Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Sityu2018-02-23 09:28:35 // 53562
Vettem föl értékeket, hidegindítás, melegedés és van benne pár gyorsítás is, égéskimaradásal :
https://public.tableau.com/profile/istv.n.g.sp.r#!/vizhome/Alfa156_1_6CF3_ME731_180219/Sheet1
pettinke2018-02-23 09:18:08 // 53561
hm, nem lehet valami pozíció jeladó gond? ha szar a szenzortól a jel, az ECU nem gyújt.
Sityu2018-02-23 09:03:01 // 53560
Igenigen, bocsánat, MIL lámpa nem marad égve, de misfire kódok maradnak. Véletlenszerűen a 4 henger.
pettinke2018-02-22 12:46:20 // 53559
Villog a hibalámpa, nem megy, majd egy idő után elalszik. Hibakódot nem tárol.

ez meglep! tudsz esetleg rögtön a hiba után, újraindítás nélkül kiolvasni? van olyan hiba, amit 8-10 indítózás után töröl az ECU.
Sityu2018-02-22 11:54:19 // 53558
Ah, csak már hozzászoktam a 'vidd szerelohoz' dumahoz.. Köszi a választ! Vettem fol elo adatot is, van benne hideg, meleg üzemmód, és gyorsítás égéskimaradással is.
frusciante2018-02-22 11:52:26 // 53557
Szerelt már be valaki Gt ülésszettet, 147be? Felfogató pontok nagyon eltérnek? Egyáltalán eltérnek?
gecsa2018-02-21 21:38:24 // 53556
Köszi, közben megoldódott!
Levee156SW2018-02-21 17:01:04 // 53555
Szia,az utolso mondatodat nem egeszen ertem,de szerintem is megerne egy benzinnyomas-ellenorzest a dolog.

Persze szigoruan elol,mert hatul kiakasztja a 8-baros orat is meg egy gyengelkedo darab is.
Rizzo2018-02-20 22:17:47 // 53554
Kérdezd meg "forasr"-t a blogjában találtam ilyen hibát.
Blog
Sityu2018-02-20 21:40:07 // 53553
Urak! Következővel szopolok: 156 1.6TS CF3. magasabb fokozatokban kb 4000-ig húz az autó, utána égéskimaradás. Villog a hibalámpa, nem megy, majd egy idő után elalszik. Hibakódot nem tárol. Motor épp bejáratódott, kompresszió van, lambdák gyáriak, másfél évesek, légtömegmérő kb 3 éves, NGK platinum szett 1 éves, trafók alig 1 évesek, gyertyakábelek 2 hetesek. Több napos állás után is egy fordulásra indul, alapjárat vajaskenyér, nem hangos, városi tempóban észre sem venném kb.. Próbáltam lehúzott légtömegmérővel is, ugyanaz a sztori.
Gyengélkedő üzemanyagpumpa, vagy katalizátor a GYANÚM! Beszélgetni szeretnék róla csak, nem találgatni :)
gecsa2018-02-20 20:06:30 // 53552
Valaki járt már úgy, hogy égve maradt az egyik féklámpa?
quasimoto2018-02-20 16:28:04 // 53551
Győr 50km körzetében van valaki aki már látott szétszedve Giulietta / Bravo II váltót? És hozzá tud szólni a témához?
marci912018-02-20 12:14:12 // 53550
Nem nagyon tudok kérni, de egyenlőre várok 1-2 hetet és rádugom újra a gépre, meglátjuk dob-e ki valamit :)
peter08132018-02-19 23:45:07 // 53549
Fojtószelepet kipucoltuk és a csatit is néztük már,ECUnál még nem néztem de akkor az lesz a következő.Igaz a gázpedál potméterre másik hibakódot írt és a cseréjével az a kód megszűnt,de itt olvastam hogy ez a P0220 is legtöbb esetben a potméter miatt jön elő. Köszi a gyors választ.:)
pettinke2018-02-19 23:32:30 // 53548
Egyrészt, a fojtószelep pozíció érzékelő, az nem a gázpedál potméter.
Másrészt, nemcsak a pedálnál vagy a fojtószelepnél van kontakthibás csatlakozó, hanem a kábelköteg másik végén, az ECUnál is.
peter08132018-02-19 22:57:31 // 53547
Sziasztok!
Volna egy hibakódom amivel lassan másfél éve küzdök...
P0220 Fojtószelep pozíció 2. érzékelő áramkör. Az autó már kapott 3 bontott gázpedál jeladót, a csatlakozója is ki lett iktatva, de folyamatosan előjön újra és újra a hiba, ami elég bosszantó mivel vészüzemmódba kapcsolja a vezérlő elektronikát és a 190 lóerős autóból hipp-hopp egy belét maga után vonszoló csiga lesz.
Nem mindig csinálja van mikor napokig semmi baja aztán egyszer csak meghülyül, majd a következő indításnál megint jó....vagy nem.
Ami feltűnt, hogy leginkább hideg párás időben jön elő, szóval én valami kontakt hibára tippelnék csak már nem tudom hol keressem a hibát mert a legtöbb csati már át lett nézve.
Kezdem lassan feladni hogy valaha jó lesz és el tudok vele úgy indulni hogy nem azon kell paráznom hogy melyik előzés közben fogja letiltani a vezérlőt vészüzemmódba.
Valakinek esetleg lenne valami ötlete hogy mit nézzek/cseréljek még rajta hogy végre működjön?
Bundi19732018-02-19 22:54:16 // 53546
Nem nem az enyémröl van de majd lefotózom , de nagyon köszönöm a választ márciusban viszem amúgy is mert ráncfelvarrás vár rá csak akartam tudni hogy mire számitsak elöre.
Kazes☻2018-02-19 22:41:54 // 53545
A kép sajna nem sokat mutat, ha a tiédről van... de egy zsanér azért javítható, majd a lakatos (remélhetőleg) tudja hogyan. :)
Bundi19732018-02-19 22:00:12 // 53544
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni hogy a GT-nél a bal oldali also zsanér elengedett a rozsda megette konkrétan a képen mutatva is van az a darab ami kijár mikor kinyitom az ajtót. Azt ki lehet cserélni karosszériás meg tudja heggeszteni vagy uj ajtót kell venni?
Liquid2018-02-19 18:53:32 // 53543
úgyvan, jó lenne kipróbálni egy biztosan működővel
Kazes☻2018-02-19 18:32:50 // 53542
Uhhh... ezek után simán lehet. Lehet, hogy csak leszedte a házat, hogy megfújkálja egy kis WD-vel, vagy zsír spray-vel, oszt így sikerült és ettől még jó. Ha tudnál költsönbe egy másikat rátenni, akkor azzal is ki tudnád próbálni. :)
marci912018-02-19 18:25:52 // 53541
Amikor a folytószelep házat kitakarítottam tavaly, az alapjárati motornál tapasztaltam némi "tákolást". Ez még az előző tulaj munkája. Szerintetek miért kellett ez a beavatkozás? Lehet, hogy ez bosszulja meg most magát?
Liquid2018-02-19 17:38:16 // 53540
Ilyen fulladozást nálam a koszos folytószelep, és a kirepedt szívócső okozott. Az kérdés még hogy az LMM biztosan jó-e...
Liquid2018-02-19 17:35:44 // 53539
Hát jólvan, ahhoz konkrétan nem volt nég szerencsém. A főtengely holtponti miatt viszont volt leállogatás.
Kazes☻2018-02-19 15:30:11 // 53538
A vezérműtengely jeladó nekünk pont így kezdte. Majd jött később a hibakód is ... tapasztalat. Egy 20 ezres alkatrész csere és azóta is szépen megy. Ettől még persze lehet más is.
Liquid2018-02-19 11:24:32 // 53537
Pont azokat tippeltem volna amit leírtál, hogy megcsináltad.
Mikor kezd el pulzálni? Simán alló helyzetben, vagy "kikuplungolásnál"?
Ez sztem nem vezértengely vagy főtengely jeladó, mert ha az szarakszik, akkor egyből leáll.
Még az alapjárati motor lehet érdekes.
Kazes☻2018-02-19 08:56:35 // 53536
Lehet, hogy kezd megdögleni a vezérműtengely jeladó, vagy a főtengely jeladó.
marci912018-02-19 08:10:02 // 53535
Sziasztok!
A 1.6 TS motoros járgányom elkezdte azt játszani, hogy melegen az alapjárat néha leesik 700-as fordulatra, de rögtön visszaszabályoz 1000-re majd beáll 900-asra. És szépen ismételgeti ezt. Elég bosszantó, mert amikor leesik az alapjárat, majdnem leáll. A légtömegmérő és a szonda cserélve volt, illetve átnéztem a gumicsövet és kipucoltam a folytószelep házat. Hibakód nincsen. Esetleg valami ötlet valakinek?
Köszönöm!
mgeri762018-02-16 11:57:54 // 53533
okés. Még arra lennék kiváncsi, hogy az oxigénszonda milyen elven müködik ?
159SW2018-02-16 11:42:19 // 53532
Sziasztok!
Az alany egy 159 SW 1.9 JTDm 150LE. (2007)
Van egy olyan problémám,hogy csak is 4. Sebesség fokozatban nem tudom használni az autót, ahogy berakom 4.-be rángat, fullad,leáll a motor. Rá lett dugva gépre is,de semmi hibakódot nem tárolt el,és nem is jelzett.
Valaki járt már így? Esetleg valami megoldás?
Köszi előre is a választ, szép napot! :)
frusciante2018-02-16 09:50:58 // 53531
Valaki tud ajánlani jó karosszéria lakatost Pest megyében? A kocsi alján keledző rozsda eltávolítása lenne a cél azokon a helyeken, ahol már helyzet van... Tavasszal szeretném megküldeni alvázvédővel de elötte szeretném teljesen rozsdamentesíteni... Köszönöm előre is.
TIbor2018-02-15 14:13:19 // 53530
Igen, valami olyasmi módon. Én nem rongyot alkalmaztam, hanem több réteg hullámkartont, nem szorítottam be a satuba a bütyköket, csak annyira, hogy ne tudjon elfordulni, egyszerre mindkét össze tartozó bütyköt támaszd meg, illetve a vezmódhoz legközelebb esőket fogd be a satuba. Ezen kívül egy jó markos legény (szigorúan szingli) még foghatja is plusszban a tengelyt. Le kell jönnie.
marci912018-02-13 15:08:25 // 53529
Köszönöm az infókat! Én arra a szimeringre gondoltam, ami a módosító háza és a hengerfej között van. Pusztán csak azért gondoltam rá, mert ennyi idő alatt már lehet elöregedett, de ha a tapasztalatok nem ezt mutatják, lehet én sem fogom bántani.
Hogyan célszerű tehát a módosítót akkor letekerni a tengelyről? Láttam olyan fotót, hogy a tengelyt betekerték ruhával és úgy fogták a satuba be. Nem tudom ez mennyire jó megoldás.
Bundi19732018-02-13 15:00:25 // 53528
Sziasztok ! Van valakinek karosszériás tippje , hogy hova vihetem szeretett GT-met . A két oldalsó ajtó alatti lemez rozsdásodik meg volt egy patkázás ki kellene kicsit húzni . Ha van valakinek tippje nagyon megköszönöm. Szép napot!
Kazes☻2018-02-13 14:41:17 // 53527
Egyetértek Tibor cartársal, de ha ki akarod cserélni a szimeringet, akkor a vez.módhoz a Külső átmérő (mm) 68, Belső átmérő (mm) 55, Vastagság (mm) 8, pl. ELRING (477.010) 2.942 Ft a Bárdinál. A másik Külső átmérő (mm) 42, Belső átmérő (mm) 30, Vastagság (mm) 7, pl. ELRING (505.838) 1.044 Ft, ugyanott.
TIbor2018-02-13 13:02:50 // 53526
Szia !
Nem akarok vitát gerjeszteni ezért az alábbi válaszok az én véleményemet és tapasztalatomat tükrözik.
1. A vezmód szimeringjét még soha nem kellett cserélnem egy TS-en sem, ott nem szokott gond lenni.
2. A vezmódot letekerni a veztengely kiszerelése nélkül szerintem nem szerencsés, sőőőt
3 A szettben gondolom azért van 2 pár idom, mert külön van az 1.4-1.6 és az 1.8-2.0 motorokhoz
marci912018-02-13 08:20:10 // 53525
Tudnátok a TS vezérlés cserében segíteni? Szeretném magam megcsinálni, már rendeltem vezérműtengely rögzítőket. Elég sokat kutattam leírások után, de pár dolog nem volt egyértelmű:
1. A vezérlésmódosítónál milyen méretű szimering van (tudtommal nem adják hozzá)?
2. A vezérlésmódosítót ki lehet tekerni azzal az egyedi szerszámmal úgy, hogy nem szerelem ki a vezérműtengelyt?
3. A szetthez miért adnak 4 rögzítőprofilt, miközben mindenhol csak kettőt használnak belőle?
Köszönöm!
127_sud2018-02-12 12:14:42 // 53524
Szerintem nem nagyon lesz 50 alatt sehol.
Piritu - 1.000.0002018-02-12 12:06:25 // 53523
Mondjuk az adok-veszek első hirdetőjétől. Erhard242 név alatt bújkál...
marci912018-02-12 11:36:02 // 53522
Szeretnék beszerezni Twin Spark vezérlésmódosítót. Honnan tudok jó áron beszerezni? Az 50E Ft-os árat azért tulzásnak tartom. A nagy autósboltokban állítólag nem kapható.
Piritu - 1.000.0002018-02-12 07:12:41 // 53521
Két dolgot kell/lehet nullázni. Az egyik a szerviz km számláló, a másik az olajcsere számláló. Emlékeim szerint az egyik a "motor", a másik a "szerviz" menüpont jobb oldali fülén lehetséges.
frusciante2018-02-11 23:09:59 // 53520
Az olajcsere óta megtett kmet le tudom én nullázni messel? Vagy azt magának kéne? Gondolom biztos nem... Köszi a segítséget.
frusciante2018-02-11 23:00:35 // 53519
Novemberben cseréltem benne olajat, de akkor a selénia 5w40es olajat raktam bele ami ugye b3as tehát nem jó a dpfhez de használtam aztán 6.000 km után olajcsere figyelmeztetés(azt hittem, h azért szól mert maxra töltöttem és a dpf esetleg még adott neki gázolajat, igaz mindig rendesen tudott regenerálni szóval elvileg oda nem juthatott de megijedtem) és egyből lecserélem xadora ami c3as... A szerelőnél meg kiderült h szervíz üzenet volt ami elvileg ha jól tudom 30.000ként feljön... Ezt kiütöttük, (neki mem mes van hanem valami autodiag v vmi ilyesmi...a kocsi most nem jelzi a change oil témát és ugye 30.000 után újra emlékeztet, de a 24.000et nem értem, mertt kB. 900 km van az új olajban max 1.200..
Piritu - 1.000.0002018-02-11 21:38:21 // 53518
Mondjuk a lenti olajcsere óta megtett 24.147,6 km és a következőig még megtehető 28800 km is érdekes. Mindezt 95,999%-os olajjal (ami % a nulla felé megy).
Piritu - 1.000.0002018-02-11 21:35:28 // 53517
A csere (vagyis a nullázása) óta eltelt km-t mutatja.
frusciante2018-02-11 21:21:48 // 53516
"Odometer at Last DPF replacement"
Ez a MESben azt jelenti, h az utolsó dpf csere óta megtett km, vagy h ennyi km után kell cserélni? Ez egyébként szervíz üzenet? Olyan mint az olajcsere? Honnan tudja(tudná) a vas, h mennyi van hátra még a dpfnek? Használattól eléggé változhat az élettartam nem?
pettinke2018-02-10 10:21:01 // 53515
De hiába próbálsz a 47 problémájára következtetni a 75-ből, ha egyszer semmi közük egymáshoz, alapjaiban teljesen más konstrukciók.
Bontottan nem kapsz a 75-höz nemszart, mert öreg hozzá minden, amit bontottak...
frusciante2018-02-10 08:52:33 // 53514
Én egy szóval sem írtam, h van bennük közös, csupán leírtam amit én tapasztaltam, az a 75 egy barátomé volt kiment külföldre dolgozni és odaadta addig ( eladni nem akarta 2-300ért viszont azt sem akarta, h ott rohadjon rólam meg tudta, h imádom) h ha van kedvem hátulkaparóssal játszani néha hajtsam meg. Ugyanúgy zúgott mint ahogy a Cartárs leírta (lenyomott kuplunggal megszünt) gondoltam megírom... Bontottan meg nem szart kell venni és kész, jó helyről Trencsik, Petiék érd kell venni és nem szart kapsz nem tudom mennyi lehet egy váltófelujjítás, de gyanús h a 75 ára rámenne mégegyszer.... A szerelőm csupán gazdasági szempontból néz egy autót megéri rákölteni az adott pénzt vagy nem... Nyílván ha vki autóbuzi és azt mondja neki, h te én akkor is ezt akarom megcsinálja, csupán jószándékból mondja el a saját véleményét és nem lustaságból.... szerintem nem ismered, Így meg nem kéne róla véleményt mondani... Én lassan 10 éve hordok hozzá egy ts-t ami 18éves közeledik a 400hoz és még mindig megy hibátlan nincs se motorikus se váltó gondja 3 dl eszik 10.000 ként olajból. És ezt annak a pénznek,
És figyelemnek köszönhetem amit ráfordítottam illetve a szerelőmnek...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak