Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Ferke2015-12-31 19:48:52 // 51186
Szorul kint a váltón a kapcsolótengely. Szétszed, bezsíroz, összerak, örül:)
berobbantam2015-12-31 18:15:49 // 51185
Szia
Ma eszembe jutott a garázsban,hogy megnézem az enyémet.Nekem csont száraz.Kb 1500 kilómétert mentem a kocsival mióta megvan.Azért írom mert lehet vásárlás előtt kiglancolták.
Kimis1112015-12-30 16:32:36 // 51184
Nekem sincs :) Biztos jobban felmegy oda a por meg minden.
redlbalazs2015-12-30 16:25:55 // 51183
2 éve nincs haspáncél a motor alatt...lehet felverte a koszt oda?
redlbalazs2015-12-30 16:24:18 // 51182
Igazából honnan férek hozzá ?? Csak azért érdeklődöm mert már váltofelujítással riogtttak..
Kimis1112015-12-30 15:31:54 // 51181
Szokott használni.Nekem volt hogy úgy beállt,mintha iszapban próbáltam volna mozgatni. Most kutya baja.
redlbalazs2015-12-30 15:11:28 // 51180
Köszi.megprobálom ...remélem eredményes lesz 😁
Kristyon2015-12-30 15:08:47 // 51179
Azért az fogyasztásban durván jelentkezne...
Kimis1112015-12-30 14:58:06 // 51178
Ha a 166-ról van szó,akkor a váltón lévő kulisszát pucold ki szépen,zsírozd át. Van két bowden ami szintén ott található,ezek felelősek a váltó pozíciójáért. ezeken a porvédőgumik szétszakadna és belemegy a trutyi. Húzd le ezeket a gumikat,féktisztítóval alaposan fújd le. Hagyd megszáradni,majd WD 40-el jól fújd be. Mozgasd a váltókart közben többször. Szépen be fog lazulni és normálisan mozog majd.
Eztel lehet végezni anélkül,hogy leszednéd a kereket,csak kell némi ügyesség. Meg vedd ki a kiegyenlítőtartályt. A csöveket nem kell,csak a rögzítőcsavarját és húzd félre. Esetleg a gumiszívócsövet még.
redlbalazs2015-12-30 14:00:48 // 51177
Hello Mindenki.
Ki tudná nekem megmondani,hogy mi lehet az oka annak,hogy a váltókar üresben jobbra -balra tolva nehezen mozog és ugy is marad??minden sebesség megvan,veszi is őket. Kengyel alatt kilett pucolva a trutyi már ami volt...
Segítsetek...volt e valakinek ilyen tapasztalata..
Köszi
tuckle2015-12-30 11:57:47 // 51176
nem lehet hogy a résolajcsövektől szivárog oda le a gázolajad ?
Kristyon2015-12-30 11:15:33 // 51175
Hali!
Ha arra gondolsz, ami a fényképen látható, abból tuti nem csöpög gázolaj. Az egy vákummal működő munkahenger a pillangó szelepet mozgatja. A pillngószelep tengelyénél, illetve a tubócső és pillngószelep ház csatlakozásánál szivároghat ki némi olaj, ami a kartergázból csapódhatott le a cső belsejében. Vagy ha a környezetében valamelyik tömítés már nem úgy tömít mint újkorában, kerülhet oda némi motorolaj, van ott bőven ilyen csatlakozási pont.(Az enyém sem különb)
De ha még is gázolaj csöpög belőle akkor azt sürgősen meg kéne nézetni szerelővel, mert az tuti nem normális...
.......................2015-12-30 11:11:15 // 51174
Az motorolaj,a turboból jön
Nem kell vele foglalkozni addig amíg jeletős motorolajfogyasztás nincs
slopper2015-12-30 10:53:08 // 51173
Sziasztok, tisztelettel érdeklődnék tőletek, hogy mi ez az alkatrész amiből nekem csöpög néha gázolaj? Lehet hogy ez normális, mert minden megnézett 1,9 JTD-nél láttam ezt. Előre is köszönöm a segítséget.
Alfa GT-Csaba2015-12-29 22:25:19 // 51172
Keresd Ferke cartársat ,ő tud mindenben segiteni !Nekem 3 hete cserélte a komplett kuplungomat!
Alfa GT-Csaba2015-12-29 22:23:36 // 51171
50 körül van bele a komplett kuplung 25 körül van a M díj ás 8ezer körül a váltó szimering
erno156sw2015-12-29 17:37:58 // 51170
Általában, ha hozzányúlsz a kuplunghoz, érdemes a teljes szerkezetet cserélni... OFF-osaimnál nekem ez volt a tapasztalat... Nem jó az, ha egymás után többször is szét kell bombázni a kocsit...
Ha nálam lenne kuplung csere, tuti hogy az egészet cseréltetném...
Kristyon2015-12-29 16:50:36 // 51169
Hali!

Kb 50ezer a kuplung szett, de a facebokon láttam hírdet valaki 40ezerért... talán jó lehet a tiédbe....

Üdv.
Sheppa2015-12-29 10:48:54 // 51168
Sziasztok!

A 147-es alfámba a minap beragadt a kuplung és a hátramenetet is nehezen veszi be. A kuplungpedált elég nehéz benyomni és egy-két csepp olaj is jelentkezett az autó alatt. (Lehet nincs összefüggés?!) A szerelő csak januárban dolgozik legközelebb ugyhogy addig kényszerpihenő. Valakinek van valamilyen tapasztalata ezzel kapcsolatban? egész kuplungszettet cserélni kell-e és kb mennyibe fog fájni a dolog. köszi a válaszokat! Üdv!
maotun2015-12-28 22:43:50 // 51167
Sziasztok!
Ma neztem kereskedesbe egy 159 2,4 jtd.-t kertem hideg motorral várjanak.
Nos az autot kiglancolták esztetikai hibák, tores nyomok nem voltak, illesztesek hezagok rendeben.....eddig ok.
Most jött az inditás: Vártam a csodát az 156 1,9 jtd után na majd az öt hengeres!
az auto igen nehezen indult sokat kellett forgatni az oninditonak es a kereskedö pumpálta a gázpedált zaporán mig elkapta rázkodás es elindult....
Aztán sivitás a hosszbordás szíjj felöl váltakozo eröseggel majd 1-2 perc után elhalkul 3 prc után vegre normalizálodik a motorhang, a proba utra sor sem kerult, nagyom elszált a bizalmam az indulastol meg a sivítastol ....
Amugy tetszik a kocsi ezek a problemák sulyos hibára utalnak?
a kocsi vájcbol hozott elvileg vegig szervizelt 164000 vezerles es vizpumpa csere, de az indulás nem tettszett nagyon nem.
a segedhajtás gorgo szíjj csere beleferne de az indulas szerintem nagyobb problema elojele rosszul gondolom?
Udv geza
elnezest az ekezetekert hibakert.
Akosbow2015-12-28 17:29:07 // 51166
Sziasztok!
JTD tulajoknak ajánlom a figyelmébe az új oldalam. Részletes munkafolyamat is le van írva részletekben.
https://www.facebook.com/JTDCleaning/
PistaFR2015-12-27 10:29:46 // 51165
Eddig csak egy kis szervizen voltam náluk, az előző csapathoz képest az már meggyőző volt hogy az került az autóba amit kértem. Régi alfás ismerős szerint is jók.
[k i z z o]2015-12-27 07:54:59 // 51164
A tápfeszültséget at ECU nem tudja elvenni, nincs a SS (sensor supply) vonalakra diagnosztika. Ezek 250mA -el terhelhető vonalak, több van belőlük, hogy ha egyiken túlterhelés van attól még pl. egy NTC pullup feszültsége ne szűnjön meg. Tipikusan 3 SSV van (SSVx x=1-3) egy ilyen ECUn.

Azt kellene megnézni, hogy más helyeken megvan e az SS amikor terheled ezt a SS -t a MAP szenzorral.

A MAP szenzor áramfelvétele tipikusan 7mA, egy 10 - 22 kohm soros ellenállással csatlakozik az ECU AD konverterére.

Kipróbálhatod a MAP szenzort egy asztali tápegységről is, megnézheted az áramfelvételét, a kimenőjelét terheletlenül, és a kimenőjelét egy 10kohm ellenállásra járatva.

Persze a MPA i slehet hibás, de inkább a karakterisztikájuk tolódik el a szennyeződések miatt, vagy a referencia cella tolódik el bennük, de a te esetedben a köteg is lehet valahogyan / valahová zárlatos.

Azt is megnézheted, hogy a SS és a GND közé beraksz egy ellenállást pl. 1kohm, hogy azt tudja e hajtani az ECU, mert szélsőséges esetben lehetséges, hogy a lineáris feszültségstabilizátor hibásodott meg benne.

Egy MPX4250 -et nézz meg adatlap szinten, az egy 250kPa méréshatárú nyomásszenzor, ilyesmi van a MAP házakban is, segít a működést megérteni.
csokagm2015-12-27 01:12:52 // 51163
A royalcar kft tudjatok kihez tartozik?
dev1662015-12-27 00:12:42 // 51162
róluk mit tudunk?
dev1662015-12-27 00:09:49 // 51161
Sziasztok! Adott a következő MAP szenzor: Bosch 0 280 002 215, 3 vezetékes, 5V-os.

A hibajelenség, hogy az ECU szerint nincs MAP jel és valóban. Ha gyújtáson van, vagy jár a motor, az ECU elveszi az 5V-os tápot a szenzortól. Úgy sejtem, hogy a szenzor maga egy nyúlásmérő bélyeges nyomásmérő valamilyen egyszerű erősítőfokozatban, de mivel Bosch termék nem tudom kideríteni pontosan mi a kapcsolás. Gyanítom, hogy az ECU azért veszi el a tápot, mert nem megfelelő a szenzor áramfelvétele, tehát cserés. A gond, hogy egy másik ugyanilyen (bár bontott) szenzorral is ugyanezt teszi. Vagy mindkét szenzor rossz vagy más a hiba. Ez utóbbi nem valószínű, mert nincs szakadás és minden vezeték megfelelő lábra érkezik az ECU-ba.

Ha másnak sincs jobb ötlete, akkor cserélem a szenzort gyári újra.
Orosz2015-12-20 14:39:22 // 51159
Szerintem ha normálisan elmagyarázza nekik az ember, hogy mi a baj a kocsival, akkor normális munkát is végeznek. Akárhányszor elvittem hozzájuk a kocsit mindig normálisan meg lett csinálva. "Laza munka jó pénzért jellemzi őket" nem...normális munka emberi pénzért jellemzi őket. Nem kell itt lehúzni őket.
Orosz2015-12-20 14:34:29 // 51158
Hogy kik lettek nagyképűek?
Zerobi2015-12-19 15:48:53 // 51157
nekem nem hozzászólás kell hanem ajánlat :)
PistaFR2015-12-19 13:40:15 // 51156
Gulf Drive-in, Bp. 11. ker. Albert u. 43/F
Zerobi2015-12-19 13:10:44 // 51155
ja ilyen nincs?
Zerobi2015-12-19 12:40:47 // 51154
Laza munka jó pénzért jellemzi őket ez Georg Gorgi műfalya én el várom normális munkát
Zerobi2015-12-19 12:36:39 // 51153
Tiudnak de mára nagyképűek lettek. Egyébb?
Orosz2015-12-19 12:30:44 // 51152
D.Z. tuning
1201,Vágóhíd utca 14, Dudás Zoltán
Zerobi2015-12-19 11:56:01 // 51151
nem kérem akciósan. jó munkáért jó pénz. Nekem ez fontos. Köszönöm
Zerobi2015-12-19 11:47:43 // 51150
Üdw cartársak!
Szeretnék pár dolgot csináltatni megnézetni az autómon. Általános állapot felmérés motor fék futomű. Kompresszio mérés motor turbo csere motor. Érdekel valakit?
sztreha2015-12-18 22:11:19 // 51149
Köszi Attika! Utánanézek ... majd megírom!
Attika012015-12-18 11:34:17 // 51148
Gázpedál poti is bátorság lenne, az is lehet. :) Nagynyomású szabályzó? Plusz van még 1-2 ötlet :)
Attika012015-12-18 11:29:56 // 51147
Nézd meg, hogy egyenesen fut-e a szíj. Ha igen, fordítsd meg a szíjat. Ha nem, valószínű nem megfelelő feszítőt raktak fel. Lehet ezzel legózni. (Amúgy ha ciripel, megszórod egy kis finom liszttel és elhallgat) ;)
berobbantam2015-12-18 09:10:25 // 51146
Mindent lehet:)Csak az sokkal macerásabb.Szét kell kapni az egész órát hozzá.És ami problémásabb a mutatót is le kell szedni.Azt elég nyűgös visszatenni úgy,hogy ne csaljon az óra.
Béci Ɨ|ѯ2015-12-18 08:36:38 // 51145
Csak a számlapot nem lehet ezeken cserélni?
Orosz2015-12-18 01:41:13 // 51144
Sziasztok!

Lenne egy trükkös kérdésem. Szeretnék beszerezni a 156 2.4 jtdmbe egy sportpakkos(fekete) műszercsoportot...a középső csoport(óra,víz,üzemanyag) már megvan, de a sebességmérő és a fordulatszámmérő még nincs.

Viszont az lenne az én gondom, hogy az új sebességmérővel új kilóméterállást is kap a kocsi, mégbedig azt ami a másik műszerben van tárolva. Na hát én ezt szeretném megoldani azzal, hogy a mostani kilóméterórában tárolt kmszámot át szeretném másolni a másikba(vissza vagy előre pörgetni, amilyen műszert sikerül szerezni). Hogy lehetne ezt megoldani? Ha esetleg embert is tudtok mondani aki ezt megcsinálná, azt megköszönném!
sztreha2015-12-17 21:56:39 // 51143
Sziasztok!

Azért írok, mert bajba vagyok az alfával. Van egy 2004-es 166-osom 2.4 Jtd-M motorral.4 éve van meg, és még nem volt baj vele. Készüljetek fel, mert regényt írok. Kb 7 hónapja elkezdett nyikorogni a generátorszíj. Elvittem szervízbe. Kicserélték a szíjat és a görgőket. Rotty 36 000 Ft. Kb 2000 km múlva megint előjött a hiba, visszavittem.

Azt mondta hogy kell új szíj és a generátort fel kell újítani. Megint 47 000 Ft. Egy hónap múlva újra elkezdett csicseregni, de nem vittem vissza,mert azt gondoltam hogy átver. Ki akarta velem cseréltetni az alsó motorvédő burkolatot majd 70 000 forintért, mert szerinte a gyárin van egy repedés, és az ott bejutó kosz teszi tönkre az alkatrészeket. Az a repedés be lett dolgozva.

Találtam egy nagyon jó szervizet, ott kicserélték a szíjat és a feszítő egységet,kb
43 000 fotintért, a hiba meg is szűnt. Kimentünk bécsbe plussz egy kis itthoni mászkálás, kb 1500 km és visszajött a hang. Vissza az új szervízbe, garanciába kicserélte a szíjfeszítőt plusz egy szabadonfutót 7000 -ért, de most is hallani a nyikorgást. Azt mondta, hogy tovább nem vállalja, mert minden alkatrész jó, minden a helyén van és nem tudja hogy mi a baja.

Nincs ötlete valakinek hogy mi ez, vagy hogy kit kéne keresni aki profi az alfák terén? Köszi előre is.
pb_2015-12-16 00:08:52 // 51142
Seytettem.)
TDI752015-12-15 05:54:23 // 51141
Az hát.
Magicman2015-12-14 23:53:29 // 51140
Üdv Sportágnak,

Tud valaki egy helyet, ahol normálisan szintereznek féknyerget?
Csabo222015-12-12 17:21:35 // 51139
Meg kell mozgatni a csatlakozóját. esetleg széthúzni, majd összedugni. természetesen pár perccel előtte le kell kötni az akksit. vszeg kontakthiba lépett fel. ha a csati lóg a levegőben vissza fog térni a hiba, ezért célszerű vmihez a közelében hozzákötegelni.
Ferke2015-12-11 20:13:44 // 51138
Egy kiolvasás remek lenne!:) Elég sok minden lehet, de ha palira vevős szerelőhöz mész, akkor mondjuk mindegy, hogy mit olvasol ki. Én geoval kapcsolatos problémára tippelnék, de már ez is bátorság így látatlanban:)
Pisti13002015-12-10 20:38:37 // 51137
Sziasztok!
Ismet vicceskedik a selespeedem. Ugral a kijelző az 1-3 és a 2-4 között.
Ez valoszinüleg potmeter hiba lesz. Remélem csak a poti nem pedig szetugrott a poti mozgató rudazat.
Most nincs itthon selespeed egységem ezért nem tudom megnézni hogy a vertikális mozgást figyelő poti melyik.
Beszerelt állapotban a tűzfal felőli
vagy
a sele egység tetején lévő.

Úgy rémlik hogy a tűzfal felőli az 1-2 3-4 5-r helyzetét figyeli (horizontális)
és a tetején lévő a vertikálist...
és van még a kuplung figyelő de az más.
Ötlet?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak