Piritu - 1.000.000 - főkép
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2020-02-02

Első napirendi pontként PHuBi lekerült a bakokról. Tavaly November 2-án, pont 3 hónapja került fel rá.
Amióta beraktam a dallamkürtöt zavar hogy lassan fújja a nótát. Már arra gyanakodtam hogy 24 Voltos kompresszor van benne. Direktbe rákötöttem az akkura és lőn az eredeti tempóban szólalt meg. Szóval más gond lesz. A csatlakozásokat végignézve a testelő csavar lett gyanús, mintha valami alászorult volna a sarunak. Letisztítottam a fémig, majd a saru rögzítése után ment rá egy kis festék. Tesztelni nem tudtam, mert nincs a helyén az akku. Ha így nem lesz jó akkor külön kábelt kell neki hozni.
Utolsóként kiszedtem a tempomat kapcsolóit, hogy valami más megoldás legyen helyette. Jelenleg a + és a - külön dombon van, így egyszerre is meg lehet nyomni. Eddig kínosan figyeltem, mert nem tudni hogy az ECU hogy reagálna. Most majd kap egy kétirányú billenőkapcsolót és egy új fém alaplapot. Mivel az egész a hamutartóban van kell még egy 5 pólusú csatlakozó is hogy ki lehessen szedni.

 
>> EseményAlfa Giulia 2.0 Super // 2020-01-26

- tankolások száma: 38 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 20.361 km
- életkor: 166 nap
- össz. menetidő: 290,15 óra (12,09 nap!)
- átlagsebesség: 70 km/ó
- tankolt üzemanyag: 1.579,72 liter, ebből 55,69 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,49 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 30,50 Ft/km
- átlagos napi futás: 122,65 km/nap
- mozgásban töltött idő: 7,28 %

Mint a Trip B is mutatja, mióta E10 megy a tankba és fenn van a téli szett emelkedik a fogyasztás...

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2020-01-25

Csütörtök reggel bevittem a felniket és a gumikat a gumishoz. Jól kalkuláltam, egész napra csak ez a négy kerék jutott nekik, sikerült is szépen felszerelni. Semmi sérülés, karcolás.
Ma visszakerültek a helyükre.
Előtte meghúztam a tengelyanyákat és "rögzítettem őket.
A bakokról még nem vettem le, mert hátha eszembe jut még valami.

Két helyen jól láthatóan szivárog az olaj:
- váltó bal oldala
- váltó-motor csatlakozása elöl

 
>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2020-01-19

Pénteket átjött Sanyi és az általuk használt kétkomponensű ragasztóval visszaragasztotta a német műhely által letört csavartartót.
A hidegre való tekintettel kapott két napot száradni, közben kapott némi meleg levegőt is a ventilátortól.
Felkerült az új burkolat, majd a görgők és az ékszíjtárcsa is.
A bordásszíj a korábbi emlékeimmel ellentétben simán visszament a helyére.
Már csak a dobbetétet kellene visszaraknom, de kimerült az akku a lámpában, így az elmaradt.
Majd a legközelebb.

 
>> Tuning és extraAlfa Giulia 2.0 Super // 2020-01-18

Kb. két hete megrendeltem a kocsiba az autó- és telefonspecifikus tartót a Brodit magyar oldalán.
USB csatlakozósat rendeltem, így ha a telót beleteszem tölti is és a rádióra való csatlakoztatás is megvan.
A héten megjött, ma beszereltem.
A szerelés adja magát a leírás alapján.
A telefont odapróbálva úgy döntöttem hogy a telefontartót a tartó legaljára csavarozom fel.
A tartó csatlakozóját bedugtam a könyöklőbe és próbaüzem.
Királyság van, minden működik. A telefon kijelzője normál esetben fekete, ha kell a billentyűzete használható. Nem remeg a tartóban a készülék.
Szóval ez is kipipálva.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2020-01-12

Miután meglettek a csavarok összeraktam az első fékeket. A bal oldalra felkerült a dobbetét is, az kész. Már csak a féltengely anyát kell meghúzni.
A jobb oldali is kész, itt is a tengelyanyát kell még meghúzni. A betét még nem került fel mert a korábbi német szerviz pusztítását még rendbe akarom tenni.
Első lépésként leszedtem a vezérműszíj burkolatát.
Igazi kihívás a szíj műanyag görgője volt, mert a hossztartótól nem fért be a racsnis kulcs. Egy régebbi készletből feláldoztam egy 15-öset. Mindkét végéből leköszörültem annyit hogy beférjen.
Anno jól eltettem a letört darabot a csavarral együtt, így megvan. (Utolsó kép) Holnap (vagy holnapután) vissza lesz ragasztva. Utána mehet vissza az egész hóbelevanc...

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2020-01-11

Ma beszereztem pár dolgot:
- vezérműszíj fedél felső rész - 2009.09-i gyártás - NOS
- vezérműszíj fedél alsó rész - 2009.09-i gyártás - NOS
- 4 db féknyereg rögzítő csavar (a manual szerint mindig új kell)
- szívócső felső rész tartaléknak - 2007.07. NOS (ebből nem sikerült eredetit kapni (60658050) hanem csak 156-ét (60658876) Elég sok eltérés van köztük, de szorult helyzetben átbarkácsolható. Addig is amíg nem lesz eredeti nyugodtabban alszom.)

 
>> EgyébAlfa Giulia 2.0 Super // 2020-01-03

- tankolások száma: 34 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 17.874 km
- életkor: 143 nap
- össz. menetidő: 254,29 óra (10,60 nap!)
- átlagsebesség: 70 km/ó
- tankolt üzemanyag: 1.391,96 liter, ebből 55,69 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,48 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 30,42 Ft/km
- átlagos napi futás: 124,99 km/nap
- mozgásban töltött idő: 7,41 %

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2019-12-23

A gyári felni adatai:
60657231
60677421
7 1/2 J x 17 H2 - ET 30,5
B821
Gyártva 02/02

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2019-12-23

Visszakerültek a féltengelyek.
A belső csuklót felfogató imbusz csavarok új önzáró anyákat kaptak. A kocsi alatt fekve elég pepecselős meló a visszarakásuk