Piritu - 1.000.000 - főkép
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2022-07-04

Ma megejtettük a szokásos klímatöltést.
200 gr volt már csak benne.

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2022-07-03

- Felragasztottam az osztrák autópálya matricát,
- leszedtem a szélvédőről pár matricát (többek közt a Selenia 2022-t) hogy legyen hely az újaknak,
- lepucoltam a szélvédőt,
- gumiápolóval lekentem a kédergumikat, a tető zárási tömítését is,
- kiporszívóztam mindenhol,
- folyadékszinteket (olaj, szervó, fékfolyadék, ablakmosó) ellenőriztem. A szervó félig volt, maxra töltöttem.
- mindkét navira (egyik lesz használatban a másik a melegtartalék) feltöltöttem a 2022 első negyedévi iGO térképeket, a saját POI-kat és az összeállított útvonalterveket,
- a gugliban összeállítottam a menetvonalakat hogy majd a telóra át tudjam tölteni,
- eldöntöttem hogy a régi Renkforce HD kamera lesz az események rögzítője HD 30 fps-el. Az újabb (SJ4000X) tud jobb felbontást és 60 fps-et is, de a párnatorzításával nem tudok megbarátkozni. Még bekapcsolt korrekcióval is rettenetes látvány ahogy görbülnek a tárgyak a látómezőben.
- formattáltam az össze mikroSD kártyát a kamerába,
- mágikus hengerrel megtisztítottam a tetőt,
- összeállítottam a szerszámkészletet.
A legfontosabb: kockázatelemzésként snapszeroztam a telefonnal hogy kell-e a pótkerék. Finoman szólva nagyot vesztett a gép a legmagasabbra állított nehézségi fokon. (Általában valamivel 50% felett van a nyerési arány.) Szóval az első kockázatelemzés alapján nem kell a pótkerék.
Holnap reggel megyünk a klímáshoz ellenőrizni a töltöttségi szintet. Működik ahogy kell, de nem szeretném ha útközben fogyna el a gáz.

 
>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2022-07-01

Biztos ami biztos alapon kb. egy hónapja beszereztem egy pótkerék szettet.
A kereket már egy csavarral rögzítettem a helyén, de a kellékekkel nem akartam tovább foglalni a csomagtartót.
Ma helyet kerestem az emelőnek.
Eszembe jutott hogy anno hová fért be a "Hazárd megye lordjai" duda. Miután azt már kiszedtem a hely adott volt.
Nem tudom ki méretezte a helyet, de éppen befért az emelő.
A 2-3. képen látni a csavart amivel a tartóhoz rögzítettem. Természetesen önzáró anyával hogy ne vesszen el.
Az emelőt "kinyitva" úgy beszorul hogy meg se lehet mozdítani.
A relétábla pont elfér felette.
Még kettő oldható kötegelő is bekerült rögzítésnek.
Nem lesz egyszerű kiszedni, de remélem nem lesz rá sose szükség.
Már csak az 5 kerékcsavart kell valahová elrejteni.

u.i.
A csavarokat a csomagtartó rekeszébe tettem pár törlőkendő társaságában.

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2022-07-01

Ma rászántam magam hogy felragasztom a francia környezetvédelmi matricát.
A levélben található leírás valami francia logikát követ, a rajzok alapján nem igazán volt egyértelmű a felragasztás menete.
A videótárhoz fordultam és volt sok találat.
Én ezt vettem alapul.
Alapos tisztítás után felragasztottam.
A 2D kód mindenféle szöveget tartalmaz és a rendszámot is.

Most már behajthatunk Grenoble-ba :-)

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2022-06-26

A Póknál anno már megvizsgáltam a kérdést: 2012.05.20. Mekkora is tank?
Akkor 62,19 illetve 61,6 liter "jött ki" ami több mint az elméleti 60 liter és kevesebb mint a könyv által ígért 70 liter...
Most is kiürítettem a tankot és töltögettem.
A visszatöltött 27 literre ma 37 litert tudtam tölteni és akkor oldott le a töltőpisztoly.
Akárhogy is számolom ez 64 liter ami ismét több mint az elméleti 60 liter és kevesebb mint a könyv által ígért 70 liter...

A két mérés közti különbség felvet pár kérdést:
- Nem ugyan az a tartály lehet a két Spiderben? (a benzinszivattyú/-szintmérő kombó más)
- Ha igen miből adódik a különbség?
- Miért ír a használati utasítás 70 literes tankot továbbra is a 2.0TS-nél is?

 
>> EgyébAlfa Giulia 2.0 Super // 2022-06-14

Sikerült pár napot szabaddá tenni így elmentünk Gradoba kipróbálni a nyaralást...
Az üzemanyag árakra és a "semmi sem sürgős" nyaralási filozófiára való tekintettel szigorúan betartottuk a sebességhatárokat.
A forgalom nem volt nagy, gyakorlatilag végig tempomattal lehetett menni. Így 6,6-os átlaggal érkeztünk meg a tengerpartra.
Mind a fogyit, mind az átlagsebességet erősen lerontotta hogy átmentünk Palmanovára piacot nézni, így 6,9-el indultunk vissza. (Úgy néz ki mintha startstop által leállított motorral való álldogálás a lámpánál beleszámítana az átlagsebességbe.)

Rátöltöttünk 45€ benzint és elindultunk haza.
A végeredmény 6,7 l/100km és 78 km/ó átlag lett.
Félelmetes, a 159-em a 2.0JTDM motorral kért 6,65-öt 190e km átlagában :-)

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2022-06-10

A túra előtt szerettem volna tisztában lenni hogy mennyi benzin is van a tankban. Az idő is hűvösebbre fordult így nem kellett tartani a párolgástól sem.
Első lépés kiüríteni a tankot, de hogyan?
Anno a Póknál a tankban lévő benzinszivattyút használtam így most is arra indultam el.
A befecskendezők elosztójára megy a cső a szivattyútól így azt lehúztam és egy csővel meghosszabbítottam a kannáig.
Első róbálkozásom az lett volna hogy a benzinszivattyú reléjét átkötöm és akkor indul a szivattyú. Nos nem, valami miatt nem indul el, pedig a kapcsolási rajz szerint nincs közte semmi.
Másodiknak lehúztam a csatit a pumpáról (A Pókkal ellentétben itt már egyben van a pumpa és a szintmérő.) A kertitraktor akkujáról közbetlenük hajtottam a pumpát - működik, jön a benzin elöl.
Egy idő után megáll, kis idő múlva újra indítható. A végére egyre hosszabb ideig ment, aztán rájöttem hogy ilyen kiszívott mennyiség mellett akkora vákum lesz a tankban hogy az már akadályozza a pumpát. A tanksapkát alig bírtam leszedni :-)
A üzemanyagot visszatöltve lefényképeztem a szintmérőt.
27 literig jutottam, már csak el kellene menni a kútra hogy még mennyi fér bele és akkor meglesz a tartály térfogata is.

 
>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2022-06-08

Pár napja arra ébredtem hogy kell egy pótkerék, mert mi van ha...
A facén találtam is egy szettet, de az a 147-é volt. (Infóim alapján a 156-é is ugyanez.)
Próbáltam a netes infók alapján összehasonlítani a kettő pótkereket és különbséget nem találtam.
Úgyhogy elhoztam, de a puding próbája az evés, így felpróbáltam.
Jó rá, felmegy, szabadon forgatható, tehát Alfáék nem változtattak a pótkeréken.
DE!!
Az alufelni csavarjai hosszúak és ráadásul nem is végig meneteseh így nem lehet velük rögzíteni a mankókereket.
A polcon találtam rövidebbeket - valószínűleg még a 156-ról maradt - azokkal tökéletes.
Szóval 5-öt el kell csomagolni belőle.
...ja és valami borítást is kell még csinálni a kerékre...

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2022-06-04

Áprilisban sikerült nyomtatni egy műanyag fogaskereket az ablakemelőhöz.
Ma elérkezett az idő hogy bekerüljön a helyére.
Ajtóborítás le, ablakemelő ki.
A motorok cseréje rutingyakorlat. Bár egy csatlakozó vezeték és egy 12Voltos akksi nem árt hozzá hogy a fogaskoszorút el tudjuk forgatni, hogy a csavarokat be lehessen tekerni.
Emelő vissza, próba.
Megy de valami nem stimmel, mert az ajtó becsukására nem megy le. Rövid keresés után rá kellett jönnöm hogy a fogaskoszorú tekergetése közben "túlmentem" a mikrokapcsoló rendszer végállásán és elgörbült a kapcsoló szára, nem kapcsol. (7.kép)
Az egész ki, mikrokapcsoló ki és egyengetés. Egy söröm ráment de sikerült.
Vissza minden, működik, DE...
...de a végállás nem stimmel, a hátsó részt feljebb megy, az egész ablak előre dől. (8.kép)
A gyanú a végállást adó L idomra terelődik és tényleg a rajta lévő műanyag kikopott az ütköző helyén. (9.kép) Megfordítottam és tekertem rá szövet ragasztószalagot.
Most már be lehet állítani az ablakot.
De csak majdnem...
Pár óra után minden oké, de nem megy fel teljesen az ablak mert a szélvédő keretnek nekifeszül. Akár így is jó lenne, de még nem rakom össze az ajtót hátha rájövök hogy hogyan lehetne az egész üveget pár mm-el hátrább vinni.

update 2022.06.06.
Nem sikerült hátrébb vinni az üveget, de most mintha a helyére került volna az ablak. A "B" oszlopnál még mindig egy kicsit előre dől, de egyenlőre így marad.
Összeraktam az ajtót.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2022-05-30

Lecseréltem a fékfolyadékot - 92.201 km
Lassan készen állunk a téli tennivalókkal:

- Tápot a navinak hogy ne foglalja a szivargyújtót – 2022.01.31.
- Kicsit hangosabb hangszóró (+erősítő) a navinak hogy nyitott tetőnél is lehessen hallani (PC hangszórót és erősítőt lehetne használni) -
- Dashcam tápján a csatlakozót meghosszabbítani - 2022.03.13.
- Szélfogó szövet tisztítás - 2022.03.04.
- DRL-t betenni (lehet hogy másik kell) – 2022.01.31.
- Szelepszár szimering saga végére járni – 2022.02.10.
- Vezérműtengely szimering csere – 2022.02.12.
- Vezérműszíj + görgő csere – 2022.02.15.
- Balansztengely szíj cseréje – 2022.02.15.
- Hosszbordás + feszítő csere – 2022.02.15.
- Szelepfedél tömítés csere – 2022.02.15.
- Olaj- és olajszűrő csere - 2022.03.12.
- Ablaktörlő gumi cseréje - 2022.03.04.
- Levegőszűrő csere – 2021.12.26.
- Pollenszűrő csere – 2021.12.30.
- Felső kuplung munkahenger (ereszt a lábtér felé) – 2021.12.31.
- Levélrács csere – 2022.01.05.
- Váltókar forgáspont kenése – 2022.01.28.
- Első kutyacsontok cseréje – 2022.0214.
- Fékfolyadék csere – 2022.05.30.
- Kuplung folyadék csere - 2021.01.31.
- Befecskendezők O-gyűrűjének a cseréje - 2022.02.16.
- Csomagtartó reléinek átköltöztetése belülre - elmarad
- Gumicsere - 2022.02.16.