Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
forrasr2015-01-11 12:28:10 // 49786
de simán lehet, eldugult a kaniszterszellőztetőd
Jozso532015-01-11 11:00:58 // 49785
Tisztelt Márkatársak !
Egy kis infó kéne.Adott egy 156-os 2001-es 1.6TS.Hibakod olvasásnál P0115-os kodot adott.Ez vizhőfok jeladó hiba.A jelado 4 érintkezős de csak 3 vezeték(fehér,sárga,zöld)van a kábel kötegben.Az utas térben a vizhőfok müszer rendben méri a vizhőfokot.Inditás után azonnal indul hütőventillátor ezért lehuztam rola Kod törlés után ujbol vissza jön hibajelzés.
Programmal olvasva -40 fokot mér s meleg motornál is ezt mérem s gondolom ezért is inditja ventillátort, mert az ECU ugy értelmezi hogy valami nem jó.
A kérdésem főleg jeladora vonatkozna hogy itt mi lehet hiba főleg a vezetékszám és az érintkezőszám eltérésében.
Válaszaitokat előre is köszönöm.
Egy kis infó kéne.Adott egy 156-os 2001-es 1.6TS.Hibakod olvasásnál P0115-os kodot adott.Ez vizhőfok jeladó hiba.A jelado 4 érintkezős de csak 3 vezeték(fehér,sárga,zöld)van a kábel kötegben.Az utas térben a vizhőfok müszer rendben méri a vizhőfokot.Inditás után azonnal indul hütőventillátor ezért lehuztam rola Kod törlés után ujbol vissza jön hibajelzés.
Programmal olvasva -40 fokot mér s meleg motornál is ezt mérem s gondolom ezért is inditja ventillátort, mert az ECU ugy értelmezi hogy valami nem jó.
A kérdésem főleg jeladora vonatkozna hogy itt mi lehet hiba főleg a vezetékszám és az érintkezőszám eltérésében.
Válaszaitokat előre is köszönöm.
redlbalazs2015-01-10 12:28:54 // 49784
visszadobálja a hibát :(
Nekem elindult megy rendesen semmi gond....felmelegedett a motor leállítottam...majd ujra pöccre elindul! De tankoláskor azt észrevettem, hogy akkora a vákum a tankban....mikor leveszem a sapkát akkorát szív...Nem lehet köze ahhoz hogy visszahuzza a gázolajat a tankba és a szivattyu nem tudja felszívni az üzemanyagot? lehet hülyeség :)
Nekem elindult megy rendesen semmi gond....felmelegedett a motor leállítottam...majd ujra pöccre elindul! De tankoláskor azt észrevettem, hogy akkora a vákum a tankban....mikor leveszem a sapkát akkorát szív...Nem lehet köze ahhoz hogy visszahuzza a gázolajat a tankba és a szivattyu nem tudja felszívni az üzemanyagot? lehet hülyeség :)
.......................2015-01-10 12:12:48 // 49783
Majd nézd meg,hogy mi jön vissza a hibakódokból
.......................2015-01-10 12:11:47 // 49782
Nekem volt ilyen egyszer télen , nagy nehezen beindult,de köhögött ,füstölt majd leállt
Az egr volt rossz
És meghülyült a befecskendezés
Az egr volt rossz
És meghülyült a befecskendezés
redlbalazs2015-01-10 11:34:42 // 49781
ezt mondták már tippnek....de megoszlanak a vélemények mert van aki szerint semmi köze ahhoz,hogy nem indul....
Vagy ennyire rossz minőségű lenne a gázolaj,hogy megdermed?
Most megyek vele pár kört meg tankolok máshol....de igen szétfogom szedetni az egr-t most már ...mert sosem pucoltam:(
Vagy ennyire rossz minőségű lenne a gázolaj,hogy megdermed?
Most megyek vele pár kört meg tankolok máshol....de igen szétfogom szedetni az egr-t most már ...mert sosem pucoltam:(
.......................2015-01-10 11:27:34 // 49780
Egr leragadt esetleg?
redlbalazs2015-01-10 11:25:21 // 49779
redlbalazs2015-01-10 11:22:10 // 49778
GTPeti2015-01-09 12:27:58 // 49776
Ki.
Azt, hogy nem kerül korom a szívóoldalra.
Mivel a tied már elég új, észre fogja venni és hibakódot dob. Ezért szokás egy chiptuning keretében pár plusz LE mellett ezt is kiírni.
Ha rákeresel arra itt az Amorén, hogy EGR, ezernyi találat lesz, mindenféle infóval.
Azt, hogy nem kerül korom a szívóoldalra.
Mivel a tied már elég új, észre fogja venni és hibakódot dob. Ezért szokás egy chiptuning keretében pár plusz LE mellett ezt is kiírni.
Ha rákeresel arra itt az Amorén, hogy EGR, ezernyi találat lesz, mindenféle infóval.
Peti156Sw2015-01-09 08:21:35 // 49775
Sziasztok! Tud valaki Komárom vagy Győr környékén Jtd-hez értő Alfa-Fiat szerelőt? Az sem baj ha messzebb van Bp. stb. Hengerfejezésről lenne szó, meg turbó felujítás. Külföldön dolgozom, ezért csak pár nap lenne az egészre most hónap végén.
Zozo852015-01-08 21:55:24 // 49774
156 2,4 jtdm (175le) 2004...
Ki lehet venni az egr szelepet es ledugajozni???
Hosszú távon mit eredményezne ez?
Ki lehet venni az egr szelepet es ledugajozni???
Hosszú távon mit eredményezne ez?
Fisher2015-01-08 18:49:18 // 49773
Van benne! Köszi, akkor csere! Valószínű az öreg olaj szórakozik velem meg a fékemmel!
Szabolcs 1592015-01-08 17:13:48 // 49772
Föckös2015-01-08 15:57:57 // 49771
(ez is egy megoldás... :-)) )
DieselManiaco(NagyVad)2015-01-08 15:54:40 // 49770
nahh itt a megoldás,én ilyeneket nem szoktam fényképezni:D
Szabolcs 1592015-01-08 15:41:47 // 49769
DieselManiaco(NagyVad)2015-01-08 15:34:04 // 49768
meg a lényeg hogy fémtiszta legyen mire végzel...
DieselManiaco(NagyVad)2015-01-08 15:33:28 // 49767
menete? hát szépen a megfelelő sorrendben jó szerszámokkal lebontod az útban lévő dolgokat,amég el nem jutsz az EGR házáig...2.4-est még nem csináltam..
DieselManiaco(NagyVad)2015-01-08 15:32:17 // 49766
féktisztító,gázolaj,hideg zsíroldó ezekkel szoktam,meg persze drótkefe csiszolópapír stb..most volt egy olyan clio aminek a szívócsövéből csak úgy jött ki hogy negyed órán keresztül gázlámpáztam,csak annyira volt tele,hogy a 40-es belső átmérőjű csőbe nem fért bele a kisujjam a koksztól...ott muszály volt,de amég lehet csak ésszel...
Coyote2015-01-08 15:20:57 // 49765
és mi a menete a takaritasnak? mivel kell kipucolni?
DieselManiaco(NagyVad)2015-01-08 15:07:48 // 49764
hát ha nem dob rá hibát akkor az lenne a legegészségesebb...ha dob akkor csak takarítás olyan 20-30 ezrenként..
DieselManiaco(NagyVad)2015-01-08 15:06:30 // 49763
van benne ABS vagy nincs? ha van akkor DOT4 ha nincs akkor papíron elég a 3 is..mennyiség? 1 literből sztem megúszod..
Fisher2015-01-08 14:50:25 // 49762
Ja, és mennyi kell bele kuplunggal együtt?
Köszönöm!
Köszönöm!
Fisher2015-01-08 14:30:27 // 49761
Sziasztok!
'93 -as 164 -be milyen fékolaj kell? DOT3 vagy már DOT4? Márkát esetleg tudtok javasolni, vagy nincs igazán különbség?
'93 -as 164 -be milyen fékolaj kell? DOT3 vagy már DOT4? Márkát esetleg tudtok javasolni, vagy nincs igazán különbség?
redlbalazs2015-01-08 14:08:26 // 49760
Hogy mit? Lemezzel takarjam le és iktassam ki az EGR-t?
DieselManiaco(NagyVad)2015-01-08 11:34:09 // 49759
hát azzal ki lehet nyírni az akksit ha a dízelt tekerni kell...
redlbalazs2015-01-08 10:34:45 // 49758
nekem ugyanez a gond....csak az akksim már lassan nem bírja :) sok indítás után elindul vagy nem induul :(
DieselManiaco(NagyVad)2015-01-08 07:38:52 // 49757
akkor tedd meg én csináltam egy jetit,ami először csak sokat fordított,aztán sokadik indítózásra indult aztán nem indult.
redlbalazs2015-01-08 07:19:56 // 49756
7 év alatt még nem pucoltattam ki egyszer sem az EGR-t 😞 130000kmt mentem. Most áll 200000-nél
redlbalazs2015-01-08 07:16:51 // 49755
Nehezen indult...5-6 indítás...utána már eljutottam az akksi lemerítésig....feltöltöttem másnap 2. Indításra indult. Indítózáskor füstől is...
Zozo852015-01-07 23:09:20 // 49754
Nehezen indul vagy nem indul egyáltalán?
DieselManiaco(NagyVad)2015-01-07 22:30:24 // 49753
lehet,volt olyan ami azért nem indult,mert megszorult. én lecsekkolnám...
Alfa GT-Csaba2015-01-07 22:06:37 // 49752
Biztos nem az egr miatt
redlbalazs2015-01-07 21:39:01 // 49751
Sziasztok.
Kérném a segítségeteket!!!!
Kiolvastam az autót végre és van 2 hibakódom :)
P0404 - EGR
P0704 - Kuplung jel
Lehet az,hogy az EGR miatt nem indul az autóm hidegben reggelente???
Köszi
Kérném a segítségeteket!!!!
Kiolvastam az autót végre és van 2 hibakódom :)
P0404 - EGR
P0704 - Kuplung jel
Lehet az,hogy az EGR miatt nem indul az autóm hidegben reggelente???
Köszi
beco2015-01-07 09:36:06 // 49750
Sziasztok!
Esetleg valaki tudja, hogyha a bajuszkapcsolók világítása "elmegy", hogy lehet meggyógyítani? (GT de a 147-ben is ua.)
Várom a tapasztalatokat, ötleteket!
Köszi.
Esetleg valaki tudja, hogyha a bajuszkapcsolók világítása "elmegy", hogy lehet meggyógyítani? (GT de a 147-ben is ua.)
Várom a tapasztalatokat, ötleteket!
Köszi.
swan2015-01-06 21:32:15 // 49749
A perion magyar volt. De ha jól tudom már nem gyartanak itthon semmit. A nevet megvette a Varta. A gyárat nem mert az már nincs meg a váci úton. Most egy-két irodaház és egy parkoló van a helyén.
Csótány2015-01-06 13:47:02 // 49748
hali 147 2.0 selespeed-hez keresek hidraulikus egységet vagy komplett váltót köszi
Bull882015-01-06 11:36:05 // 49747
Sziasztok! 156-os 2.4 20v-ben szeretném kicserélni kompletten a kupplungot (2tlk , táracsa , stb) , a kérdésem az lenne ,hogy a váltó kifér balra a bölcső bontása nélkül vagy azt is le kell engedni ? Ha esetleg valaki jártas már ebben megköszönném ha megosztaná velem a tapasztalatát , jó tanácsait ! :) Az infóért előre is köszi , további szép napot!
Stringwalker2015-01-06 10:51:02 // 49746
Sziasztok!
A fiam, (Zozoeusz) 2.0 TS motorja megadta magát. Sikerült egy másik motort vásárolni.
Több hétig állt az autó egy helyi szerelő udvarán anélkül, hogy hozzányúlt volna egy ujjal is. Egyrészt meguntuk a várakozást, másrészt kezdtem azt gondolni, hogy a halogatás oka szakmai kérdés. Így aztán nem kis bátorságot merítve haza vittük és mi magunk nekiláttunk. Első futómű ki, motor ki, váltó ki. Szerszámok megvásárlása, blogok olvasása, szakmai leírások összekaparása, tanulmányozása volt a program két hétig. A beépítendő motor részleges bontása, új vezérlés alkatrészek. Na itt is volt egy kevés probléma, mert szinte minden jel a gyáritól minimálisan is de eltérő helyen volt. Ettől még nem akadt össze a cucc, de az alapjárat minimális ingadozását, teljesítményvesztést okozhatott. Új hűtő került a gépbe, A vízpumpa és a vezérlés összes alkatrésze újra cserélve. Minden csavar megtisztítva került a helyére, ahol kell ott a rézpaszta is felkerült.Olajteknőt leszereltük és teljesen kitakarítottuk, olajszivattyú szívórész megtisztítva ( volt benne trutyi az biztos ).Tömítések cserélve. Motor, váltó, szervó, selespeed hidraulika új folyadékokkal feltöltve.
A gépet ideiglenesen kivonattuk a forgalomból, így aztán időnk is van, mint a tenger. Nem kapkodunk el semmit, lassan elkezdtük visszaépíteni a váltót és a motort a helyére. Új hűtő is beraktuk, minden stimmel Csak a felső hűtőcső, ami a hűtő tetejéről a termosztátházba csatlakozik (34 cm) rövidnek bizonyult, valószínű, hogy eddig is az volt, de egy ügyes szerelő nem foglalkozott a problémával összefeszegette, nem érdekelte a következmény. Na mindegy gondoltam, ideiglenesen berakom, legalább addig, míg beindítjuk a gépet. Minden bekötve, feltöltve. Lássuk! Kulcs fordul, üzemanyag szivattyú zúg :) ... és láss, illetve halld a csodát! A gép röffen, olajnyomás kialszik, szépen ketyeg, egyenletesen rázkódás nélkül. Széles vigyor :)
Amire még szükségünk lenne: Felső hűtőcső 38-40 Cm hosszú, illetve az a kábelköteg, ami a hűtő fölött megy el, ez csatlakozik a ventilátorokhoz is illetve egyéb más dolgokhoz. Egy szál el van benne szakadva a soklábú csatlakozónál. Ha tud valaki ebben segíteni azt nagyon megköszönném.
u.i.: Coure sportivo! :)
A fiam, (Zozoeusz) 2.0 TS motorja megadta magát. Sikerült egy másik motort vásárolni.
Több hétig állt az autó egy helyi szerelő udvarán anélkül, hogy hozzányúlt volna egy ujjal is. Egyrészt meguntuk a várakozást, másrészt kezdtem azt gondolni, hogy a halogatás oka szakmai kérdés. Így aztán nem kis bátorságot merítve haza vittük és mi magunk nekiláttunk. Első futómű ki, motor ki, váltó ki. Szerszámok megvásárlása, blogok olvasása, szakmai leírások összekaparása, tanulmányozása volt a program két hétig. A beépítendő motor részleges bontása, új vezérlés alkatrészek. Na itt is volt egy kevés probléma, mert szinte minden jel a gyáritól minimálisan is de eltérő helyen volt. Ettől még nem akadt össze a cucc, de az alapjárat minimális ingadozását, teljesítményvesztést okozhatott. Új hűtő került a gépbe, A vízpumpa és a vezérlés összes alkatrésze újra cserélve. Minden csavar megtisztítva került a helyére, ahol kell ott a rézpaszta is felkerült.Olajteknőt leszereltük és teljesen kitakarítottuk, olajszivattyú szívórész megtisztítva ( volt benne trutyi az biztos ).Tömítések cserélve. Motor, váltó, szervó, selespeed hidraulika új folyadékokkal feltöltve.
A gépet ideiglenesen kivonattuk a forgalomból, így aztán időnk is van, mint a tenger. Nem kapkodunk el semmit, lassan elkezdtük visszaépíteni a váltót és a motort a helyére. Új hűtő is beraktuk, minden stimmel Csak a felső hűtőcső, ami a hűtő tetejéről a termosztátházba csatlakozik (34 cm) rövidnek bizonyult, valószínű, hogy eddig is az volt, de egy ügyes szerelő nem foglalkozott a problémával összefeszegette, nem érdekelte a következmény. Na mindegy gondoltam, ideiglenesen berakom, legalább addig, míg beindítjuk a gépet. Minden bekötve, feltöltve. Lássuk! Kulcs fordul, üzemanyag szivattyú zúg :) ... és láss, illetve halld a csodát! A gép röffen, olajnyomás kialszik, szépen ketyeg, egyenletesen rázkódás nélkül. Széles vigyor :)
Amire még szükségünk lenne: Felső hűtőcső 38-40 Cm hosszú, illetve az a kábelköteg, ami a hűtő fölött megy el, ez csatlakozik a ventilátorokhoz is illetve egyéb más dolgokhoz. Egy szál el van benne szakadva a soklábú csatlakozónál. Ha tud valaki ebben segíteni azt nagyon megköszönném.
u.i.: Coure sportivo! :)
Föckös2015-01-06 10:10:28 // 49745
Banner akksim 7évesen -7ben adta meg magát, természetesen bannert vettem bele, eddig jól bírja 4 éve;-)
.......................2015-01-06 09:05:58 // 49744
Nem,a Periont eladták,német noname gyártó Perion néven forgalmaz
DieselManiaco(NagyVad)2015-01-06 09:03:35 // 49743
utánna nézve igen magyar,de jobb mint egy bosch:D
DieselManiaco(NagyVad)2015-01-06 09:01:42 // 49742
most csillaggarázs teszt volt az ünnepek alatt.. egy hátig kinnt volt a minuszokban,olyat fordított rajta hogy a motor majd kiesett a helyéről:D
DieselManiaco(NagyVad)2015-01-06 09:00:45 // 49741
azt nem tudom,szeptemberben vettem,egy kifejezetten csak akksikkal foglalkozó srácnál,azt mondta hogy van ilyen áron bármi,de úgy járok a legjobban ha Periont viszek,mert a többiből jelentős mennyiséget hoztak vissza..
74Ah 23eFt volt.
74Ah 23eFt volt.
Alfa GT-Csaba2015-01-06 08:52:16 // 49740
Perion nem magyar!?
DieselManiaco(NagyVad)2015-01-06 07:30:19 // 49739
a bosch a jászakku a varta az felejtő,ha jót akarsz exide vagy perion,és akkorát vegyél ami fizikailag a legnagyobb ami befér,74 Ah nyugodtan mehet bele,sőt az se baj ha nagyobb...
DieselManiaco(NagyVad)2015-01-06 07:28:45 // 49738
köszönj el az akksitól...leesik a kapocsfesz,és arra bedob egy hibát az ABS.... 45 TD-nél az volt az első jel amikor kezdett meghalni az akksi,aztán amikor felvillant az abs meg minden,meg elhalványult a megtett kilométer számláló és vibrált akkor már alig hajtott...
droberto2015-01-06 05:28:54 // 49737
A lenagyobbat rakd bele ami csak belefér. :)