Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
forrasr2016-01-23 21:30:14 // 51287
	Jobb helyeken megoldják kód nélkül. pl: www.kulcsmasolas.com
	
tuckle2016-01-23 20:54:12 // 51286
	Ciao!
Kollégák egy kis segítségre lenne szükségem. Hogy lehetne megtudni az autóm kódját :) (nincs kódkártyám sajnos és újra kellene tanítani a kulcsom :(
	
Kollégák egy kis segítségre lenne szükségem. Hogy lehetne megtudni az autóm kódját :) (nincs kódkártyám sajnos és újra kellene tanítani a kulcsom :(
donpepe92016-01-23 17:07:12 // 51285
	Euro 4-es! Lehet hogy azért felejtették el róla!
	
DieselManiaco(NagyVad)2016-01-23 15:40:37 // 51284
	köszönöm:)
	
pettinke2016-01-23 15:39:21 // 51283
	van, több éve hordunk hozzájuk cuccot. jó fejek, és jól dolgoznak.
	
DieselManiaco(NagyVad)2016-01-23 15:27:03 // 51282
	Van velük személyes tapasztalat?
	
Csabo222016-01-23 14:24:25 // 51280
	AR32104 az 120 lovas. Sztem olyan szivósornak kéne rajta lennie, amit a kolléga is emlitett korábban, h változtatható a beáramló levegő útja.
Esetleg, ha euro IV-es, akkor változtathattak rajta vmit, euro III-ig kéne rajta lennie.
	
Esetleg, ha euro IV-es, akkor változtathattak rajta vmit, euro III-ig kéne rajta lennie.
DieselManiaco(NagyVad)2016-01-23 13:22:18 // 51279
	Sziasztok!
Turbo felújításra tudtok valami jó műhelyt? Faternak lehalt a turbo a VM-Dieselről.. Vagy esetleg valakinek elfekvőben egy KKK K-06?
	
Turbo felújításra tudtok valami jó műhelyt? Faternak lehalt a turbo a VM-Dieselről.. Vagy esetleg valakinek elfekvőben egy KKK K-06?
donpepe92016-01-23 12:40:30 // 51278
	2004-es évjáratú 1.6-os 32104 motorkóddal szerinted hány lovas??? Amugy most cseréltem vezérlést vezérlésmódosítóval együtt. De ilyen nincs rajta!
	
Csabo222016-01-23 11:46:01 // 51277
	120 lovason kell lennie mert abban már van vezmód.
A tied nem 120 lovas ha nincs ilyen vezérlőd a szívósoron.
	
A tied nem 120 lovas ha nincs ilyen vezérlőd a szívósoron.
donpepe92016-01-23 09:00:42 // 51276
	köszi a segítséget!!
	
blackbird002016-01-23 06:56:02 // 51275
	Ez egy vacuum gomba, és a V.I.S. rednszer része. Ez egy bizonyos fordulatszám tartományban megváltoztatja a szívóoldalba beáramló levegő örvénylését, és sebességét. Négy darab rövid csődarab mozog a szívósorban, amikor a gomba engedélyezi.
Ez nálunk be volt ragadva a sok lerakódástól. Tisztítás megoldotta.
	
Ez nálunk be volt ragadva a sok lerakódástól. Tisztítás megoldotta.
Ádám1462016-01-22 21:33:00 // 51274
	Nem tudja véletlen valaki, hogy milyen relé kell FL 156 SW-be ami elvileg az ülés fűtésé és a kesztyű tartóban van?
	
donpepe92016-01-22 18:01:38 // 51273
	De az enyém 1.6 120 lovas és azon sincs.
	
Csabo222016-01-22 16:47:17 // 51272
	Talán a szivósorban levő terelőlapokat hivatott vezérelni. (bár ez csak az én tippem)
Az eco TS-eken nincs ilyen, a többi vezélésmódositóson (147-en) van.
	
Az eco TS-eken nincs ilyen, a többi vezélésmódositóson (147-en) van.
donpepe92016-01-22 16:13:10 // 51271
	
	
Tocsa2016-01-22 06:55:05 // 51269
	Sajnos sokféle van más más cikkszámmal kellenek a konkrét adatai az autónak hozzá .
Vagy le kell fotózni nekik .
	
Vagy le kell fotózni nekik .
[k i z z o]2016-01-21 18:49:49 // 51267
	Közepét forgathatod, de az olaj / víz be / ki pontok ne változzanak. Azaz a közepe maradjon ahol van. Milyen speciális turbo ez, hogy nincs hozzá felújított CHRA?
	
Kazes☻2016-01-21 17:11:58 // 51266
	Konkrétan egy fiatosat találtam nem túl messze, de a bejövő és a kimenő (befújó) rész iránya nem passzol az enyémhez. Tehát akkor azt a csavarok (közép) fellazításával nem lehet átfordítani...? Sokat telefonáltam már és sajna csak újabbakhoz van, jtd-hez. Mert jó lenne látni, de nem csak képről...
	
Tocsa2016-01-21 16:17:44 // 51265
	Hülyeséget félretéve . Nem gond de ha a csövezést át kell alakítani az nem fasza . Én a helyedben keresnék bele valót . Kérdezd meg a Tataiakat nekik biztos hogy van ! :)
	
Tocsa2016-01-21 16:12:44 // 51264
	Hát persze ! :D  Ha nagyon süvít és fossa az olajat akkor kuka . :)) Amikor mondják a csákók hogy ugye milyen jó a turbóóhangjaaa vrmvrm . Na akkor kell cserélni . :D:D:D
	
Kazes☻2016-01-21 15:11:49 // 51263
	Turbóhoz ért valaki, cartársak?
Nem akarom szerelgetni, csak annyi érdekelne, hogy a be és kiáramló nyílásokat el lehet fordítani, hogy a megfelelő irányba álljanak, vagy ezeket fix helyzetre gyártják és csak azonos tipust lehet felhasználni?
Azért kérdezem, mert az én turbóm kaki, de amit meg találtam neten, annak másfelé áll az alu része, mint ahogy az enyémen, a kipufogóhoz viszonyítva.
Thx!
	
Nem akarom szerelgetni, csak annyi érdekelne, hogy a be és kiáramló nyílásokat el lehet fordítani, hogy a megfelelő irányba álljanak, vagy ezeket fix helyzetre gyártják és csak azonos tipust lehet felhasználni?
Azért kérdezem, mert az én turbóm kaki, de amit meg találtam neten, annak másfelé áll az alu része, mint ahogy az enyémen, a kipufogóhoz viszonyítva.
Thx!
Tocsa2016-01-21 12:10:04 // 51262
	Majd teszek fel képet a szivattyúról hogy megy tönkre . :(
	
Tocsa2016-01-21 12:08:52 // 51261
	Sajnos nekem a tisztítás nem nagyon segített úgyhogy másodszorra meggyűrrűztük.
Mert ugye először csak a hengerfely volt rendbe téve meg később meg is bántam hogy nem gyűrűztünk egyből mert falta az olajat nagy fordulaton (autópálya 130kmh 3500rpm).
Viszont városban annyira nem ette de egy pesti út majd 2 l lett !!
	
Mert ugye először csak a hengerfely volt rendbe téve meg később meg is bántam hogy nem gyűrűztünk egyből mert falta az olajat nagy fordulaton (autópálya 130kmh 3500rpm).
Viszont városban annyira nem ette de egy pesti út majd 2 l lett !!
donpepe92016-01-21 11:59:44 // 51260
	Hajtókarcsapágy az cserés lett nem a kopás miatt hanem fő a biztonság alapon! :)
	
donpepe92016-01-21 11:58:29 // 51259
	Nekem kopott nem volt viszont fullig el volt rakódva mintha beöntötték volna az olajáteresztő gyűrűt.
	
Tocsa2016-01-21 11:17:13 // 51258
	2.0 Twinspark 16 V motorról írtam . :) Persze a többi 16 V Ts re is igaz!
	
Tocsa2016-01-21 11:15:11 // 51257
	Sajnos az olajlehúzó gyűrű az viszont elkopik ! Nekem is emiatt lett most meggyűrűzve a motor. A hengerfelyben a szelepszár szimeringek is kikeményednek már 200E km nél.
És ami a legfontosabb hogy a hajtókar csapágyak is fogynak ennek az oka az olajszivattyú !!! A nem megfelelő olajcsere periódus és a nem megfelelő viszkozitású olaj használatára vezethető vissza a jelenség! Most sajnos én is olajpumpa után kajtatok . Minden fel van újítva de az olajpumpa gatya. :( Én hiába cserélgettem benne időben a gyári olajat sajna előző gazdája nem gyárit használt mert rettentő olajsáros volt belülről a motor. :( Hozzátenném hogy a szivattyút leszerelni nem egyszerű mivel a főtengelyre van ráfűzve ! :(( Meg kell bírkóznunk a főtengely csavarral is ami 384 Nm el van lehúzva!
	
És ami a legfontosabb hogy a hajtókar csapágyak is fogynak ennek az oka az olajszivattyú !!! A nem megfelelő olajcsere periódus és a nem megfelelő viszkozitású olaj használatára vezethető vissza a jelenség! Most sajnos én is olajpumpa után kajtatok . Minden fel van újítva de az olajpumpa gatya. :( Én hiába cserélgettem benne időben a gyári olajat sajna előző gazdája nem gyárit használt mert rettentő olajsáros volt belülről a motor. :( Hozzátenném hogy a szivattyút leszerelni nem egyszerű mivel a főtengelyre van ráfűzve ! :(( Meg kell bírkóznunk a főtengely csavarral is ami 384 Nm el van lehúzva!
Mattee892016-01-20 14:25:40 // 51256
	Köszönöm a tippet, egy újratisztítás után kapott kis WD40-et. Azonban azt vettem észre hogy nem is a szelep szorult, hanem a mozgató "motor" tengelye. Az elektromos csatlakozó oldalán van egy gyárilag kialakított kis lyuk, azon keresztül kapott szintén WD40-et, a tesztút alatt nem jelentkezett hiba, remélem így is marad. :)
	
MMárk912016-01-19 19:36:00 // 51255
	Köszi akkor már meg van szabadságom alatti program meg most utána is olvastam és írták ha beindulás után villog az izzító az hibajelzés az izzító körben és nekem is villog. Na de első telem szóval ez belefér és azért még eddig mindig beindult csak hát néha elég keservesen. Köszönöm az információt.
	
TDI752016-01-19 09:57:15 // 51254
	Szia!
Az izzítóknak nagyon kicsi a villamos ellenállásuk. Inkább azt tudod kimérni, hogy ha leveszed mindegyikről a vezetéket, akkor melyik izzító szakadt. Ha mindegyik jó az sem szent írás hogy ha elkezdenek melegedni nem szakadnak-e meg, aztán mint egy bimetál hidegen megint vezetnek. Egyenként kéne őket letesztelni hogy működnek-e. Kiveszed, bikakábellel rákötöd az aksira és ha felizzik akkor jó.
Más. Izzító relé:
Fogsz egy fényszóróizzót és rákötöd az izzítógyertyákhoz menő vezetékre és a motorblokk közé. Mivel az izzítók a motorblokkról kapják a testet és a relétől a tápot. Kulcs elfordít és kukucska hogy világít-e az izzó. Ha igen akkor el kell aludnia amint az izzítórelé kattan hogy vége az izzításnak. Ha meg se gyullad, akkor érdemes az izzítórelét megbontani hogy kap-e egyáltalán vezérlést vagy tápot. Lehet hogy van az izzításnak biztosítéka (a 75td-ben van) nem tudom neked van-e. Jó combos bizti, az is ki tud olvadni idővel. Ha ez mind megvan és jó, akkor érdemes lehet valami motorikus problémára gyanakodni. Pl: kompresszió, porlasztók állapota, nagynyomású szivattyú stb. De első körbe ki kéne deríteni hogy jók-e az izzítóid, és kapnak-e áramot.
	
Az izzítóknak nagyon kicsi a villamos ellenállásuk. Inkább azt tudod kimérni, hogy ha leveszed mindegyikről a vezetéket, akkor melyik izzító szakadt. Ha mindegyik jó az sem szent írás hogy ha elkezdenek melegedni nem szakadnak-e meg, aztán mint egy bimetál hidegen megint vezetnek. Egyenként kéne őket letesztelni hogy működnek-e. Kiveszed, bikakábellel rákötöd az aksira és ha felizzik akkor jó.
Más. Izzító relé:
Fogsz egy fényszóróizzót és rákötöd az izzítógyertyákhoz menő vezetékre és a motorblokk közé. Mivel az izzítók a motorblokkról kapják a testet és a relétől a tápot. Kulcs elfordít és kukucska hogy világít-e az izzó. Ha igen akkor el kell aludnia amint az izzítórelé kattan hogy vége az izzításnak. Ha meg se gyullad, akkor érdemes az izzítórelét megbontani hogy kap-e egyáltalán vezérlést vagy tápot. Lehet hogy van az izzításnak biztosítéka (a 75td-ben van) nem tudom neked van-e. Jó combos bizti, az is ki tud olvadni idővel. Ha ez mind megvan és jó, akkor érdemes lehet valami motorikus problémára gyanakodni. Pl: kompresszió, porlasztók állapota, nagynyomású szivattyú stb. De első körbe ki kéne deríteni hogy jók-e az izzítóid, és kapnak-e áramot.
.......................2016-01-18 22:41:54 // 51253
	Ez tipikus nyitva marad az egr szelep,szorul meg kell olajozni
	
Mattee892016-01-18 21:01:34 // 51252
	Üdvözlök minden Cartársat! Friss tagként a tanácsotokat szeretnem kérni, hátha valaki találkozott már a nálam jeletkező problémával. Nemrég vagyok boldog tulajdonosa egy 159-es SW Alfának, 1.9 JTD, 16V. A problémám a következő: teljesen hektikusan időnként gyorsításkor olyan mintha a turbo nem "kapcsolna", nem jön meg a szokásos erő 2000-es fordulat környékén, általában 2. sebességfokozatban, van amikor 3.-ban is, aztán gondol egyet és megindul. Eleinte csinált olyant is hogy kis "hajtás" után beérve a városba a piros lámpánál ledadogott és megállt, kb 6.-8. indítózás után maradt meg az alapjárat.Az itteni fórumokat olvasva a MAP szenzor és EGR tisztítás megtörtént, az azóta megtett nehány kilóméteren lefulladás nem volt de a "gyengülés" ismétlődött. Elvittem a gépet kiolvasásra, hibakód nulla, alapjáraton normál értékeket mutatott a computer.
Szívesen fogadnék bármilyen tanácsot, hogy merre erdemes elindulnom. Előre is köszönöm! :)
	
Szívesen fogadnék bármilyen tanácsot, hogy merre erdemes elindulnom. Előre is köszönöm! :)
swan2016-01-17 20:53:53 // 51251
	Én sem ismerem de ezt el tudom képzelni hogy így oldották meg programot. De ha így van akkor egy kicsit agyalok hogyan lehetne jól megoldani.
	
MMárk912016-01-17 18:46:20 // 51250
	Üdv egy kis segítséget kérnék hidegben nagyon nehezen indul az autó ( szerintem tuti hogy szinte semmit sem izzit ) milyen ellenállás értéken kéne mérni az izzító gyertyán ha jó és esetleg ha csak lehúzom a vezetéket és rámérek akkor úgy lehet látni hogy maga a relé jó e? és ott milyen áramot kéne mérnem ? előre is köszi a segítséget.
	
berobbantam2016-01-17 18:15:15 // 51249
	Én is valami hasonlóra gondoltam.De ugye nem ismerem a 147-es gondolkodását.A termosztát nyitás kicsit más.Mint írtad is ott leesik a hőfok 15-20 fokot.De nem egyik pillanatrol a másikra.Itt meg nagyon gyorsan esik 35-40 fokot is akár.Nekem tettek régen ilyet az offos cégesbe.Ha jól emlékszek ott a hűtő visszatérőbe volt beépítve sorba.Volt egy tartály szerű valami,kb 2-szer olyan vastag mint a vízcső.A visszatérő ágbol kivágtak egy darabot hogy ez beférjen és ennyi.Az az összes vizet melegítette.
	
swan2016-01-17 18:05:49 // 51248
	Valószínűleg igazad van. A következőre jutottam ma. Ma nálam is produkálta de nem volt laptopom tehát élő adatot nem tudtam nézni. Utána leállítottam újra indítottam és nem volt gond.A lényeg gyújtást ráadtam hőmérő mutató 55 körül állt be. Ez kb valós is lehet mert az állófűtés a hőmérő mellé van bekötve ittt még lehet annyi a hőmérséklet. Ellenben a visszatérő a fűtésbe kb 17-20 fokos. Indítóztam és kb fél perc múlva dobta a hibát. Szerintem a következő lehet. Indítás előtt ECU veszi hogy 55 fokos a víz. Indítok, vízpumpa megforgatja a a vizet és hőmérő most 20 fok körül érzékel. Csak egy tipp de lehet figyeli a höm változás idejét. Ugye itt relatív hamar visszaesik és leehet ECU úgy gondolja ilyen nem lehet elromlott a hőmérő. Bár ennek ellene szól, hogy ha termosztát nyit akkor is gyorsan visszaesik 15 fokot minimum. Új indítás után meg már beállt az alacsonyabb hőmérséklet és nem hoz hibát.  Na mindegy kedden talán tudok élő adatot nézni feltéve ha jön a hiba :)
	
berobbantam2016-01-16 20:42:25 // 51247
	Mint írtam nem ismerem a tipust.Ha a hűtőn nincs gomba akkor a ventit az ecu kapcsolja.Ennek a mérésével lehet valami bibi.És kimondottan az állófűtés kavar be neki.Én erre kutakodnék.
	
swan2016-01-15 22:48:55 // 51246
	A hűtőben nincs hőmérséklet érzékelő. Abban csak egy ellenállás van ha jól látom. Ráadásul ahogy írtad a termosztátban lévő megy az ECU-hoz. Nem vágom miért értelmezhetetlen a mérés hacsak esetleg tényleg nem jó az érzékelő. Azt végképp nem értem miért így viselkedik.
A bekötésen volt agyalás. Először a kis körbe volt tervezve. De ez jobbnak tűnt. Így közvetlenül megfordul a blokkban a víz. És így tényleg jól működik a víz melegítés.
	
A bekötésen volt agyalás. Először a kis körbe volt tervezve. De ez jobbnak tűnt. Így közvetlenül megfordul a blokkban a víz. És így tényleg jól működik a víz melegítés.
Ferke2016-01-15 22:11:14 // 51245
	Glyco, ae...az ae is megvan 1-2 napon belül ott...
	
Csabo222016-01-15 18:57:30 // 51244
	Sziasztok
Tudja valaki, h ha Alfa 147-ben body computert cserélek, akkor van-e azzal további teendő? (tegyük fel, h motorvezérlő nem lenne cserélve) Proxy alignment esetleg? (bár ez utóbbi pont az ellenkező esetre szolgál, azaz a body comp-nak kell "bemutatni" az új vezérlő egységet...)
Body comp a hozzá tartozó kulccsal, ahhoz tartozó gyújtás cilinderrel lenne cserélve.
(maradhat ugyan a régi kulcs, csak az elektronikát kell a transzponder chip-pel az új kulcsból a régibe átrakni)
Ha az összetartozó body comp-ot ÉS motorvezérlőt együtt cserélem, akkor nyilván fel sem teszem a kérdést. A kettőt együtt beépitve a hozzá tartozó kulcs transzponderrel indulnia és mennie kell az autónak.
Köszi
	
Tudja valaki, h ha Alfa 147-ben body computert cserélek, akkor van-e azzal további teendő? (tegyük fel, h motorvezérlő nem lenne cserélve) Proxy alignment esetleg? (bár ez utóbbi pont az ellenkező esetre szolgál, azaz a body comp-nak kell "bemutatni" az új vezérlő egységet...)
Body comp a hozzá tartozó kulccsal, ahhoz tartozó gyújtás cilinderrel lenne cserélve.
(maradhat ugyan a régi kulcs, csak az elektronikát kell a transzponder chip-pel az új kulcsból a régibe átrakni)
Ha az összetartozó body comp-ot ÉS motorvezérlőt együtt cserélem, akkor nyilván fel sem teszem a kérdést. A kettőt együtt beépitve a hozzá tartozó kulcs transzponderrel indulnia és mennie kell az autónak.
Köszi
berobbantam2016-01-15 18:09:45 // 51243
	Helló
Leszögezném Én csak egy laikus vagyok.De szerintem alapvetően rosszul lett beszerelve az előmelegítő.Az egyik fele a nagy körben van a másik a kis körben.Ha jól sejtem egy hőgomba van a hűtőben ami kapcsolgatja a ventit.Egy másik a termosztátban ami az ecu-nak ad jelet.Lehet ez a bibi.Most a kiegészítő fűtést mindkét végét vagy a nagykörbe kéne tenni.Ez esetben szerintem gond lesz hogy a termó zárva.Másik lehetőség,hogy mindkét végét a kiskörbe.Én így kötném be.
	
Leszögezném Én csak egy laikus vagyok.De szerintem alapvetően rosszul lett beszerelve az előmelegítő.Az egyik fele a nagy körben van a másik a kis körben.Ha jól sejtem egy hőgomba van a hűtőben ami kapcsolgatja a ventit.Egy másik a termosztátban ami az ecu-nak ad jelet.Lehet ez a bibi.Most a kiegészítő fűtést mindkét végét vagy a nagykörbe kéne tenni.Ez esetben szerintem gond lesz hogy a termó zárva.Másik lehetőség,hogy mindkét végét a kiskörbe.Én így kötném be.
fater0082016-01-15 15:12:34 // 51242
	Pár nappal ezelőtt kértem segítséget Alfa 166 tempomat problémával a gond meg oldódott egy kombinátfogó segítségével a kuplung és fék kapcsoló tartó lemeze el hajlót kb 3 millimétert és nem volt rendes érintkezés.A segítségeket köszönöm.
	
swan2016-01-15 13:56:53 // 51241
	Következő érdekes problémában szeretném kérni a segtíségeteket. 
Egy benzines 1,6-os 147-be beszereltem egy motor előmelegítőt. Ez lényegében egy cső és benne egy fűtőszál (hálózatról üzemel) amit két T elosztóval bekötöttem a vízkörbe. A hűtő vissztérőbe alulra és abba a csőbe ami a termosztátból indul a beltéri fűtőradiátor felé.Ha sikerül képet beillesztenem képet mellékelem de most nem engedi.
A lényeg reggel indulás elött kb 1,5-2 órával bekapcsolódik és 35-50 fok közé felmelegíti hűtővizet. A probléma következő:
10 indításbol 5 ször hibát dob és világít a MIL. Motor hőmérséklet invalid. Sajnos én a hibát még nem láttam, ezért nem is tudtam megnézni ilyenkor a tényleges hőméréskletet amit mér. Én mindig csak töröltem a hibát utólag de addigre minden rendben volt. A hibával egyidőben bekapcsolja a hűtőventilátort és max fokozaton járatja, közben hűtővíz hőfokmérőt nem emeli fel 20km után se, míg a belső ventilátort nem engedi pörgetni csak a legalcsonyabb fokozaton. Pedig a motor melegszik ahogy kell. És a legjobb ez ha utána rögtön leállítjuk és elindítjuk megszűnik és normális minden. És csak akkor jelentkezik ha az előfűtés be volt kapcsolva.
Mitől lehet ez? Olyna mintha nem lenne jó a vízhőfokmérő. Ha lehúzom ugyanezt csinálja. De ez nem kontakthiba mert ujraindítással megszűnik. Nem hiszem hogy vízmérő mert akkor az nem csak reggel az első indulásnál jelezne ha raja volt előmelegítő. Ötlet?
	
Egy benzines 1,6-os 147-be beszereltem egy motor előmelegítőt. Ez lényegében egy cső és benne egy fűtőszál (hálózatról üzemel) amit két T elosztóval bekötöttem a vízkörbe. A hűtő vissztérőbe alulra és abba a csőbe ami a termosztátból indul a beltéri fűtőradiátor felé.Ha sikerül képet beillesztenem képet mellékelem de most nem engedi.
A lényeg reggel indulás elött kb 1,5-2 órával bekapcsolódik és 35-50 fok közé felmelegíti hűtővizet. A probléma következő:
10 indításbol 5 ször hibát dob és világít a MIL. Motor hőmérséklet invalid. Sajnos én a hibát még nem láttam, ezért nem is tudtam megnézni ilyenkor a tényleges hőméréskletet amit mér. Én mindig csak töröltem a hibát utólag de addigre minden rendben volt. A hibával egyidőben bekapcsolja a hűtőventilátort és max fokozaton járatja, közben hűtővíz hőfokmérőt nem emeli fel 20km után se, míg a belső ventilátort nem engedi pörgetni csak a legalcsonyabb fokozaton. Pedig a motor melegszik ahogy kell. És a legjobb ez ha utána rögtön leállítjuk és elindítjuk megszűnik és normális minden. És csak akkor jelentkezik ha az előfűtés be volt kapcsolva.
Mitől lehet ez? Olyna mintha nem lenne jó a vízhőfokmérő. Ha lehúzom ugyanezt csinálja. De ez nem kontakthiba mert ujraindítással megszűnik. Nem hiszem hogy vízmérő mert akkor az nem csak reggel az első indulásnál jelezne ha raja volt előmelegítő. Ötlet?
donpepe92016-01-14 17:10:41 // 51240
	Azoknak akik ezelőtt azt írták hogy az alfa motor 200 ezernél szét van kopva. Szétszedtük a motort 194 ezer van benne Kopások:Hüvelyben mérhető legnagyobb;0.02mm Dugattyú -nem mérhető Dugattyú gyürük hézag:0.2mm Hajtókar csap:0.01mm.Viszont az olajáteresztő gyűrűk telibe el voltak tömődve valószinűleg a szakszerű karbantartás ill.:olajcsere miatt
	
mcs102016-01-14 14:47:02 // 51239
	Sziasztok
147 2002 JTD 1,9
Hosszbordásszíj problémám van, az autó éves futásteljesítménye 40-50.000 km.
Az elmult két évben már kétszer cseréltem szíjt. Mindíg elkezd nyikorogni. Cseréltem már tárcsát is, feszítőket. A szíjak ilyen gyengék vagy szerintetek mi lehet még a hiba?
Egyszer egy contitetch került bele, utána meg egy Bosch...
	
147 2002 JTD 1,9
Hosszbordásszíj problémám van, az autó éves futásteljesítménye 40-50.000 km.
Az elmult két évben már kétszer cseréltem szíjt. Mindíg elkezd nyikorogni. Cseréltem már tárcsát is, feszítőket. A szíjak ilyen gyengék vagy szerintetek mi lehet még a hiba?
Egyszer egy contitetch került bele, utána meg egy Bosch...
atis_166jtd2016-01-14 07:44:19 // 51238
	Ha valamelyik pedálkapcsoló hibás be sem lehet kapcsolni.
	
Online tag
2
		Vendég2
361

