Mutasd

>> Szerviz2014-03-01

Hozzájutottam olcsón 5w40 olajhoz. Nem egy nagy durranás, de a előírt normákat hozza.
Tél előtt úgyis lecserélem, addig belepörög 10-12k . Tehát vettem egy szűrőt, és lecseréltem.

 
>> Szerviz2014-01-12

Múltkoriban a diesel-fórumba belenéztem, és az injektorkódokról volt eszmecsere.
Gondoltam egyet, rádugtam a gépet a vasra, és megnéztem a kódokat. Ha valaki nem ismeri a témát, az mJTD dieseleknél az injektorokra ráírnak egy 9 jegyű kódot aminek a vége 3db A-betű. Ez a gyártási szórásból eredő eltéréseket hivatott kompenzálni, már ha az ECU-ba rögzítve vannak.
Az enyémnél a következő volt a helyzet: 1-2 felcserélve, 3 stimmel, 4 nem jó.
Eddig a FES free-verziója volt a gépemen és az csak kiolvasni engedi, de most gyorsan csináltam egy paypal-reg.et, és megvettem a teljeset.
Beírtam a kódokat. Azt kell mondjam, hogy hallhatóan jobb lett a motor járáskultúrája, főleg hidegen. A korrekciós értékek is egyformábbak lettek, hideg motornál a 4-es hengeré 1,2 is volt, de most mind 0,6 alá ment. Üzemmelegen előtte is jók voltak, de mégis érezhető a hangján változás.
Aki használtan vesz mJTD-t, érdemes ránézni, ki tudja mi volt az előélete.
Kódok előtte, utána:

>> Egyéb2013-12-14

Elmentünk 3 napra lazítani kicsit. Épült egy új szálloda Tapolcán,4*, Aurora néven.
Hát kipróbáltuk, mivel nyitási akciók voltak. Klassz, modern, wellnesszes. De főleg a barlangfürdőre voltunk kíváncsiak. Jól kiépült, bár a szabadtéren még mindíg ásatások folynak,de belül minden OK.
Felmentünk a sziklakápolnához, kipróbáltuk a bobpályát, és találtunk egy forrást. Nem kellett sokat keresni, a szálloda sarkánál majdnem beleléptem. Finom a vize, de a helybeliek se nagyon ismerik. A neten utánaéztem, többszáz éves létező forrás.
Ajánlom mindenkinek! Pár kép:

>> Szerviz2013-11-18

...ma megtörtént. Csont nélkül.

 
>> Szerviz2013-09-20

Szép lassan felerősödött néhány jelenség, ami a vezetési élményt már erősen rontotta (meg a vizsga is közeleg). Úgymint: nyüszögés, nyekergés, gödröknél koppanások, és ami bosszantott hogy 80 fölött kigyorsításkor remegett az egész kocsi. A kerekeket megnézettem, jók.
Szétromboltam az első futóművet. A diagnózis a következő:
Jobb alsó lengőkargömbfej kottyan, felsők szilentjei nyekeregnek, és a jobb belső féltengelycsukló kotyog, és oldalirányban is mozgatható 1-2 mm-t.
Kinyomkodtam a felső szilenteket, de látható kopás nincs rajtuk, még a kis rücskök a belső felén is szépek. Egyszerűen szar a konstrukció. Mivel kicsik, úgy találták ki hogy a gumi a fémen elmozduljon. Agyrém... Itt hempereg még pár használt Passat-lengőkar, hát az a szilent jóval nagyobb, és ott nem csúszkál a fém a gumiban, hanem a gumi kialakítása olyan hogy akár 60 fok elmozdulást is elbír. Taxis cimborámé volt, 300000 km-nél cseréltük a gyárikat, de csak a gömbfejek miatt!
Megzsíroztam egy spéci színtelen teflonzsírral, és összeraktam, de a csavarokat fordítva tettem be hogy egyszerűbb legyen szétkapni a zsírzáshoz (mert van egy olyan érzésem hogy ezt néha meg kell tenni). A gömbfejek még szorosak.
A féltengelyt is szétkaptam. Nemsok zsír volt benne, viszont víz kerülhetett bele mert az egyik ge-csapágyszerűség tiszta rozsda volt, és kotyogott a tengelyen 1 mm-t.
Keresgéltem felújítókat, de végül Albától rendeltem egy kpl. darabot 39 plusz 5 betétdíj áron. Merthogy felújított. Meg egy alsó lengőkart.
Ilyen csend rég volt az autóban. Most hallom hogy nyekereg a könyöklő, meg az asszony fülbevalója, balkanyarban :)

>> Egyéb2013-08-11

Még pár kép kedvcsinálónak :)

>> Egyéb2013-08-11

Úgy kezdődött, hogy a párom ráakadt pakolás közben egy - a cégétől kapott - ajándékkártyára. Mire jó ez? -kérdeztem. Két éjszakás kirándulást finanszíroz európai szállodákba, meg 50€ kajautalványt.
Rákerestem a neten, találtunk egy közeli olasz szállodát akik elfogadják, gyorsan lefoglaltuk. Két hét múlva jött meg a neten a visszaigazolás.
Szerdán éjjel indultunk. Lellénél megálltunk kávézni, és vettem szlovén pályamatricát (4830Ft /heti). Az éj leple alatt átsuhantunk Szlovénián, reggel 7-kor átléptük az olasz határt. Ott már csak 50km út volt előttünk, és ezt már nemfizetős utakon terveztem megtenni, de Fernettitől elvesztettem a fonalat. A térkép köszönőviszonyban sem volt a táblákkal, kiírásokkal. Csak a megérzéseim és a cserkészösztön alapján találtam el Monfalconeig, onnan meg végig ki volt táblázva Grado.
8-kor már a szállodaparkolóba próbáltam a vasat beilleszteni. Nem volt könnyű, 20cm-es helyek voltak minden oldalon!
A Hotel Friuli egy egyszerű régi stílusú (70-es évek) de barátságos szálloda. Elkezdtem a 20 szavas olasz nyelvtudásommal bejelentkezni, a recepciós lány mosolygott, majd a végén közölte hogy nyugodtan beszélhetünk magyarul.
A fél személyzet magyar volt, mint később kiderült :)
A kisvároska csodálatos, lagúnákra épült mint Velence. Van két homokos strand, egyik fizetős, a másik kevésbé :)
Van rengeteg régi utcácska sikátorokkal, kis boltok, jó éttermek, csatorna halászhajókkal, olaszok, Alfák, és lazaság :) Minden autón van valami sérülés, horzsi, nyomás, ez-az.
Jókat ettünk, volt vino rosso, grappa, rákocskák, pizza, olasz fagyi.
Szombaton délután hazaindultunk, miután negyedórás izzadtságos munkával sikerült a - sirályszarral telepakolt - kocsit kivarázsolni a parkolóból. Ennyi ipszilonozást fél méteren még életemben nem csináltam.
De ennek ellenére megérte, ajánlom mindenkinek, 3-4 napra intenzív felfedezőtúrát ígér.
Néhány kép kedvcsinálónak:

>> Szerviz2013-07-09

Az utastérbe bejött a füst, főleg piroslámpáknál, dugóban. Lementem az aknába hogy felderítsem a helyzetet, de egy perc után kifolyt a szemem. Azért azt még láttam hogy a flexicső tiszta korom, és rendesen kifúj.
Körülnéztem a neten, a Bárdy-Unix és más kipufogós cégek is drágábbak voltak mint az Alba Autó. 2930 brutto (plusz postaköltség)áron háromrétegű csövet küldtek nekem, aminek azért örültem mert a gyári is csak kétrétegű volt.
Lekaptam, kivágtam, fölraktam, megpöttyöltem, leszedtem, végigvarrtam, megint fölraktam. Na azért nem volt ilyen gyors, két órát eltöltöttem vele, és úgy néztem ki mint a kéményseprők.
A következő a hűtőcsere lesz mert porladnak a lamellák, komplett sorok eltűntek már. De amíg nem látom a vízhőfokon a változást, addig marad.
Képek:

>> Szerviz2013-06-06

Múltkoriban elgurultunk Egerszalókra egy pár nap pancsira. Aldebrő-Feldebrő irányából közelítettem, valami olyan úton, amit utoljára a tatárok tataroztak. A brutális kátyúk között szlalomoztam fél órát, és mindkét kerékkel sikerült elkapnom egy-két nagy lukat.
Éreztem hogy kicsit remeg az autó, otthon megnéztem a kerekeket. A bal elsőn szép kis daganat képződött a belső falán, a j.e.-n meg egy 10 cm-es mély repedés keletkezett. Ekkor már tudtam hogy zsebbenyúlás lesz!
Végül találtam a Taylor-guminál két használt gumit (de van nekik több pár is!), patent kis mintázattal, 9900/db áron. Az egyik felni ütött rendesen, görgőzni kellett. 6 pénzért megcsinálták. Összesen 30000-ből megúsztam, és ollyan szép simán gurul az autó, mint még soha! Taylor gumiszervíz, Méta u. Mindenkinek ajánlom!

>> Szerviz2012-11-21

Idén nem sok minden történt a vassal. Tette a dolgát, jöttünk-mentünk elég sokat. Szeptemberben lecseréltem az olajat (beleugrott 15000 km), 5W30-at kapott, mert az volt. Majd nyárra megkapja a 5w40 WR-t.
Feltettem a téli gurigákat is. Ja, kb. egy hónapja volt, hogy nem indult a vas. Akku lefáradt. Felraktam töltőre, oké volt egy hétig, de pár nap állás után megint nem indult. Akku lemerülve... Hohó, itt valaki lopja az áramot!! Rámértem lakatfogóval, 400mA tűnik el valahová. Hamar rájöttem hogy lefáradt az erősítő. Nem kapcsolt be, de folyamatosan szívta a delejt.
Szétkaptam hirtelen felindulásból. A látvány egyértelmű volt, az inverteres táp egyik mosFet-je elpukkant. IRFZ 34N névre hallgat. Ma volt időm, hazafelé beszaladtam a Bercsényi u.-ba, és beneveztem négy IRFZ 44N-re, ami még pár A-rel többet is tud.
Csere megvolt, újra szól a hatlövetű!
Ha valakinek kell, van még 2 Fet :)