Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Induláskor még jó idő volt idehaza. Mire megérkeztünk a Fekete-Erdőben már várt minket a tél.
A hazaút kimondottan izgalmas volt, főleg a teherautósok miatt. Valamiért azt hitték, hogy a fizika nem vonatkozik rájuk és csodálkoztak, ha nem tudtak elindulni az emelkedőn. Az utolsó előtti képen látható sem tudott kifordulni a parkolóból, néhány száz autós 15-30 percet várt miatta. Köszönjük Emese!







Bár még volt vagy 1.000 km az esedékességig, a jövő heti német túrára tekintettel megcsináltattam az olajcserét. A szokásos Selenia ment bele.
Mivel a fékcserekor kissé mozgott a két alsó, hátsó lengőkar, azokat is cseréltük.
A nemrég vásárolt ablaktörlő lapátok az odaúton szinte átláthatatlan csíkokat hagytak, mérgemben felrakattam egy pár gyári lapátot.
Minden készen áll a jövő heti túrára.
Ha minden igaz, ez volt az utolsó olajcserénk...
Ma nevet kapott a Vas. Idézetek a 156 topikból:
"GTPeti _ _ 2010-11-18 19:15:34 // 113990
S ha már "háziállat" (Pók). Az 59 lehetne a Feketepárduc. ;)"
"Piritu _ _ 2010-11-18 19:46:12 // 113992
Ez jó:
Spider vs Black Panther
:-D"

A hétvégére feltűnően jó időt jósoltak, ezért felmerült, hogy fel kéne ébreszteni a Pók-ot egy körre. Olyan szomorúan álldogál a garázsban.
Mivel a hőmérő tényleg elindult felfelé, ebéd után a gondolatot tett követte. Akku vissza, az első kulcsfordításra pöccre, vidáman indul a motor. Tető le, jó órányi kocsikázás.
Azt az élményt, amit egy nyitott tető tud nyújtani lehetetlen leírni! Mindez fűszerezve a benzinmotort hangjával! Királyság!
Visszatérve a garázsba újra álomra hajtja a Pók a fejét. Akku ki, fel a töltőre.
Szép álmokat a takarók alatt...Gyűjtsd az erőt, már tervezem a jövő évi túrát: a Livigno melletti völgyzárógátra (Punt dal Gall) és a TopGear által legszebb szerpentinek nevezett Davos-Bormio-Stelvio szakaszra. A többit még kitaláljuk...
A 2010-es nyitott tetős évet ezennel lezárom :-(
A téli kerekek felrakásakor feltűnt, hogy a féktárcsa belső oldala "érdekesen" van kopva. Gyorsan összefüggésbe is tudtam hozni a fékből néhanapján érkező furcsa hangokkal. Szóval csere érett.
Más zavaró hangok is jöttek előről. A hideg megérkeztével a jobb első lengőkar (még az eredeti!!) olyan hangokat adott, mint a kenetlen szekér. Ha már szétdöntjük a kocsit lecseréljük azt is.
Gyors beszerzés és ma délután meglett a csere is.
Sajnos a fényképen nem tudja visszaadni azokat a mély bordákat, amik a tárcsán vannak. A fékbetétből darabok törtek ki, össze-vissza van repedezve, az okozta az egyenetlen kopást. Nagy valószínűséggel kissé túlmelegedett a német autópályán.
Hazafelé már nyugtató csend vett körül...
Fék futott: 63.000 km
Lengőkar futott: 177.600 km - még mondja valaki, hogy nem bírja sokáig a 156 lengőkarja





Tekintettel arra, hogy a garázsban, ahol a Pók a téli álmát alussza nincs áram, kivettem a kocsiból az akkut és hazahoztam. Rákerült az új "csodatöltőre", amit GTPeti Cartásrtól sikerült szerezni. Egy órán belül "ok" volt a jelzés. Reményeim szerint ez így is marad.


A hosszú hetek óta különböző konstrukciókkal és felszereltségekkel zajló ajánlatkérés/-adás végére ma pontot tettünk.
Megrendeltem az autót.
Fekete színben, a 170 lovas 2.0 mjet motorral.
A Distinctive felszereltségen felül:
- fekete bőr belső
- ülésfűtés
- Blue&Me
- piros varrású kormány
Szállítási határidő 8-12 hét, tervezett átadás január.
Hogy ne menjünk haza üres kézzel, nem csak rendeltünk, hanem vettünk is egy 159-et, igaz egy kicsit kisebbet.




Délutáni program:
- 58 km kocsikázás a napsütésben, a 13-14 fokra való tekintettel zárt tetővel,
- kerekek felfújása 2,5-re,
- beállás a garázsba,
- ablakokat kicsit le,
- áramtalanítás,
- használaton kívüli hálózsákokkal letakarás.
Szép álmokat...álmodj hosszú, lobogóhajú száguldásról és kátyúmentes utakról....
Óraállás: 142.610 km


Ma nekiestem a régi garázsnak Cellben, hogy helyet csináljak a Póknak. Két órányi lomolás után befért. Itt fogja téli álmát aludni. Lesz még mit tenni, hogy méltó legyen a hely...




Gyml Cartárssal ma délután megtartottuk a "Második Spider Találkozót". A szokáshoz híven ismét Pápán.
Egy kis bütykölés is is vegyült a dologba, diagnosztikát teszteltünk.
Szép napsütéses időben (15-17 fok) sikerült nyitott tetővel 60 km-t kocsikáznom a talira oda-vissza.
Kezd hideg lenni :-(



