Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
kru2006-05-16 11:04:55 // 11722
lencsea,
giovanni nincs netközelben, én közvetítek:
a főtengely jeladót még nem nézték, ellenben diagnosztika neked a jeladó csere előtt kidobott valamit? ráduktátok examinerre?
mert gio-nak azt írja, hogy minden rendben, ennek ellenére se kép, se hang.
miért nem írja ki az átokfajzat, hogy a főtengely jeladó nem válaszol vagy bármi...
köszi, életmentő lenne!
Longman2006-05-16 09:26:10 // 11721
Buddha: Köszönöm a hozzászólást! Úgy néztem hogy a szimmeringház nem deformálódott, de még ránézek. Az viszont stimm, hogy a szimmeringnél nincs olajnyomás, mégis kicsúszik. Most próbálunk rájönni miért.
lencsea1552006-05-16 08:53:20 // 11720
MEGVAN!
Főtengely jeladó !
A bontóban kitépték a motort és a jeladó ezt nem viselte el.
Egy szerelő barátom mondta hogy a problémák elkisérik, ismétlődnek az embernek minden autóján.
És bejött. Amikor megvettem a Q4-et, 1 hétig szivtunk mert a jeladó vezetékét rosszul vezették el és a motortartóbak szétnyomta. Néha volt jel néha nem. Amikor mértük, jó volt.
Most is mértük az ellenállást, jó volt, mégsem müködött.
Kivettem a régi motorból a jeladót, rádugtam, egy vasrúd előtt mozgattam, öninditó és kapcsolt a szivattyú, labmda, spriccek.
1 órás 4 kezes vak tapagoatózás alulról, oldalról, 5 ös belső nyilású csavar..., csere, inditás, és BEINDULT.
Zsifi2006-05-16 00:06:01 // 11719
Nincs kizárva, hogy van ragasztó is. Nekem mindkettő ragasztott volt.
Gordon2006-05-16 00:00:57 // 11718
Illetve bocs ott valóban van egy is pöcök amivel össze van pattintva, de én az elem tartó kis műanyaggal szembeni részről beszélek, ott van egy kis ragacs!
Gordon2006-05-15 23:59:22 // 11717
Hát én elég vastag ragasztó anyagot láttam ott!
Zsifi2006-05-15 23:56:26 // 11716
A kulccsal szemben tehát a keskenyebbik végén össze van pattintva.
Gordon2006-05-15 23:40:21 // 11715
90%-ban igen, mivel sajnos az elemmel átellenes oldalon egy kis részen ragasztva is van a kulcs, de a nyákot/panelt ki lehet épp szedni! De sajan ilyen mikro forrasztóm nincs!
Zsifi2006-05-15 23:01:07 // 11714
És így már szét tudtad szedni?
Gordon2006-05-15 22:53:38 // 11713
Az AR jelet tapéta vágóval sikerült kioperálni, mert annak van olyan hegye és vékony pengéje amivel fel lehetett feszíteni!
Gordon2006-05-15 22:23:40 // 11712
Szívás, mert egy kis helyen ragasztva is van ráadásul olyan mütyür, hogy nekem nincs hozzá forrasztóm! Így el kell vinnem egy ismerőshöz! Szerencsére pont annyira szét lehet nyitni/feszíteni, hogy ki lehessen venni a nyákot!
Zsifi2006-05-15 21:21:01 // 11711
Kétoldalas ragasztóval van beragasztva, hegyes tárggyal ki tudod a helyéről billenteni és eléd tárul a csavar, kitekerve ketté fog nyílni kis ráhatás után a műanyag borítás. Ezt követően tudod forrasztani a kapcsoló lábát.
Gordon2006-05-15 21:16:18 // 11710
Hm... na step by step! A kis reteszt kinyitottam, amivel kijön egy műanyag lapka az elemtartóval meg az elemmel! What is the next step? Mert az AR jelet nem tudom hogy vegyem ki sérülés nélkül! Ha alatta van a csavar!
Zsifi2006-05-15 21:11:47 // 11709
Nem a kapcsoló megy szét hanem a forrasztás engedi el.
Gordon2006-05-15 21:07:20 // 11708
Az egyik kulcs tök jó, a másik vacakol! Én is a mikrokapcsolóra gondoltam, de ennyi idő alatt szétmegy? Testing!
Zsifi2006-05-15 20:37:38 // 11707
Ha sikerül szétszedni akkor a mikrokapcsolót kell visszaforrasztani és üzemel továbbra is. Ezt már én legalább háromszor leírtam ebben a topicban is és nem akartam ismétlésbe bocsátkozni azért nem írtam rá tegnap.
Buddha2006-05-15 20:35:48 // 11706
Az olajnyomás nem nyomhatja ki a szimmeringet, esetleg a szélsőségesen magas kartergáz de ez nálad kizárt! Cserélj szimmeringet de valami jófajtára és kend meg a külső felét valami enyhe szilikonos tömítővel. Várj pár órát, hogy megszáradjon, így a helyén marad!
Azt viszont ki kellene vizsgálni, hogy miért mászik ki a helyéről. A szimmeringház nem sérült, repedt, deformált, ovális? Mert akkor ezt kell cserélni!
Zsifi2006-05-15 20:34:39 // 11705
Az embléma alatt van egy csavar amit ha kihajtasz akkor szétszedhető(kivételt képez ha ragasztva is van).
kru2006-05-15 20:29:05 // 11704
gordon, a pótkulcsoddal és bénázik a rendszer? vagy nem olvastam figyelmesen.
a 156 bicskakulcs esetében le kell venni az alfa romeo jelet is, alatta van egy kis csavar, ha jól tudom.
ebay-en lehet találni bicskakulcsokat pár euróért, abból meg a tiédből lehet egyet csinálni, vagy rendelsz egy újat és átprogramoztatod a code dobozt, de úgy vélem az nem lesz olcsó.
Kilo166 (Droid#1)2006-05-15 20:21:02 // 11703
Akkor nem.... a 156-os topicban nincs olyan aki már látott olyan embert, akinek van olyan ismerőse aki szedett szét ilyet? Ha nem, akkor szervíz. Bár ha két kulcsod van ,akkor tapasztalat szerzésért rápróbálhatsz.
Gordon2006-05-15 19:54:53 // 11702
Nekem 156-van és a 2002-esnek szép bicska kulcsa van! Az elemcseréhez csak ki kell nyitni egy 2 állású reteszt és kivenni egy tartót amiben van az elem! NO MORE! Próbálkozzak a hosszában szétszedéssel??? Mert se csavar, se semmi nem látszik, csak az elem érintkezői illetve jobban benézve a nyák alsó része meg a forrasztások.
Longman2006-05-15 19:15:54 // 11701
No, szétszedtük a gépet újra.
A folyás újra a főtengely szimmeringtől jön, és rájöttünk hogy a múltkor is az volt a baj(a 2. esetnél). Most már az is feltűnt, hogy a szimmering kintebb van mint kellene, ergo kicsúszott a helyéről. Most már beugrott hogy a legutóbb is kintebb állt. Szóval vmi kinyomja magas fordulatszámon, kérdés az hogy a főtengely, vagy az olajnyomás. Az olajnyomásom hidegen/alapjáraton 4 bar, viszont meleg motornál sem kevesebb 3,8 barnál. Viszont mióta nálam van a kocsi, ez ilyen.
Poló2006-05-15 19:13:49 // 11700
Nagyon nehezen jön csak szét.
Kilo166 (Droid#1)2006-05-15 19:11:16 // 11699
Biztos hogy szét lehet szedni, mert az elemet valahogy cserélni kell. Nálam a hossztengelye mentén jön szét és ha jól emlékszem csak szét kell pattintani.
Gordon2006-05-15 19:06:46 // 11698
Könyörgöm, kulcsra, valakinek, valami tipp! Szét lehet szedni a kulcsot? Ahogy elnézem sérülés nélkül nem! Pedig egyre vacakabbul működik! A másik ok, de ha ez végleg elromlik akkor pótolni, javítattni kell! Kérdés lehet e javíttatni?
giovanni2006-05-15 15:32:35 // 11697
Nagyon furcsa..
100%-ig ugyanez a hibajelenség a GT puntomon most (motronic 2.7)..
Compit ne cserélj mert az nekem nem jött be, most hétvégén csináltam... és ugyan úgy nem jön ki a jel az új-ból sem....
Ha van valami fejlemény írd be légyszi vagy küldd el mélbe..
Köszi
DCS2006-05-15 13:55:22 // 11696
ha elhozod megnézzük ,ahogy mondtam telefonon is...,de így látatlanban?? nagyon nehéz!
Longman2006-05-15 11:33:17 // 11695
Szia, köszönöm a tippet, de szerencsére a főtengelynek semmi baja, az tökéletes. Másodjára már nem a szimmeringnél, hanem egy csavarnál folyt az olaj. Most harmadjára hol folyik, azt még nem tom. Gondolom ahol utat tört magának a nagy nyomástól. :)
kertecs2006-05-15 09:46:22 // 11694
Remélem neked nem ugyanaz a bajod, mint ami az én gépemmel volt/van... A tünetek dettó, dől az olaj a főtengelyszimeringnél, csak mi azonnal rájöttünk szerencsére, hogy vmi gebasz lehet még.
Ha annira elkopik a támcsapágy, hogy ki tud fordulni a helyéről, a főtengely olyan mértékben el tud mozdulni, hogy lefut a szimering a futófelületéről és ott aztán akkor nekem 1 liter olaj ment el /15 perc autózással...
Ellenőrizni kell a főtengely vízszintes elmozdulását (end float), manualban benne van, max tizedmm-ek lehetnek. Támcsapágy nélkül vagy 4-5 mm : (
Longman2006-05-15 09:34:00 // 11693
Szia, nívónál nem löki, kartergázcső tiszta, olajszűrő OK!! Ezeket első körben néztem már.
Az olajnyomás alapjáraton akkora, mint ezelőtt, sajna kiforgatva elfelejtettem ránézni a műszerre. :(
Csak a túl magas nyomásra tudok már gondolni, csak azt kell kideríteni mitől keletkezik.
Gordon2006-05-15 08:56:32 // 11692
A kulcsra senkinek semmi tippje?
veteranviking2006-05-15 08:38:19 // 11691
olajnyomásod mekkora?
olajszürővel nincs semmi gond, rávaló?
kartergázcső dugulás, nivópálcát kilöki?
Hirtelen ennyi....
Longman2006-05-15 07:39:55 // 11690
Sziasztok, van egy óriási gond a gépemmel és nagyon tanácstalan vagyok, hátha van vkinek néhány tippje.
Szóval elekezdett folyni az olaj a kocsimból elég erőteljesen. Először Főtengely szimmeringet (elsőt) cseréltünk mert pont onnan folyt az olaj. Kész lett, használtam egy napot sétatempóban, nem volt probléma aztán másnap a Bükkben (kicsit gyorsabb tempó után) azonnal elkezdett folyni belőle.
Megint szétszedtük, és pontosan az olajpumpán lévő csavar alól folyt. Szétkap, tömítés a csavar alá, összerakás, no olajfolyás. Ez volt tegnap. Gondoltam ma kipróbálom így reggel, mert nem bíztam a sikerben. Fel az autópályára, sétatempóban mentem 30 km-t. Beértem a városba, megálltam, nézem nem folyik. Na akkor kapcsoljunk rá. 2-3, 6000-ig, na onnantól dőlt belőle az olaj.
Tanulság: teljesen mindegy mit cserélek, miután magasabb fordulatot kap azonnal elengedi valahonnan az olajat. Kérdés csak az hogy miért?
No, tipp? :)
Kpeki2006-05-14 23:40:34 // 11689
Köszönöm a képet!!
Buddha2006-05-14 23:23:29 // 11688
Nem tudtam beilleszteni, nézd meg a lapomon!
Üdv.
lencsea1552006-05-14 23:05:03 // 11686
146 ti, motronic M2.10.3. motorcsere, előzőleg hajtókartörés, valszinűleg ment az autó előtte.. :)
Uj motor blokk hengerfej alatt, azon kivül minden ugyanaz.
Inditás közben nem indul el a benzinpumpa és azok a dolgok amiknek akkor kellene elindulni, motorvezérlő nem ad jelet.
Mi lehet a hiba?
/ kulcs-kód rendben, relék, benzinpumpa direktbe megy, injektor hibajel világit /
Krisz1452006-05-14 21:09:12 // 11685
Elmész a Szamosiékhoz és megmondják neked!
Poló2006-05-14 21:04:21 // 11684
Nem jó a kézifékem. Lassúl az autó, de nem satuzik be a kerék még kavicson sem. Üzemi fék jól fog, ABS működik, autó hamar megáll. De a kézifék nem olyan, mint volt. Mi lehet a gond?
Kpeki2006-05-14 20:05:34 // 11683
Mert azon hezitálok, hogy honnan tudod hogy nem hidrótőke hanem vez. mod...
Krisz1452006-05-14 18:09:38 // 11682
Képem nincs róla, még nem kellett cserélnem
cipesz2006-05-13 22:56:06 // 11681
Hali !
Kicsit elakadtam egy szerelési munkálat közben, úgyhogy tőletek kérek segítséget, valaki már biztos csinálta :
Az autó 146, 1996, 2.0ti
Szóval a belsőlevegő keringetés motorja úgy gondolta, hogy többet nem nyit ki... Nekiállatam, hogy majd jól kiveszem, de olyan ügyesen el van dugva, hogy csak az alábbi dolgokat tudtam egyelőre megcsinálni :
- középről minden cucc kibont
- utasoldali légzsák félretesz
- minden látható és elérhető csavar kiszed
- váltó-box hátrahúz
Ezzel azt akartam elérni, hogy a műszerfal alsó része - ami takarja a belátásom - kijöjjön, de ez egy nagyon makacs műanyagnak bizonyul.
Van valahol egy trükkös csavar ? Esetleg patentok tartják a helyén ?
Láttam négy pop-szegecset is, talán azok a ludasak ?
Előre is köszi minden tippet !
Üdv,
G.
Kpeki2006-05-13 21:31:37 // 11680
Vkinek nincs 1 képe rola, vagy ePER-ben véletlen nincs benne, igaz hoyg kerestem de nem találtam, hátha vki ugyesebb mint én...
Gordon2006-05-13 20:13:22 // 11679
Valami gixer van a kulcsommal. Van hogy nem veszi a jelet a kocsi, vagy ha ajtót akarok nyitni a csomagtartót nyitja, vagy egyáltalán nem reagál és nem nyitja sem a központi zárat se nem riaszt ki! Elem vacak volt, az cserélve lett, de még mindig fennáll a probléma, hol jó hol meg nem! Valszeg a mikrokapcsoló lehet, mert amikor nem működik látom, hogy a kis kontroll led a kulcson nem világít! Lehet ezt valahogy javítani? Szét lehet e szedni a kulcsot? És ha igen hogy?
Krisz1452006-05-13 20:04:28 // 11678
Állítólag dízeles hangja van az autódnak
Kpeki2006-05-13 19:37:16 // 11677
Srácok honnan lehet tudni hogy ezeknél a változó szelepvezérléső TS-eknél a vezérlés modosito rossz?
granturismo2006-05-12 15:44:28 // 11676
Nem ez nem.
kertecs2006-05-12 15:32:04 // 11675
Ez kiderülhetett volna számomra is az alkatrész-cd-ből? Mert én ezt hiába kerestem : ))
Kiskalap2006-05-12 15:24:59 // 11674
okés igy gondoltam én is, köszi szépen a segítséget :)
granturismo2006-05-12 15:22:04 // 11673
Nem ez az önindító cikkszáma. Ehhez az önindítóhoz való bendixet kell adnia a fázisvadászodnak.