Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

kando.2006-05-29 15:41:11 // 11922
Én lehet, azt tennék a boxiba, ha egyszer lesz végre.. :)))
Simonsan2006-05-29 15:35:28 // 11921
Szia! Eredetiségvizsgálattal foglalkozom, a következő fog történni (legalább is nálunk): Már nem mi adjuk a minősítést, hanem a BM! Mi a BM szerverére felrögzítjük az adatokat és a program adja rá a minősítést, amit csak átíráskor az okmányirodában fogsz megtudni. Elvileg, ha nem olvasható tökéletesen az alvázszám, akkor azt választjuk, hogy nem olvasható. Igazolást megkapod, okmányirodába elmész ezzel, ott kapsz egy határozatot, amivel el kell menned egy műszaki vizsgaállomásra. Ott beütnek az autóba 2 db "TSC"-és kezdetű alvázszámot, két különböző helyre (előre és hátra). Ha ez megvan, vissza az okmányirodába és megkapod a forgalmit. Ennyi, ezután ez lesz az autó alvázszáma, ez kerül a forgalmiba is. 2. verzió: Az eredetiségvizsgáló "látni fogja" jól az alvázszámot és akkor nem kell semmi extrát csinálnod. De szerintem nem egy nagy kunszt ezt végigcsinálni és nem lesz semmi gond a kocsival. Nem hiszem, hogy 5-10 ezer FT-nál többe kerülne egy TSC-s alvázszám beütése. Kérdezz meg egy vizsgaállomást, ott tudni fogják. Hali!
Don Gombóc2006-05-29 15:33:53 // 11920
Vicc is ez vazze. Pedig egy jó karbival még az euro normák is teljesíthetők lennének.
GEORGE2006-05-29 15:31:44 // 11919
Nekem is kéne 4db belöle! :-)))))
Don Gombóc2006-05-29 15:30:18 // 11918
Szomorú ez. A számítógép szerint minden jó és mégis szar, vagy fordítva. Nem tudnak hibát diagnosztizálni korrektül sehol, és csak próbálgatják a hibát kiküszöbölni minden cucc cseréjével,ami ugyebár több száz ezer is lehet, aztán annyi. Erről szól a legutóbbi uniós felmérés, ami szerint az elromlott autók 70%-ának elektronikus problémája van. Az elektronikai cégek meg híznak. Hajrá karburátor!!
GEORGE2006-05-29 15:19:53 // 11917
Nekem 63ezernél tettek bele egy felújjító szettet 98-nál ment bele a második szett azóta 107ezernél tartok és no hang!!
Slowfeet2006-05-29 15:16:21 // 11916
Van olyan is aki 8 ezer km alatt 3x újítatta fel, aztán mindig újra kezdődött a dízelüzem. A vége csere lett, ami persze valamiért időnként szintén nem jó 20 ezernél több km-re. Szóval a franc tudja a jó megoldást, de ez sztem is vezmod.
kando.2006-05-29 15:12:40 // 11915
A felújítás szokott segíteni, ahogy nekem eddig mondták, akik inkább felújították... Szerintem neki hozzá sem nyúltak.. (meg felújítani olcsóbb is, mint cserélni)
Scott2006-05-29 15:12:05 // 11914
Szar vez. módosítóval simán el lehet menni több ezer km-t.
Scott2006-05-29 15:08:47 // 11913
Ez a vez. módosítónak a hangja, kukás. Ezt ugyan nem újították fel, vagy ha igen sz..t sem ért. Cserélni kéne.
Larini2006-05-29 14:17:51 // 11912
Sziasztok! Leírom ide a kálváriámat, hátha valaki már beleszaladt hasonlóba. Csak emlékeztetőül: imádatom tárgya (vagy trágya, ezt mindenki döntse el maga) egy 2000-es évjáratú 145 1.6 TS. Kissé magas volt a fogyasztás (a csúcs: 12.5 l/100 km városban), miközben elvileg hibátlan az autó. A legutóbbi tankolásnál a kutas azt mondta, hogy az EVO99-el 7 decivel lesz kevesebb a fogyasztásom. Kétkedve bár, de engedtem. Jelentem átb@szott! Nem 0.7 literrel, hanem 1.5 literrel lett kevesebb! :) De ez még mindig sok, gondoltam és meglátogattam Szamosi mestert. Csak úgy poénból CO mérés: 8 körüli érték, de legalább fordulaton lement 0.3-ra! :) LMM csere, eredmény ugyanaz. Lambda szonda csere: szintén. Kompjúter rádug: alapjáraton a szonda alsó értéken kiakad, ha fordulatot kap a motor, rendbe jön. Ezek után csak néztünk egymásra a Májesztróval... Tisztelt márkatársaim: vattafakiztisz?
granturismo2006-05-29 12:58:35 // 11911
Egy jó szakember kedvéért bizony néha áldozatot kell hozni (hogy a következő 50ekm kevesebb bosszúságot és anyagi áldozatot okozzon.)
kando.2006-05-29 12:21:46 // 11910
Hmm, Kozi145-nek van szerszáma a szíjbeállításra, Ő azzal rakta össze, és rendben van.. Lehet, Neked a szakszervízben elbaxták.. (egyébként szvsz nem szabad ,,márkaszrvizbe'' vinni sose...)
Majom2006-05-29 12:18:58 // 11909
Bizony.. :( Három éve, de elég volt! Nem dízelt vettem! Piri mesze van, közelebb kellene megoldanom!
Otto2006-05-29 11:55:58 // 11908
Vidd el eredetvizsgára,nem nagy "A"-t kap hanem mást,irasd át és ha műszakiztatni kell,szerintem 5-10ezer forintér rendesen fogják látni az alvázszámot!:) Nekem a 164-be nem is volt,mégis kapott vizsgát!Mondjuk apám ismerőse csinálta! Odavittem hozzá,mondtam neki nem tudom hol van,vagy nem látszik az alvázszám.Azt mondta majd megkeresi.Én meg gondoltam magamba -Azt keresheted!- Ja! A kocsit én raktam össze,leégés után,ezért nem volt!
granturismo2006-05-29 11:52:37 // 11907
Micsoda? 50ekm-t ment ilyen hanggal???
granturismo2006-05-29 11:51:04 // 11906
Abba a szakszervizbe ne vidd többet szerintem. Vidd el tényleg pld. a Pirihez. Meg fogja oldani a problémádat.
Majom2006-05-29 11:18:46 // 11905
Szakszervízben voltam! Háromszor volt szíj és feszítő cserélve, minden alkalommal berakták az a merőkét a gyertya helyére meg lefogatták a vezmű tengelyt azzal a valamivel, ebböl gondolom, hogy elrakva nem lehet, de ki tudja! Egy biztos, már 50E km-t ment ilyen hangal! Jobbat nem tudok, elviszem megint szervízbe és addig nem fizetem ki, amíg tökéletes nem lesz, cseréltetnek az emberrel mindent, eredmény még sincs.. Cseréltettek már vízpumpát is, feleslegesen! 4000-es fordulatnál eltünik a zörgés, valahol ott kezd dolgozni a vezmod nem? Most akkor a vez mód rossz és az zörög, vagy szintén vez mód rossz de a szelepek zörögnek? Esetleg lehet még hidrotőke? Én úgy hallom hogy szeleptől jön a kopogás, kérdés, hogy mi okozza! Szíjfeszítőböl melyik márka a tuti?
bb182006-05-29 10:16:05 // 11904
nem ezzel van a gond, ezzel tisztában vagyok. azt a + 60-70 ezret már nem éri meg a darab amivel igy többe kerül, és van rajta egy év müszaki ami senkit sem érdekel mert ujra kell vizsgáztatni. ez megint egy zsák pénz. ha másképpen nem megy akkor inkább szétbontom és annyi.
sztane2006-05-29 08:33:13 // 11903
nyugodtan vidd el eredetvizsgálatra, ha nem tudják teljesen olvasni, akkor majd megmondják mi a teendő, általában a műszaki vizsgánál szoktak adna új alvázszámot, ha jól tudom AF-es, most már azt hiszem úgy ragasztják
GEORGE2006-05-29 07:36:41 // 11902
Hát elég érdekes a hangja! Mindenképen meg kéne szakérteni. Az is lehet, hogy el van rakva a szíj!!!!
bb182006-05-29 06:29:24 // 11901
hátha van valakinek ötlete : vettem egy autot és szeretném átiratni, de az alvázszám elsö néhány jele nem olvashato. a második fele ami a lényeg az kivehetö. kinek van valami ötlete hogy át tudjam tolni eredetvizsgán, mert jo lenne használni a kicsikét. áttüttetni nem éri meg az egész, és igy a forgalombol sem tudom kivonatni.
granturismo2006-05-28 17:37:31 // 11900
Hát ez gáz. El kéne vinni olyanhoz aki ért is az Alfákhoz és kicsit a lelkiismeretét is beleviszi a dologba. Én nem is nagyon merném túráztatni amíg ilyen hangja van. Kapásból módosítóra tippelnék, ..(Cserélve volt?? ki tudja), meg talán el is van rakva a vezérlése? (nem tudom az alapjárat magátol táncol vagy Te nyitogattad a fojtószelepet??) a feszítő sem az igazi (talán túl lett feszítve vagy Breda??). Nem kell 3x cserélni csak 1x de jó minőségű feszítő legyen és Alfa szakember tegye fel. Aztán a hosszbordásszíj a feszítője meg a főtengely ékszíjtárcsa is megérne egy pillantást. Szóval állatorvosi ló esete. >>>>szakemberhez vele. Egy mp3 fájlból azért nem lehet diagnosztizálni...:-( Épp ma beszélgettem a Zolikával és mesélte, hogy egy szerelő elutasította a javítást, az mondta: Testvérem ez egy Alfa Romeo én nem értek hozzá, vidd el egy olyan helyre ahol ezeket jobban ismerik... Én egyáltalán nem nézem le aki ilyet mond sőt becsülöm érte, nem érthet mindenki mindenhez pláne a mai világban mikor minden és mindenki szakosodik így a szakma is. Inkább gondom van azzal aki ilyen munkát kiad a kezéből....
Otto2006-05-28 11:45:03 // 11899
Immo elektronikát a kormányburkolat leszedése után,a kormányrúd jobb oldalán találjátok meg! Ha esetleg nem működik,van mindenem hozzá!Elektronika,2kulcs,kódkártya,zárak és vezérlőelektronika.25e-ért odaadom.
bali2006-05-28 11:37:58 // 11898
Hali mindenkinek! A következő problémám van, egy havernak van egy 146-osa (1999.10. havi 1.6 TS) van hozzá kódkártya és mesterkulcs is. A probléma kissé összetett, 2 hibát ír az Examiner 1. fordulatszámjeladó nincs jel 2. Indításgátló elfogadhatatlan jel. Az autó nem indul, nem fogadja el az immo a jelet. A kulcsokat nem lehet programozni. De még a szükségindítás sem működik, tehát úgy sem indul az autó. Találkozott már valaki hasonló problémával??? Vagy legálabb azt tudja valaki fejből, hogy hol van az immo elektronikája? Előre is köszi!
Lexi2006-05-28 10:43:36 // 11897
Nincs riasztó, de tegnap mentem vele és töltött valamennyit rajt. Ma meg indult gond nélkül. Kíváncsi vagyok meddig bírja?
Tocsa2006-05-27 23:18:25 // 11896
Üdv esetleg ha van riasztód az önakkus sziréna tud ilyet produkálni ha a saját akkuja zárlatos én má jártam igy !!
Kero2006-05-27 23:12:53 // 11895
Felraktad már az egészet!?
Kero2006-05-27 23:12:14 // 11894
A benzin biztos ok mert csak kúton tankolok, a gyertyákat viszont már le kellett volna cserélnem.
Attie2006-05-27 23:06:39 // 11893
Hát ha berángat, akkor vagy gyújtás vagy benzinhiány/minőség probléma lehet. Bár ez az injektor visszajelző lámpa sokmindenre világít. Nekem pl most azért világított, mert a fordulatszám jeladó reléje rossz volt.
Kero2006-05-27 23:00:26 // 11892
Üdv mindenkinek! Mi lehet a baj hogyha megyek olyan lájtos 100 as tempóval és ki kivillan a injektor visszajelzóő lámpa és be is ránga. Tudnátok tanácsot adni!?
Seriff2006-05-27 22:45:20 // 11891
Látja is, érzi is, le is szarja:((
András bácsi2006-05-27 19:58:56 // 11890
Ma is tudnék negatív reklámot csinálni. :( Elképesztő, milyen kóklerül dolgoznak egyesek. Utána meg lehet szívni, ha helyre kell hozni. Konkrétan: Hogyan lehet úgy felrakni vezerműtg csapágyfedelet, hogy az átvezető-gyűrűt felesben szarrá nyomatják. Nem igaz, hogy nem látja, érzi, hogy nincs a helyén. :((
Stee1462006-05-27 19:26:09 // 11889
A megoldás: Piri mester Kulcson (Dunaújváros mellett). Nekem is megszüntette a "cipergéseket" a motorházban. Árban verhetetlen, kegyetlenül jó szakember. Amíg ott voltam 4 amorés vas fordult meg nála... Talán nem véletlenül. Az egyik figura az Ukrán határ mellől vitte oda a vasat! Itt is tag a mester (Piri néven), beszélj vele. Ja, az sem mindegy hogy előzőleg ki cserélte azokat a görgőket, pumpákat! Én már innen megjöttem! :(
Lexi2006-05-27 19:18:10 // 11888
Hali, Az alfámon (146) valami "zárlatos" lett, ha minden ki van kapcsolva akkor is ad le áramot az aksi és ez lemerítette. Valakinek van tippje, hogy mitöl lehet. Kivettem az összes biztosítékot de igy is fennáll a jelenség.
Majom2006-05-27 19:11:08 // 11887
jah, jelenleg 104E km, hátha lényeges
Majom2006-05-27 19:10:04 // 11886
Gondban vagyok, talán tudtok segíteni! 48E km-el vettem az autómat, már akkor zörgős hangja volt, azóta volt vez mod felújítás, szíjfeszítő csere háromszor, vízpumpa csere.. Javítások után mintha halkabb lett volna, de lehet, hogy csak bebeszélem magamnak. Végleges, hatásos megoldást szeretnék! Mi zörög az motorban?? A hang Ez már kellemesebb, hátulról: hátulról Várom a véleményeket, előre is kösz!
Gordon2006-05-27 16:55:50 // 11885
Nem, szerencsére csak a jobb oldali Z karon nem lett feltéve az alátét amikor cserélték a felső lengőkart, így 1 hét alatt szétverődőtt az egész menet a csavarral együtt! Király! Gondolom a kormánymű kotyogása nem az egyik napról a másikra jön elő, hanem szépen lassan a kopással együtt! Vagy nem?
András bácsi2006-05-26 20:16:25 // 11884
Kormánymű?
Cgo2006-05-26 19:38:27 // 11883
eleg volt a torles, 2000 Ft...
Gordon2006-05-25 20:33:45 // 11882
Most volt egy hete cserélve a jobb első felső lengőkar. ÉS! most valami kotyogás hallatzsik jobb középről! Kereket megrángattam, nem csapágy, lengőkar csavart megnéztem a kutyacsontnál az sincs meglazulva. Egyéb gumi cuccokat amihez a kerék levételével hozzá lehet férni megnéztem semmi! Kormányt forgattam jobbra-balra, hogy nem e kanyar stabilizátor rúd, de akkor nem csinál semmit, egyébként az meg kopog. MI LEHET EZ?
Docky_SD ( Bruno Banáni ;)2006-05-25 20:15:01 // 11881
Ide is bedobom, hátha ;)) Alfa manuals by Docky_SD 155 szekcióban frissités, a fullos 700megas rarban lakik még : 3.0V6, 3.0V6-24V, 2.0V6TB, 1.9JTD motor rajz stb Tessék szedni ;)
zee2006-05-25 16:49:35 // 11880
Talán itt találsz valamit.
bb182006-05-25 06:42:09 // 11879
hátha segit, nyomj egy ctrl-alt-del-t :-))
Viktor852006-05-24 19:40:27 // 11878
Sziasztok! Nem tudtok Szekszárdon, vagy környékén megbízható hengerfejfelújítót? ThX
DCS2006-05-24 17:31:57 // 11877
Gyári 23900 nálunk! :-)
toto2006-05-24 17:08:52 // 11876
Köszi az infót!!!Mindenkinek!!
kru2006-05-24 15:29:18 // 11875
ja és meg sem köszöntem még a kutakodást! szóval köszi. nekem 2004/03-as az eprem. kicsit idejétmúlt :-)
kru2006-05-24 15:26:49 // 11874
slow, az my2002 156-ba nem írja ezt? az én megértésem szerint ez egy parking sensor, tekintve van rajta volume meg érzékenység állító poti, így néz ki (egy 166-ban állítólag): RS2
drPN2006-05-24 15:02:10 // 11873
Sziasztok! 156-os 2.0TS-hez létezik utángyártott kuplung-főhenger? Én eddig csak gyárival találkoztam, ami viszont 30e Ft... Ha valaki tud utángyártottat, pliiiz help!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak