Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

András bácsi2007-10-25 12:08:48 // 18082
Mert 26 zár van a garázsajtón?
András bácsi2007-10-25 12:07:50 // 18081
70-et mutat az óra, de 83 a víz. 13 fokot elég jól lehet már érezni: 13-ban nem fázom még, de nullában igen. :)))
kertecs2007-10-25 11:48:59 // 18080
Nem igazán tudom. A többletfogyasztást télen lehet érezni, ebbe szerintem belejátszik a rossz termosztát. A kopás meg passz.

Én "csont hidegen" el sem indulok, amíg csukom a garázst pont lehet hallani, h már engedi lejjebb a fordulatot a comp.
Ferke2007-10-25 11:25:15 // 18079
Nem tól nagy mértékben, de azért károsítja a mocit.
Tentacle2007-10-25 11:21:37 // 18078
Most, hogy temanal vagyunk, megkerdem, h mennyire karos az, hogy 70 fokig megy fel csak a viz ? Nyilvan kis tobbletfogyasztas van, mert dusabb kevereket kaphat a motor, de kopas szempontjabol menyire egeszsegtelen?

Most hogy hidegebb lett, nekem sem akar 75C-nel feljebb menni a mutato autopalyan (dolgozni meg hamar beerek, ott amugy sem melegedne fel jobban).
kertecs2007-10-25 11:14:39 // 18077
Most mire gondolsz, h "ennyit"? Amikor szar volt a term, akkor 70-et mutatott, OK.

A mostani 83 foknál nyit, na de nem egyik pillanatról a másikra szerintem. Tehát ha ebben az időben most közel van a 90-hez, akkor nekem az jó : )
András bácsi2007-10-25 11:14:32 // 18076
A technika hasonló. :)
kertecs2007-10-25 11:11:57 // 18075
Nemtom, nálam is szanaszét folyt... kicsit : )

Én nem szoktam szarozni, leveszem a hűtő alsó csövét a motorról, aztán megy a létyó egy "tejesládába"
András bácsi2007-10-25 10:47:58 // 18074
Akkor hogyan, kedves Robespierre?
András bácsi2007-10-25 10:46:41 // 18073
Ennyit nem csalhat azért egy óra sem. Illetve ha szar akkor. Vagy csak nekem volt szerencsém eddig az összessel. Utoljára 33-ban láttam szar órát.
kertecs2007-10-25 10:45:01 // 18072
Nem úgy kéne csinálni, mint ahogy Goofy fürdik-pancsol a rajzfilmben ; )
kertecs2007-10-25 10:43:21 // 18071
Ehhez a motorkódhoz ebbe az autóba 83 fokost hoz, én is furcsáltam.

Ugyanez a kód 146-ban, 156-ban, GTV-ben már más termosztáttal is járhat. Volt 86 fokos is valamelyikhez, de a termosztátból kijövő csövek nem tuti ugyanazok. Balage 1.6 TS 146-jában pl kettővel kevesebb cső van! : OO Viszont jó a termosztátja, leteszteltem : )))
kertecs2007-10-25 10:38:26 // 18070
Az hogy csalnak az órák az rendben van. Azért kellett cserélni, mert a régivel nem melegedett 70 fölé, és már akkor nyitva volt. Hat óra folyamatos októberi autópálya után is 70 volt, gáz!

Nekem az a vonal 90 fok (függőleges), az előtti piros, az stimmel : )

Eredetileg 67106, de most már egy 32201: sportszív egy spiderből : )))
András bácsi2007-10-25 10:37:15 // 18069
Mert te sznob vagy. :))))
András bácsi2007-10-25 10:36:59 // 18068
Az jó. Én egyedül a víz szanaszét folyását utálom.
Poló2007-10-25 10:34:01 // 18067
Nekem a vadi új sima Behr Italiaval nem ment 70 fok fölé a hömérséklet.
kertecs2007-10-25 10:33:38 // 18066
20 perc alatt megvoltam vele : )
András bácsi2007-10-25 10:33:13 // 18065
Ehhez képest a 145-ben 165e km-t és 7 évet bírt.
kertecs2007-10-25 10:32:45 // 18064
Akkor négy éve még régit gyártottak : )
András bácsi2007-10-25 10:31:54 // 18063
De legalább nő a rutinod. :)))
A Behr meg majdnem gyári, csak nincs rajta a lándzsa, meg a cikkszám. Nem hiszem, hogy külön sor lenne erre, meg arra.
kertecs2007-10-25 10:31:43 // 18062
Az egyik csávó a Unix-nálmegadta a kegyelemdöfést:

Ja termosztát? Én is most cseréltem a Hondában... 400E után : ))
kertecs2007-10-25 10:29:54 // 18061
Na a termosztát ügyről:

Tegnap visszamentem a Unix-hoz, elmondtam a problémát, semmi szívózás, számla ellenében visszaveszik. Pont volt raktáron egy Behr-Italia (továbbra sem gyári, tudom : )

Otthon kicseréltem, most gyorsabban melegszik és természetesen a termosztátról a hűtő felé menő vastag cső hideg, amíg nem kezd nyitni. Rövidtávon, városban dugó nélkül, műszer szerint 80 körülre áll a víz. Ami egy 83-as termosztát mellett szerintem nem is lehet több. Nemtom...

A új Facet-en simán át lehetett fújni, alapból nem zárt... A srác ma a Unixnál azt mondta sok facet termot eladnak és nem szokták visszahozni.

Ennyi. A két szét-összerakást, pöcsölést benyeltem
süsnye2007-10-25 07:44:09 // 18060
a 83C-s az elvileg dieselhez való (meg talán V6), a TSnél sztem 87C
Poló2007-10-25 00:47:43 // 18059
Nekem nem egy pecsét rajta a Fiat-Alfa-Lancia jel, hanem úgy van öntve.
TIbor2007-10-24 17:54:33 // 18058
Bocsi elnéztem a 98.04 hó leőtti Ts-ekben volt ez, pl az enyében is !
TIbor2007-10-24 17:45:12 // 18057
Mester!
Ellenőrizd a valós vízhőmérsékleted, mert csalnak az órák ! Én is vettem Facetet, aztán BEHR-t, szintén UNixnál, valamivel jobb, de üzemin, nekem is kb a 80 fok alatti piros vonalon áll a mutató!:-)))

Amúgy milyen motorkódod van a 155-ben ? A 98.04 utáni ts-ekbe került az a termo, amit befényképeztél!
Nem ?
Erhard 242 (Pure Energy)2007-10-24 15:54:11 // 18056
javítok
a képen a régi gyári termo van, az új gyári termo belseje sárga színű...
Scott2007-10-24 15:50:05 // 18055
Nekem a legutóbbi termosztát 10ezret sem ment el...
Erhard 242 (Pure Energy)2007-10-24 15:48:27 // 18054
pedig a gyári termosztát kb 4 évet bír persze az sem mind1 milyen hűtőfolyadékot használsz....a képen a gyári termo van valóban!
Tommaso 1592007-10-24 15:29:53 // 18053
Ki van zárva!

Inkább a 365 napból álljon 3 at szervizben, de a többi 362 napon teli vigyorral megyek az utakon!:-)
Tommaso 1592007-10-24 15:28:07 // 18052
Ott nem ezzel voltam:-.)))))))
András bácsi2007-10-24 14:40:13 // 18051
Igazad van.
Balage2007-10-24 14:30:13 // 18050
Autó?! :-O

Szar olaszrozsdaboglybontószökevény!!! :-P

:D:D
kertecs2007-10-24 14:09:04 // 18049
Lehet... de egyelőre maradok az AUTÓKnál : ))
Ferke2007-10-24 14:04:34 // 18048
Akkor lehet, hogy japó vasat kell venni?! :))
kertecs2007-10-24 14:02:50 // 18047
Hát akkor elég gáz, ha ennyit bír egy ilyen alkatrész.... pedig ugye Bandi is ezt mondja nekem.

(Ilyenkor mindig eszembe jut mi mindent kellett cserélni Mutter személygépjárművén az elmúlt 6-7 évben: semmit? (most 15 éves japó és nem szuza : ) )
kertecs2007-10-24 13:58:52 // 18046
Tudsz ám kérdezni, de pont tudok is válaszolni : ) Lefotóztam a kiszererelt cuccost és pont láthatóak a válaszok:



Pécsi márkakereskedés, anno Stoll volt.
András bácsi2007-10-24 13:36:11 // 18045
Nincs mit. Különben meg a szlalomversenytől megy tönkre. :))))
Tommaso 1592007-10-24 13:28:16 // 18044
Kössz a gyors infókat!!!
Tommaso 1592007-10-24 13:22:49 // 18042
Nekem is hiányzott, majd most, h szedik le ateknőmet, azzal indítottak, és ahogy acsavarokat kicsavarták, szétesett az egész:-)
Liquid2007-10-24 13:17:49 // 18041
ez nálam is kellően megviselt, eccer valamelyik előző tulaj fennakadt vele. Hiányzik belőle egy jó nagy darab.
Tommaso 1592007-10-24 13:04:37 // 18039
:-O

Ok, köszi!

Odaszóltam, h ebben a tudatban mozgassák át a kipufogót, h nem lóg e, lötyöhg e esetleg!
András bácsi2007-10-24 13:02:23 // 18038
Az-az. Tök felesleges.
Tommaso 1592007-10-24 12:58:55 // 18037
Komolyan???
2 csavar tutira a teknőben van., és kb 15 sc szer 7 cm lehet ez az alu "tartó".
4 csavar fogja fel a 4 sarkában, és középen is van 2 kisebb csavar ami nem tudom már hova csatlakozik.
András bácsi2007-10-24 12:55:38 // 18036
Ha egyről beszélünk, az csak egy védő, nem tart semmit. Ha rám hallgatsz, nem rakod vissza: tök jól be tud akadni, és a teknőt letépi.
Bazsa722007-10-24 12:55:06 // 18035
Szép napot minden cartársnak.
Technikai tanácsra szorulok!
A kis Bendegúz (145 1,4TS, 98-as), mikor hidegen beindítom,a hangja teljesen okésnak hallatszik, de ha elindulok vele, rángat és durrog, csak nagy gázzal és finom kuplunk felengedéssel tudok rendesen elindulni. Azután, ha bemelegedett, már megy rendesen?!
Bár itt jegyzem meg, hogy valószínűleg a termosztátnak is van vmi baja, mert normál menetnél 50-60C° körül van, csak dugóban állva megy a vízhőfok 90C° köré. Van ötlete valakinek, hogy mi lehet a problem, vagy volt már valakinek hasonló tapasztalata?
Erhard 242 (Pure Energy)2007-10-24 12:48:22 // 18034
valahogy nem igazán :)
Tommaso 1592007-10-24 12:44:51 // 18033
Leszedték az olajteknőmet, de a teknőnél lévő alu kipufogó tartó teljesen szét van törve, és darabokban hullott le a csavarok kiszedése után, jól oda lett csapva...
Most ilyet nyomozok, egy nyíregyi fiat-alfa bontóban találtam is, de kéne egy ePER féle rajz, h a fickónak átküldjem, h tutti egyről beszélünk e, mert olasz a fickó, és nehéz volt szótérteni vele!

Itt vannak motor féle eltérések?
Csak az 1.6 TS 105 le, é jó, vagy a 120-é esetleg dízelé és 2.0-é is ilyen?
Ez S.O.S. kéne:-S

Köszi

Bocsi a floodért, de sürgős.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak