgó alkatrészre gondolok. Nem állandó, van úgy hogy elhallgat, teljesen abbamarad. Fura, mert az 1–2 henger között jobban hallani.
Csináltam egy videót közvetlenül az indítás után. Ekkor a leghangosabb.

Yotube videó

Előre is köszönöm a segítséget.

Üdv
JED12017-06-12 21:42:03 // 52809
hello! Kocsivásárlás előtt állunk:
https://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/gt/alfa_romeo_gt_1.9_jtd_16v_distinctive-11607895

Valakinek valami infó erről a gépről?
berobbantam2017-06-12 21:23:16 // 52808
Nem:) Egy 156 fl.Nem a racsnis hajtószár tört.Avval rá se próbáltam:)A merev szár görbült.A 10 centis toldó megcsavarodott 90 fokot.A legkisebb amibe a merev szárat lehet dugni arrol leszakadt a kocka.Ez mind a levételkor.Pedig a biztosítást is kiütöttem a peremböl teljesen.Aztán rátettem a nyomatékkulcsot lesz ami lesz alapon.Az elvileg 280 newtonméterig jó,de ez sem egy drága darab.Viszont tulélte a méteres csövet.
Kazes☻2017-06-12 21:20:59 // 52807
Én is jártam így féltengely javítás után... meghúztam a csavart és be is ütöttem a biztosítást... kis idő és néhány km elteltével némi zajt hallottam... én is néztem mindent, majd végül csavarbiztosítás ki és az anyán még tudtam húzni szépen... azóta rendben van. :) A 36-os dugókulcshoz ilyen hajtószárat vettem. :)
swan2017-06-12 20:01:07 // 52806
Nem az volt a gond. Mikor kivettem a féltengelyt utána 350-vel húztam meg. Nem is volt lelazulva. Pláne mivel be is ütöttem a peremét. Az is ott volt a horonyban.

Akkor ezt alaposabban meg kell nézni. Belső csuklónál nem csinálhat ilyet? Ha netán ott nem húztam meg. De ugye ott 6db csavar van azt is nehezen hiszem hogy több mint a félét nem húztam meg rendesen.

Akkor majd ha lesz időm leveszem a kereket és keresek. De jó lenne egy ötlet merre :)
ricsi832017-06-12 17:28:48 // 52805
Sziasztok segítséget szeretnék kérni sürgős lenne egy 156 1.9jtd alfát megcsinálni.levágja a turbó csövet meg afelső lenkőkar kopog.ki tudná azonnal fogni külföldre mennék vele.Ajánljatok légyszíves.Köszönöm
Kazes☻2017-06-12 13:20:46 // 52804
És az anya rögzítése...? ;-)
swan2017-06-12 09:07:17 // 52803
Akkor ezt gyorsan megnézem majd este. Bár nyomatékkulccsal húztam meg de ki tudja. Ha meg igazad van akkor meg legalább meg lesz a hiba. :)
ÁdidiGaga (il hempescattore)2017-06-11 22:49:54 // 52802
Ez milyen verda volt? Hátsókerekes?

Mert az elsőt nekem is 400+-al kell meghúzni hivatalosan, a lelazítást tőlünk pár100 méterre egy szerelő megcsinálta a műhely előtt és onnan hazacsorogtam óvatosan, utána egyből jött a "ravatal" . Nem figyeltem de neki is legalább méteres erőkarja volt...

CroVaszár alatt mit értesz? Racsnisat?

Én vettem egy fix szárat különaz Obiban gagyiszerszámkészlet-árban, viszonylag igényes cucc. Méteres-másfeles zártszelvényem nekem is van hozzá - pont ezért lepődtem meg, hogy miután azzal ráhúztam és mentem egy keveset - úgy lelazult, hogy az erőkar nélkül, az alap fix szárral lehetett mozgatni :-O

Hátsó viszont nálam a 33-nál annyira kis nyomatékot igényel gyárilag (25 Nm) hogy még a nyomatÓkulcs legkisebb állása is sok (28) hozzá, azzal csak előfeszítem és utána engedni kell rajta érzésből pár Nm-t
berobbantam2017-06-11 21:22:32 // 52801
Szia
Én mikor hátsó kerékcsapágyat cseréltem utánaolvastam,hogy hány newtonméter a meghúzási nyomaték.300.Ami nem kevés.A gagyi krovaszárak törtek mint a ropi:D Egy méteres vascsővel tudtam leszedni.
Baffi2017-06-11 20:01:51 // 52800
Sziasztok, egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy találkozott e már valaki ilyen hibával, és hogy tudta e orvosolni? Egy 2007es GT 1.9 Jtd részecskeszűrővel néha napján gondol egyet és bedobja a P1206-os hibakódot (részecskeszűrő szakadt) compot kiolvasva, a részecskeszűrő nincs eltömődve, a hiba törlés után nem is jön vissza, lehet h valamelyik nyomásérzékelő szenzorom rakoncátlankodik?
ÁdidiGaga (il hempescattore)2017-06-11 19:00:21 // 52799
Ez így jó eséllyel a féltengely-anya lazasága lesz a leírtak alapján...

Amikor nekem csapágycsere+ugyanígy féltengely felülvizsgálás (összes gumiharang + 1 csukló csere) miatt miszlikbe volt szedve az orrfutó, hiába raktam össze precízen és kézzel-kis karral, de erősen meghúztam a féltengelyanyát - a próbakörön eljátszotta ugyanezt - el nem tudtam képzelni mi lehet...Kerék le (nekem is a jobb első csinálta-jóllehet mindkettő le volt szedve a szereléskor) és egy kisebb CroVa szárral mozgatható volt a féltengely-anya...Jól meghúztam, azóta OK.
swan2017-06-11 16:33:08 // 52798
Kis segítséget szeretnék kérni. 155-ről van szó. Menet közben (mindegy hogy autópálya vagy városi tempó) egyenesen haladva egyszer csak búgó-morgó hangot lehet hallani jobb előröl. Olyan mint egy jól hallható erős csapágyhiba Ez tart max 4-5 percig aztán csend. Ha közben egy hajszálnyit mozdítók a kormányon elhallgat de mihelyt visszatér egyenesbe újból hallható. Ugyanez van a fékkel ha csak rálehelek a pedálra ugyanúgy elhallgat.
Ti merre keresgetnétek?
Még egy infó 3 hónapja volt kivéve jobb féltengely. zsírzás és porvédő csere miatt. Hogy előtte volt e ez a hang nem tudom előtte nem nálam volt. És emlékeim szerint utána sem rögtön jött elő.
Ötlet tapasztalat vkinek?
theo2017-06-11 10:38:17 // 52797
Üdv.
Az lenne a kérdésem hogy a GTV-be amibe 2.0 ts motor van bele lehet e tenni mindenféle átalakítás nélkül v6 tb-t vagy 3.0 v6 ot vagy sem?
Skodra2017-06-11 10:18:32 // 52796
Sziasztok!156 2.4 jtd 20V Kinek mi a véleménye,tapasztalata a féltengelyek felújításáról,érdemes? Vagy inkább bontott,vagy utángyártott?A gyári az milyen gyártmány?Köszi!
FRC2017-06-06 15:46:33 // 52795
Sziasztok,
Sopron, vagy osztrák határhoz közel keresnék szerelőt. autó műszaki vizsgára való felkészítésére! aki tud segíteni kérem az oldalamon dobjon egy üzenetet.
mgeri762017-06-05 08:53:52 // 52794
Hali !
Érdeklödnék hogy akad e valakinek feleslegessé vált 147 alfa eco hoz vezérmüszij cseréhez szerelö készlet ? A motor 1,6 benzin, nem változo vezérlésü.
Vezérmütengely rögzitök és a dugattyu felsöholtpont mérö érdekelne .
Ha valakinek akad a sufniban átvenném ha megtudunk egyezni
mgeri762017-06-05 08:17:44 // 52793
Hali. Nézd át a kapcsolokat. Mindkettö külön kapcsolhato. A csatlakozoknál érdemes kimérni a testkábelt . Ha jol tudom mindkettönek közös testje van .
Nekem a 147 3 ajtosban bal hátul az oszlop környékén van a csoportkábel testelése.
mgeri762017-06-05 08:12:58 // 52792
Hali.
Ellenörizd le hogy a légtömeg mérö csatlakozoja rendesen a helyén van e ? Es a szürötöl a folytoszelepig az összes légcsö rendesen fel van e tolva, bilincsek megvannak e huzva.
Pöfi2017-06-03 11:54:52 // 52791
Sziasztok lenne egy olyan problémám hogy ma mikor 3 as ban 6 ezres fordulatnal voltam hirtelen megrántott az auto. És azóta ha kb4 ezres fordulatig húzatom akkor ugyan ez a jelenség. De ha szepen lassan húzatom ki akkot akár 6 ezerig is engedi. Tegnap kapott új légszűrőt. Én üzemanyag hibara gondolok.... Ötletek vagy másnak is volt e már ilyen ?! Köszönöm
blackbird002017-06-01 19:56:53 // 52790
Most teszteltem MES-el a nyomásszabályzót, de szerintem nem csinál semmit. Nem kattog, csattog, nem rezeg, tök csöndben ücsörög a helyén:((

Esetleg valaki tesztelte már? Ha igen, mit kéne csinálnia? Ez egy motoros léptetéses szelep, vagy sima mágneses behúzogatós???
blackbird002017-06-01 17:34:49 // 52789
Sziasztok!

Olyan problémám lenne, hogy az autó elkezdte nyomni az "üzemanyag nyomás magas" hibaüzenetet. Törölni lehet,m de ha 3000 fölé megy a fordulatszám, megint beírja, és a sárga lámpa világít, valamint korlátozza a teljesítményt. Ez mellé még párosul, hogy nehezen indul, ha áll egy darabig. Olyan, mintha lelevegősödne.
Gondolom van benne nyomásszabályzó. Esetleg az mehetett tönkre?? És hol található??
156, 2,4JTD, 20V.

Ha van valakinek jó ötlete, szívesen fogadom. Előre is köszi!!!!!
pettinke2017-05-30 22:01:47 // 52788
Nézd végig az ÖSSZES biztosítékot. Ki szokott menni a body computeré. "Servizi vari" vagy hasonló néven fut.
bat772017-05-30 19:46:28 // 52787
Hello!
Belső világítás problémám lenne a 147-esemben.
A menyezeten levő első és hátsó, valamint a csomagtartó világítás nem működik.
Biztosítékok, égők jók.
Az ajtók alján levő jelzőlámpák működnek nyitáskor.
Merre lenne érdemes hibaforrást keresni, mi okozhatja?
Kösz az ötleteket!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak