Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

turkish2016-02-17 12:40:08 // 51386
A hátsó ablaktörlő motor tengelyét hogy zsírozhatnám be?Szét lehet ütni roncsolás nélkül? Be volt rohadva, szétszedtem amennyire tudtam, de pár cm után megáll, csak akkor dolgozik, ha "segítek" neki, de ez két város között forgalomban nemkívánatos számomra....
tuckle2016-02-17 11:20:55 // 51385
Haverom Fiat Grande Puntója ugyan ezt produkálta. Ablaktörlő motor csere oldotta meg.
ALFA75td2016-02-17 11:16:41 // 51384
Sziasztok az Alfa 156 nál a következő probléma lépett fel az ablaktörlő szakaszos fokozata valamint a folyamatos lassú fokozat nem működik. A kézi módnál pedig nam megy végállásba az ablaktörlő hanem amilyen pozícióban van a kapcsoló elengedésekor ott marad. Egy kis segítség kellene milyen alkatrész a csere érett.
Skodra2016-02-17 09:46:44 // 51383
Nekem a szerelő kiszedte a jobb oldali kardán tengelyt a váltóból-jobb oldali futóműből...,de elvileg még ezt sem kell. Le kell szedni az alsó motortartó bakot, leengedni a motort annyira hogy kiférjen a generátor ,persze a motort alá kell támasztani!!!
A Szabeee blogjában részletesen le van írva!!Üdv!
Youri2016-02-17 09:02:42 // 51382
20 szelepes
TIbor2016-02-17 08:57:09 // 51381
Szia ! 20 SzeleTes
Skodra2016-02-17 08:00:15 // 51380
Szia! Nem kell kivenni a motort, 10,vagy 20 szelepes?
megvan rá a módszer!
PistaFR2016-02-17 00:16:31 // 51379
szerintem ha nincs hifi, indokolatlan ekkora akksi. 60Ah körüli, 550-600A-rel bőven elég.
atis_166jtd2016-02-16 23:06:36 // 51378
Na közeledünk. Azon a csövön amin a vacum felirat van és a motortól jön, azon kell lennie vákumnak. Nézd végig hol lukas, esetleg ha csend van óvatosan fujd meg hátha hallod merre felé leledzik a luk, vagy le van csúszva valahol.
Csabo222016-02-16 22:20:43 // 51377
Sziasztok

Ma sajna megmuklizott az akksi a kocsimban - 147 JTDm 16V. Arra gondoltam belerakom a 2.0 TS-ből, de annak csak kb 560A az inditó árama, sztem azt a JTD kinevetné.
Úgyhogy marad az új. QWP lenne 18,5-ért, sok jót mondtak róla, de ax excide-val eddig elégedett vagyok. Tudja-e esetleg vki, h 175 vagy 190mm magas akksit rakhatok bele?
72Ah 175mm
77Ah 190mm
Asszem most 175 magas van bent, de nem vagyok benne biztos, h a szalag engedné a 190-est berakni. Laza, de nemtom elég laza-e a +15 mm-hez.
Köszi
Youri2016-02-16 21:18:50 // 51376
Hali. Egy cartársnőnk kérdését tolmácsolnám. 156 2.4 jtd generátor levétele mennyire cumis feladat.Már motorkivételt emlegettek neki,de ez elég hihetetlenül hangzik:-D
rain91x2016-02-16 20:17:25 // 51375
Sziasztok

Két gyors kérdésem lenne:

1. Az normális, hogy 2.4 JTD 10V motornál egy ponton be lehet látni a vezérműszíj házába, és látom a szíjat? (gondolom, hogy nem..)

2. A felső nagy levegőcső belül olajos (kívül is a bilincsnél, bár jól meg lett húzva). Ez baj? Mert olvastam, hogy valamennyi olaj bekerül a hengerfej szellőzésből.

Köszönöm.
lata882016-02-16 13:51:08 // 51374
Nah úgy érzem közeledünk. Összegezve: a Vakumvezérlő szolenoid egyik kiállása(vacum felirat) megy a motortérbe vezető csöhöz, míg a másik Out felirattal a Geometriához? Viszont megnéztem, nekem azon a kis csövön ami a motorból jön, semmilyen vákuum nem jön létre. Gondolom alapjáraton is minimálisát szívnia kéne. Vagy rosszul gondolom?
Béci Ɨ|ѯ2016-02-16 13:09:07 // 51373
A normál változatban 330 mm a hátsó rugó hossza, a TI-ben pedig elvileg 280 mm.
Skodra2016-02-16 12:47:57 // 51372
Sziasztok! Valaki tudja a 156 hátsó gyári rugó hosszát,esetleg a TI változatét?? Köszönöm!
blackbird002016-02-16 12:40:56 // 51371
Az még eszembe jutott, hogy nem ártana ellenőrizni a mágnesszelep bemenő csövén a vacuum meglétét, mert ha nincs, akkor hiába vezérel a szerencsétlen.
blackbird002016-02-16 12:29:34 // 51370
Alapjáraton nem tudsz nyomást mérni. A rúdnak valóban be kéne húzódnia kb 10mm-ert. Ezzel elfekteti a lapátokat, mert nem kell akkora nyomás. Terhelésen elkezdi rányitni a lapátokat (a rúd kifele mozdul a labdából, mert elengedi a vacuumot, ami húzza befele), ezzel növelve a nyomást.

Én még mindig azt mondom, a mágnesszelep nem vezérlődik, a lapátok "állnak", ezért állandóan túltölt, ami miatt letilt. Az ECU továbbra is a jelöltem.
A szelepnél kéne mérni, de sajna csak oszcilloszkóppal lehet rendesen látni, mert jelalakot és szintet kell nézni.
Ellenőrizni kéne a szelepre menő kábeleket is, nem szakadt e valamelyik. Esetleg a szelepre menő csövek pozícióját, hátha fel lettek cserélve.

Remélem ennél azért egyszerübb a hiba:)
lata882016-02-16 12:14:17 // 51369
Es akkor mi van, ha nekem nem huzza be, viszont nem azert mert szorul?
atis_166jtd2016-02-16 10:04:09 // 51368
Ha emlékeim nem csalnak akkor alapjáraton meg van húzva, ahogy adod a terhelést úgy engedi ki. Szerintemm a MES lehet ilyen tesztet végezni, de nem tudom pontosan mert nem azt használom.
lata882016-02-16 08:10:51 // 51367
Allo helyzetben mertem. A minap egy szerelo azt mondta h a geometria rudjat akkor is bekellene huznia valamennyire, ha alapjaraton van, es ralepek a gazra allo helyzetben. Most akkor mi az igazsag? Koszonom h foglalkoztok velem. Jo lenne mar megoldast talalni... :(
blackbird002016-02-16 08:02:43 // 51366
Remélem terhelés alatt mérted a turbónyomást. Álló autónál nincs értelme. A legjobb az órás mérés, az tuti értéket ad, Ha nem épúl fel a boost, akkor szinte biztosan nem mozog a lapát, mert a mágnesszelep nem engedi. Mivel cseréltétek, ezért az elvileg jó. Ebből kiindulva csak a vezérléssel lehet gond, amit az ECU csinál. Ezt a MES nem mutatja, ha jól sejtem.
Ami még lehet, hogy a waste-gate szelep nyitva van folyamatosan. Az igazsásg az, hogy látni és mérni kéne rendesen, az adna pontos diagnózist. Addig csak találgatni lehet.
lata882016-02-16 07:01:26 // 51365
Rakotottem laptopra. Ecuscan szerint alapjaraton a boost pressure majdnem megegyezett a desired boosttal, viszont gazadasnal a desired felment 1300.1400ra mig a boost pressure maradt ugyanugy 900nal... Ez igy ertheto?
blackbird002016-02-16 06:48:52 // 51364
Szerintem túltölt, azért tilt le. Méréssel meg lehet nézni, ki kell mérni a mágnesszelepre menő jelet. Négyszögnek kéne lennie, ami változik terhelés hatására. Ha nem ez van, meghalt a motorvezérlő kimenete. Nem ritka hiba, nekem már két OFF autón is volt. Az egyiket meg lehetett javítani, a másik cserés volt. Alfánál nem tudom, javítható e?

Ez CSAK egy ötlet, bármi más is lehet.
lata882016-02-16 06:01:28 // 51363
Cserelve lettek a kis vakumcsovek, map, maf, es a solenoid is. Megis tartosabb terheles alatt letiltja a turbot. Geometria rud jar, viszont a motor beinditasakor, es gazadasnal meg sem moccan. 5.sebessegben olyan 3000nel tilt, de ha emelkedon huzatom, akkor mar 3asban is. Szoval ha terhelve van. Motor leallitas, ujrainditas utan ujra van turbo. Ha nem map,maf,solenoid, vakumcso, es a geo is szabadon jar... AKKOR MI LEHET???
Alfa GT-Csaba2016-02-15 19:55:59 // 51362
vagy turbó nyomás szabályzó vagy vákum cső repedés ,ritkább esetben vákum labda hiba
lata882016-02-15 19:20:47 // 51361
És ha meg sem mozdul, amikor a gázpedálra lépek? Egyébként nincs megszorulva, mert mozgatható, viszont ha beinditom a motort, és pedálozás van, akkor semmi.... mi lehet a baj? map, maf, solenoid müködik...
Alfa GT-Csaba2016-02-15 18:31:48 // 51360
fordulattól függ a geo mozgása .
lata882016-02-15 17:11:08 // 51359
Kérdés: Amikor beindítom a kocsit (1.9 JTD), akkor a turbo geometriát azonnal be kellene húznia? vagy csak terhelés alatt? S.O.S.
AlfaMore2016-02-13 19:22:24 // 51358
sziasztok, elszállt valami üzemanyagcső a 156 JTD-ben, Csepelen ragadtam...van esetleg javasolt szerelő, akihez holnap el tudom juttatni a verdát, h ha holnap nem is, de a hét elején megnézze? Ötlet, javaslat? köszi,Szabi/06206195510
Juve1562016-02-13 15:34:52 // 51357
Sziasztok! Egy kis segítséget kérnék tőletek S.O.S.!!
Hol találom az olajgombát az Alfa 156 2.0 JTS-nél?
Előre is köszönöm
Forsberg2016-02-12 13:09:31 // 51356
Szia, én a hétvégén cseréltem.
Jó erősen megfogtam és elkezdtem tekerni, csavargatni. Éreztem, hogy lazul, így le tudtam húzni. Ricnis, nem csavaros.
ll2016-02-12 11:42:24 // 51355
147-esen a sebváltó gombját hogy lehet leszedni? Csavaros, vagy csak simán le kell erőszakolni róla?
vologya[kendács mester]2016-02-11 07:54:29 // 51354
Szevasztok. 166 (3.0 V6) -osomon eddig soha nem látott CODE hibajelzés jelent meg a műszerfalon. Persze kezdtem az aku lekötésével, hogy ujrainduljon a rendszer, de semmi. Szóval amint eláll az eső jön majd a biztosítékok ellenőrzése, immobilizer csekkolása a kormány alatt. Esetleg valakinek valami ötlete?
lata882016-02-09 00:06:18 // 51353
Hogyan tudnám megnézni, hogy a légtömegmérőm és a turboGEO vákumvezérlője müködik-e? ötletek? Valamelyik rosszalkodik... ki kéne deritenem melyik... köszönöm
DKori2016-02-07 20:46:21 // 51352
Értem, köszi.
ll2016-02-07 16:33:17 // 51351
Miskolcon ismertek jó szerelőt 147 2.0 TS-hez? Most vettem az autót, de nagyon folyik az olaj, jó lenne sürgősen javítani. Czap Péterhez probálok holnap időpontot egyeztetni, de nem tudom mikor fog tudni fogadni. Ismeritek őt? Mi a vélemény róla?
DKori2016-02-07 14:21:36 // 51349
Sziasztok!

Egy kérdés: bluetooth-os ELM327 esetén is kellenek átalakító kábelek ahhoz, hogy bizonyos egységekhez kapcsolódni lehessen vele, vagy ott valahogy tudja "emulálni" ezeket a "lábcserés" dolgokat?
lata882016-02-06 21:30:23 // 51348
Sziasztok!

Remélem tud valaki segíteni. Az esetem a következő:
Már lassan 1 éve, amikor is autópályán haladtam, kigyulladt a motorhiba lámpa, és dealerhez küldött Alfinho. A hibával már másoknál is találkoztam itt a fórumon. Tünetek. pályán 3000 fordulat felett letiltja a turbót, leállítás után, visszaadja, majd egy ütemesebb gyorsítás következtében el is alszik a hiba jelző, mindaddig amig ujra el nem érem 5-ben a 3000es fordulatot. Városban dinamikusan lehet vezetni akár 5-6000 fordulaton is, de amint folyamatosan terhelve van, legyen az akár egy emelkedő, vagy autopálya ahol tartósabban magas fordulaton kihuzatom, letilt. Gondoltam én naívan, megcsinálom!
Azóta sem sikerült.... Egr, Map tisztítva. vákumvezérlő szilikoncsövek cserélve. Nah ezután... Kb két hete beszereztem egy kapcsolos vagkkl kábelt a netdigitől. Minap rádugtam alfinhora, és lám... Légzsákra és ABSre rá tud csatlakozni, viszont ECUra nem. Mi lehet az oka? Szívesen fogadok minden jótanácsot, segítséget mint a motor tünetekkel, mind a kábellel kapcsolatban. Ja amúgy alfa 156 1.9JTD, 2002-es évjárat. Remélem tudtok valami okosat mondani.. Köszönöm előre is. Attila
DieselManiaco(NagyVad)2016-02-05 13:49:32 // 51347
Urak! JTD-nél a P1236-os hibakód mit takar?
Golyszi2016-02-05 13:26:56 // 51346
Holtpont jeladó sem oldotta meg a dolgot... Elhoztam az autót... megy, de kissé kevés a teljesítmény. ugy kb 120 a 155ből... Irány egy másik szerelő...
Inez2016-02-04 21:27:46 // 51345
Sajnos németül csak enni, inni aludni tudok.... De izzítoma sógort ő perfekt fricc... De azért köszönöm neked az infót.
Kismaxi2016-02-04 20:48:42 // 51344
Válaszod köszönöm szépen. Utána járok a dolognak!
Golyoka2016-02-04 20:27:13 // 51343
Üdv cartársak :-) Egy kérdéssel fordulnék hozzátok! 145 1.6 boxer 96-os évjárat stabilizátor szilent méretére lennék kiváncsi mert a boltban 2 méretet mondtak és nem tudom h melyik a jó :-) Előre is köszönöm a segítséget
Csöri2016-02-04 20:19:20 // 51342
Kormányszög szenzort nézzétek meg. Lehet csak kalibrálni kell.
Kismaxi2016-02-04 20:13:16 // 51341
Sziasztok! Titeket kérdezlek, mert a szerelőm sajnos nem tudja mi a baja az autómnak. Az autó jobb első kereke minden előjel nélkül lefékezi magát majd felold. Mondanom sem kell hogy ez milyen balesetveszélyes akármilyen tempónál. Elöször esőben tette, aztán ha egy nagyobb kátyúba mentem(ez esetben nem mindig), majd néha indokolatlanul, minden előjel nélkül. Ma sokszorozódott. Minden alkalommal a VDC hiba kódot dobja fel, de probléma az, hogy mikor elviszem a szerelőhöz és rátolja a gépre, hogy megnézze mi a gáz, nem jelzi a hibát. Tudtok esetleg valami erről a dologról? Autóm 156 1.9 jtd 140 le évjárat:2005. Válaszotokat előre is köszönöm!
Golyszi2016-02-04 17:04:05 // 51340
Holt pont jeladó hiba okozhat ilyen gondot?
Holnap akarnak cserélni 1et.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2016-02-04 09:17:25 // 51339
Rozsdamentesből? Eleve nem sok volt, az meg el lett használva a lakatolásnál! Viszont maradt egy tábla dekorkarton, amivel a folt mintákat másoltam át?! Az nem jó!? :-)
pb_2016-02-04 00:01:21 // 51338
Nem kell az oda.))
Vagy lehaytod rozsdamentesből.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2016-02-03 22:28:31 // 51337
hát igen, aranyos dilemma, ti. hogy most melyik a jobb ....

...az enyém, amiben "volt még anyag", így 25 évesen is menthető (igazából mikor kiderült, hogy mennyi az annyi, már a határidőig nem fért bele a rendbetétele, mert amikor időm lett volna korongozni, akkor esett - bent meg nem akartam a kocsi+száradó festékek mellett veretni a rozsdaport) csak újban jó drága

vagy a 147-hez való "eldobható" - aminek elvileg jóval olcsóbbnak kellene lennie :-)))
(bár nem félek én attól, hogy ahhoz olyan sokkal olcsóbb lenne :-p)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak