Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Poló2006-04-15 20:58:35 // 11323
És most érezhetően jobban is megy az autó?
Poló2006-04-15 20:56:28 // 11322
Róla eddig csak jókat hallottam, ezúttal tőled is :-)
Laca622006-04-15 20:54:22 // 11321
Piri
Poló2006-04-15 20:53:29 // 11320
Ki volt az, aki helyrehozta az autód?
Laca622006-04-15 20:50:22 // 11319
Láttam mit tett a gépembe.Laikusként is hihetetlen.
Poló2006-04-15 20:46:35 // 11318
Neki kellene bíróságra járnia...
Laca622006-04-15 20:43:37 // 11317
Sziasztok ! Lehet,hogy off-nak tűnik a téma,de nem bírom magamban tartani.Bocs!Mikor hozzám került a vas,elvittem hogy cseréljenek le rajta minden fontos cuccot.Mondták,vez módosító,szíjak,görgők,cserélve.118 pénz kifizetve.Autó megy, ezután 12000 KM után újra fucsa hangok.Elviszem egy másik szervízbe,szétszedik,mutatják,ez amit beletettek,nem a verdába való !!!A Vez.módosító egy másik szériában működik,de az én gépem-ben nem !!!Gyorsan rájöttem,átvertek.De nagyon.Az új szervízben megcsinálták a gépemet,de nagyon !!Beletettek egy 2 literes vezérműtengelyt a hozzávaló módosítóval.A szerelő Team szerint úgy megy mint egy 2 literes.Szerintem is !!!!Ha valaki kíváncsi,hol b@sztak át,mailben elmondom,mert a srác is figyeli a lapunkat.Nem akarok bíróságra járni.Aki viszont helyre tette a gépemet ,igazi ALFA szakember !!!!!!!!!
zee2006-04-15 08:42:08 // 11316
Csak a Fiatokat csinálják meg ingyenesen vagy vihetem az Alfát is?
Gordon2006-04-15 07:59:21 // 11315
Próbáltam nézegetni és szerintem sajtolt! Össze van préselve a gyűrű a gumival!
granturismo2006-04-14 19:01:19 // 11314
Ha a gyűrű olyan mint a kulccsomókon ami van, egy kis szakaszon duplán fut. Ha olyan akkor tudod szétfeszíteni és lekapni, ha egy sajtolt gyűrű akkor gázosabb. Akkor esetleg le lehet ütni és rátenni ezt a másik fajta gyűrűt. Nem tudod lefotózni?
Gordon2006-04-14 18:25:12 // 11313
Egy fém gyűrűt látok, amit nem tudok megmozdítani. Olyan mintha össze lenne az egész préselve! Félig kint van a gumi, félig meg bent! Legalább is egy része.
Poló2006-04-14 18:23:55 // 11312
Mit csinálnak a vasammal, ha elviszem? Diagnosztikát is?
granturismo2006-04-14 18:20:36 // 11311
Attól függ milyen a lengőkar-gumisapka rögzítése. Ha peremezett akkor csere.:-(( Ha a gumisapkát egy acélgyűrű szorítja a helyére, az elcsúszott és azért mozdult el akkor meg lehet igazítani, bár akkor én kivenném a lengőkart, kimosnám a gömbfejet, újrazsíroznám, sapka vissza és úgy tenném össze. Ha az acélgyűrű elveszett akkor olyat tudok adni esetleg.
Xixo2006-04-14 13:15:21 // 11310
Igyenes átvizsgálás van a Fiat márkaszervízekben!!! www.fiat.hu (csak haldoklik a gép és nem tudok linkelni)
Gordon2006-04-13 15:05:42 // 11309
S.O.S. segítség kellene! Most rakattam fel a nyári gumikat és ilyenkor át szoktam nézni a kocsit! Sajnos észrevettem, hogy a jobb felső lengőkar gömbfejét védő gumi egy helyen kijött a helyéről. Amennyire látom a kijött kenőanyagtól a gumi nincs sem szakadva, se repedve! Kérdés vissza lehet e rakni ezt a gumit, vagy lengőkar csere?
cipesz2006-04-12 22:38:12 // 11308
Hello ! Köszi a segítséget, ha csak 10-es körül van, akkor szerintem nem próbálkozok. A cserét meg megcsináljuk mi, sóginak megvan hozzá minden :) Még 1x kösz ! Üdv, G.
granturismo2006-04-12 22:30:09 // 11307
Szia cipesz. Ez elsősorban attól függ, hogy a lengőkar gömbfeje milyen állapotban van. Ha a gömbfej még szorosan áll a fészekben akkor elég csak a szilentet kicserélni, ha már a gömbfej is laza akkor komplett lengőker csere. Egyébként a kar kompletten 10eft magasságában van, úgyhogy szerintem nem olyan rettenetes összeg kompletten sem. A szerelés meg mindenképpen ugyanannyi, mert a kart mindenképpen ki kell szedni + még a rossz szilentet a karról le kell venni, az újat fel kell sajtolni az + idő ami a komplett karcserénél ugyebár nincsen. 2-3000ft körül van a szilent plusz a szilentcsere egy ezres úgyhogy 5-7eft-ot lehet spórolni.
cipesz2006-04-11 22:36:05 // 11306
Hali ! A véleményeteket szeretném kikérni a következő ügyben : (146ti,1996) a jobb első lengőkar also szilentje elég gatya állapotban van, erősen cserés... A szerelőm (a sógorom) azt mondja, hogy jobb lenne az egész lengőkart cserélni, én mégis kétségek közt leledzek, mert azért az egy kicsit drágább mutatvány, mint egy szilent... (és akkor hogy kuporgassam össze a következő Alfára a pénzt ? ;) Vélemények ? Üdv, G.
DCS2006-04-11 13:20:19 // 11305
hála istennek sok okos ötletet kapsz így látatlanban ,ebből remélem meg lesz a megoldás.../ vagy bendix csere vagy füldugó szerintem/
Karakot2006-04-11 13:16:54 // 11304
:))))) Szóval nem tárcsa és nem Szamosi :))) Kissé figyelemzavaros voltam :)))
Gordon2006-04-11 12:51:16 // 11303
Csiki-Bege volt! De elméletileg holnap meg is lesz a szett, elölre és hátulra is!
Karakot2006-04-11 12:32:16 // 11302
Bocs, most látom, hogy a betétekről volt szó, nem a tárcsákról. Akkor sorry, a betétekkel azért más a helyzet. Biztonsági kérdések kevésbé merülnek fel, ha túlhasználod, akkor tönkreteheted a tárcsákat. De annak már hangja is kell, hogy legyen :)) Ha a Szamosiék azt mondták, hogy végük, akkor cseréld őket, szerintem 1-2 ezer km ide vagy oda nem ér annyit, hogy kísérletezgess vele.
Karakot2006-04-11 12:27:10 // 11301
A fékhatás nagyon sokáig nem romlik, a gond csak az, hogy egyszer csak elpattan az elvékonyodott tárcsa egy hirtelen, nagy fékezéskor, és abból baj lehet. Szerintem nem érdemes kockáztatni, az alapján amit írtál a mostani tárcsáid futásteljesítményéről azt mondom, hogy megdolgoztak az árukért rendesen. :)))
Poló2006-04-11 11:43:14 // 11300
Van egy ismerősöm. Volt neki egy 156 2.0 TS. Lassan egy éve adta el, akkor nekem még nem volt autóm. Mindig mondta, hogy susog a motorja. Mikor bemelegszik, akkor abbahagyja. Egy halom pénzt ráköltött, de nem jöttek rá, hogy mi a baja (márkaszervíz). Hiába mondtuk neki, hogy ne foglalkozzon vele, ha amúgy minden oké.
Gordon2006-04-11 11:41:02 // 11299
YES, így van, de nekem nem sűrűn jön elő! Mennyi eg ilyen bendix és csere?
Slowfeet2006-04-11 11:40:30 // 11298
Bár van még egy tippem!!!!! Ugyan nem hallottam milyen a hang, de a kevés szervofolyadék miatt a kormány is tud csúnya hangot hallattni hidegindítás után pár másodpercig......
Slowfeet2006-04-11 11:38:52 // 11297
Á az vonyít, az önindító meg darál kb sviiiiiiiiiiiiiii és grhzeeeeeeee ha érzed a különbséget :)))
Poló2006-04-11 11:37:43 // 11296
Az nem inkább szíj?
drPN2006-04-11 11:36:23 // 11295
Tudom én... Csak reménykedem vmi olcsóbb megoldásban...
Gordon2006-04-11 11:35:36 // 11294
Nekem is szokta csinálni, de kb 1 hónapban egyszer, főleg ilyen nyirkos időben mint most.
DCS2006-04-11 11:29:26 // 11293
önindító bendix....
András bácsi2006-04-11 11:28:13 // 11292
Elvileg nulláig is le lehet koptatni, de nem túl biztonságos.
Gordon2006-04-11 11:14:38 // 11291
Elöl meg még éppen nem látszik a szál ami gondolom bejelezi a kopást a középkonzolra.
András bácsi2006-04-11 11:11:41 // 11290
Az már csereközeli állapot.
Gordon2006-04-11 11:06:46 // 11289
Hátul van 3mm kb, az jó?
Poló2006-04-11 10:58:28 // 11288
Ez függ attól is, hogy hogy vezetsz. Mennyire használod ki a motorféket, ha fékezel, akkor mennyire erőseket stb. Ha leveszed a kereket, akkor lehet látni milyen vastag az a fékbetét.
Gordon2006-04-11 10:55:59 // 11287
Azt tudom, de kérdés olyan betét van e benn és be van e kötve az érzékelő? Csiki-Bege-nél 2000km-et mondtak az első betétekre Februárban, azon túl vagyok, de nem érzem, hogy valami baj lenne és nem is jelez az érzékelő sem! Hátsók mennyivel futnak/bírnak többet?
Poló2006-04-11 10:44:07 // 11286
Ha az elsők kopottak, akkor kigyullad egy lámpa a műszerfaladon.
Gordon2006-04-11 10:32:48 // 11285
Fékbetétekre van valami referencia adat, hogy mikor kell tuti cserélni? Illetve 58000km-nél gondolom érdemes elöl és hátul is cserélni, ha eddig még nem volt.
Poló2006-04-07 20:14:28 // 11284
Kipuccantottam a pillangószelepet meg a légtömegmérőt is. Jobbnak tűnik. Majd kiderül. Mégegyszer köszi a segítséget.
Zoli2006-04-07 16:11:34 // 11283
A kép elmaradt...
Zoli2006-04-07 16:10:42 // 11282
Eme szerkezetet én Gl-fejnek ismerem és az általad említett dolgon kívűl sok-sok mindenre jó... Pl: Sud-33 alsó lengőkar...
Poló2006-04-07 15:58:03 // 11281
Olvasd el Granturismo linkjét a 11282-es hsz-ben. Sok hasznos infó van az alapjáratról, alapjáratingadozásról. Lehet, hogy benne van a megoldás.
drPN2006-04-07 15:31:33 // 11279
Vki? Nincs ötlet?
Fürjjózsi2006-04-07 14:31:25 // 11278
Ez a cikk nagyon rendben van, igen értékes, köszönet érte!!
granturismo2006-04-07 13:54:54 // 11277
Írtam egy cikket régebben erről a Bravosok oldalára. (A TS-en is ugyanilyen fojtószelep van úgyhogy használható info neked is.) link
drPN2006-04-07 13:01:58 // 11276
Szerintetek mi lehet az oka, hogy néha ha benyomom a kuplungot, akkor nagyon alacsony fordulatra esik vissza a fordulatszám, 500-1500 között ingadozik egyet-kettőt, aztán beáll szépen az alapjáratra.
Slowfeet2006-04-07 11:30:04 // 11275
Nekem is csak hidegen csinálta...és Szamosiék segítettek, de az árat már nem tudom, sztem 10K alatt volt...
Ollah2006-04-07 11:29:52 // 11274
3.0 24V injektorok eladók! 6 db, 273 ccm/min-t tudnak. Ha valakit érdekel, az oldalamra írjon. Köszi.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak