Tagok >> Bluestrain >> 156 SW 1.9 mJTD 16V >> Blog
- Típus:156 SW 1.9 mJTD 16V
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2005
- Színe:grigio sterling /ezüstmetal/
Megelégeltem a szivargyújtós telefontöltést, mindig kimozdult, állandóan mozgatni kellett. Mivel úgysincs dohányzás a kocsiban, beáldoztam a hamutartót:) És így még a szivargyújtó is megmaradt, ha éppen szivarozhatnékom támad :)



A jó idő követelte a nyári papucsokat. Két gumi már nagyon gatya volt ősszel amikor lecseréltem télire, ezért kimentem Zsámbékra a Spiler-hez és kerestünk olcsón egy pár használt valamit. ContiSport Contact 3 lett, egész jó bőrben vannak, pár évet kihúznak. Rendeltem kerékcsavarokat is, mert a menetek kicsit elnyalódtak, lötyögősek lettek, attól féltem egyszer megszakad meghúzásnál.Most feltettem a nyári szetet és kicseréltem a csomagtér-gázrugókat, mert párszor majdnem fejbevert az ajtó.



Megint lejárt. Mindig ezt csinálja... Nem volt időm meg kedvem foglalkozni vele egyéb gondjaim miatt, de a jobb kézifékkötelet kicseréltem mert szétrohadt. Bejelentettem egy közeli vizsgabázisra. Két nap múlva időpontra vittem, 40 perc múlva kezemben volt a papír. Azért jó kis vas ez...
Most volt rá időm, rendberaktam a téli lemezfelniket, mert a telek rendesen kikezdték a vasat. Drótkorong, csiszolás, alapozás, festés.És a belsejét is mert úgy korrekt. A végén már kicsit untam. A turbócsövön észrevettem egy kis olajpárát, összenyomva a csövet föltárultak a repedések. Már többször volt gond ezzel a szakasszal, és alul már átépítettem fémcsőre az egyenes részt és azóta nem volt gond vele, itt is megpróbálom ezt a variációt. Meglátjuk hogy bírja majd.Nem szép, viszont kék.


Ma levizsgázott a vas minden gond nélkül.
Igaz hogy két hónapja átnéztem és a felső lengőkarokon felújíttattam a gömbfejeket, mert mindkét oldali kopogott. Vettem Birth szilenteket, de két hónap után már úgy lógtak hogy nagyobb kopogás volt mint előtte.A fém perselyek LÖTYÖGTEK a szilentekben! Visszanyomkodtam a régieket(szerencsére nem dobtam ki) mert még mindig sokkal jobb állapotban voltak. A sok gagyi fos alkatrésszel elöntenek minket, nem is tudom mit érdemes már venni...
De a lényeg hogy úgy ment vizsgára hogy nem aggódtam :)
ez is megtörtént. Találtam olcsón Castrol Magnatec-et. Előzőleg Total volt benne, úgy tűnik ezek a dieselek nem érzékenyek a márkára. Tizenként úgyis lecserélem.

Ma felkerültek a nyári kerekek. Kimostam a kerékjáratokból a téli sarat, lepucoltam a fékeket. Ezzel a garnitúrával ezt a nyarat még kihúzom, jövőre már nem rakom föl.
A bal felső lengőkar gömbfele is lóg, ősszel a vizsga előtt cserés lesz.
Egyenlőre ennyi, mostantól arccal a nyárnak !
Lassan ideje feldobni a nyári papucsokat. De előtte volt még egy-két tennivalóm a vassal, pl a bal első nyárit úgy tettem el, hogy volt egy csavar benne. Le is eresztett 1 bar-ra.
Gumishoz nem akartam elvinni, elég kopott a szet, de ezt a nyarat még kihúzom vele, ezért itthon megcsináltam. Még régebben vettem a Homasitában 900 Ft-ért egy defektjavitó készletet. Ügyes kis cucc, 10 perc alatt megvoltam vele. És van még 4 hurka, gyorsabban megvan mint egy kerékcsere.
Ha már összekoszoltam magam, a fékolajat is lecseréltem, mert még sosem volt cserélve.
Egyedül nem egyszerű, a nyomásos vagy a vákuumos módszerrel szokták. Van egy vákuumpumpám, de azzal nem ment valami gyorsan, a légtelenitőcsavar menete mellett sok falslevegőt szivott. Inkább kerestem egy kupakot a tartályra (a Kalcidur-kanna kupakja ugyanaz a menet), tettem rá egy csövet, és az egyik téli kereket leengedtem 0,9 bar-ra (több helyen olvastam hogy 1 bar-nál nagyobb nyomással nem szabad a tartályt megnyomni, mert az ABS nem szereti), azt kötöttem össze a tartállyal. Igy az aknába már csak nyitogatni kellett a légtelenitőket, szépen jött le az olaj.
A MultiEcuscan-el rámentem az ABS-re, mert mások irták hogy úgy korrekt a fékolajcsere ha a töltőszelepeket is kinyitogatjuk közben. Bár az ABS működését átnézve ennek nem sok értelmét látom, mert a load-szelepek árammentes állapotban vannak nyitva, a drain-szelepek és a szivattyú az ami a nyomástárolókból is kilökdösi az olajat. Na én minden szelepet megmozgattam miközben folyt az olaj, meg a szivattyút is megforgattam.
1L-es olajam volt, azt mindet átküldtem rajta. A kuplungot nem légtelenitettem, ahhoz ki kellett volna kapni az akkut, és már nem volt rá időm .
Ami kellett, 8-as meg 11-es kulcs, egy tiszta 2dl-es üveg, meg egy mipolán cső. Szépen látszott ahogy a zavaros, homályos olaj után megjelent egy tiszta réteg a tetején. Arra figyelni kell, hogy többször utána kell tölteni a tartályba, nehogy levegőre fusson.
Átnéztem az alját hogy a tél mennyi kárt tett benne, hát nem sokat. Jó anyagból van a vas :)






