Mutasd

>> Egyéb2015-08-30

Még pár kép, az olajfaligetről, meg a kis öblökről:

>> Egyéb2015-08-30

Idén is megjártuk a horvát tengerpartot, mert tavaly átszaladtunk Pag-szigeten, és úgy lenyűgözött a kopár holdbéli táj hogy eldöntöttük, ide még visszajövünk.
Pag-városkában foglaltunk apartmant, és onnan jártuk körbe a jó helyeket.
A pagi öböl két oldalán klassz kis öblökből álló partszakaszok vannak, bal oldalon Bosana, jobb felén Basaca. hát ide többször lenéztünk délutánonként.
Pag városka tündéri mediterrán kisváros, öreg belvárossal, sikátorokkal, jó éttermekkel.
Felmentünk Lun-ba a sziget északi csücskébe, egy 1000 éves olajfaliget miatt. Fantasztikus látvány volt. Megint elmentünk Metajnára (ott tavaly is voltunk) és egy látványos gyalogúton mentünk fel a Rucica-beach-ig.
Másnap felkerestünk olyan öblöket, amit a google -térképen előre kinéztem. 1-2 km túrával elérhető, és nagyon klassz, látványos helyek. Csak a térképen azt nem látni hogy a felszín járhatatlan a szétrepedezett, élére-állított karszt-kőzet miatt, nem beszélve a függőleges szintkülömbségekről. De végül sikerült, és nem hagytuk ott a fogunkat a birkakoponya mellett, amit félúton az egyik szurdokban találtunk.
Végülis klassz hét volt, Pag-ot ajánlom mindenkinek aki szeret túrázni (nem igazán kisgyerekkel).
A Romeo jól viselkedett, ennél megbízhatóbb autóm még nem volt, pedig pár kocsit már elnyűttem. Olyan helyeket megjártunk, ahová csak a quad-osok, meg egy-két őrült merészkedett oda.
A párom bérelt egy ENC-kütyüt a Bajcsy-n valami boltból. Klassz volt, amikor az autópályakapuknál állt a 2km-es sor, és mi a szélső sávon végighúztunk, sorompó nyílt, és beelőztük a sort. Fél órákat spóroltunk a kilépéseknél. Szerencsére kevesen használják, pedig megéri.
Pár kép:

>> Szerviz2015-08-16

Letelt a 10000-es ciklus, lecseréltem az olajat. A pollenszűrőt is kidobtam, aktívszeneset kapott. Csináltam egy spray-s klímatisztítást is, meg körülnéztem alul, úgy tűnik minden O.K. Merthát jövő héten horvát túrára megyünk, és szeretném ha minden flottul menne.

>> Szerviz2015-07-16

Alfacitybe menet vasra ért a fékbetét elöl, a kopásjelző nem jelzett. Vagyis csak akusztikusan :) Rendeltem Albaalkatrész.hu-tól motyót (tárcsák, betétek), és a délelőtt kicseréltem. Simán ment minden. Ami kell hozzá: kerékkulcs, 12-es, 19-es kulcsok, 7-es imbusz.

>> Esemény2015-07-14

Persze hogy voltunk. Későn értünk le, beléptetési káosz, körülnézés, grillplaccon tömeg, kempingben ebéd, balcsi, vissza AC, lődörgés, spencer-hill mb, haza. Jóó volt.

>> Esemény2014-08-25

Még pár képet kedvcsinálónak :)

>> Esemény2014-08-25

Szerencsésen megjártuk Horvátországot. Még áprilisban foglaltunk le egy apartmant Nin-ben az Adrialin-on. Nin egy kis gyöngyszem, a legrégebbi horvát település. Mellette homoklagúnás strandok, meg egy gyógyiszapos belső tó is van.
Minden napra kitaláltunk programot, a környék tele van jó helyekkel. Volt egy egésznapos hajókirándulás Dugi Otokra, a Sakarun-strandra. Szuper hely.A part köves, de a vízben fehér homok az aljzat! Körben fenyőerdő...
Átruccantunk Zadarba, az óváros dugig van történelmi emlékekkel. Meg ott a víziorgona!
Aztán pihztünk a helyi lagúnákon is két napot.
Elmentünk Pag-szigetre, és végigmentünk a keleti nyúlványán vissza egészen Metajnáig. Na itt van egy öböl, amit mindenképpen meg akartam keresni.
2km intenzív hegyitúrával kőomlások között, hegygerincen és egy mély szurdokon átvágtunk a 30 fokban, de megérte. Megtaláltuk a Beritnica-beach-t!! A táj hihetetlen, szinte földöntúli. Embert alig láttunk, aki jött is az hajóval. Ide még visszamegyek valamikor.
A szállás 2 főre 280€, pályadíjak oda-vissza kb. 17000 Forint a magyar résszel együtt.
2500 Kunát vittünk, amit módszeresen feléltünk:) Összesen az egy hét 220 000-be fájt mindenestől, de megérte.
Kis prücök azért volt hazafelé, Zadar előtt fölmentem a Pályára, egyszercsak csipog a hibajelző, "motor control failure" és szétszaladt a ménes. 80-nál többet nem ment a vas, és a motor majd kiugrott a helyéből. Félreáltam egy pihenőben, és szégyenszemre felnyitottam a motorháztetőt. Olyan háromhengeres járása volt, lekaptam a motorburkot, szerencsére van a pótkeréknél 10-es csőkulcs.
Elkezdtem mozgatni a CR-csatikat, és a harmadik hengernél visszatért az egyenletes járás. Ekkora mákot!! Kikötöztem dróttal a CR-csőhöz, és úgy jöttünk hazáig. 5 indítás után eltűnt a hibajelzés is, és ment a vas mint a rakéta :) Hisztis olasz k..va :) 2008 óta, mióta megvan , nem láttam még hibajelzést, ezért megbocsájtottam neki.
Pár kép kedvcsinálónak:

>> Esemény2014-07-06

Persze hogy elmentünk Füredre, a görögfalu - ami már nem az - régóta be volt tervezve.
Reggel 9 óra körül indultunk, a régi 7-en mentünk, és Akarattyánál csapattunk rá a 71-re.Itt-ott vonatoztunk kollégákkal, de elszakadtunk egymástól. Kenesétől bitang lassú lett a tempó, azt hittem sosem érünk oda.
De megérkeztünk utolsónak, mert akik utánunk jöttek, őket már nem akarták beengedni, mondván hogy megtelt a parkoló. Szegényeket a bejárat előtt oldalt leállították, remélem később be tudtak jönni, mert a gazosban még sok hely volt.
A verdák szépek voltak, több már visszaköszönt, de voltak meglepetések is.
Suncity jópofa, de kicsit kihalt díszletfalunak tűnt (már ha nincs ott éppen Alfacity).
Fotózgattunk, nézelődtünk, de kb. 13 óra körül egyszerűen nem bírtam a hőséget, és átmentünk az Aquaparkba. Klassz a hely, 17-ig ott dagonyáztunk, aztán visszamentünk a Citybe. Néhány kép, gondolom mindenki hasonlókat csinált :)
És a végén egy érdekes "hely", ott szoktunk megállni dinnyékért, így most is :)

>> Egyéb2014-06-18

Elmentünk rokonlátogatóba pár napra a hegyekbe. Párom nagynénjének Bükkszéken van nyaralójuk, éppen lent voltak, és meglátogattuk őket. Természetesen a 24-esen mentünk, mert kíváncsi voltam hogy a futómű meg a hűtés hogy bírja a hegyi szakaszt, nehogy Horvátországban derüljön ki hogy jobb lett volna hűtőt cserélni. Erőltetett tempó volt (sok vigyorral), de simán bírta. Átmentünk a fürdőbe is amit kibővítettek csúszdákkal, több külső medencével. A Salvus víz nem viccel, a jobb könyököm hetek óta dagadt és fáj, de egy nap lubickolás után lement a púp, és sokkal jobb lett.
Másnap megnéztük a siroki várat, meg a környező sziklákat. Jó túra volt, ajánlom mindenkinek.

>> Szerviz2014-03-20

Eljött a vezérléscsere ideje, gondoltam megcsinálom én, Igaz hogy Alfán még nem csináltam, de VW motorokon már sokat, és a régebbi autóimon is egy-kettőt.
Rendeltem egy vezérlésszetet meg egy vízpumpát a motorkód alapján.
Ha netán valaki arra vetemedik hogy megcsinálja maga, a főbb lépéseket megpróbálom összeszedni:
Levettem a j.e. kereket, és azt a burkolatdarabot ami a dobbetétet a motortér felé lezárja.(ez a főtengelytárcsa hozzáférése miatt kell)
Leszedtem az alsó és felső motorburkolatokat.
A motortérben kiszedtem az ECU-t, (4db 10-es anya) és kihajtottam oldalra.
Leszedtem a hosszbordás szíjat. A kerékjárat felől lehet benyúlni egy 15-ös törtszárú csillagkulccsal a feszítőhöz, és erőből az autó orra felé elhúzni, közben a szíjat lepiszkálni a görgőről.
Leszedtem a főtengely-ékszíjtárcsát. A hülyefejű 4db csavar ne tévesszen meg senkit, jó állapotú 6-os imbuszkulccsal kinyithatók.
Leszedtem a feszítőgörgő feletti vezetőgörgőt, mert később útban lett volna.Van egy távtartó-alátét a görgő alatt, arra vigyázni kell, el ne tűnjön.
Kivettem a kutyacsontot (felső motorkitámasztót) 2db 17-es csavar fogta.
Levettem a motortér felől mindkét vez.burkolatot, és az alsó vez.burkolatot is . Sok egyforma csavar fogja, 5-ös imbusszal nyithatók.
Leszedtem a felső motorkitámasztó bakját. Két 17-es csavar, meg egy 9-es imbuszfejű fogta. Visszarakásnál figyelni kell majd, mert az imbuszfejű furatában hátulról van egy beállítócsavar, azt úgy kell beállítani hogy a bak a talpán felfeküdjön,
a 17-eket le kell húzni, a beállítócsavart koppanásig hátratekerni, és az imbuszt csak ekkor szabad berakni és lehúzni. Ha nem így történik, valami előbb-utóbb törni fog a feszültségtől.
Most már felszabadult a vezérlés.
Én nem tudom hol vannak a gyári jelek a tárcsákon, inkább alkalmaztam a jól bevált hülyebiztos módszert. A főtengely-vez.szíjtárcsán volt egy jel, azt egy alul lévő bevágáshoz tekertem. Ekkor fent a vez.mű keréken (a jobb oldali! ) megláttam egy filctollas jelet, és mögötte az öntvényen a párját. Ezek szerint a franciáknál is így szerelnek :)Ezeket átfestettem hibajavítóval hogy jól látszanak.
A szivattyú tárcsája elmozdulhat, neki mindegy hogy áll.
Egy kis tükörrel megnéztem a feszítőgörgőt, hogy a feszítés hogy áll.
Van a görgő mögött egy nyílvégű kis mutató, ami a talplemez középső bevágása felé mutat. Ezek a jelölős dolgok a legtöbb típusnál hasonlóan vannak megoldva, itt is átlátható a működése.
Most már lekaptam a feszítőgörgőt. Egy 13-as fejű anya fogja. Levettem a szíjat. Nem kell vezérlésrögzítő, nem mozdul el semmi. Ha mégis, majd visszatekerjük :)
Kivettem a vízpumpát. 3db csavar fogja, 5-ös (vagy 6-os?) imbusz.
Némi fagyálló kifolyik, kb 1,5 - 2l.
Az új vízpumpát vékonyan körbepasztáztam, és beraktam. Csavarokat is.
Kicseréltem a vezetőgörgőt, és a feszítőgörgőt.
Feltettem az új szíjat. És itt történt a PRÜCÖK! Nem tudtam megfeszíteni!!
Úristen, mit rontottam el!!! Két órás agyvérzésközeli állapotban elkövetett kísérletezés után visszatettem a régi szíjat. Érdekes, azt sikerült megspannolni. Akkor most mi van?
Az van hogy rossz szíj volt a szetben. Ugyan motorkód alapján rendeltem, de ebben egy 199 fogas szíj volt, amit levettem az meg 198 fogas. Egy íves mozdulattal átküldtem a szomszédhoz mérgemben! (később visszahozta)
Kirohantam a sarokra a Bárdihoz, és rendeltem egy Febi szíjat SOS-ben. Mivel éppen zártak, megigérték hogy reggel 8-ra ott lesz a szíj. Így is lett.
Innentől már gyorsan ment.
Szíjat feltettem. (futásirányra figyelni, balról jobbra) Az a lényeg, hogy a szíjnak a jobb oldala (a vez.tárcsa és a főtengely közötti ága) a húzott oldal,tehát ez mindíg feszes, és a másik ága ( a főtengely és a szivattyú között) a laza ág, amit a feszítő tart lebegésmentesen. Ha a feszes ágat nem lehet feltenni mert a fogak nem passzolnak, akkor egy hangyányit a főtengelyen vissza kell tekerni, így már felmegy a szíj, majd óvatosan visszarakni a főtengelyt a jelre. A feszítő rögzítőcsavarját csak annyira húztam meg, hogy a feszítési pályán mozgatható legyen. Most a feszítőt rátoltam a szíjra, és a csavarját picit szorosabbra húztam, hogy a szíj ne tolja vissza, de nem húztam meg! Ezt érzéssel kell csinálni :) Utána a kerékjárat felől egy nagy csavarhúzóval a feszítőn lévő felhajtott fület kocogtatva ráfeszítettem a szíjra.
Többször megnéztem tükörrel a fül helyzetét. Mivel a szíj még helyezkedni fog, egy kicsit túlállítottam (kb. 5-6 mm-t)
Itt lehúztam a rögzítőcsavart, és körbeforgattam a főtengelyt 4-szer egy 19-es kulcsal. Megint megnéztem tükörrel a fül helyzetét. A fül visszább ment 5 mm-t, így pont a középső bevágásnál állt. (ha ez elsőre nem sikerül, újra fel kell lazítani a rögzítőcsavart, de nem teljesen mert akkor visszaugrik, csak érzéssel, és korrigálni)
Minden korrekció után 4-szer körbe kell forgatni a főtengelyt. Én a végén 8-szor körbetekertem, leellenőriztem tükörrel. Ha nincs változás, akkor kész.
Beindítottam. Járt kb. fél percet a motor, a hangja változatlan volt. Újra megnéztem. A feszítő középen.
Az összerakás folyamata ugyanez, csak fordítva.
A hosszbordás szíjat elég nagy szívás felrakni egyedül. Mindenkinek a fantáziájára bízom hogy milyen módszerrel támassza ki a feszítőgörgőt, amíg fölvarázsolja a szíjat.
A fagyállót pótoltam. Mentem egy próbakört. Minden O.K.
Ha valakinek kell egy 199 fogas szíj, (Dayco) szívesen odaadom:)