Tagok >> Bluestrain >> 156 SW 1.9 mJTD 16V >> Blog
- Típus:156 SW 1.9 mJTD 16V
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2005
- Színe:grigio sterling /ezüstmetal/
Úgy kezdődött, hogy a párom ráakadt pakolás közben egy - a cégétől kapott - ajándékkártyára. Mire jó ez? -kérdeztem. Két éjszakás kirándulást finanszíroz európai szállodákba, meg 50€ kajautalványt.
Rákerestem a neten, találtunk egy közeli olasz szállodát akik elfogadják, gyorsan lefoglaltuk. Két hét múlva jött meg a neten a visszaigazolás.
Szerdán éjjel indultunk. Lellénél megálltunk kávézni, és vettem szlovén pályamatricát (4830Ft /heti). Az éj leple alatt átsuhantunk Szlovénián, reggel 7-kor átléptük az olasz határt. Ott már csak 50km út volt előttünk, és ezt már nemfizetős utakon terveztem megtenni, de Fernettitől elvesztettem a fonalat. A térkép köszönőviszonyban sem volt a táblákkal, kiírásokkal. Csak a megérzéseim és a cserkészösztön alapján találtam el Monfalconeig, onnan meg végig ki volt táblázva Grado.
8-kor már a szállodaparkolóba próbáltam a vasat beilleszteni. Nem volt könnyű, 20cm-es helyek voltak minden oldalon!
A Hotel Friuli egy egyszerű régi stílusú (70-es évek) de barátságos szálloda. Elkezdtem a 20 szavas olasz nyelvtudásommal bejelentkezni, a recepciós lány mosolygott, majd a végén közölte hogy nyugodtan beszélhetünk magyarul.
A fél személyzet magyar volt, mint később kiderült :)
A kisvároska csodálatos, lagúnákra épült mint Velence. Van két homokos strand, egyik fizetős, a másik kevésbé :)
Van rengeteg régi utcácska sikátorokkal, kis boltok, jó éttermek, csatorna halászhajókkal, olaszok, Alfák, és lazaság :) Minden autón van valami sérülés, horzsi, nyomás, ez-az.
Jókat ettünk, volt vino rosso, grappa, rákocskák, pizza, olasz fagyi.
Szombaton délután hazaindultunk, miután negyedórás izzadtságos munkával sikerült a - sirályszarral telepakolt - kocsit kivarázsolni a parkolóból. Ennyi ipszilonozást fél méteren még életemben nem csináltam.
De ennek ellenére megérte, ajánlom mindenkinek, 3-4 napra intenzív felfedezőtúrát ígér.
Néhány kép kedvcsinálónak:












Az utastérbe bejött a füst, főleg piroslámpáknál, dugóban. Lementem az aknába hogy felderítsem a helyzetet, de egy perc után kifolyt a szemem. Azért azt még láttam hogy a flexicső tiszta korom, és rendesen kifúj.
Körülnéztem a neten, a Bárdy-Unix és más kipufogós cégek is drágábbak voltak mint az Alba Autó. 2930 brutto (plusz postaköltség)áron háromrétegű csövet küldtek nekem, aminek azért örültem mert a gyári is csak kétrétegű volt.
Lekaptam, kivágtam, fölraktam, megpöttyöltem, leszedtem, végigvarrtam, megint fölraktam. Na azért nem volt ilyen gyors, két órát eltöltöttem vele, és úgy néztem ki mint a kéményseprők.
A következő a hűtőcsere lesz mert porladnak a lamellák, komplett sorok eltűntek már. De amíg nem látom a vízhőfokon a változást, addig marad.
Képek:



Múltkoriban elgurultunk Egerszalókra egy pár nap pancsira. Aldebrő-Feldebrő irányából közelítettem, valami olyan úton, amit utoljára a tatárok tataroztak. A brutális kátyúk között szlalomoztam fél órát, és mindkét kerékkel sikerült elkapnom egy-két nagy lukat.
Éreztem hogy kicsit remeg az autó, otthon megnéztem a kerekeket. A bal elsőn szép kis daganat képződött a belső falán, a j.e.-n meg egy 10 cm-es mély repedés keletkezett. Ekkor már tudtam hogy zsebbenyúlás lesz!
Végül találtam a Taylor-guminál két használt gumit (de van nekik több pár is!), patent kis mintázattal, 9900/db áron. Az egyik felni ütött rendesen, görgőzni kellett. 6 pénzért megcsinálták. Összesen 30000-ből megúsztam, és ollyan szép simán gurul az autó, mint még soha! Taylor gumiszervíz, Méta u. Mindenkinek ajánlom!


Idén nem sok minden történt a vassal. Tette a dolgát, jöttünk-mentünk elég sokat. Szeptemberben lecseréltem az olajat (beleugrott 15000 km), 5W30-at kapott, mert az volt. Majd nyárra megkapja a 5w40 WR-t.
Feltettem a téli gurigákat is. Ja, kb. egy hónapja volt, hogy nem indult a vas. Akku lefáradt. Felraktam töltőre, oké volt egy hétig, de pár nap állás után megint nem indult. Akku lemerülve... Hohó, itt valaki lopja az áramot!! Rámértem lakatfogóval, 400mA tűnik el valahová. Hamar rájöttem hogy lefáradt az erősítő. Nem kapcsolt be, de folyamatosan szívta a delejt.
Szétkaptam hirtelen felindulásból. A látvány egyértelmű volt, az inverteres táp egyik mosFet-je elpukkant. IRFZ 34N névre hallgat. Ma volt időm, hazafelé beszaladtam a Bercsényi u.-ba, és beneveztem négy IRFZ 44N-re, ami még pár A-rel többet is tud.
Csere megvolt, újra szól a hatlövetű!
Ha valakinek kell, van még 2 Fet :)



Márc.12 én elmentünk Bükfürdőre kicsit dagonyázni. Három nap pihi, már nagyon ránkfért. 500 km oda-vissza, komp. szerint 4,7-es fogyasztás.Nem mentünk pályán de annál biztosan több, sok előzgetés, volt 140-150-es szakasz is többször, de 5,5-nél nem lehetett több. Még lusta voltam feltenni a nyári papucsokat, szegény télik "végigsírták" az utat. De majd a héten...




Ma elvittem Üllőre vizsgázni a vasat. Ez volt a legkézenfekvőbb megoldás, mentem melózni Albertirsára, reggel otthagytam, kollégával továbbmentünk, délután értementem. Így nem kellett szabit kivenni. Semmi gond nem volt. Dehát ezt éreztem előre :)

Mostanában néha villogott az izzításlámpa. A minap volt időm, felnyitottam a gépházat. Végigmértem a gyertyákat, a második elhiccent. Ha már nyitva volt az eleje, kicsit matattam, megnéztem a löttyöket. A szervótartálynál kis meglepetés ért, a piros ATF helyett valami barnás trutymót találtam. Tényleg, mióta megvan a vas, nem cseréltem le! A gázolajszürő is 3 éves, km is van benne...a termosztát is tavaly óta szórakozik, 70-ig se megy fel a víz ... na, úgy néz ki összekoszolom magam!
Elszaladtam Albaautóba a B.foki útra, megrendeltem a motyót. ATF meg G12+ fagyálló van itthon, arra nem költünk.
Először nekiálltam a szervóolajcserének. Az olajhűtőnél valami műanyag gyorscsati van, nem mozdult, inkább nem bolygattam. A kormányműnél könnyen hozzáférni, lebontottam a csöveket és átforgattam 3-szor a kormányt. Aztán beindítottam a gépet, és még 1-2-szer átforgattam. Hát ja, ez kétemberes dolog, sikerült az aknát leamortizálni: a lámpákról is folyt az olaj.
Aztán kibányásztam a termosztátot. Az aksit kell kivenni - ha valaki nem csinált volna még ilyet (amit kétlek, de az majd fog) - és utána már könnyen kijön.A speckó bilincset ami a vastag vízcsövön van, egy különleges módszerrel - ún. barmolással - tudtam csak leszedni.
Az izzítógyertyát - ha van 9-es csőkulcs - hátrakötött kézzel is ki lehet szedni.
A gázolajszűrővel volt egy kis malőr, az új nem nagyon hasonlított a régire, rövidebb volt vagy 3 centivel, és vaskosabb némileg. Aztán Erhardék meggyőztek hogy ez a belevaló. A szűrőkön a számok adnak némi magyarázatot, márpedig ez a két szűrő egyforma! Simán bement a helyére.
Az idén már nem szeretném felnyitni az orrát, csak novemberben a vizsgán.
Ja, a víz percek alatt 90 fokra felmegy és ott le is cövekel.
Holnap leruccanunk pár napra Balcsira, élesben lesz a főpróba.






Tegnap egy kézifékbehúzásnál valahogy jóval feljebb állt meg a kar mint szokott. A ház előtt a murván berántottam, a bal oldal nem blokkolt. Hát persze hogy nem, a bowden elrohadt és leszakadt a vége. Kiszaladtam a Bárdihoz (szó szerint, mert kb. 200m-re van), de pont bezártak, a bolt előtt cigiztek: Hát öcsém, elkéstél! Ezen úgy felhúztam magam, hogy ma azértse mentem át hozzájuk, inkább elmentem az Albaautóhoz. Persze náluk nem volt, de délutánra meghozták, némileg olcsóbban.
Ha az a kis fos gumiharmonika a bowden végén olyan anyagból készülne ami két év alatt nem porlad el, akkor kutya baja se lenne (de lehet hogy éhenhalna néhány gyártó meg kereskedő).

Beálltam én is a sorba, látom többen a cartársak közül szintén hasznosan töltik az ünnepeket :) Hát ez van, eddig nem volt rá időm. Visszamentek a 215-ös Pirellik, kicsit hangosabb, kicsit magasabb a fogyi, meg jobban vezetik a nyomvályúk, de akkoris ez az igazi! A téliket felhajigáltam a garázs tetejére, kimentem egy próbakörre (ki tudja, a hosszú téli pihenő alatt nem-e kialakult egy sunyi szálszakadás :) , persze minden OK. Ennek örömére összedobtam egy gif-et :)

