Mutasd

>> Esemény2012-03-14

Márc.12 én elmentünk Bükfürdőre kicsit dagonyázni. Három nap pihi, már nagyon ránkfért. 500 km oda-vissza, komp. szerint 4,7-es fogyasztás.Nem mentünk pályán de annál biztosan több, sok előzgetés, volt 140-150-es szakasz is többször, de 5,5-nél nem lehetett több. Még lusta voltam feltenni a nyári papucsokat, szegény télik "végigsírták" az utat. De majd a héten...

>> Szerviz2011-11-21

Ma elvittem Üllőre vizsgázni a vasat. Ez volt a legkézenfekvőbb megoldás, mentem melózni Albertirsára, reggel otthagytam, kollégával továbbmentünk, délután értementem. Így nem kellett szabit kivenni. Semmi gond nem volt. Dehát ezt éreztem előre :)

>> Szerviz2011-08-16

Mostanában néha villogott az izzításlámpa. A minap volt időm, felnyitottam a gépházat. Végigmértem a gyertyákat, a második elhiccent. Ha már nyitva volt az eleje, kicsit matattam, megnéztem a löttyöket. A szervótartálynál kis meglepetés ért, a piros ATF helyett valami barnás trutymót találtam. Tényleg, mióta megvan a vas, nem cseréltem le! A gázolajszürő is 3 éves, km is van benne...a termosztát is tavaly óta szórakozik, 70-ig se megy fel a víz ... na, úgy néz ki összekoszolom magam!
Elszaladtam Albaautóba a B.foki útra, megrendeltem a motyót. ATF meg G12+ fagyálló van itthon, arra nem költünk.
Először nekiálltam a szervóolajcserének. Az olajhűtőnél valami műanyag gyorscsati van, nem mozdult, inkább nem bolygattam. A kormányműnél könnyen hozzáférni, lebontottam a csöveket és átforgattam 3-szor a kormányt. Aztán beindítottam a gépet, és még 1-2-szer átforgattam. Hát ja, ez kétemberes dolog, sikerült az aknát leamortizálni: a lámpákról is folyt az olaj.
Aztán kibányásztam a termosztátot. Az aksit kell kivenni - ha valaki nem csinált volna még ilyet (amit kétlek, de az majd fog) - és utána már könnyen kijön.A speckó bilincset ami a vastag vízcsövön van, egy különleges módszerrel - ún. barmolással - tudtam csak leszedni.
Az izzítógyertyát - ha van 9-es csőkulcs - hátrakötött kézzel is ki lehet szedni.
A gázolajszűrővel volt egy kis malőr, az új nem nagyon hasonlított a régire, rövidebb volt vagy 3 centivel, és vaskosabb némileg. Aztán Erhardék meggyőztek hogy ez a belevaló. A szűrőkön a számok adnak némi magyarázatot, márpedig ez a két szűrő egyforma! Simán bement a helyére.
Az idén már nem szeretném felnyitni az orrát, csak novemberben a vizsgán.
Ja, a víz percek alatt 90 fokra felmegy és ott le is cövekel.
Holnap leruccanunk pár napra Balcsira, élesben lesz a főpróba.

>> Szerviz2011-07-01

Tegnap egy kézifékbehúzásnál valahogy jóval feljebb állt meg a kar mint szokott. A ház előtt a murván berántottam, a bal oldal nem blokkolt. Hát persze hogy nem, a bowden elrohadt és leszakadt a vége. Kiszaladtam a Bárdihoz (szó szerint, mert kb. 200m-re van), de pont bezártak, a bolt előtt cigiztek: Hát öcsém, elkéstél! Ezen úgy felhúztam magam, hogy ma azértse mentem át hozzájuk, inkább elmentem az Albaautóhoz. Persze náluk nem volt, de délutánra meghozták, némileg olcsóbban.
Ha az a kis fos gumiharmonika a bowden végén olyan anyagból készülne ami két év alatt nem porlad el, akkor kutya baja se lenne (de lehet hogy éhenhalna néhány gyártó meg kereskedő).

>> Szerviz2011-06-28

Kellett már. Két forgatás között kibányásztam.

>> Szerviz2011-04-24

Beálltam én is a sorba, látom többen a cartársak közül szintén hasznosan töltik az ünnepeket :) Hát ez van, eddig nem volt rá időm. Visszamentek a 215-ös Pirellik, kicsit hangosabb, kicsit magasabb a fogyi, meg jobban vezetik a nyomvályúk, de akkoris ez az igazi! A téliket felhajigáltam a garázs tetejére, kimentem egy próbakörre (ki tudja, a hosszú téli pihenő alatt nem-e kialakult egy sunyi szálszakadás :) , persze minden OK. Ennek örömére összedobtam egy gif-et :)

 
>> Egyéb2010-11-28

Itt a tél, és egyre kevesebbet járok a vassal, amit lehet a cégessel elintézek. Van hogy egy hétig be se indítom.Gondoltam, az akku kímélése céljából csinálok valami impulzusos töltő-kisütő, és csepptöltő kombinációt. Venni nem mertem, nem bízok én má' semmiben :)
Elkezdtem firkálgatni, valamilyen egyszerű áramkörben gondolkodtam amit még én is megértek:)
Ez lett a vége: egy astabil multi nyitogat felváltva két tirisztort, az egyik egy 30V-ra feltöltött kondit süt rá az akkura, a másik egy üres kondit tölt fel az akkuról (azaz egy kisütőimpulzust produkál). A töltőimpulzus energiáját némileg nagyobbra kalkuláltam, végülis ez egy töltő vagy mi... Az imp.ok kb. 3 mp-enként követik egymást, de ez egy potival variálható.
Mivel költeni nem akartam a projektre, feltúrtam a régi cuccaimat amit még aktívabb műszerész-időszakomban harácsoltam össze. Találtam is jó kis tirisztorokat dúrvanagy csúcsárammal, 10W-os 2X12V-os Puskás-féle trafót, az apróságokkal nem volt gond. A belsejét nem mutogatom, ha valaki mégis meglátja egyszer, letagadom hogy közöm volt hozzá :)
A LED-eken szépen látni a kondik töltődését, de mindenesetre szkóppal is megnéztem, látni e valamit. Naná hogy látni, ez nem hazudja az impulzust:) Még hangja is van, konkrétan az akkusarunál hallani - ahol a két fém találkozik- egy pattanó hangot. Ja, ez az öreg RFT nem tárolós, nem volt egyszerű elcsípni a két tüskét a fényképezővel:)
A szerkezet hatásosságáról 5 év múlva számolok be:)
ui.: a kisszék nem tartozéka a készüléknek, és a működését sem befolyásolja.
Frissítés: 11 éves az akku, és még ezt a telet is bírta.

Utóirat: 15 évesen beadta a kulcsot

>> Egyéb2010-11-27

Idézést kaptam a Vám és Pénzügyőrségtől, miszerint az autóm minden papírjával ugyanmá' fáradjak be a Huszti útra. Befáradtam, de jó messze álltam meg nehogy rögtön lefoglalják, sose lehet tudni:) Az előtérben téblábolt már vagy 30 kolléga, kihallgatásra várva. Épphogy megittam egy kávét, már be is hívtak.
A lényeg röviden, hogy az a kft. akitől vettem, több tucat autót hozott be külföldről, de ÁFÁT elfelejtettek becsengetni utánuk. Másrészt a díler-csapatnak semmi köze sem volt az adott kft-hez, akiknek a nevével visszaéltek. És persze azóta felszívódtak.Fantomképeket mutogatott az előadó, meg aláírásokat nézegettünk.
Szerencsére a reg.adó, forgalombahelyezés legálisan zajlott, vagyis részemről együttérzésemet fejeztem ki, sok sikert kívánva a nyomozáshoz eltávoztam.

 
>> Autóápolás2010-09-15

Unokaöcsém a Unixnál dolgozik, tegnap meglepett egy kis ajándékkal :)

 
>> Szerviz2010-08-19

Jóó, tudom, trehány disznó vagyok, minden és mindenki fontosabb mint az én dolgaim. Pár hónapja éreztem már hogy gond van a kerekekkel, remegnek, ráznak.
És jött a sablonduma - ha lesz időm, megnézetem! ... csak még elmegyek Bajára, aztán meg Kecskemét, hát ebben a kánikulában inkább Balaton, ennyit még kibír!
Mos már elértem addig, hogy 6-8000 km után beköszönt v.melyik kerékcsapágy.
Bementem Csepelen egy gumishoz, megforgatta a kerekeket. Négyből három tojás volt, az egyik nagyon! Kb. 5-6 mm-t ütött. Hát ezeket görgőzni kellett.
Viszont a csapágyhang az makacs dolog, magától nem múlik el. Körülnéztem a neten, és rendeltem az Alba Autótól egy elsőt, délutánra érte mentem a Budafoki útra.
Különösen jó érzékem van ahhoz hogy egyszerre több nagyobb dologba is belefogjak. Otthon éppen a lakásfestés közepében vagyok, sötétedésig azzal küszködtem, aztán kiköltöztem a garázsba és nekiugrottam a csapágycserének.
Úgy éreztem hogy a j.e. a ludas. Vagy a b.e, vagy a ...
Persze nem jött ki az ABS-jeladó, a kábelt nem akartam elvágni, így a kocsi mellett a földön kellett kibűvészkedni az agyat. Hát Milanoban néhányan biztosan csuklottak aznap éjjel... A belső gyűrű persze fennmaradt, a gáz-oxi meg természetesen kölcsönadva havernak. Így maradt a flex, a hű társ a bajban.
Éjfél felé már összefelé pakoltam. Szilentek, gömbfejek még jók, ennek kicsit örültem. A próbakörnél viszont kiderült hogy a j.e. mellett még a b.e. is búg kissé.
Mindegy, így már sokkal halkabb, a másikat meg "majd ha lesz időm"! (meg némi zseton).
ui.: 36-os crowafej nélkül nem érdemes nekiállni :)