Piritu - 1.000.000 - főkép
>> EseményAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2010-11-14

A hétvégére feltűnően jó időt jósoltak, ezért felmerült, hogy fel kéne ébreszteni a Pók-ot egy körre. Olyan szomorúan álldogál a garázsban.
Mivel a hőmérő tényleg elindult felfelé, ebéd után a gondolatot tett követte. Akku vissza, az első kulcsfordításra pöccre, vidáman indul a motor. Tető le, jó órányi kocsikázás.
Azt az élményt, amit egy nyitott tető tud nyújtani lehetetlen leírni! Mindez fűszerezve a benzinmotort hangjával! Királyság!
Visszatérve a garázsba újra álomra hajtja a Pók a fejét. Akku ki, fel a töltőre.
Szép álmokat a takarók alatt...Gyűjtsd az erőt, már tervezem a jövő évi túrát: a Livigno melletti völgyzárógátra (Punt dal Gall) és a TopGear által legszebb szerpentinek nevezett Davos-Bormio-Stelvio szakaszra. A többit még kitaláljuk...
A 2010-es nyitott tetős évet ezennel lezárom :-(

 
>> SzervizAlfa 156 SW JTD 1,9 M-JET 150 LE // 2010-11-02

A téli kerekek felrakásakor feltűnt, hogy a féktárcsa belső oldala "érdekesen" van kopva. Gyorsan összefüggésbe is tudtam hozni a fékből néhanapján érkező furcsa hangokkal. Szóval csere érett.
Más zavaró hangok is jöttek előről. A hideg megérkeztével a jobb első lengőkar (még az eredeti!!) olyan hangokat adott, mint a kenetlen szekér. Ha már szétdöntjük a kocsit lecseréljük azt is.
Gyors beszerzés és ma délután meglett a csere is.
Sajnos a fényképen nem tudja visszaadni azokat a mély bordákat, amik a tárcsán vannak. A fékbetétből darabok törtek ki, össze-vissza van repedezve, az okozta az egyenetlen kopást. Nagy valószínűséggel kissé túlmelegedett a német autópályán.
Hazafelé már nyugtató csend vett körül...
Fék futott: 63.000 km
Lengőkar futott: 177.600 km - még mondja valaki, hogy nem bírja sokáig a 156 lengőkarja

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2010-10-31

Tekintettel arra, hogy a garázsban, ahol a Pók a téli álmát alussza nincs áram, kivettem a kocsiból az akkut és hazahoztam. Rákerült az új "csodatöltőre", amit GTPeti Cartásrtól sikerült szerezni. Egy órán belül "ok" volt a jelzés. Reményeim szerint ez így is marad.

 
>> EseményAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2010-10-28

A hosszú hetek óta különböző konstrukciókkal és felszereltségekkel zajló ajánlatkérés/-adás végére ma pontot tettünk.
Megrendeltem az autót.
Fekete színben, a 170 lovas 2.0 mjet motorral.
A Distinctive felszereltségen felül:
- fekete bőr belső
- ülésfűtés
- Blue&Me
- piros varrású kormány
Szállítási határidő 8-12 hét, tervezett átadás január.
Hogy ne menjünk haza üres kézzel, nem csak rendeltünk, hanem vettünk is egy 159-et, igaz egy kicsit kisebbet.

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2010-10-24

Délutáni program:
- 58 km kocsikázás a napsütésben, a 13-14 fokra való tekintettel zárt tetővel,
- kerekek felfújása 2,5-re,
- beállás a garázsba,
- ablakokat kicsit le,
- áramtalanítás,
- használaton kívüli hálózsákokkal letakarás.

Szép álmokat...álmodj hosszú, lobogóhajú száguldásról és kátyúmentes utakról....

Óraállás: 142.610 km

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2010-10-12

Ma nekiestem a régi garázsnak Cellben, hogy helyet csináljak a Póknak. Két órányi lomolás után befért. Itt fogja téli álmát aludni. Lesz még mit tenni, hogy méltó legyen a hely...

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2010-10-10

Gyml Cartárssal ma délután megtartottuk a "Második Spider Találkozót". A szokáshoz híven ismét Pápán.
Egy kis bütykölés is is vegyült a dologba, diagnosztikát teszteltünk.
Szép napsütéses időben (15-17 fok) sikerült nyitott tetővel 60 km-t kocsikáznom a talira oda-vissza.
Kezd hideg lenni :-(

>> EgyébAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2010-09-13

Az utóbbi időben néha érdekesen viselkedett a Pók, pl.
- ingadozott az alapjárat (főleg indításkor)
- váltáskor kapkodott a motor
- elment az erő
- nem pörgött fel szívesen
- stb.

A fórumokban olvasottak alapján LMM-re gondoltam. Csörit kértem is hogy olvassa ki a tárolót, de elmaradt. Tegnapelőtt hirtelen elhatározással másik kútra mentünk szeszért és benzinért. Nos, azóta "kicserélték" az autót, megszűnt minden nyavaja, úgy megy mint ahogy az ember elvárja. Tegnapelőtt 50, ma 170 km-en mintha új autót kaptam volna. Mégse az LMM lesz a ludas!

A jó édes anyjukat a benzinpancsolóknak!!!

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2010-09-12

Már egy ideje felesben tankolok E85-öt (ami ugye 100 Ft-al olcsóbb literenként) és ESZ 95-öt.
A fogyasztásom előtte, pia nélkül 8,87 literre jött ki 6.046 km-en.
Most, felesben tankolva 9,18 l/100km- re jött ki a 2.046 km.
Tehát nőtt, viszont nagyobb növekedésre számítottam.
A motor kisebb fordulaton egyértelműen érezhetően erősebb. A felső tartományban nem érzek különbséget.

 
>> EseményAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2010-09-11

Régóta kérdés, hogy mi legyen a 156SW utódja. A gyár hivatalosan a Giulietta-t szánta, de erős fenntartásaim voltak vele. Már a forma sem lopta be magát a szívembe (maciarc), de a festett műszerfal sem tetszett igazán. Mivel a döntéshez nem árt kipróbálni a kocsit, így a menetpróbára már régóta vártam.
Hurrrráááá!
Kedvenc Alfa kereskedésembe megérkezett a tesztre szánt Giulietta, egy fehér 1,6 mjet. Az egyik leggyengébb változat. Nem baj, legalább nem a menetteljesítménnyel leszek elfoglalva. Sikerült is időpontot egyeztetni, így kora délelőtt mehettem egy nagyobb, kb. 20 perces kört vele.
A dizájn most sem hengerelt le. A kocsit minden lehetséges úttípuson kipróbáltam, jó aszfalton, "átlagos" magyar úton, kimondott rázós szakaszon, városban és kívül, "D"-ben és "N"-ben.
El kell ismernem, hogy nagyon jó autót hoztak össze, DE a kocsiba beülve és vezetve nem tört rám az Alfa-vírus okozta roham.
Aztán mégis...
A Giulietta tesztnap ellenére voltak olyan kedvesek, hogy előkerítették egy másik, régebbi tesztautójukat, egy 1,9mjet 159-et, hogy azzal is guruljak egy kört. A motorja elvileg ugyan az, mint a 156-é.
Elég volt beülni hogy rám törjön roham...
Aztán végigmentem ugyan azon az útvonalon, amin az előbb, és egyértelmű lett, hogy a 156 utódja egy 159-es lesz. A döntést csak megerősítette asszony pajti, aki mindkét kocsiban hátul ült. Szerinte a 159 nagyságrenddel kényelmesebb hátul.