Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Tavaly már tettünk egy fél kört a Balcsi körül, most megismételtük, de immáron teljes, 320 km-es kört mentünk. A nagy melegre való tekintettel elég sokat mentünk csukott tetővel és klímával. Érdemes volt megcsináltatni.






Szóval tegnap ki lett cserélve.
Korán ment el, pumpálhatta volna lelkesen a levegőt a motorba tovább is. Vajon miért távozott az örök vadászmezőkre??
Akárhogy is próbálom elhessegetni magamtól a gondolatot, de mindig arra jutok, hogy én okoztam. Mégpedig a teljesítmény hajhászással.
Életének utolsó negyedét (43e km) a tuningbox társaságában töltötte. A box ugyan a rail nyomást manipulálja, de a vezérlés igyekszik mindent hozzá igazítani. Ez azt jelenti, hogy gyorsabban és gyakrabban engedi a felpörögni a turbót. (Az utolsó km-eken ezt jól lehetett követni a fütyülésekből.) A felpörgéssel még nem is lenne baj - mert ez normális dolog - de mindezt hidegen is megteszi. Ahogy tette egész télen, ráadásul nem éppen üzem meleg állapotban. Történt ugyanis, hogy a Spider foglalta a garázst, így az olajkályha kint aludt. Minden reggel indultunk melóba, ami 5 km és esélye sincs bemelegedni a motornak, este meg haza. Gyakorlatilag egész télen napi 10 km-t hidegen tett meg a túró, néha forszírozott fordulaton. (Mert ugye OFF-ok is vannak az utakon.) Nem éppen turbókímélő üzem.
Komoly hiba volt télire benne hagyni a boxot...
Már régóta gondot jelent, hogy nagyon könnyen leér az alja a Póknak.
Nos, ma vettem a fáradtságot, hogy meg is mérjem. A 6,5 cm-es átmérőjű sörös doboz felett kb. egy centi hely van. Hasmagasság tehát terheletlenül kb. 7,5 cm...
Nem sok, nem csoda, hogy leér.
u.i.
A sörben nem keletkezett kár, másnap este bekerült az eredeti rendeltetési helyére, a hasamba. :-)


Szóval ma megejtettük a turbó cseréjét, nem kis meló volt, 8-ra mentem és fél kettőkor jöttem el.
Persze jött hozzá még bőven más is:
- Hűtő kitisztítása, mert melegedett a Vas, tele volt bogarakkal
- Klíma leeresztés és feltöltés, mert szét kellett szedni a hűtő kiszereléséhez, ja és 100ml gáz hiányzott, pótolva lett
- Egyik ventilátor nem megy, mert meghalt az előtét ellenállás, megrendelve mindkettő
- kitörött a ködlámpám, megrendelve
- Hűtőfolyadék lecserélve, ha már le lett engedve
- friss olaj és olajszűrő
- friss levegőszűrő












Két éve voltunk ezen a rendezvényen, idén sikerült újra elmenni.
Nagyon jól sikerült, finom volt a pezsgő, a szendvics, a jégkrém, a süti, no meg a társaság is nagyon jó volt.
Kár, hogy a HiFi verseny elmaradt...








A kisbéri pecás talin megkaptam a hátsó emblémát is.
A hátsó embléma cseréje képekben:
1. Eredeti állapot.
2. Műanyag burkolat leszedése, pattintós, csak le kell húzni. A zárt tartó két csavar kitekerése előtt célszerű az elektromos nyitó drótját leszedni, majd kijön a zár.
3. A bal oldalon lévő műanyag tartja belülről a zárat, ezt jobbra tekerve lejön, majd kihúzható a zár. Ezután a zégert lepattintva kijön az embléma. Visszarakás fordítva. - Nekem itt sikerült elrontani a játékot, mert a zár eredeti helyén vettem le a zégert, meg akartam spórolni a kiszerelést. El is ugrott, mert alatta egy rugó van, sose lett meg. Minden valószínűség szerint a csomagtartófedél belsejében van. Másnap sikerült egyet barkácsolni, így folytathattam az összerakást.
4. No, ez a bal oldali rúd az elektromos nyitásé, a fehér műanyagot elfordítva a rúd kijön.
5. Sikerült leszednem a régi feliratot, a helyéről a ragasztó nem akart lejönni. Jobb híján jégoldóval próbálkoztam, némi dörzsöléssel tökéletesen lehozta.
6. A lecserélt cuccok.






Szóval akkor a képek a taliról.
Elsőre nem sikerült odatalálni,mert ahogy egy Cartárs írta, arra a kérdésemre, hogy hol van a tó Kisbéren : "közepén :P egy db horgász tó van ..."
Szóval túlmentem és a helyszínnel pont ellenkező sarkon érkeztem, hátul sikerült egy földúton megkerülni, kétszer le is ért a motorvédő lemez a földúton.
Majd, lefényképezhettem életem első pecás fogását is :-)






Ma tankoltam a Pók-ba és kellemes meglepetés ért:
681 km-re 47,67 litert tankoltam, ez 7 liter/100k-t jelent. Hihetetlennek tűnik a 2 literes motorral! Viszont szinte végig nyitott tetővel közlekedtem és a magyar utak minőségének megfelelő tempóban.
Némi utánajárás eredményeként sikerült a szakszerviz árának a feléért hozzájutnom egy vadonatúj turbóhoz és a cseréhez szükséges cucchoz. Szám alapján ez kell bele, remélem tényleg.




A 156-nak meghalt a turbója, Erhard tudott jóárasítottat hozni.
Ha már lúd, legyen kövér alapon rendeltem nála egy pár alsó lengőkart, kutyacsontokat, Spider feliratot és új emblémákat is a Pókhoz. A hátsó kivételével ma meg is jött minden. Az elsőt rögtön fel is raktam, nem kicsit dobott az összképen.



