Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

atis_166jtd2018-01-26 07:39:27 // 53463
A lamda szonda nem figyeli a gázhőmérsékletet, ne keverd. Az csak a szabad oxigén mértékét méri. A hőmérsékletet külön mérik egy szondával.
Piritu - 1.000.0002018-01-26 07:28:28 // 53462
"Szerintem az energiatakarékosság és Alfa két külön fogalom :D" - anno a 2000 körül egyszer egy kollégámmal együtt jöttünk haza németből, majd 1000 km-en jöttem mögötte. Ő egy köztudottam kis fogyasztású benzines OFF-al volt, korábban mindig dicsekedett is vele.
Aztán a két tankolásnál mindig egy literrel többet tankolt 100 km-re, mint én a 146 1,6TS-be. Utána már sose dicsekedett :-))
mgeri762018-01-25 21:32:26 // 53461
A gyertyát nem a gyujto szikra öli meg hanem a gyujtás ütemben keletkező nagy hő öli meg lassan és az égéstermékben lévő anyagok.

A trafoknak a normál üzemhez képest kétszr annyit kell dolgoznia. Ez valoban extra terhelés de jol kalibrált trafo esetén nem gond.

Szerintem az energiatakarékosság és Alfa két külön fogalom :D
Piritu - 1.000.0002018-01-25 07:10:29 // 53460
Nem hinném, mert pl. a gyertyákat ugyan annyi km után kell cserélni.
A percenkénti pár ezer felesleges szikra elhagyás viszont energiatakarékosság.
DieselManiaco(NagyVad)2018-01-25 04:33:20 // 53459
Talán csak spórolni akartak a gyertyákkal és gyújtótrafókkal. Minek kopjon kettesével a gyertya plusz egy trafó a szívásütem megkezdéskori gyújtogatástól...?
Piritu - 1.000.0002018-01-24 22:50:25 // 53458
Mondasz valamit. Simán lehet, hogy az újabb elektronika meg a sok lambda jobban tudja így felügyelni a rendszert. A régebbi e2-es biztos ami biztos alapon ment.
mgeri762018-01-24 22:35:27 // 53457
A biztos gyujtás ebben az esetben annyit jelent, hogy2 trafobol egy csak müködik, ha mégsem akkor jön hibaüzenet az auto megsem áll meg vagy veszit teljesitményt.

A gyujtás megléte vagy kihagyásátol fontosabb a kipuffogogázok hömérségletének diagnosztizálása és modositása . Az elő környezetvédö cucc a katalizátor volt. Bemegy a kipuffogogáz, majd miután eléri az üzemi hőt szépen elkezdi modositani a mérges gázokat. következő a szabályozott kat. volt . itt jöttek a lamdaszondák a képbe. elöbb csak 1 a katalizátor elött, majd kettő egy előtte, egy utánna. a lambdaszondák tulajdonképpen a katalizátorba bemenö gázok és az onnan kilépő gázok hőmérségletét figyeli. ez alapján (es meg pl fordulat, gázpedál állás ... ) szabályozza a komputer az üzemanyag levegő keveréket, nyitja csukja az EGR szelepet (nitrogén oxid) meg a többi kütyüt szabájozza. A léneg, hogy amennyire lehet a katalizátort üzemi hőmérségleten tudja tartani .
következő nagy találmány a részecskeszürő. Nagyvonalakban azt csinálja, hogy addig nem ereszti el a nagyobb koromrészecskéket mig azok nem "égnek, porladnak" kisebb részecskékre. Co bol segit Co2 -t csinálni és még rengeteg minden. Ezek már az euro 5 ös kategoriák de németek pl szeretik utollag beépiteni akár euro 3 as kategoriáu dieselekbe is.
A következő varázslási szint az ADblau. Ez konkrétan egy folyadék amit közvetlenül a forro kipuffogázba fecskendeznek . Az összes cucc előtte van. Ennek az a lényege, hogy kémiai folyamatok révén szintén csökkentse a nitrogén oxid kibocsájtását.

a biztos gyujtás, mármint hogy tuti legyen sokat nem oszt nem szoroz környezetvédelmi szempontbol. Az már megint más tészta, hogy a kimaradt gyujtás miatt elégetetlen üzemanyag jut a katalizátor felé ami részben ott, részben ut közben bazinagy hőmérségleten elég hamar hazavágja a lamdaszondát, majd a katalizátort ami igen zsebbenyulos történet lehet.

Szerintem a károsodások megelőzése és az autozási élmény megmaradása miatt lehet ez a keresztbe kasul rendszer
Piritu - 1.000.0002018-01-24 21:50:48 // 53456
A kérdés csak az, hogy az újabb euro besorolású motornál miért nem így van? Elvileg annak fontosabb lenne a biztosabb gyújtás.
Mondjuk más a motorvezérlés, lehet hogy attól "biztosabb. (M2.10.3/4 VS mE 7.3.1)
mgeri762018-01-24 21:36:36 // 53455
Tippem van motoros tapasztalatbol :)

Szerintem a kettő között az a különbség, hogy a komplikált kábelezésünek biztosabb a gyujtása. Ha megnézed az átkötéseket, akkor látszik hogy azok a hengerek vannak kombinálva akik mindig egy időben vannak felső holtponton 1 es a 4 essel 2 es a 3 assal. Motorokerékpárnál találkoztam olyan gyujtás megoldással ahol nem cicoznak azzal meylik hengernek van szüksége pont a gyujtásra . ha keresztbe vannak kötve a hengerek 1-4 , 2-3 és minden felső holtpontnál mindenhol van gyujtás akkor a végeredmény az lesz, hogy egy hengert a gyujtási üteménél 2 gyerty és 2 trafo gyujtja. persze a vele együtt mozgo henger épp ekkor kezd a szivási ütembe ahol szintén lesz szikra de hát az kit érdekel :) az nem kárositja sem a gyertyát sem a trafot. A különbség röviden 2X annyi gyujtási ütem , kétszeres gyujtásibiztonság
Rizzo2018-01-23 14:36:27 // 53454
Nekem úgy nem sikerült.
marci912018-01-23 13:42:38 // 53453
Szerinted ha kijön a két alsó lengőkar, úgy ki lehetne ügyeskedni a stab rudat, vagy ezt inkább verjem ki a fejemből?
Rizzo2018-01-22 20:01:02 // 53452

Én már kétszer is kicseréltem a stabilizátor szilentet, másodjára strongflexet raktam bele .Fúrtam bele egy furatot és évente megzsírzom .
A csere menete
marci912018-01-22 09:20:00 // 53451
Ha nekiállsz, dokumentáld fotókkal! ;) Nekem ugyan 146-om van, de 18 év után erősen érett nekem is a belső stabrúd szilent csere, mert már nagyon unom a tompa kopogásokat és ezen kívül szinte a futóműnek minden része fel lett újítva. Az nagyon szuper lenne, ha valaki tényleg megerősítené, hogy a lengőkarok leszerelése után kijátszható a rúd, mert ennyi idő után a kormánymű csavarhoz inkább nem nyúlnék hozzá.
baro2018-01-19 16:30:04 // 53450
sziasztok!
2000-es évjáratú 146 1.9 JTD motoros Alfa Romeomat minap vittem volna futómü beállításra és kiderült, hogy rohad a kaszni a bölcsö felfogatásánál ( mind a két oldal)
Kérdésem az lenne, hogy tudtok-e ajánlani valami jó és elfogadható áron dolgozó szakit, illerve, hogy köreinkbe van-e? Köszönöm szépen a válaszokat elöre is! udv.: baro
frusciante2018-01-13 10:14:20 // 53449
Vagy egy gömbfejkiütő villa.... Szerintem azzal a leggyorsabb. Felső lengőket tényleg gyorsan ki lehet otthon cserélni, de a kettőre fél óra az tényleg kevés ha nem zsírozol és a csavar már meg van fordítva ahogy ti is írtátok ( én megfordítva teszem vissza ugyanúgy nem ér bele semmibe viszont legközelebb sokkal könnyebb) akkor is elég mester kell h legyél... :)
AlfaGT2018-01-12 22:31:03 // 53448
Igen, a helykínálat kb. ugyan ennyi mint a te esetedben, úgyhogy működhet a dolog, csak elég ügyesnek kell lenni hozzá. Köszi!
Piritu - 1.000.0002018-01-12 20:12:44 // 53447
Nem találtam képet a GT futóművéről, de az ePER rajzai szerint megy a Spidernél általam is alkalmazott módszer az alsó lengőkar felől: Part 1 - 2
AlfaGT2018-01-12 19:38:02 // 53446
Köszi a tippet, ugyan az én gépem még annyira nem öreg(2009), nem hiszem, hogy nagyon be lenne rozsdálva ez a csavar, és még ha sikerülne valamilyen bravúrral csavarlazítót juttatni rá felülről, nem kellene bajnak lennie!?
Csabo222018-01-12 18:18:04 // 53445
Akkor nem állok neki alsó lengőkarokat kiszedni, ha legközelebb stabszilentet cserélek soraid elolvasása után :)
Pedig sajna kénytelen leszek, mert a 147 16V JTD-ben csak 21 mm-es a stabrúd ami rettentő vékonyka.
A felső lengőkar konzoljának hosszú csavarját tényleg nem értem miért tették úgy, hiszen ha forditva rakjuk vissza, legközelebb sokkal 1szerűbb a csere. De nem vitatkoztam a gyári setup-on, ugyanúgy raktam vissza ahogy volt.
Gömbfej kinyomó sztem nem kell annyira, 2 kalapács is hamar megoldja.
Levee156SW2018-01-12 18:02:24 // 53444
Szia,

en annk bolcsoleengedes nelkul,de also lengokarok nelkul csinaltam.
Nem volt cel a rud kihuzasa(az tenyleg csak leengedett bolcsovel megy),viszont arra figyelni kell,hogy semmi ertelme nincs az uj szilentnek,ha benne a cso godrosre van rohadva. Ezert en csiszoltam,passzivaltam,talan festettem is,majd szilikonzsirral,es egy sorosdobozbol keszult (:P) persellyel pakoltam vissza.
A legtrukkosebb a gyari peremezes szetkuldese volt-ehhez hidegvagot hasznaltam ugy,hogy a csavarokat mindig csak 0.5-1 mm-t engedtem kijjebb,ahogy lassankent szetjott.
Mikor minden kint volt,megreszeltem kicsit a szoritokengyeleket,hogy ossze mar konnyebben menjenek.
Levee156SW2018-01-12 17:55:38 // 53443
Hat,talan az egyiket,ha mar meg volt forditva a csavar,es van gombfejkinyomod. :)
De mivel szeretem a gepet,altalaban nyugodtan,raerosen vagyok a karbantartasokkal -ezek inkabb meg emelnek is - jo ugy visszaulni,hogy ujra OK,es tudhatom,hogy varhatoan sokaig is. :)
Csabo222018-01-12 17:21:35 // 53442
Futómű témához kapcsolódva: tegnap egy FB huszár állitása alapján a 147/GT/156-nál a 2 felső lengőkar fél óra alatt kicserélhető. javasoltam neki, h csinálja már meg nekem legyen szives, adok 50 ropit, de ha 31 perc lesz az ideje, ő dob meg 40-nel... :D
Csabo222018-01-12 17:18:14 // 53441
Szia
A strongflex-szel jobban jártál vna, mert sokkal olcsóbb és vagy ugyanaz, vagy majdnem ua a minősége mint a powerflex-nek.
Hallottam már olyat, hogy nem engedték lejjebb a bölcsőt, hanem kiszedték a 2 alsó lengőkart, és akkor ki lehetett játszani a stabrudat. Amit mindenképp ki kell venni a szilent cseréhez. De ezt megerősiteni nem tudom egyelőre.
Toronynál nem kell oldani a csavarokat.
Igen, sajna ha kicsit rosszabb állapotban van a kocsi rozsdát tekintve, akkor előfordulhat, h berohad az acél csavar a kormányműbe. 4 db 147es bontásból a legutóbbi 1ik csavarja sajna igy járt. aparáttal megmelegiteném az acél csavart, hátha úgy oszlik az oxidáció és csak (nem teljes lehűlés) után kezdeném el kitekerni. Jó a légkulcs is, csak úgy nem érezni annyira, h enged-e a kötés, szóval én hajtószárral inditanék. De ezt csak én csinálnám igy. lehet más másképp fogna hozzá.
AlfaGT2018-01-12 16:39:52 // 53440
Ok, akkor legyen nőgyógyász 👨⚕
VV62018-01-12 16:15:13 // 53439
Miért ír valaki ginekológust (5 szótag) a nőgyógyász (3 szótag) helyett?
AlfaGT2018-01-12 16:00:02 // 53438
Helló mindenkinek! Egy kis segítségre lenne szükségem. Már időszerű volt a stabilizátorok szilentjeinek cseréje elöl is meg hátul is. Meg is vásároltam egy lila színű Powerflex szettet, bár nem volt olcsó mulatság. A hátsó részen probléma nélkül ment a dolog, azóta a hátsó futómű teljesen csendes lett. Aztán szenbesültem a ténnyel, hogy elől nem ilyen egyszerű. Bár lengyel, meg olasz fórumokon taglalták, hogy ki lehet cserélni a szilenteket a bölcső leengedése nélkül, de ahogy én néztem, ehhez minimum ginekológus végzettség szükségeltetik. Pár leírást láttam itt az amoren, de pár részlet még nem világos nekem. Úgy jött le nekem, hogy a művelet egyik legkényesebb része a kormánymű csavarjainak kiszerelése ami berágódhat az aluötvözetbe. A kérdésem, ha valakinek van tapasztalata ezzel, hogy célszerűbb levegőkulcsal neki menni, vagy pedig lassan óvatosan tekergetni kifelé? A másik dolog, ami nem teljesen tiszta, hogy szükséges-e elkötni a futóművet a toronynál, vagy anélkül is leereszkedik a bölcső a kellő szintre? Elölre is köszi a válaszokat!
Coyote2018-01-11 20:46:38 // 53437
Hihihi. Nem is gondoltam :-D a lényeg a végeredmény az meg szupika lett.
Piritu - 1.000.0002018-01-11 20:38:44 // 53436
A blogodból jött az ötlet :-)
Coyote2018-01-11 20:32:51 // 53435
Én pont most cseréltem ilyen 120 +os izzóra. Nekem elég jó lett. :-)
Piritu - 1.000.0002018-01-11 20:30:17 // 53434
HB3-as izzókat nézegettem PHuBi-hoz és egy érdekes dolgot találtam:
"sima" izzó - 12V 60W HB3 P20D TUNGSRAM/GE: SZÍNHŐMÉRSÉKLET:3000KELVIN
FÉNYÁRAM:1860LUMEN
+120%-os izzó - 12V 60W HB3 53060NU MEGALIGHT ULTRA +120% P20D TUNGSRAM/GE
SZÍNHŐMÉRSÉKLET:3640KELVIN (KÉKES FEHÉR FÉNY)
FÉNYÁRAM:1860LUMEN

A fényáram a speckó szerint azonos.
Honnan az az "AKÁR 120% TÖBB FÉNY AZ ÚTON"?
Levee156SW2018-01-10 19:19:08 // 53433
Eredetileg tudtommal azert volt a keresztbekabelezes,hogy meg trafohalal eseten se alljon le teljesen egyik henger se.

Szerintem (de ez csak tipp) az emisszios normak szigorodasaval adhattak fel az elvet,mert hengerenkenti gyujtasvezerlessel mar eleg vicces lehet a trafonkent 2 henger (vagy hengerenkent ket trafo) kezelese.)
dev1662018-01-09 22:54:24 // 53432
nekem nem vált be. 3 évet bírt, de már 2 év után kezdett leépülni.
dev1662018-01-09 22:52:02 // 53431
Sziasztok! Valaki, akinek 2.4 20V-je van, tudna nekem küldeni egy MultiECUScan mérést a vízhőfokáról egyenletes utazótempó mellett (legalább 10 perc), de az egész bemelegedési folyamat érdekelne? egyszerűen nem tudom eldönteni, h tényleg rossz-e a termosztátom (még gyári), mert a 2.4 10V-hez képest (abban 3 éves termosztát van) nagy kilengéssel (kb 2 fok) tartja 81-83 fokot, de tartja, nem hűl vissza és gyorsan melegszik be. Mintha szorulna a termosztát membránja, ezért túl lassan nyitna és zárna, de az is lehet, h ennél a típusnál ez a normális. Erre keresem a választ. Semmi kedvem feleslegesen cserélni, mert lehet, h az új termosztáttal is pont ilyen lesz. Előre is köszönöm, ha valaki tud segíteni.

itt a 2-2 mérés eredménye azonos időalapra hozva. Jól látszik, hogy mennyivel nagyobb kilengéssel dolgozik a 20V.
AlfaGT2018-01-09 21:41:43 // 53430
Igen, tisztán látszik, köszi szépen!
Piritu - 1.000.0002018-01-09 21:27:13 // 53429
Mégse mókolás lesz, hanem valami változtatás au idők során.
Megnéztem az ePER-ben.
A Spiderhez készletet hoz, 2 hosszú és 2 rövid kábellel:

A GT-hez csak egyféle kábelt hoz, tehát egyforma hosszúak:

A UNIX is egyforma hosszú kábeleket dob fel az autódhoz:
AlfaGT2018-01-09 21:24:03 // 53428
A fotó nem az én gépemről készült, csak a neten lőttem szemléltetés képpen. A motorkódom AR32205. Nem hiszem, hogy bárki is megbolygatta volna. Több mint valószínű, hogy létezik mind a két verzió, a kérdés, hogy mi célból van így?
Piritu - 1.000.0002018-01-09 21:15:37 // 53427
ezen a videón úgy vannak bekötve mint nálad...
Piritu - 1.000.0002018-01-09 20:18:09 // 53426
Valami mókolás lehet a motorodon, mert a Pók bekötése is ilyen:

Sőt a gyertyakábel szettben is két hosszú és két rövid kábel volt:

Mi a motorkódod?
Kazes☻2018-01-09 18:43:15 // 53425
A tied gázos, nem? Esetleg azért, vagy valami más extra? A leömlőd is más a képen... előéletéről nem tudsz semmit?
AlfaGT2018-01-09 18:19:04 // 53424
Szevasztok! Nézem ezt a feltöltött fotót a Twin Spark motorról, és feltűnt nekem, hogy a gyújtás kábelek, amik a trafótól vezetnek a kisebbik gyertyákhoz, meg vannak kombinálva egy kicsit. Az 1-es henger trafójától vezet a kábel a 4. henger gyertyájához, a 2.-tól a 3. hengerhez, a 3.-tól a 2.-hoz és a 4.-től az elsőhöz. Az én Twin Sparkomon nem így van. Ott mindegyik henger trafójától, a saját gyertyájahoz vezet az út. Tud erre valaki választ adni, hogy mi a különbség a két verzió között?
szentkuti112018-01-09 12:41:11 // 53423
Írok az MSN-es címedre!
Csabo222018-01-09 10:15:18 // 53422
Ciao
1 db ilyen csőnek kell itthon lennie.
Írj ha megfelel a bontott.
Macccy2018-01-09 09:36:39 // 53421
Ok köszi mindkettőtöknek !!
atis_166jtd2018-01-09 09:28:14 // 53420
Azt is nézd meg, hogy euro3 198 fog, euro4 199 fog. De alvázszám szerint is tudsz keresni meg eper gyári cikszám szerint is.
frusciante2018-01-09 00:13:18 // 53419
Szia. Ha az a motor ugyanaz mint a 147 Ben az a5000 110 kW márpedig gondolom igen akkor szerintem 199 fogas... Pont itt van nálam a csomiba a levett vezérlés, és mivel reggel 6ig dolgozom így nekiáltam megszámolni... :) kétszer számoltam át mindkétszer 199 lett de ha nem vagy biztos benne vagy az én számolási képességembe 18 óra munka után akkor holnap ha hazamentem és felkeltem megnézem mégegyszer.... :)
szentkuti112018-01-08 23:49:11 // 53418
Sziasztok! 147-es Alfámban fáradt el a pirossal bekarikázott kartercső, amit értelemszerűen szeretnék lecserélni, viszont sem robbantott ábrát, sem cikkszámot, sem egyéb, hasznos nyomot nem találtam, amin keresztül meg tudnám rendelni a cuccot. Van valakinek információja azzal kapcsolatban, hogy hol találhatok akár ábra alapján cikkszámokat, esetleg ötlete, hogy honnan érdemes beszerezni? Előre is nagyon köszönöm!

Haddel2018-01-08 23:34:27 // 53417
Én mindenkinek azt ajánlom. A berlingomban 5 évet kibírt. Régi autómban is tök sokat.Ár-érték arányban legjobb.
Macccy2018-01-08 23:24:47 // 53416
Üdv
Az a kérdés Alfa GT 1.9 JTD 110kw '05 évj 937 A5 a motorkód (elvileg), ehhez milyen vezérműszíj kell? Mert a zavar ott támad, hogy a Bárdi katalógusa 198 és 199 fogszámút is hoz, többet is, ezért nem gondoljuk, hogy elírás. Tudja valaki?
Piritu - 1.000.0002018-01-08 23:18:46 // 53415
Pont olyannal szemezek...
frusciante2018-01-08 23:16:30 // 53414
A tsemben használtam nekem is 6 évet bírt! Szerintem nagyon jó árérték arányú...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak